Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

chopper'ın racing ten "+" sı nedir???

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    30 Mart 2006
    Günaydın arkadaşım,
    Sen elmayla armutu karşılaştırın demek istemişsin. ama yapalım bari :
    *Racing te, chopper da uzun yolda şişmez ( iyi motorlar tabii)
    *Racing yavaş seyirlerde chopper kadar dengeli olmaz
    *Chopper'in kromajlı havası ve sürüş dinamiği racing te olmaz
    *Dragstar gibi krank tahrikli motorlarda bilhassa viraj içlerinde gaz verirken, aynen racing gibi dikkat şart, çünkü arkası kaymaya çok müsait.
    *Uzun yolda, eğilerek kullanıldığı için racing yorucudur.
    *Şehir trafiğinde ağır motor olduğu için chopperlar racinglerden daha yorucudurlar
    *Aksesuar chopperlarda daha hoş durur.
    *Uzun yolda racinglerde eşya koyacak yer bulamazsın
    *Artçılar chopperlarda, racinglerden daha rahat eder.
    *Motordan düşersen, belki racingi altından atabilirsin ama bu chopperda çok zor.

    Bu böyle devam edebilir. Belki bir cevap olmuştur


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    boraciner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    Kocaeli ve Sakarya
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650cc. - Clio 1.4 - Opel Frontera 2.2 TDI
    Alıntı metin67 adlı üyeden alıntı
    Günaydın arkadaşım,
    Sen elmayla armutu karşılaştırın demek istemişsin. ama yapalım bari :
    *Racing te, chopper da uzun yolda şişmez ( iyi motorlar tabii)
    *Racing yavaş seyirlerde chopper kadar dengeli olmaz
    *Chopper'in kromajlı havası ve sürüş dinamiği racing te olmaz
    *Dragstar gibi krank tahrikli motorlarda bilhassa viraj içlerinde gaz verirken, aynen racing gibi dikkat şart, çünkü arkası kaymaya çok müsait.
    *Uzun yolda, eğilerek kullanıldığı için racing yorucudur.
    *Şehir trafiğinde ağır motor olduğu için chopperlar racinglerden daha yorucudurlar
    *Aksesuar chopperlarda daha hoş durur.
    *Uzun yolda racinglerde eşya koyacak yer bulamazsın
    *Artçılar chopperlarda, racinglerden daha rahat eder.
    *Motordan düşersen, belki racingi altından atabilirsin ama bu chopperda çok zor.

    Bu böyle devam edebilir. Belki bir cevap olmuştur
    sağol dostum, merak ettiğim herşeyi söylemişsin.. Teşekkürler.
    YAMAHA DRAGSTAR 650

  3. #43
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Öncelikle bu tip tartışmaya devam ederseniz bu konu kapatmak zorunda kalacağım. Arkadaşımız bir soru sormuş cevap veren versin. Burda soruyu sorgulamıyoruz cevabını vermek istiyoruz. O nedenle soruyu sorgulamayın biliyorsanız düzgünce cevap verin.

    @boracinar
    Soruna bilgiğim, gördüğüm kadarıyla cevap vereyim.

    Racing motorlar kısa, aksiyon tarzı sürüşlere uygun, yüksek güçlü, hafif yapılı ve bu özelliklere uygun süspansiyona, lastiğe sahip araçlardır. Gelelim avantajlarına ve dezavantajlarına.

    Avantajları:
    Performansı çok yüksektir.
    Çok hafiftir. Rahat hareket ettirebilirsiniz.
    Fren performansı yüksektir.
    Virajlardaki performansı yüksektir. (uygun yol koşulları)
    Aerodinamik yapı sebebiyle rüzgar daha az yersiniz.

