Tork = Döndürme Kuvveti
Halikarnas benim mesajimi iyi oku bakalim ben mi demisim motosikletin daha fazla rüzgar direncine karşı kalacaginı. Tabiki otomobil daha fazla dirence maruz kalacak.
Hem sen biraz daha kibar ol bakalım dostum. Ne demek o öyle; sen torkun ne demek oldugunu bilirmisin falan. Sen kimsin de kalkmiş motosiklet kullanmayi birak falan diyorsun ? Önce sen tanımadığın bir adamla konusmayı ögren. Ha bu arada matematikçiyim ben dostum emin ol senden çok daha iyi bilirim torku da beygir gücünüde. Burada anlatmakla olmaz diye kısa kestim ve mesajimdada belirttim bunu.
Eger yine böyle seviyesizce konuşacaksan hiç yazma mesaj. Yada üslubunu takın öyle konuş genç.
Son hızda beygir gücü torktan çok daha önemlidir bu yüzden tork yerine beygir gücünden örnek verdim.
Yüksek beygirli arabası olan varsa deneyebiliriz, tartışmaya gerek yok bence. Arabanın 0-100 değeri motosiklete yakın bir değer ama binlik motor 260-270e kadar çok seri çıkıyor zaten.
Bek burda bir iki arkadaş daha bana karşı çıkmış ama gayet seviyeli ve saygılılar, sende deneyebilirsin.
Arkadaşlar, lütfen sakin olun. Birbirinizi kırmanıza gerek yok.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
s.e.c arkadaş gayet güzel anlatmış, torka vesaire girmeye gerek yok.
Ama hepinizin unuttuğu bişey var dizel motorlar yüksek devirlerde performans vermez yani devir ne kadar yükselirse torkda o kadar düşer dizel araçlarda.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)