340.000 KM.DEKİ MOTORSİKLET
Reklamlar
-
Biz Türkiye'de bu işleri çok gözümüzde büyütüyoruz. Bu ara bi TV serisi izliyorum. Cafe Racer yapıyorlar. link Bazen 1950 lerden motor bulup çıkarıyorlar bi garajdan. Motorun silindirlerine saman dolmuş, üstüne tavuklar oturmuş falan. Adamlar 1-2 haftada her türlü revizyonu yapıyor, tasarım, imalat, uygulama motor aksamı. Cincik gibi yapıyorlar motoru. Bizim burada ödümüz patlıyor bi gömlek değişecek, aman segman atılacak diye. Çok büyütmemek lazım bu işleri. Motorlar dayanıklı parçalar. Basit de çalışma mantıkları var. İyi bir tamirat ve bakımla çocuğunuza bırakırsınız.
Reklamlar
-
EthanHunt adlı üyeden alıntı
Adamlarda para var ve hayat şartları bizden daha düzgün. Bizde millet geçim derdine düşmüş. Herkez bildiği kadar kendi işin kendi yapıyor. Paran olsada bence doğrusu budur, devir ekonomi devri. 20tl castrol power1, 15dklık iş.
Evet bizde geçim sıkıntısı var fakat piyasada dolaşan bi dünya sıkıntısı olan motorun geçim sıkıntısı ile alakası ne?
Bizde daha çok 3 kağıt var adam dolandırma var sahtekarlık var
Yoksa elbette yağ Değişimi kendimiz yaparız fakat %95 zamanında yapmaz ve yapıyorum der
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
F54 adlı üyeden alıntı
Evet bizde geçim sıkıntısı var fakat piyasada dolaşan bi dünya sıkıntısı olan motorun geçim sıkıntısı ile alakası ne?
Bizde daha çok 3 kağıt var adam dolandırma var sahtekarlık var
Yoksa elbette yağ Değişimi kendimiz yaparız fakat %95 zamanında yapmaz ve yapıyorum der
Geçim sıkıntısıyla alakası şu; ulaşımın pahalı olması. Kendimden örnek vereyim. Günde 1.5*2 saat yolda geçiyor. Günde 4 otobüs değiştiriyor ve 6.5tl yol masrafı yapıyordum. Şimdi günde max 1 saatim yolda geçiyor ve yol masrafım 2.7tl. Motorum cb125e 2013 model. Satarkende zarar etmeyeceğimi düşünüyorum. Bunu 20-25bin tllik motor alanlar için söylemiyorum.
Dolandırıclıık tabi var, napalım dikkat etmeliyiz.
-
newmoto76 adlı üyeden alıntı
Bu 340.000 km yapan motosikletin 8 yaşından küçük olduğunu sanmıyorum. O civardadır diye düşünüyorum.
Arkadaşlar burada bir yanıldı var. 2008 krizinden önce japon motosiklet sanayii avrupa planlı bozulma teknolojileri ile milleti kazıklarken kaliteli materyallerden motor üretmeye devam ediyorlardı.
Özeti şu ki 2010 yılına kadar üretilmiş japon motosikletlerin daha kaliteli materyal ve üretim proseslerinden geçtiğini söyleyebiliriz.
Yani şuanda eğer bir ybr alıp 340.000 km yapmayı planlıyorsanız. %1 ihtimali bile çok beklersiniz.
VW nin eskiden döküm 1.9 TDI motorları vardı 2000 li yıllara kadar ürettiler bunu. 1 milyon km ye banamısın demezdi. Şimdi 2015 model vw alın dizel yaptırında görelim.. 10 defa servise gidersiniz yok turbo arızası yok enjektör arızası vs.vs..
Otomotiv ve motosiklet sektöründe bilmediğiniz birşeyden bahsedeyim. 2000 li yıllardan sonra krizleri aşmak için PLANLI BOZULMA TEKNOLOJİ si diye birşey yumurtladılar ve bunu aktif bir şekilde uyguluyorlar..( bunu dünya ile yedek parça ticareti yapan bir büyüğümden bizzat biliyorum )
Şuanda Honda, Yamaha hiçbir motorun gelişen yüksek teknolojiye ragmen bu km.leri yapacağına ihtimal vermiyorum. İsteyen denesin.
Ayrıca eskiden Isuzu nun reklamı vardı 1 milyon km yapmış adam kapak açmadan.. E tamam yapmış ama bu her Isuzunun 1 milyon km sorun çıkarmayacağı anlamınada gelmezdi gelmedide zaten..
İçten yanmalı motor işi kullanımada bakar ama birazda şans işidir. bu örnekler istisnadır. %5 i geçmez ve %95 i hiç bağlamaz.
Motoruna ne kadar iyi bakarsan bak sana baglı olmayan sebeplerden dolayı arıza çıkartabilir bozulabilir.
Bu makine istisnadır. Bu kadar basit. Ve asla yeni motosiklerler kıyaslanamaz..
Bu konu ile ilgili bir hikaye duymuştum ne kadar doğru bilemiyorum ama anlatayım.Bu Planlı Bozulma/Planlı Eskitme olayını ilk icat edenler ampül üreticileri ilk üretilen ampüllerin ortalama 100 yıl ömrü varmış hatta bu ilk üretilen ampüllerden hala çalışan mevcut.Ama ampül fabrikaları bakmışlar hiç ampül bozulmadığından ampül satamıyorlar önce ampüllerin ömrünü kasıtlı olarak 2500 saate sonrasında 1000 saate düşürmüşler.Sonrasında bu olay kademeli olarak bütün sektörlere sıçradı.
