muAff adlı üyeden alıntı
Çinli motorların bir bakımdan diğer bakıma aralığı taş çatlasın 3000 Kilometreyi geçmez. Adam burda 139cc çinli bir motordan bahsederken sizin burda 1000rr'lardan örnek vermeniz çok bariz gereksiz.
Bakım olarak benim kılavuzumda 700-2000-4000-5500-7000 filan diye gidiyor. Bazen 1500 bazen 2000'de bir. Ve ilk yağ konusu; hangi motorda olursa olursun en geç 700 Kilometrede değiştirilmesi gerekir. Aynen Mengu abinin dediği gibi; İlk yağımı kendim değiştirdim ve alttaki yağ tahliye Civatasının arasındaki mıknatısta dünya kadar demir tozu vardı ! Üstelik ben 700 değil 450'de değiştirip, Castrol koydum oğluma.
Rodaj için kılavuz 600 km diyorsa 600'dür. Ama rodaj hakkında bazen yanlış bilgiler olabiliyor. Şahsen ben hız konusuna kılavuzda bile yazsa katılmıyorum. Rodaj sırasında en önemli olan iki şey gerçekten de saçma gelse de Motoru açma kısmı ve Ömrünü uzatma kısmıdır. 600'e göre değerlendirirsek sadece belli devirlere uymak diye düşünüyorum. Yani genelde zaten Rodaj için devir sınırlaması yaparlar. 6 Bin devir geçilmez genellikle. Şimdi bu motor 6k RPM'de 5.vites ile kaç kilometre hız yapabiliyorsa, bana göre bu Rodajda olması gereken sınırdır. Peki neden ?
Bu motor 2 kişi ile giderken atıyorum az önceki durumda 80 kilometre yapabildiyse, 2 kişi ile belki 70 yapacak. Ama sen hala deviri geçmiş olmayacaksın. Fakat kılavuzdaki 60'ı geçme ibaresine uyarsan motorda ne kadar yük artarsa, o kadar güce ihtiyacın olacak ve bu motor sınır 60 iken bu hıza ulaşmak için daha fazla devir çevirecek. Bu yüzden de sen 60'I geçmesen bile motor daha seri çalışacak. Bence hız yerine devir saati ile rodaj daha mantıklı. Ve en önemli husus devir ile sürekli oynamak, sabit tutmamak.
Ben benim çinliye ne yaptım ? Ben 450 Kilometre rodaj yaptım. 500'de ilk yağını değiştirdim. Rodaj da 350-400 kilometre 5'bin devri geçmedim. Egzoz sesini hiç duymadım. Gazı hiç yarımdan çok açmadım. Daha sonra 50 kilometre ise 2 kişi ile 50 kilometre hiç durmadan son gaz gittim. Bayırlar geldi 4'e düştüm, ama devir 8'binin altına düşmedi. 100 gördük, 90 gittik, 85 sabit gittik, en sonunda geldik. Çıkardık ekipmanlarımızı ve bekledik soğumasını. Yağını değiştirdik ve o günden sonra rodaj hakkında hiçbir şey düşünmeden, 450 Kilometrede bitirdik. Free olarak kullandık.
Motorda hiçbir problem yok. Açma işlemini de rodajı da gayet güzel yaptığımı düşünüyorum. Her gün deli gibi geziyorum 2 aylık, 3500 Kilometrede. Kendi isteğim üzerine sübap ayarı yaptırdım, ara ara 25 km sabit otobanda Seyir alıyorum. Tırları genelde sollayabiliyorum. 90'a kadar çok rahat çıkıyor sonrası 100 oluyor. Gerisi yola ve rüzgara bağlı.
Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler.