Kawasaki Versys, BMW F 700 GS ya da sizin öneriniz
Reklamlar
-
Arkadaşlar kışa doğru ya da kışın almayı düşündüğüm motosiklet için şimdiden fikirlerinize ihtiyacım var. Kawasaki VN 800 Vulcan Classic kullanıyorum ve alacağım motor, inşallah ikinci motosiklet olarak kullanılacak.
Aklımda Kawasaki Versys ya da BMW F 700 GS var. Bütçem 30.000 TL. (Versy’i sıfır, ikinci el F 700 yahut kredi çekip onu da belki sıfır alabilirim).
Beklentilerim ise %90 asfalt, %10 stabilize ve bozuk yol olmak üzere haftasonu ve tatil seyahatleri. Günlük, şehir içinde cruiser kullanmayı sürdüreceğim. Yaşadığım Manavgat’ta genellikle motosikletçi arkadaşlar Beyşehir ya da Eğridir istikametine seyahat ediyor. Gezilerimizde gidilen, son derece eğlenceli ve makul, zevkli rotalar bunlar.
İnşallah memleket normalleşince Güneydoğu’yu ve Ege’yi de dolaşmak istiyorum.
Çok zorda kalmadıkça ve engebesiz olmadıkça araziye girmeyi düşünmüyorum 1.70 boy nedeniyle yüksek endurolara sıcak bakmıyorum. Zira şehir dışı gezilere çıkarken dahi kullandığımız D400 karayolunda falan adım başı ışıklar ve inanılmaz yoğun trafik var. Dur kalklar kent içi gibi… Arkadaşımın Super Tenere’sini denediğimde bana son derece ağır ve yüksek geldi. Kendimi güvende hissetmedim.
Denediğim NC 700X ise çok rahat oturuş ve sürüşüne karşın gerçekten cansız, gitmeyen bir alet gibi geldi. Hız tutkunu kesinlikle değilim fakat TIRcı trafiğinde falan seyahat motorunun gazı açınca uzayan, canlı – güçlü bir alet olması kesinlikle daha iyi hissettirecek, güven verecektir.
Triumph’un yeni Tiger’ı ise denemedim fakat yabancı forumlardan incelediğim kadarıyla biraz pahalı olmasına karşın düşünülebilecek bir seçenek olabilir sanki. Hyperstrada belki tam ideal enduromsu asfalt motoru. Fakat fiyatı nedeniyle bir hayal olmaktan öte değil üstelik o kadar güçlü ve gaz tepkisinin de çılgın olduğunu tahmin ettiğim bir alet olarak, mevcut sürüş/deneyim seviyeme göre şu an için uzak durmam gereken bir alet olduğunu düşünüyorum. (Ama alternatif olmamasının asıl nedeni elbette tamamen duygusal )
Önerileriniz yol gösterici olabilir. Selamlar.
Reklamlar
-
Nc 700x i gücünden dolayı çok beğenmediyseniz f700 sizi kesmez.
F800 derseniz ayrı.
Fakat güç olarak Verysin rakibi f700 değil f800.
Ben olsam hiç düşünmeden Versysi alırdım.
-
Triumph Tiger hiç sürmedim, ancak elekronik desteklerinin oldukça iyi olduğunu duymuştum.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/152505-triumph-tiger-800-2015-modeller-xr-xrx-xc-ve-xcx.html şu konu modelleri detaylı tanımanıza yardımcı olacaktır.
-
-
Arkadaşlar yanıtlar için sağolun. V-Strom da kendini kanıtlamış ve düşünülebilecek bir alet. Döviz biraz normalleşirse fiyatına bakmak gerek. Malum Suzuki beter bir bayram sürprizi yapmak ister gibi henüz zamlarını duyurmadı.
Yeni V-Strom'u olan arkadaşım yok. Dolayısıyla deneme şansım da yok. Yarın itibarıyla başlayacak 9 günlük idari tatilde Versys ve F 700 deneme imkanım olacak. Bu sebeple özellikle bunlar hakkında özellikle sordum. Şahsen hiç bir motosikletin denenmeden alınmaması gerektiğini düşünüyorum.
-
V Storm un yeni kasa da bütün eksiklerini gidermiş bizim suzuki efendi bunu hem Eşli kasa hemde yeni kasa kullanan Kullanıcıları söylüyor
-
beko12345 adlı üyeden alıntı
Nc 700x i gücünden dolayı çok beğenmediyseniz f700 sizi kesmez.
F800 derseniz ayrı.