Eskiden bir kazak,t-shirt vb aldıkmı eskitemezdik.Benim kıyafetleri kardeşim giyerdi ondan sonra o büyüdüğünde aynı kıyafetleri başkasına verirdik.Şimdi bir t-shirt alıyorm 5 yıkama sonrası canı çıkıyor.Eski arabalara bakıyorum hepsi taş gibi,60,70 model 500.000km-700.0000 km Mercedeler hala dimdik ayakta.2001 model bir araba alırken bir dynoya sokayım dedim.Araç 100.000 km de 14 yaşında olmasına rağmen hemen hemen hiç güç kaybı yok.2006 model başka bir aracı sokmuştum 80.000 km de motorda %20 güç kaybı.Araba firmalarıda herhalde 2000 lerin başında başladı bu olaya,daha erken başlayan da var.Motosiklet firmalarıda sizin yazdığız yıllarda.
-
Son yıllarda yapılan tüm eşyalar ve motorlu araçlar tüketim alışkanlıklarının/üretici firmaların devamı ve para kazanma adına kesinlikle belli bir ömürde yapılıyor. Yukarıda arkadaşlar da bahsetmişler zaten. 1970 yılında alınan /////// marka buzdolabı annemlerin evinde halen çalışıyordu geçen yıla kadar. Evimdeki otomatik çamaşır ve bulaşık makinesi oğlumla yaşıt (22 yaşında)Bu örnekleri mobilyadan elektronik cihazlara kadar çoğaltabiliriz. Ancak firmalar daha çok para kazanmak ve ürün satmak için şimdi kesinlikle çok kaliteli ürün üretmiyorlar, ya garanti bitiminde büyük arızalar çıkıyor veya tamir masrafları sıfır satılan ürünlerin neredeyse yarı fiyatında oluyor. Böyle olunca tüketiciler yanı bizler atıp yenisini alıyoruz ve kapitalist sistemin bir dişlisi olarak yaşamımız boyunca görevimizi yerine getiriyoruz.
Aynı olay motorlu araçlarda da var. Örnek 80 bin kilometrede tüm ww araçların devir daimlerinin değişmesi servis kitapçıklarında ve servisler tarafından söyleniyor. Değiştirmezseniz en fazla 1 veya 2 bin kilometre sonrası yolda kalırsınız.
Benim komşumun sıfır aldığı 28 yaşında bir mercedesi var. Şimdiye kadar sadece 1 kez ön takım yapılmış, onun haricinde masraf yapmamış. Şimdiki mercedes ler ise parça eskitme konusunda neredeyse tüm markalar ile yarışıyorlar.
Aynı olay motorsikletler için de geçerli.
-
yasdal adlı üyeden alıntı
ilk kez duydum. Bu saat işi şehir efsanesi olmasın ?
Şehir efsanesi değil, teknik bilgi. İş makinelerinde de bu böyledir.
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Cool story bro
Very cool indeed:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gas_engine
"Unlike a gasoline automobile engine, which is lightweight, high-revving and typically runs for no more than 4,000 hours in its entire life"
Got it? Tekne motorlarının ömürlerine de bakabilirsin.
-
Eski kullanıcıların araçlarına iyi baktığını da unutmamak lazım
Eski kullanıcılar motoru ısıtmadan hareket etmezdi mesela. Otomatik jigle bile olsa motorun ısınmasını beklemek ömrüne çok ciddi katkı yapar.
Birde artık motorların limitleri çok zorlanıyor, ÇOK DAHA FAZLA DEVİR ÇEVİRİYOR. Atıyorum eskiden 2.0 motordan 140 beygir çıkarılıyordu şimdi 1.2 motordan çıkarıyorlar aynı beygiri.
Sonuç olarak motor ömürleri düşüyor doğal olarak. Birde inanılmaz gelişen yağ teknolojisine rağmen düşüyor.
Yeni araçlar çok çok daha fazla elektronik ağırlıklı olduğu için arıza ihtimali de katlanarak artıyor.
Ona rağmen bence yinede temelde eskiye göre gayet iyi gidiyorlar.
400-500bin km yapan taksi sayısı hiç de az değil.
Siz cc sine göre en çok beygiri veren motoru seçiyorsanız onun ömrünün diğerine göre daha kısa olacağını da düşünmeni gerekiyor.
Örnek bir afrika twin 750cc olmasına rağmen sadece 62hp üretiyor çünkü sadece 7500 rpm devir çeviriyor.
Saat hesabı yaparken bunları da göz önüne almanız lazım. Deniz araçları bir arabaya göre daha ağır koşullarda çalıştığı için ömrü yarı yarıya daha düşüktür.
-
Saat hesabı yaparken benzinli tekne motorunu örnek almak son derece mantıklı çünkü onlar da hemen çalışıp hemen yüksek devire çıkıyorlar.
E böyle çalışınca da haliyle en fazla 1000-1500 saat ömürleri oluyor. Küçük hacimli motosikletlerde özellikle de sukuterlerde de durum üç aşağı beş yukarı böyle.
Bir de işin maliyet boyutu var. şimdi diyelim ki motosikletin motoru 300000km tık demeden çalıştı. Lastik, amortisör bakımı değişimi, ömürlü diğer parçaların değişimi derken işletme maliyeti devam ediyor.
Zaten eski motorların ülkemizde yürümeme sebebi de bu. Diyelim ki YBR'nin ön amortisörlerini değiştireceksin. Fiyatı 500TL, e zaten eski motor satsan 1000-2000TL değer mi? Birkaç bakımı arızası daha olsun toplam masraf 600-700TL oldu değer mi?
Yedek parçalar ucuz ve kolayca erişilebilir olsa, servisler adam gibi servis olsa bizim ülkemizde de motorlar yıllarca yürür.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)