Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

scooter viraj alamama sorunum :)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    selam arkadaşlar ehliyetimi alalı neredeyse 6 ay oluyor henüz bir motor alamadım

    Domino's pizza'da vardiya müdürüyüm, commuter tipi motorları rahat kulanıyorum sorunum yok ama dükkandaki honda spacy marka motoru bir türlü kullanamıyorum commuter tipi motorların verdiği güveni vermiyor virajlarım berbat kontra yapamıyorum

    gecen bi arkadaşımız kaza yapmış motorun ruhsatını götürürken bir kaza yaptım sol bacağım baya morardı şişti falan

    bu iş canımı sıktı arkadaşlara soruyorum sorun sende diyorlar siz deyerli arkadaşların yorumunu merak ediyorum

    ben bu motorlarda neden viraj alamıyorum ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    3.50-10 lastiği var ondandır

  3. #3
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Bakış, konum, viraj içi gaz açma konularını hallediyormusunuz?

  4. #4

    Üyelik
    15 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul Esenyurt
    Motosikleti
    Tvs Apache Rtr150
    Belki alakasiz olcak ama bende sole bi durum oldu boyum 1.89 ki bacak boyum vucuduma oranla uzun scootera binince rahatsiz oluyom rahat edemiyom.tabi scooterin tekerlerinin küçük olmasi vs de etkilidir 😁

  5. #5
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Scooterin lastikleri küçük vs ama gözlerimle dominosta çalışan bir kuryenin spacy i virajda o yatırışını gördükten sonra her motor yatar arkadaşlar.

    Öyle bir girdiki viraja ben arkasından o hızla giremedim. Hız kestim. Yan plastiklerini yere sürtmeye ramak kalmıştı scooterin.
    A.Türker bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    valla bizim arkadaşlar da kenan sofuoğlu gibi kulanıyor ama ben bi türlü o motorlara alışamadım

    tekerlekli tabüre gibi :D
    A.Türker bunu beğendi.

  7. #7
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı alikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla bizim arkadaşlar da kenan sofuoğlu gibi kulanıyor ama ben bi türlü o motorlara alışamadım

    tekerlekli tabüre gibi :D
    Yaklaşık 2 hafta önce yine dominostan bir kurye arkadaş ışıklarda güzümün önünde 2 kere tekere kaldırdı motoru.Yine honda spacy ile. Hiç ama hiç beklemiyordum.

    Kurye arkadaşlar aşmışlar .
    Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?

  8. #8
    Hamza Toruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Şehir
    DORUKOĞLU
    Motosikleti
    DORUKOĞLU
    Öncelikle geçmiş olsun bende Ankarada dominos un kuryeliğini yapan arkadaşardan birisiyim zaten tüm spacyler kazalı hepsının bı yernde arıza var dıkkatlı olmak sart bu bir ikinci olarak lastikler çok önemli eger lastık yoksa spacy viraj almıyor onları değiştir yağ bakımı vs yaptır canavar gibi oluyor ... lastikler çok adi yagmuru gördükleri zaman bile kayıyorlar

  9. #9
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Hocam olay en çok küçük lastik çapı ile alakalı. Bende bir yıldır bws125 kullanıyorum. Daha önce hiç scooter sahibi olmamıştım ve bir kısmı psikolojik olmakla beraber bir kısmıda scooterların lastik çaplarından ve ağırlık merkezlerinin daha farklı olmasından kaynaklı olarak virajda güvensizlik hissi oluşturuyor. Şimdi şöyle düşünün; virajın içerisindeki en ufak bir engebe bile küçük tekerlek için büyük bir etki yaratıyor. Mesela 18 inch tekerleğin 6 da 1 ine tekabül eden bir çukur, 12 inch lik bir tekerleğin 4 te 1 ine denk gelir.
    Beni tedirgin eden ikinci nokta ise benim scooterımın ağırlık merkezinin yukarıda oluşu.
    Viraj içinde gaz açma olayı ise spacy gibi 7.5 beygirlik bir scooterda çok tedirginlik yaratmaz.
    Hem gücü çok az hemde scooterların şanzıman sisteminden kaynaklı olarak güç tekerlege çok yumuşak iletiliyor. Sadece motor içe yatacak gibi olrsa gaz açarak kaldırmaya yarar.
    Kontra tekniği ise en az 80 km/h ve üstü hızlarda işe yarıyor. Daha düşük hızlarda kontra yapmaya çalıştığınızda motor yatmıyor tam tersine gidon dönüveriyor Bu benim scooterımda da aynı.

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Scooter'la viraj mı yapılır ya Gidin bi tane çinli 100'lük cub alın onlar bile motosiklet sürüşü açısından daha çok keyif verir. Orta kalite lastiklerle bile her viraja tam gaz girersin. İstanbuldayken bikaç kere Kilyos'a, bir kere de Karaburun'a gitmiştim 100'lük cub'umla. Virajlara girmesi çok iyiydi maksimum hızı 100 olan motorla 90'la giriyodum virajlara

  11. #11
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam olay en çok küçük lastik çapı ile alakalı. Bende bir yıldır bws125 kullanıyorum. Daha önce hiç scooter sahibi olmamıştım ve bir kısmı psikolojik olmakla beraber bir kısmıda scooterların lastik çaplarından ve ağırlık merkezlerinin daha farklı olmasından kaynaklı olarak virajda güvensizlik hissi oluşturuyor. Şimdi şöyle düşünün; virajın içerisindeki en ufak bir engebe bile küçük tekerlek için büyük bir etki yaratıyor. Mesela 18 inch tekerleğin 6 da 1 ine tekabül eden bir çukur, 12 inch lik bir tekerleğin 4 te 1 ine denk gelir.
    Beni tedirgin eden ikinci nokta ise benim scooterımın ağırlık merkezinin yukarıda oluşu.
    Viraj içinde gaz açma olayı ise spacy gibi 7.5 beygirlik bir scooterda çok tedirginlik yaratmaz.
    Hem gücü çok az hemde scooterların şanzıman sisteminden kaynaklı olarak güç tekerlege çok yumuşak iletiliyor. Sadece motor içe yatacak gibi olrsa gaz açarak kaldırmaya yarar.
    Kontra tekniği ise en az 80 km/h ve üstü hızlarda işe yarıyor. Daha düşük hızlarda kontra yapmaya çalıştığınızda motor yatmıyor tam tersine gidon dönüveriyor Bu benim scooterımda da aynı.
    hocam kontra 20 km hızın altında dahi çalışır...
    nemesis-83 bunu beğendi.
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  12. #12
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Evet hocam mantıken öyle ama bizim küçük telerlekli scooterlarda gerçekten olmuyor. Tabi bunda ön catal açısının dik olmasıda önemli. Ne kadar dik açıya yakınsa o kadar yüksek hızda yer kontrayı.
    Şöyle oluyor; diyelim ki düşük hızda giderken sağ elciği ileri ittin. Normalde motor sağa yatar ve gidon pek dönmeden virajı alırsın deme ? Ama bizim scooterlarda gidonu sağ elcikten ileri ittiğinde gidon sola dönüveriyor. Bunun için hızın biraz yüksek olması gerekiyor.

  13. #13
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    bende tam aksine skuterle çok güzel viraj alıyorum :D
    nemesis-83 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)