Fakat güç olarak Verysin rakibi f700 değil f800.
Ben olsam hiç düşünmeden Versysi alırdım.
f 700 gs :beygir 75, tork 77
versys :beygir 69 tork 64
nasıl kesmez anlamadım... arkadaşlar yazmadan biraz okuyalım lütfen... daha BMW nin kalitesini bile söylemiyorum..
-
natila adlı üyeden alıntı
f 700 gs :beygir 75, tork 77
versys :beygir 69 tork 64
nasıl kesmez anlamadım... arkadaşlar yazmadan biraz okuyalım lütfen... daha BMW nin kalitesini bile söylemiyorum..
Bmw testlerinde f800 kullandım.
Vstromdan sonra aman aman çok fark yoktu açıkçası bence.
Versys ile vstromu karşılaştırınca versys in bir tık daha daha hızlı olduğu söyleniyor. (Versys kullanmadım. Er6 kullandım. )
Buna dayanarak böyle yorum yaptım.
Teknik verilerini bilemem. Herzaman teknik veriler ile yoldaki durumlar aynı olmuyor.
Ayrıca ismi BMW diye vaaay süpermiş demek büyük hata.
F700 ve f800 e oturunca verdiği his hiç hoş değildi bana. R1200 ayrı, onu gerçekten beğendim.
KTM de çok iyi bir marka hatta 1190 adv side süper. Fakat isterseniz bir elcikleri, gidonu, tuşları inceleyin.
-
f 800 gs :beygir 85, tork 83
vstrom :beygir 67 tork 60
hocam haklısındır muhakkak ben kullanmadım ama dediğin gibi verilere bakarak konuşuyorum ve mantıklı gelmiyor bana...
-
Artı bir de BMW kesin daha az yakıyordur.
-
Çok yüksek olmasın demişsiniz ama versys oldukça yüksek bir motor diye biliyorum, ben 1.75 boyla cesaret edemedim açıkçası..
-
İkinci el F700 daha mantıklı olabilir.
Tiger ise denenmesi gereken bir makine. Ben pekçok yönden çok beğeniyorum. AMa yine de BMW daha mantıklı olabilir. Benim de bir sonraki motorum F700GS olacak galiba.
-
Yamahanın teneresinede bir göz atmanı öneririm.
-
schumacher__ adlı üyeden alıntı
Çok yüksek olmasın demişsiniz ama versys oldukça yüksek bir motor diye biliyorum, ben 1.75 boyla cesaret edemedim açıkçası..
Merhaba. 84 cm. olarak geçiyor standart sele yüksekliği. Sorunsuz kullandığım NC 700 X ile kıyasla (o da 32,7 inç yani 83 cm) , elbette denedikten sonra karar vermek üzere makul olabileceğini düşünüyorum. Boy kadar, bacak boyu ve bacak içi bombe eğimi de önemli. O anlamda düzenli spor yapan ve fit kalmaya çalışan biri olarak benim için "aşırı yüksek, zorlayacak" kategoride olmaz diye tahmin ediyorum.
Kaldı ki bi kaç cm. süspansiyon alçaltmayla ve 2 cm de comfort gel low seat sele ile avantaj sağlanabiliyor. Versys fiyatına göre performansı ve tasarımı başarılı bir asfalt - enduro melezi gibi duruyor. Yarın deneyeceğim inşallah.
-
Bütçe artarsa Tiger 800, artmazsa Versys.
-
2015 BMW F 700 GS test etme şansım oldu.Güvenlik açısından herşey var sürüşünü çok beğenmiştim.Kawasaki Versys test etmediğimden bilemiyorum.
-
Versys tip olarak bence çok şekil bir makina
-
Bu memlekette motora binen herkesin sanırım orta sınıf endurolarla alakalı söyleyeceği 2 çift laf var, şahin-doğan misali.
F800 olsa ayrı demişler,
Şimdi %90 asfaltta sürecek hem de 1.70 boyunda birine bunu demek ne derece doğru ? Ayrıca F800GS hem iç lastikli hem de oldukça yüksek bir model. Bunun yanında da fiyat dezavantajı var. Hiçbir şekilde öneri isteyen kişiye uygun değil. Güç olarakta yanlış hatırlamıyorsam 5-10 bg civarı bir fark var f700gs ile. Bu fark tek kişi kullanımda aşırı gazlamadığınız sürece pek hissedilmez kaldı ki f800gs in yüksek yapısı ve daha yumuşak amortisörleri nedeni ile yüksek hızlardaki (140-150+) leylek hissinden dolayı bence fark edilemeyebilir.
BMW fanboyu değilim lakin memleketteki kawasaki bayi-servis ağını, bmw kalitesini ve satın alacağınız aracın değerini koruyacak olması nedeni ile f700gs en doğru tercih olur. Elbette bmw servis fiyatları bazen can sıkabilir ama en azından muhatap alacağınız bir servis ve parça sorunu çekmeyeceğiniz garanti. Kaldı ki kawasaki servislerininde aman aman ucuz olduğunu düşünmüyorum. Hatta geçen gün bir arkadaşın gösterdiği z300 parça fiyatlarından sonra bence bmw den de pek farkı değildir.
Bunun yanında Eğirdir yolu gibi bir rotada , Kovada milli parkı yollarında Bmw daha konforlu ve keyifli bir yolculuk sunacaktır. Bunun yanında her endurocu gibi motorunuzu aksesuar ile doldurmak isterseniz de seçenekleriniz çok daha geniş bir yelpazede olacak
Motorları test ettikten sonra yorumlarınızı burada görmek isteriz,
-
Arkadaşlar merhaba. Hisvarlar arkadaşımız, denediğim motosikletler hakkındaki yorumlamamı istemişti. 2 günlük Kovada - Eğirdir - Beyşehir Gölleri ve yakınlarındaki Cevizli, Üzümlü gibi tarihi doğal güzellikleri olan yerleri içeren turumuzu tamamladık. Turun sonunda F 700 GS deneme fırsatım oldu 50 km. kadar. Bayıldım.
F 700 alçaltılmış süspansiyon ve alçak sele modifiyeli versiyondu. Kesinlikle herhangi bir kusur bulamadım. Üzümdere'de hiç yol olmayan, hafif engebeli bir parkurda da yarım debriyaj gayet sağlam iş gördü, takılmadan ilerledik.
İnanması güç gelecek ama Bajaj Pulsar 200 NS'den sele konforu ve kullanımı daha rahat bir motosiklet. Vibrasyon neredeyse hissedilmiyor. Gazı açtığın anda uzuyor. Gaz tepkisi ise MT-07'den yahut KTM'lerden daha yumuşak. Aşırı duyarlı gaz tepkisi nedeniyle ileri geri en hassas harekete dahi tepkiyle "süser" gibi insanın içini dışına çıkarırcasına zorlayacak bir kontrol, sürüş olmuyor. Gayet stabil. Lakin gücü, hızı istediğiniz anda da tatminkâr bir şekilde istediğinizi sunuyor.
Bu arada VN 800 Classic ile de Kovada, Eğridir, Beyşehir istikametini aldım. Hatta Akseki Güçlüköy'e kadar sırf bu motorla geziyi tamamladım. Ve kesinlikle ama kesinlikle cruiserla da asfalt ve aşırı bozuk olmayan stabilizede hiç sorun yaşanmıyor. VN 800 ile de zerre rahatsızlık ve yoksunluk duymadan, üstelik tur camım bile olmadan geziyi büyük keyifle tamamladım.
Kamyon trafiğinden sıyrılırken ya da virajlarda en küçük sorun yoktu. Bu nedenle ikinci motor olarak enduro - asfalt kırması alet tercihimi gözden geçirmeye başladım. 2015 - 2016 model VN 900 ya da muadili bir cruiserla da yola devam edilebilir. Zira benim keyif aldığım, zaten gitmeyi düşündüğüm tüm rotalarda alet sorunsuz, konforlu bir şekilde ilerliyor. Eğridir'deki meşhur zirvede yer alan seyir terasından pek çok yayla, dağ yoluna kendinden emin bir şekilde beni götüren motoruma bu gezi sonucu bir kez daha aşık oldum.
Benim ihtiyar delikanlının sesine ve görüntüsüne durakladığımız hemen her yerde vatandaş hasta oldu. Sorular sordu, fotoğrafını dahi çektiler. Ki gezide Cross Runner ve XV950 gibi gayet şekil motorlar da vardı.
Salı günü Allah'tan bir mani çıkmazsa Versys deneyeceğim ve yorumlarımı paylaşırım.
Şimdiden herkesin bayramı mübarek olsun. Tekeriniz düz bassın.
-
Bmw f serisini defalarca kullandım.f650-700 kullanımı çok rahat ve gaz tepkileri yumuşak.
2011 versys sahibiyim versys f700 den kesinlikle daha canlı ve eğlenceli bir motor.bu iki motor arasında şahsen ben her zaman versysi tercih ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)