Virajda kazaların çoğu , yolla lastiğin tutuşu mu , sürücünün yetersizliği mi ?
Reklamlar
-
Genelde virajlarda olur hep motosiklet kazaları ölümlü yada ağır yaralı olanlar için. Yolun kaygan engebeli veya ıslak olması mı etkendir. Sürücünün korkak olması mı. İkiside duruma göre değişkenlik gösterir ama EN BÜYÜK KISIM HANGİSİ SÜRÜCÜ MÜ YOL MU
Reklamlar
-
İstanbul Su ve Bahçeler Müdürlüğü.
-
bu duruma göre değişir kimi zaman bir anlık hata, lastiklerin berbat olması veya yoldan kaynaklıdır sonuç aynıdır kaza. sürücü tecrübeli ise yoldan veya lastikden kaynaklı(tecrübeli sürücü dandik lastik kullanmaz ama 0 motor almıştır maddi gücü lastik almaya elvermez bundan dolayı kaza yapabilir) tecrübesiz ise sürücüden kaynaklıdır.
-
Yolcu0 adlı üyeden alıntı
bu duruma göre değişir kimi zaman bir anlık hata, lastiklerin berbat olması veya yoldan kaynaklıdır sonuç aynıdır kaza. sürücü tecrübeli ise yoldan veya lastikden kaynaklı(tecrübeli sürücü dandik lastik kullanmaz ama 0 motor almıştır maddi gücü lastik almaya elvermez bundan dolayı kaza yapabilir) tecrübesiz ise sürücüden kaynaklıdır.
Hocam açıklayıcı oldu sağolun
-
Büyük bir kısım sürücü kaynaklı. Net.
Klasik orta halli viraja giren motosiklet sürücüsü virajı alamayacağını düşününce kontrasını arttırmak yerine fren yapıp paniğe kapılınca dümdüz karşıya gider.
Hatta bu forumdakilerin yarısı bunu yaşamıştır iddia ediyorum.
-
Moderatör
Duruma göre değişir, Genelde sürücü kaynaklıdır.. Cünkü yol kaymak gibi olsa da sürücü buna göre hızını ayarlamak zorundadır, işi şansa bırakamazsınız..
Bence genel olarak viraj kazalarının ana baslıkları sırasıyla;
1- Sürücü korkar yatıramaz
2- Olması gerektiğinden fazla hızlıdır.
3- Lastikleri yeteri kadar iyi değildir. (Yumuşak, Sıcak, bitmemiş)
4- Zemin kötü tutuş yok denecek kadar azdır.
Zemini sona atmamdaki sebep, iyi bir sürücü zeminin kalitesini motosikleti kullanırken anlar, ve nerede nasıl davranması gerektiğini bilir. Dediğim gibi şansa bırakmaz.. Genel olarak fikrim bu yönde.
-
Hiç unutmam ; motor eğitmeni sevdiğim bir abinin de olduğu bir ortamda yanımdaki arkadaşım virajda kayıp düştüğü bir anısını anlatıyordu ve yolu suçluyordu aşırı kaygandı vs diye.
Bizim usta abi de hemen cevabı verdi. "Eğer motosikletle kaza yapıyorsan tek suçlu sensin" dedi. Taksi önüme kırdı, viraj kaygandı, yolda mıcır vardı, viraj aşırı keskindi mazeret olamaz. Sen onları öngörüp önlemini almadığın için suçlusun demişti.
Bence harika bir cevaptı. O günden sonra o söz hep aklımın bir yerinde oldu.
Virajı, yolu, lastikleri suçlamak kolay. Fakat tek bir suçlu var aslında, önlemini almayan sürücü...
Viraj keskinse yavaşla, lastiklerin iyi değilse iyisiyle değiştir, yerde mıcır varsa ani fren yapma, ani fren yapmanı gerektirecek hızda gitme, virajda yağ dökülmüş, yağı önceden farket yavaşla motorunu dikleştir, taksici önüme kırdı; önüne kırdığında duracağın hızda ilerle yada kendine önceden kaçış manevrası alanı belirle...
Bu gibi örnekler artırılabilir. Haklı ve ölü olmaktansa haksız ama mutlu ve yaşayan bir sürücü olun
-
Kazalarin buyuk kismi bakistan kaynaklaniyor, korkup bariyerlere bakmak kacinilmaz son. lastiginiz kotu dahi olsa her turlu viraji alabilirsiniz. Virajin cikisina bakmazsaniz disa acilir acilir bu sefer korkar carpacaginiz yere bakarsiniz ve film biter..
-
bence lastiğe gereğinden fazla güveniliyor. Sürücü hatalı derim.sürücü kullandığı lastiğini,yolu, zemini,rüzgarı, trafiği, ışığı, güneşi hesaplamak,bilmek zorundadır.kötü lastikle gidiyorsan ona göre,iyi lastikle ona göre gidersin.kendi kendine kazaların %90 ı sürücü hatasıdır.örnek vereyim. geçen Bursa şehir merkezinde sol şeritten basmış giderken (orta kısım yeşil alandır)birden sulama vaktinin geldiğini düşündüm. sağ şeride geçmemle fıskiyelerin açılması bir oldu.sol şerit göl oldu. neleri hesaplamak zorunda olduğumuzu siz düşünün.
-
Geçen gün başka bir konu başlığında bir abi, zannediyorum zileliorhan idi, "Tüm köpek saldırılarında köpek suçsuzdur" diyordu. Aynen bunun gibi, tüm motosiklet kazalarında, veya viraj kazalarında gerekli önlemleri almayan sürücü suçludur.
-
Elbette sürücüdür. Baktın yol tutuşu yok hızını ona göre ayarlarsın. Sürücü yolun durumunu, lastiklerin durumunu, yolda bulunan sürprizlere (yağ, mıcır, hayvan, hatalı park eden başka bir hayvan) karşı hazırlıklı olmalıdır.
-
mesela ben yağışlı havada yerdeki şerit çizgisi yüzünden yatık değilken bile düştüm. yerdeki çizginin üzerinden geçmemem gerekiyordu tüm suç benim
-
Viraja giriş açılarımız konumlanmamız yanlış bakış hatasıda oluyor motoru yatırınca şimdi düştüm gibi bi his olabiliyor bu yüzden viraja girdiğimizde başımız daima dik olmalı v
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)