    Dezavantajları:
    -Performans ve yakıt tüketimi doğru orantılıdır. Yani tüketimi yüksektir.
    -Deneyimli kullanıcı ister. Agresiftir. En ufak hatanızda kaza yaparsınız.
    -Bozuk yol koşullarında (mıcır, kumlu asfalt, çamur vb) kullanımı çok kötüdür. Lastik uyumsuzluğu, gücün fazlalığı ve oturuş pozisyonu sebebiyle sizi çok zorlar. Kısacası asfalt dışına çıkamazsınız. Bana göre çok büyük dezavantaj. Her yeri gezemezsiniz.
    -Oturuş pozisyonu sebebiyle uzun süre kullanamazsınız. Eliniz, kolunuz, beliniz çok zorlanır. Yol yapamazsınız.
    -Eşya taşıma vs. gibi şeyleri yapamazsınız.
    -Arkanıza binen yolcu rahat etmez çok zor bir yolculuk geçirir.
    -Bir racing'i custom yapmanız çok zordur. Fazla süslü aksesuarı yoktur. Ancak rengini değiştirip airbrush yaptırırsınız. Yaptırmazsanız sizin motorun aynısından bi ton motorla karşılaşabilirsiniz. Chopper/Cruiser 'da ise istediğiniz gibi oynayın.
    -Yere yakındır. Bozuk yol satıhlarında çok dikkat etmek gerekir. Altını yerde bırakabilirsiniz.
    -Süspansiyon serttir. O nedenle bozuk seminlerde tüm titreşim gövdenize vurur. Özellikle ani asfalt çöküntülerine girmenizde resmen darbeyi belinize yersiniz.
    -2.el satarken daha fazla değer kaybeder. Çünkü kullanıcıların hepsi motoru spro kullandığı için daha çok yıpranır. ve 2.el'de chopper kadar prim yapmaz.

    Aklıma gelenler bunlar. Benim şahsi görüşüm motosikletler içinde kullanımı en rahat, uzun yolda en iyi iş görecek, çanta, aksesuar ıvır zıvır bol olan motor tipi Enduro'dur.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  4. #44
    boraciner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    Kocaeli ve Sakarya
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650cc. - Clio 1.4 - Opel Frontera 2.2 TDI
    cevabınız için teşekkürler sadece bunu merak etmiştim...
    konuyu silerseniz çok sevinirim..

    İyi çalışmalar...
    YAMAHA DRAGSTAR 650

  5. #45
    serkankiyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Tekirdağ-Çorlu
    Motosikleti
    fz6
    Bencede motorların tasarımı ve karakteristikleri de muhakkak önemli ama , kişilik ve tarz olayları ile de bütünleşmesi açısından da düşünmek lazım.shopper'in ağırlığı racing'in de agresifliği kullanıcının kişiliğinle paraleldir bence.
    daha açıkçası kimi ferrari'ye biner kimide 600 sel long kasa mercedes'e.
    bunlar araçtır ve kişilerin isteklerine cevap vermeleri için yapılmıştır.
    iki tarz makinada taleplere aslanlar gibi cevap verir.
    bence sen birde racing kullan,imkanın varsa .aralarındaki farkı daha net o şekilde anlaya bilirsin.
    izlediğim bir filmi ben sana ne kadar anlatsamda kendi izlediğin kadar zevk alamazsın, oyüzden.
    [FONT="Georgia"][FONT="Verdana"][B][COLOR="Blue"][SIZE="2"]Biliyorsan konuş,ibret alsınlar.Bilmiyorsan sus, adam sansınlar..[FONT="Georgia"][/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][/FONT][/FONT]

  6. #46
    fly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    şapırlar daha hızlı gider. vın vın vıııııııııııııııııın

  7. #47
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Biz seçim meselesini konuşmuyoruz. Konu aradaki fark nedir. Farklarıda ben dahil birçok arkadaşımız söyledi. İsteyen istediği tarz motora biner. Kimse birşey diyemez.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  8. #48
    serkankiyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Tekirdağ-Çorlu
    Motosikleti
    fz6
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı
    Biz seçim meselesini konuşmuyoruz. Konu aradaki fark nedir. Farklarıda ben dahil birçok arkadaşımız söyledi. İsteyen istediği tarz motora biner. Kimse birşey diyemez.
    modum kime hitaben söylediğini de yazda ilgililer üzerine alınsın.
    [FONT="Georgia"][FONT="Verdana"][B][COLOR="Blue"][SIZE="2"]Biliyorsan konuş,ibret alsınlar.Bilmiyorsan sus, adam sansınlar..[FONT="Georgia"][/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][/FONT][/FONT]

  9. #49
    Seyreyledim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yuki YK 250-4 (2006)
    Ben 250cc chopper sürücüsüyüm chopper'da hıza lüzum yok falan deseler de bunu hep sahil kıyılarında kordon boylarında kullanmıyoruz özellikle şehirlerarası yollarda ve otoyollarda da kullanıldığından en az bence bi 160-170 görebilmek gerekiyor. Bu da malum yüksek silindir hacmi olan bir chopper gerektiriyor.

    Arkadaşımızın sorusuyla ilgili çok olumsuz konuşulmuş ama ben yerinde bir soru olduğu kanaatindeyim.

    Bu soruya şunu eklemek istiyorum; chopper kullanıp da racing'e binenler çok bocalıyorlar mı? (biliyorum kişiden kişiye değişir)

    Chopper sürücüsü olup racing'e ilk bindiklerinde arkadaşlar ne gibi sıkıntı çektiler mesela daha mı kolay geldi? (Eminim dönüşler özellikle ilk kalkıştaki dönüşler, garajdan çıkma, bahçeden çıkma, sokakta ters istikamete yönelme / dönme gibi bunlar rahat gelmiştir)

    Tam tersi; racing sürücüsü olan bir arkadaşımız ilk chopper deneyiminde neler yaşadı, neler hissetti, neler gözlemledi?
    Oturdum da Nemrut'un bahtsız tahtına,
    Seyreyledim ziyaretçileri, Kör, ruhsuz, sağır ve etten,
    Ve ruhum bin kıssa çıkardı, Bu negatif ziyaretten.

  10. #50
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Seyreyledim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşımızın sorusuyla ilgili çok olumsuz konuşulmuş ama ben yerinde bir soru olduğu kanaatindeyim.

    Bu soruya şunu eklemek istiyorum; chopper kullanıp da racing'e binenler çok bocalıyorlar mı? (biliyorum kişiden kişiye değişir)

    Chopper sürücüsü olup racing'e ilk bindiklerinde arkadaşlar ne gibi sıkıntı çektiler mesela daha mı kolay geldi? (Eminim dönüşler özellikle ilk kalkıştaki dönüşler, garajdan çıkma, bahçeden çıkma, sokakta ters istikamete yönelme / dönme gibi bunlar rahat gelmiştir)

    Tam tersi; racing sürücüsü olan bir arkadaşımız ilk chopper deneyiminde neler yaşadı, neler hissetti, neler gözlemledi?
    250 cc lik chopper dan inip arkadaşımın 250 cc lik racing ine bindiğimde ilk fark ettiğim şey delicesine ivmelenen bir makineyi kullanıyor olduğumdu..
    Gaz kolunun en ufak bir etkisine şiddetle tepki veren bir makineye bindiğimi fark ettim..
    Ara hızlanmalarım en az kalkışım kadar hızlıydı..
    Son hızım ise benim makinemle kıyaslanamayacak kadar yüksekti..

    Kendi motoruma bindiğimde ise dedim ki; çok şükür racing e bulaşmamışım..
    Benim tarzım değil, alakam olmaz..

    Otoyol daki viraj alışlarında bariz bir farklılık görmedim..İkisinde de kontra basınca dönüyor işte..

    Hee, evet düşük süratte dönüşlerde iyi, çabuk dönüveriyor köşelerden..
    Ben chopper ım ile dönerken azıcık vakit kaybediyorum evet..
    Bahçeden çıkarken bir sıkıntım yok lakin..

    Özetle racing ilen işim/gücüm olmaz hattı zat-ı'nda..
    Chop chop yi böyle..
    Kütük gibi amortisörlerle, iki büklüm oturuşuyla, deli gibi yakıt tüketimiyle, insanın içindeki hayvanı uyandıran ivmelenme gücü ve memleketimizin yollarına uygun olmayan son hızıyla hiç ama hiç işim olmaz

  11. #51
    sapo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Şehir
    ŞİLİ CUMHURİYETİ
    Motosikleti
    250 LIK BISEY
    arkadaslar ne guzel bilgi paylasimi icin yapilmis bir sitede bu tur dalga gecercesine cevaplari bir arada gormek cok uzucu.boraciner arkadasim sana da bir fikir verecek olursak kullandigin motorun ustunde keyifli isen kullanmaktan gercek anlamda zevk aliyorsan bu motor senin icin + si en bol olan motordur .her iki motorda degisik tarzda degisik amacla kullanilan motorlardir.sen tarz degistirme niyetine girmissin anlasilan.test etme imkanin varsa kullan bir racing motor ama 300 kilometreden assagi yol yapma yolculuk bitince anlarsin + sinin ve - sinin ne oldugunu ...
    ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR

  12. #52
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Yürüme hızında hangisini kullanbiliyorsanız onu kullanın... SS veya cruiser olsun sık yaptığınız hataları en çok telafi eden makina cruiserlardır. Yere yakındır, ayaklarını rahat koyarsın, benim gibi bolca türk kasına sahipsen, balkonunu rahatça yayarsın depoya Hız istiyorsanız cruisera bulaşmayın hiç, bir cruiser kullanıcısı olarak hız hiç umrumda değil, beni taşıma gücü, görüntüsü ve kalkarken altımda hissttiğim her yolu gaz vermesende aşarım abi demesi yetiyor bana...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  13. #53

    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    ne söylenebılır kı ? chopper candır !
    '4' TEKER BEDENİMİ, '2' TEKER RUHUMU TAŞIR !

  14. #54
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı JaNTi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende şunu iLave edecem.Cok afedersiniz domalıp motor sürmek bi erkege hiç yakışmıo !!! Bence en babası Chopper
    dostum sana katilmiyorum yani bu domalmak konusunda.bu tamamen zevk meselesi.Butun racing motor kullananlarlarda bi bozukluk mu var?
    RIDE or DIE

  15. #55
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    tork ve tarz... tarz ki bu herkezin kendine göre olan bir "şey"idir :p tork ise race olduğugibi dakika başı vites atmana 1-2-3-4-5 yapıp kontak kapatacağın zaman 5-4-3-2-1 yapmaktır... ha bunun arası bana göre naked dir, hem torku vardır hem gideri vardır, hem yatarsın istemezsen yatmazsın... ne güzel dimi??
    Kim Ağlarsa Yalan Ağlar, Beni Bi'tek Duca'm Anlar...

  16. #56
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Hortlak gördüm sanki

  17. #57
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Çok değişik bi karşılaştırma olmuş.
    Yapılan yorumları okumadım.
    Direk olarak bu iki tarz arasindaki kişisel fikrimi soyleyeceğim.
    Chopper'in Racing'e gore ''+'' larini saymaktansa her iki modeli biribirine kiyaslamak daha mantikli olur bence.

    Chopper bol grenajli ve görüntü olarak hoş olmakla birlikte ivmelenmesi bir racing'e gore oldukca düşüktür.
    Ayrica yapisi itibariyle ani manevralarda istediklerinize cevap vermeyebilir.
    Ayrica fren mesafesi daha uzundur.
    Ha o gürüldeyen eksoz sesiyle hava atacagim derseniz racing'te bu sesin kralini alirsiniz. Eğer hiz ve adrenalin tutkunu değilseniz size göre chopper'in tek artisi bir racing'e gore daha yavas ve ivmelenmesi daha uzun oluşudur.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  18. #58
    Wolker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2010
    Motosikleti
    Caracal 200

  19. #59

    Üyelik
    08 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul - Kozyatağı
    Motosikleti
    CBR 600F
    chopper (doğrusuyla cruiser) motorlar daha rahat yapılıdır. Alcam yavaş takılcam daha çok şehir içinde dolaşcam diyosan cruiser daha uygundur. Kısa mesafeleri daha rahat kat edersin yani, bi de bu tarz işi yani.

  20. #60
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı Krom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    chopper yani tamamen kişiye özel imalat dünyada bir eşi olmayan race'in varsa artısı senin vücut şekline ve zevkine özel tasarlanmış olmasıdır. bu biraz daha hız anlamına da gelir.

    neyse geç. hocam sen race'e geç. bu motor sana olmamış.


    DIIIRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTT yanlış cevap

    CRUİSER:Fabrikasyon seri imalatı olan ve fabrika orjinalliğinde kullanılan.

    CHOOPER:Fabrikadan alınıp,üzerinde ufak tefek değişiklikler yapılmış olan (ayakcık,sis bar,eksoz vs.)

    CUSTOM:İşte bu tamamen kişiye özel yapım ve bir eşi daha olmayan...

    Şimdi gelelim soruya

    Ben herikisinide kullandım,birine sahip oldum diğerini ödünç olarak kullandım.

    Laaa bu sorunun cevabı neydi?kafamda toparlamıştım tam yazıcaktımki birden unuttum
    Kısaca bariz olan birini yayılarak kullanırsın,diğerinide öne doğru abanarak gibi görünürsün fakat abanmadan kullanırsın.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler