Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

600 KM 60'ı Geçmeyin

    REKLAM ALANI
  1. #1
    soulya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2015
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco Agility City 200i
    Selamlar aranıza yeni katıldım adım Anıl yaşım 20 Marmaris'te yaşıyorum benden büyük abilerime varsa kardeşlerime bir soru sormak istiyorum
    Dante 139 aldık başlangıç ve öğrenmek için cumartesi ehliyet sınavım var motorun klavuzunu kurcalarken dikkatimi 600 km ye kadar 60 ile gidin diyordu bugün motoru aldığımız yerde ki ustaya sordum dedim böyle böyle diyor ne yapmalıyım usta demez mi ya ne takıyorsun sen onu motoru açmazsan boğulur 600 km ye kadar öyle gidilmez açman gerek dedi kafam karıştı sizlere de sormak istedim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Aman o ustaya güvenmeyin, öyle bir şey yok. Son viteste kaç devirde 60km/s hız yapıyorsa o devri geçmeyin.
    soulya bunu beğendi.

  3. #3
    soulya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2015
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco Agility City 200i
    Çok teşekkür ederim cevabınız için klavuz ne diyorsa ben ona uyayım en iyisi

  4. #4
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    O ustayı duymazdan gel.Klasik motor sağır kalır saçmalığı.

    Kitapçığa uymaya çalış.

    Ha tabi örneğin kitapçıkta ilk 500 km 5 bin deviri geçme diyorsa, geçersen o motosikletin işi bitti diyebirşey yok. Trafikte tehlike yaşadıysan gerekirse kısa süreliğine elbette geçebilirsin.

    Özellikle ilk 100 kmye dikkat et .Rodaj süresince gazı ani açma. Yumuşak davran alete.

    Sık sık vites değiştir. Hep aynı süratle sürme.

    Ve 1.000 km bakımını mutlaka yap. Rodaj yağının değişmesi gerekiyor.

    Hatta imkanın varsa 500 km de bir kere 1.000 km de bir kere daha değiştir. Ondan sonra 2-3 bin km de bir değiştirirsin. Zaten sonraki bakımda 4.000 km dedir büyük ihtimal.

  5. #5
    soulya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2015
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco Agility City 200i
    Bilginiz için teşekkür ederim bakımlarını zamanında yaptırmayı planıyorum 1nci adımım ehliyeti hayırlısıyla almak sonra da güzel bir ekipman almak olacak
    beko12345 ve yüksel66 bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    usta doğru demiş.
    rahat ol yeter rodaj için ekstra özenmene gerek yok bozulacağı varsa zaten bozulur.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O ustayı duymazdan gel.Klasik motor sağır kalır saçmalığı.

    Kitapçığa uymaya çalış.

    Ha tabi örneğin kitapçıkta ilk 500 km 5 bin deviri geçme diyorsa, geçersen o motosikletin işi bitti diyebirşey yok. Trafikte tehlike yaşadıysan gerekirse kısa süreliğine elbette geçebilirsin.

    Özellikle ilk 100 kmye dikkat et .Rodaj süresince gazı ani açma. Yumuşak davran alete.

    Sık sık vites değiştir. Hep aynı süratle sürme.

    Ve 1.000 km bakımını mutlaka yap. Rodaj yağının değişmesi gerekiyor.

    Hatta imkanın varsa 500 km de bir kere 1.000 km de bir kere daha değiştir. Ondan sonra 2-3 bin km de bir değiştirirsin. Zaten sonraki bakımda 4.000 km dedir büyük ihtimal.
    Yok artık anasının gözü, hadi 1000 bakımını anladıkta; 500 de değiştir, sonra 2-3 bin km değiştir, nedir bu ya yalan yanlış bilgiler, üretici kitapta belirtmiş sen ondan iyimi bileceksin?

    Bakım aralıkları kitapta ne derse odur, siz sanmayın bakım aralığı 6 bin km ama ben her 2 binde yağını değiştiririm daha sağlıklı uzun ömürlü olur diye, zerre farketmez, ühendisler arge yapmışlar hesaplamışlar, hangi firma motorunun daha kısa ömürlü olmasını ister? 6 bin diyorsa bakım 6 bindir 10 bin diyorsa 10 bindir. Mesela benim CBR 1000RR ımın rodaj 1000 bakımından sonra bakımı 10 binde, yine 650F imini bakımı 12 binde , bu kilometrelerden önce kesinlikle yağ falan değiştirmem.

    birde zincirciler var; yok 200-300 km zincir temizlenip yağlanacak, her yıkamada zincir yağlanacak oldu canım yine mühendisleri salak yerine koyuyorlar, adamlar yıkama falan demiyor zincir bakımı 1000km diyor, siz akıllılar uyduruyorsunuz yine.

    boş boş para harcayıp, vakit harcayıp milleti zengin ediyorsunuz, ayçiçek yağımı bu motorlara konan yağ? 2-3 bin km de değişsin

    Yazdıkça sinirleniyorum, ulan motorun üreticisi ÜRETEN ADAMLAR bunu diyorlar, siz kimsiniz onlardan iyimi bileceksiniz?
    snappy x bunu beğendi.

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Shamy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok artık anasının gözü, hadi 1000 bakımını anladıkta; 500 de değiştir, sonra 2-3 bin km değiştir, nedir bu ya yalan yanlış bilgiler, üretici kitapta belirtmiş sen ondan iyimi bileceksin?

    Bakım aralıkları kitapta ne derse odur, siz sanmayın bakım aralığı 6 bin km ama ben her 2 binde yağını değiştiririm daha sağlıklı uzun ömürlü olur diye, zerre farketmez, ühendisler arge yapmışlar hesaplamışlar, hangi firma motorunun daha kısa ömürlü olmasını ister? 6 bin diyorsa bakım 6 bindir 10 bin diyorsa 10 bindir. Mesela benim CBR 1000RR ımın rodaj 1000 bakımından sonra bakımı 10 binde, yine 650F imini bakımı 12 binde , bu kilometrelerden önce kesinlikle yağ falan değiştirmem.

    birde zincirciler var; yok 200-300 km zincir temizlenip yağlanacak, her yıkamada zincir yağlanacak oldu canım yine mühendisleri salak yerine koyuyorlar, adamlar yıkama falan demiyor zincir bakımı 1000km diyor, siz akıllılar uyduruyorsunuz yine.

    boş boş para harcayıp, vakit harcayıp milleti zengin ediyorsunuz, ayçiçek yağımı bu motorlara konan yağ? 2-3 bin km de değişsin

    Yazdıkça sinirleniyorum, ulan motorun üreticisi ÜRETEN ADAMLAR bunu diyorlar, siz kimsiniz onlardan iyimi bileceksiniz?
    Motor yağının içine dağılan metal talaşları ne olacak yeni motorun ? O motorda yağ filtresi yok yağı 500km'de değiştirmezsen metal talaşlı yağla hiç sağlıklı çalışmaz ilerleyen kilometrelerde. Zaten bir de motor alındığında gelen yağ kaliteli olmaz çin malıysa özellikle.
    Cavalry bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Motosikleti
    Henüz yok. Olunca, ucuz bir Çinli olacak...
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yağının içine dağılan metal talaşları ne olacak yeni motorun ? O motorda yağ filtresi yok yağı 500km'de değiştirmezsen metal talaşlı yağla hiç sağlıklı çalışmaz ilerleyen kilometrelerde. Zaten bir de motor alındığında gelen yağ kaliteli olmaz Çin malıysa özellikle.
    Söz konusu motor hangisiyse, kullanma kılavuzunda ilk yağ değişimi için 500 kilometre verilmediğini varsayarak bu cevabı yazıyorum. Zaten Shamy de aynı koşulu belirterek yazmış eleştirisini. Eğer kılavuz ilk 500 kilometrede yağ değiştirin diyorsa ilk 500 kilometrede yağ değiştirilecektir, bunun lamı cimi, sencesi bencesi olamaz.

    Çok doğru(!) konuşuyorsun arkadaşım Mengu16.

    Bu motoru tasarlayıp imal eden salak mühendisler, metal talaşlarını hesaba katmayı becerememişler. O yüzden (mesela) ilk 1000 km. sonunda değiştirin yağı diye ısrar ediyorlar. Biz teknolojinin ön ucunda yaşayan bir millet olarak onların bu eksiğini gidermeliyiz.

    "Zaten bir de motor alındığında gelen yağ" konusunu anlayamadım. Bu motorlar taaa Çin'den Kore'den Japonya'dan buraya içinde yağ varken mi gönderiliyor? Benzin deposu da dolu geliyordur herhalde. Peki o zaman motor alındığı zaman ilk çalıştırmayı yapması gereken servis ne yapıyor? Sadece bir iki vidayı sıkıştırıp benzin musluğunu açıp marşa mı basıyor? Eskiden (çoook eskiden, buradaki arkadaşların çoğunun motosiklet sesi duyunca ağlayarak eve kaçtığı yıllarda) otomobillere rodaj için özel bir yağ konduğu söylenirdi, ama Türkiye'de o da 10-15 numara bir yağdı, o metal kırıntılarını kolaylıkla taşır, mıknatıslı yağ tıpasına yapıştırırdı. Şimdi öyle bir şey de yoktur, çünkü teknoloji çok ilerledi. Yani, motora normal yağ konur herhalde.

    Şu yağ konusuna ifrit oluyorum, çünkü herkesin kendine göre bir fikri var, ama bilgi denen şey çok az. Arada kitap okumayı bilen çok kısıtlı bir azınlığın feryatları boşa gidiyor. Üreticinin tavsiye ettiği yağı veya daha üstün eşdeğerini kullanmak koşuluyla, yağın sürekli olarak belirtilen zamandan önce değiştirilmesi, yarardan çok zarar getirir. Birincisi, boş yere masraf. İkincisi, çevre kirliliğinin gereksiz şeklide artması. Üçüncüsü ve kahir çoğunluğun anlamayı beceremediği şey ise, motoru temizlemek için yağa katılan, teorik düzeyde de olsa motoru aşındıran ve kısa sürede yanıp yağın renginin kararmasına neden olan ve çoğunluğun bak bu yağ hemen karardı, demek ki kötü bir yağ demesine yol açan deterjan maddelerin kötü etkisinin gereksiz yere artırılmasıdır.

    Okuyun arkadaşlar, okuyun. Spor haberlerini, Loto sonuçlarını, at yarışlarını, magazin dalaverelerini değil, ilimi, bilimi, teknolojiyi anlatan şeyleri okuyun. İlk başta yorar, hazımsızlık yapar, ama korkmayın, kalıcı bir zarar vermez!

    Bu konuyu açan soulya arkadaşımı kılavuz "kurcaladığı" için kutluyorum. Sadece kurcalamakla kalma arkadaşım. Ezberle. Yut. Hazmet. Kıyaslama yapabilmek için başka kılavuzları da oku. Eline tornavida almış herkesin bu konudan anladığını zannetme. Ben dahil hiç kimseye kayıtsız şartsız güvenme. Zamanla kime güvenmen gerektiğini öğreneceksin. O zaman sen de her fırsatta kocakarı ilacı tavsiye edenlere benim gibi sinirleneceksin, geçmiş olsun!
    mustf bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    22 Temmuz 2015
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kuba Razore 100, Mobylette 52,
    Çinli motorların bir bakımdan diğer bakıma aralığı taş çatlasın 3000 Kilometreyi geçmez. Adam burda 139cc çinli bir motordan bahsederken sizin burda 1000rr'lardan örnek vermeniz çok bariz gereksiz.

    Bakım olarak benim kılavuzumda 700-2000-4000-5500-7000 filan diye gidiyor. Bazen 1500 bazen 2000'de bir. Ve ilk yağ konusu; hangi motorda olursa olursun en geç 700 Kilometrede değiştirilmesi gerekir. Aynen Mengu abinin dediği gibi; İlk yağımı kendim değiştirdim ve alttaki yağ tahliye Civatasının arasındaki mıknatısta dünya kadar demir tozu vardı ! Üstelik ben 700 değil 450'de değiştirip, Castrol koydum oğluma.

    Rodaj için kılavuz 600 km diyorsa 600'dür. Ama rodaj hakkında bazen yanlış bilgiler olabiliyor. Şahsen ben hız konusuna kılavuzda bile yazsa katılmıyorum. Rodaj sırasında en önemli olan iki şey gerçekten de saçma gelse de Motoru açma kısmı ve Ömrünü uzatma kısmıdır. 600'e göre değerlendirirsek sadece belli devirlere uymak diye düşünüyorum. Yani genelde zaten Rodaj için devir sınırlaması yaparlar. 6 Bin devir geçilmez genellikle. Şimdi bu motor 6k RPM'de 5.vites ile kaç kilometre hız yapabiliyorsa, bana göre bu Rodajda olması gereken sınırdır. Peki neden ?

    Bu motor 2 kişi ile giderken atıyorum az önceki durumda 80 kilometre yapabildiyse, 2 kişi ile belki 70 yapacak. Ama sen hala deviri geçmiş olmayacaksın. Fakat kılavuzdaki 60'ı geçme ibaresine uyarsan motorda ne kadar yük artarsa, o kadar güce ihtiyacın olacak ve bu motor sınır 60 iken bu hıza ulaşmak için daha fazla devir çevirecek. Bu yüzden de sen 60'I geçmesen bile motor daha seri çalışacak. Bence hız yerine devir saati ile rodaj daha mantıklı. Ve en önemli husus devir ile sürekli oynamak, sabit tutmamak.

    Ben benim çinliye ne yaptım ? Ben 450 Kilometre rodaj yaptım. 500'de ilk yağını değiştirdim. Rodaj da 350-400 kilometre 5'bin devri geçmedim. Egzoz sesini hiç duymadım. Gazı hiç yarımdan çok açmadım. Daha sonra 50 kilometre ise 2 kişi ile 50 kilometre hiç durmadan son gaz gittim. Bayırlar geldi 4'e düştüm, ama devir 8'binin altına düşmedi. 100 gördük, 90 gittik, 85 sabit gittik, en sonunda geldik. Çıkardık ekipmanlarımızı ve bekledik soğumasını. Yağını değiştirdik ve o günden sonra rodaj hakkında hiçbir şey düşünmeden, 450 Kilometrede bitirdik. Free olarak kullandık.

    Motorda hiçbir problem yok. Açma işlemini de rodajı da gayet güzel yaptığımı düşünüyorum. Her gün deli gibi geziyorum 2 aylık, 3500 Kilometrede. Kendi isteğim üzerine sübap ayarı yaptırdım, ara ara 25 km sabit otobanda Seyir alıyorum. Tırları genelde sollayabiliyorum. 90'a kadar çok rahat çıkıyor sonrası 100 oluyor. Gerisi yola ve rüzgara bağlı.

    Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler.
    soulya ve Mengu16 bunu beğendiler.

  11. #11
    soulya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2015
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco Agility City 200i
    Bana 500 km de gel yağını falan değiştirelim dedi. Tamam dedim şu an motorum da bir sıkıntı yok zaten 2 sene anca kullanırım çünkü başlangıç olarak aldım vitesli hayatımda 2 kere kullanmıştım artık alışmam gerektiğini düşündüm yazdığınız uzun cevaplar için tekrar teşekkür ederim bilgi olarak saklayacağım kavga etmeyin :D

  12. #12

    Üyelik
    30 Mart 2011
    Motosikleti
    yamaha cryptone
    şu 300 veya 500 de değiştirelim gibi saçmalıkları aşamadık gitti.

    ben anlatmaktan bıktım bakınız; "bu markalar mesela dünyanın en büyük motor üreticisi honda veya ikincisi yamahadan örnek verelim. bu markalar kullanma kılavuzlarına yazdıklarını bir bilimsel kurulun önünde ispat ederek oraya yazıyorlar. bu kurul bir üniversitenin bilim kurulu oluyor. öyle adam kafasına göre bunu yazamıyor...

    şimdi bu 1000 km olayı hemen hemen bütün markalarda var. bu ne demek? daha iyisi icat edilene kadar olay budur demek.

    bir de motorcu salakların klasik sözleri var "motora bas sağır kalmasın!" ulan denyo sattığın motorun kullanma klavuzunda söylediğinin tam tersi yazıyor. koca honda 1000 km ye kadar basma, diyor...

    sen şimdi bu adamın klavuzunu okumadığı motoru sattığına mı yanarsın yoksa bu adamların motorlarımıza bakım yaptığına mı seç beğen...

  13. #13

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    bilim kurulu ıspat falan. ciddi ciddi inanıyorsunuz yani bu yazdığınıza

    yıllardır hobi olsun diye forumlarda rodajla ilgili konulara yazarım sizin modelden hiç görmedim kardeş.

  14. #14
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Bence fazla kasmaya gerek yok arada dip gaz olmasada biraz gaza bas 60 km/h ile gezme her daim
    soulya bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    Royaj jordanian izlemeyen yoktur heralde hiç bilinmeyen Nuda 900R için bile konular dönüyor sayesinde.

    o herifin yaptığı rodaj sürüşünden bir kesit youtubede var ;

    https://www.youtube.com/watch?v=EXunEzLWJv4


    uğraşmam diyen rodaj var diye kendini kasmasın yazık günah zaten bünyeye eziyet yok gazı ne kadar açtım yok şu deviri geçtim mi şu hızı geçtim mi
    boşver yürü yol al

    ayrıca esas işi bilen adamın rodajı için şudur ;

    https://www.youtube.com/watch?v=cQhI5r4Wr0A

  16. #16

    Üyelik
    30 Mart 2011
    Motosikleti
    yamaha cryptone
    Alıntı AhmetH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilim kurulu ıspat falan. ciddi ciddi inanıyorsunuz yani bu yazdığınıza

    yıllardır hobi olsun diye forumlarda rodajla ilgili konulara yazarım sizin modelden hiç görmedim kardeş.
    tabii bizde herhangi bir bilimsel buluş ve marka olmadığından öyle sanılıyor. adam kafasına göre yazıyor o klavuzlara sonra sende çıkıp diyorsun ki " bas gaza bakma sen hondaya " ve senin sözün doğru oluyor...

    kardeş ben senin modelden çok gördüm memleket dolu senin gibilerle...
    soulya bunu beğendi.

  17. #17
    soulya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2015
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco Agility City 200i
    tamam o zaman ben normal süreyim zaten şehir içi gidip gelicem kasmaya gerek yok 2 sene sonra da gider başka motora geçerim olur biter :D

    klavuz da ne yazıyorsa ona uyar geçerim şimdilik

  18. #18

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    Alıntı mustf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabii bizde herhangi bir bilimsel buluş ve marka olmadığından öyle sanılıyor. adam kafasına göre yazıyor o klavuzlara sonra sende çıkıp diyorsun ki " bas gaza bakma sen hondaya " ve senin sözün doğru oluyor...

    kardeş ben senin modelden çok gördüm memleket dolu senin gibilerle...
    Lafımın arkasındayım en ufak teknik bilginiz varsa tartışalım, görelim bakalım memleket kimle doluymuş.
    sizler gibi klavuz okuya okuya gelen, merak etmeyen nesil zaten bilimsel buluş yapamıyor.

    tek yaptığınız söz dinlemek, sizler klavuz okuyun lütfen, sınırların dışına çıkmayın. Hiç merak etmeyin kafa yormayın, mühendisten iyi mi bileceksin diyerek sıyrılın, o öyle olsaydı fabrika yapardı lafınıda eksik etmeyin
    Ben motosiklete mekaniğe daha farklı gönül vermiş biriyim.

    ama bu bilim kurulu gerçekten çok iyiydi

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı etarhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söz konusu motor hangisiyse, kullanma kılavuzunda ilk yağ değişimi için 500 kilometre verilmediğini varsayarak bu cevabı yazıyorum. Zaten Shamy de aynı koşulu belirterek yazmış eleştirisini. Eğer kılavuz ilk 500 kilometrede yağ değiştirin diyorsa ilk 500 kilometrede yağ değiştirilecektir, bunun lamı cimi, sencesi bencesi olamaz.

    Çok doğru(!) konuşuyorsun arkadaşım Mengu16.

    Bu motoru tasarlayıp imal eden salak mühendisler, metal talaşlarını hesaba katmayı becerememişler. O yüzden (mesela) ilk 1000 km. sonunda değiştirin yağı diye ısrar ediyorlar. Biz teknolojinin ön ucunda yaşayan bir millet olarak onların bu eksiğini gidermeliyiz.

    "Zaten bir de motor alındığında gelen yağ" konusunu anlayamadım. Bu motorlar taaa Çin'den Kore'den Japonya'dan buraya içinde yağ varken mi gönderiliyor? Benzin deposu da dolu geliyordur herhalde. Peki o zaman motor alındığı zaman ilk çalıştırmayı yapması gereken servis ne yapıyor? Sadece bir iki vidayı sıkıştırıp benzin musluğunu açıp marşa mı basıyor? Eskiden (çoook eskiden, buradaki arkadaşların çoğunun motosiklet sesi duyunca ağlayarak eve kaçtığı yıllarda) otomobillere rodaj için özel bir yağ konduğu söylenirdi, ama Türkiye'de o da 10-15 numara bir yağdı, o metal kırıntılarını kolaylıkla taşır, mıknatıslı yağ tıpasına yapıştırırdı. Şimdi öyle bir şey de yoktur, çünkü teknoloji çok ilerledi. Yani, motora normal yağ konur herhalde.

    Şu yağ konusuna ifrit oluyorum, çünkü herkesin kendine göre bir fikri var, ama bilgi denen şey çok az. Arada kitap okumayı bilen çok kısıtlı bir azınlığın feryatları boşa gidiyor. Üreticinin tavsiye ettiği yağı veya daha üstün eşdeğerini kullanmak koşuluyla, yağın sürekli olarak belirtilen zamandan önce değiştirilmesi, yarardan çok zarar getirir. Birincisi, boş yere masraf. İkincisi, çevre kirliliğinin gereksiz şeklide artması. Üçüncüsü ve kahir çoğunluğun anlamayı beceremediği şey ise, motoru temizlemek için yağa katılan, teorik düzeyde de olsa motoru aşındıran ve kısa sürede yanıp yağın renginin kararmasına neden olan ve çoğunluğun bak bu yağ hemen karardı, demek ki kötü bir yağ demesine yol açan deterjan maddelerin kötü etkisinin gereksiz yere artırılmasıdır.

    Okuyun arkadaşlar, okuyun. Spor haberlerini, Loto sonuçlarını, at yarışlarını, magazin dalaverelerini değil, ilimi, bilimi, teknolojiyi anlatan şeyleri okuyun. İlk başta yorar, hazımsızlık yapar, ama korkmayın, kalıcı bir zarar vermez!

    Bu konuyu açan soulya arkadaşımı kılavuz "kurcaladığı" için kutluyorum. Sadece kurcalamakla kalma arkadaşım. Ezberle. Yut. Hazmet. Kıyaslama yapabilmek için başka kılavuzları da oku. Eline tornavida almış herkesin bu konudan anladığını zannetme. Ben dahil hiç kimseye kayıtsız şartsız güvenme. Zamanla kime güvenmen gerektiğini öğreneceksin. O zaman sen de her fırsatta kocakarı ilacı tavsiye edenlere benim gibi sinirleneceksin, geçmiş olsun!
    Üşenmeyip yarım sayfa yazmışsın da boş konuşuyosun. Açıklama yapmaya değmez bildiğini uygula sen.

  20. #20

    Üyelik
    30 Mart 2011
    Motosikleti
    yamaha cryptone
    Alıntı AhmetH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lafımın arkasındayım en ufak teknik bilginiz varsa tartışalım, görelim bakalım memleket kimle doluymuş.
    sizler gibi klavuz okuya okuya gelen, merak etmeyen nesil zaten bilimsel buluş yapamıyor.

    tek yaptığınız söz dinlemek, sizler klavuz okuyun lütfen, sınırların dışına çıkmayın. Hiç merak etmeyin kafa yormayın, mühendisten iyi mi bileceksin diyerek sıyrılın, o öyle olsaydı fabrika yapardı lafınıda eksik etmeyin
    Ben motosiklete mekaniğe daha farklı gönül vermiş biriyim.

    ama bu bilim kurulu gerçekten çok iyiydi
    bilim kurulu iyidir ne sandın

    seninle konuşup tartışmaya gerek yok. sen bugün dünyanın herhangi bir devletinde izinsiz ruhsatsız projesiz bir kulübe bile inşa edemezken bu markaların rastgele motor yapıp dünyaya sattığını zannediyorsan daha neyi konuşalım.

    patent nedir nasıl alınır, patenti alınıp buluşu yapılmış bir ürünün üretimi ne şartla yapılır bunların birleşiminden oluşan teknoloji nasıl kullanılır bunu sana anlatacak değilim. teknolojinin evet "bilim kurullarından" yani üniversite düzeyinde onay alınan birşey olduğunu bilmiyorsan ( yani sana göre devlet denetimi dışında teknoloji üretimi yapılabiliyorsa. ) bekleme yapma devam et... kendi dünyanda yaşa. hayatta herşey rastgele tesadüfen olsun seni mi kıralım canın sağolsun.

    sen takıl kafana göre.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)