340.000 KM.DEKİ MOTORSİKLET
Reklamlar
-
Herkese iyi akşamlar. Bu gün yağ değiştirmek için yağ almaya gittiğimde, 340.000 KM yapmış bir japon malı 125 cc motoru sahibi arkadaş gururla gösterdi. Gerçekten gerek kozmetik görünüş, gerek mekanik ve gerekse de diğer aksam olarak tertemiz motorsikletti. Kimse o kilometreyi yapmış motor diyemez. Arkadaşı tebrik ettim. iki defa kilometre arızasından dolayı kilometre sıfırlanmış ancak arkadaş toplam yaptığı kilometreyi takip ediyormuş. Uzun yol dahil her türlü şartta motora sürekli binmiş.
Yukarıdaki örnekten de anlaşılacağı üzere, periyodik bakımı düzgün yapılan, düzgün kullanılan işin özü adam gibi binilen her motorsiklet o kilometreleri rahatlıkla yapar ve çok uzun yıllar sürücüsüne hizmet eder.
15-20 bin kilometre yapmış motorlara "OOOO KİLOMETRESİ ÇOKMUŞ ALINMAZ" diyen, 50 bin yapmış motora "ÖLMÜŞ O MOTOR" diyen çok bilmiş, kendisini mekanik uzmanı zanneden arkadaşların kulakları çınlasın.
Bizler her zaman arızadan dolayı kullandığımız motorsikletleri suçluyoruz. Ancak öncelikle BEN NE YAPTIM, BU ARIZA NEDEN KAYNAKLANIYOR vb.gibi kriterleri sorgulamamız ve bakım ile sürüş alışkanlıklarımızı değiştirmemiz gerektiğini hiç dikkate almıyoruz. Biliyorum ki hepimiz kullandığımız motorsikletlere gönül bağı ile bağlıyız. O nedenle lütfen motorsikletlerinize iyi bakın, limitlerini bilin, düzgün ve karakterli bir sürüş sergileyin.
Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.
Reklamlar
-
çok merak ettim honda mı ?
bide bizdeki ön yargı konusunda kesinlikle katılıyorum sana,mesela yabancı forumlarda adamlar 20 yıllık motosikletlere bindiği için gurur duyuyolar artı saygı görüyolar(bizde fakir görüyolar) çünkü 20 yaşındaki bi motoru yürütmek tatlı su motorcusu işi değildir.
-
Aynı motoru başka bir insan 20 bin km'de pert edebilirdi. Kullanıcıya göre değişken bir durum bu, motoruna gözün gibi bakarsan o kilometreleri görür. Ama şahsen ben kilometresi yüksek bir motor yine almam. Basit bir fizik kuralı vardır; bir nesneyi ne kadar çok kullanırsan o kadar çok eskir.
-
jook adlı üyeden alıntı
çok merak ettim honda mı ?
bide bizdeki ön yargı konusunda kesinlikle katılıyorum sana,mesela yabancı forumlarda adamlar 20 yıllık motosikletlere bindiği için gurur duyuyolar artı saygı görüyolar(bizde fakir görüyolar
) çünkü 20 yaşındaki bi motoru yürütmek tatlı su motorcusu işi değildir.
Özellikle marka vermek istemedim. Çünki iş marka kavgasına ve çekişmesine giderdi Sadece Japon olduğunu belirttim. Evet kesinlikle haklısınız ben şahsen BMW r60'a veya jawa'ya binen gerçek motorcu gördüm mü gider motoru incelerim ve mutlaka sohbet ederim. Gerçek motorcular bana göre onlar.
-
Taksi çıkması mi o ne yav :D
-
kesin honda
-
340k kmde japonsa 2004 Ybr dir o
-
Motor YBR idi. Arkadaşlar merak etmişler diye yazdım.
-
metinkilic adlı üyeden alıntı
Herkese iyi akşamlar. Bu gün yağ değiştirmek için yağ almaya gittiğimde, 340.000 KM yapmış bir japon malı 125 cc motoru sahibi arkadaş gururla gösterdi. Gerçekten gerek kozmetik görünüş, gerek mekanik ve gerekse de diğer aksam olarak tertemiz motorsikletti. Kimse o kilometreyi yapmış motor diyemez. Arkadaşı tebrik ettim. iki defa kilometre arızasından dolayı kilometre sıfırlanmış ancak arkadaş toplam yaptığı kilometreyi takip ediyormuş. Uzun yol dahil her türlü şartta motora sürekli binmiş.
Yukarıdaki örnekten de anlaşılacağı üzere, periyodik bakımı düzgün yapılan, düzgün kullanılan işin özü adam gibi binilen her motorsiklet o kilometreleri rahatlıkla yapar ve çok uzun yıllar sürücüsüne hizmet eder.
15-20 bin kilometre yapmış motorlara "OOOO KİLOMETRESİ ÇOKMUŞ ALINMAZ" diyen, 50 bin yapmış motora "ÖLMÜŞ O MOTOR" diyen çok bilmiş, kendisini mekanik uzmanı zanneden arkadaşların kulakları çınlasın.
Bizler her zaman arızadan dolayı kullandığımız motorsikletleri suçluyoruz. Ancak öncelikle BEN NE YAPTIM, BU ARIZA NEDEN KAYNAKLANIYOR vb.gibi kriterleri sorgulamamız ve bakım ile sürüş alışkanlıklarımızı değiştirmemiz gerektiğini hiç dikkate almıyoruz. Biliyorum ki hepimiz kullandığımız motorsikletlere gönül bağı ile bağlıyız. O nedenle lütfen motorsikletlerinize iyi bakın, limitlerini bilin, düzgün ve karakterli bir sürüş sergileyin.
Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.
Güzel paylaşım teşekkürler.
Ancak benzinli motorların ömürlü makineler olduğunu unutmayalım. Deniz motorları için bu süre 1000saat çok çok 1500 saat civarı. Hadi bizim motosikletler için de 2000saat civarı olsun. (tek silindir düşük hacimli olanlar için)
ortalama 50km/saat ile sürsek 50km/saat*2000saat=100000km
Dur kalk çok fazla yapıyoruz ortalama 30km/saat ile sürsek 30km/saat*2500saat=60000km
Neredeyse sürekli tapagaz gidersek de bu değerlerin yarısı veya üçte biri.
Yani o arkadaş muhtemelen yüksek süratte uzun mesafeler kat etmiştir. Yoksa sürekli şehiriçi kullanımla 350000km pek olacak bir iş değil. Veyahut da piston silindir değişimi/komple motor değişimi yapmıştır.
-
Ülkemizde motosiklet kültürü olmadığından, alan adam 20.000 km kullanıp hiç bir bakım yapmadan sattığı için, 50.000 km'deki motorlara ölmüş gözüyle bakılması çok normal.
Motosikletlerde 50.000 km'ye 'yolun başında' dememiz için bir 15 sene ileri gitmemiz lazım
-
arda4 adlı üyeden alıntı
Güzel paylaşım teşekkürler.
Ancak benzinli motorların ömürlü makineler olduğunu unutmayalım. Deniz motorları için bu süre 1000saat çok çok 1500 saat civarı. Hadi bizim motosikletler için de 2000saat civarı olsun. (tek silindir düşük hacimli olanlar için)
ortalama 50km/saat ile sürsek 50km/saat*2000saat=100000km
Dur kalk çok fazla yapıyoruz ortalama 30km/saat ile sürsek 30km/saat*2500saat=60000km
Neredeyse sürekli tapagaz gidersek de bu değerlerin yarısı veya üçte biri.
Yani o arkadaş muhtemelen yüksek süratte uzun mesafeler kat etmiştir. Yoksa sürekli şehiriçi kullanımla 350000km pek olacak bir iş değil. Veyahut da piston silindir değişimi/komple motor değişimi yapmıştır.
ilk kez duydum. Bu saat işi şehir efsanesi olmasın ?
-
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Ülkemizde motosiklet kültürü olmadığından, alan adam 20.000 km kullanıp hiç bir bakım yapmadan sattığı için, 50.000 km'deki motorlara ölmüş gözüyle bakılması çok normal.
Motosikletlerde 50.000 km'ye 'yolun başında' dememiz için bir 15 sene ileri gitmemiz lazım
Motoruna bakmayan adam kendini belli ediyor her şekilde, üründen önce sahibini satın almak lazım.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Ülkemizde motosiklet kültürü olmadığından, alan adam 20.000 km kullanıp hiç bir bakım yapmadan sattığı için, 50.000 km'deki motorlara ölmüş gözüyle bakılması çok normal.
Motosikletlerde 50.000 km'ye 'yolun başında' dememiz için bir 15 sene ileri gitmemiz lazım
O 15 in sonuna bi sıfır daha koy bence
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
-
Bu sitede nick imza diye bi arkadas vardı kurye
Motosiklet ybr 125 145000 km 2 yılda yapmış motor da sarf malzemesi dışında değişen yok
Motosikletin resimleri ni yükledi motorun km bakma sanki 10000 km de
Gâvur milleti aldığı motoru 20 yıl kullanır bakımları yetkili serviste zamanında Kayıtlı yaptırır
Bizde bi yağ Değişimi parası vermemem için 40 takla atarız
-
arda4 adlı üyeden alıntı
Güzel paylaşım teşekkürler.
Ancak benzinli motorların ömürlü makineler olduğunu unutmayalım. Deniz motorları için bu süre 1000saat çok çok 1500 saat civarı. Hadi bizim motosikletler için de 2000saat civarı olsun. (tek silindir düşük hacimli olanlar için)
ortalama 50km/saat ile sürsek 50km/saat*2000saat=100000km
Dur kalk çok fazla yapıyoruz ortalama 30km/saat ile sürsek 30km/saat*2500saat=60000km
Neredeyse sürekli tapagaz gidersek de bu değerlerin yarısı veya üçte biri.
Yani o arkadaş muhtemelen yüksek süratte uzun mesafeler kat etmiştir. Yoksa sürekli şehiriçi kullanımla 350000km pek olacak bir iş değil. Veyahut da piston silindir değişimi/komple motor değişimi yapmıştır.
Cool story bro
Motosikletli Kaplumbağa...
-
F54 adlı üyeden alıntı
Bu sitede nick imza diye bi arkadas vardı kurye
Motosiklet ybr 125 145000 km 2 yılda yapmış motor da sarf malzemesi dışında değişen yok
Motosikletin resimleri ni yükledi motorun km bakma sanki 10000 km de
Gâvur milleti aldığı motoru 20 yıl kullanır bakımları yetkili serviste zamanında Kayıtlı yaptırır
Bizde bi yağ Değişimi parası vermemem için 40 takla atarız
Adamlarda para var ve hayat şartları bizden daha düzgün. Bizde millet geçim derdine düşmüş. Herkez bildiği kadar kendi işin kendi yapıyor. Paran olsada bence doğrusu budur, devir ekonomi devri. 20tl castrol power1, 15dklık iş.
-
Arkadaşın TRAVEGO var bi ara bi tur ver şunu demiştim. Direksiyona geçip şöyle bir turladık KM yi görünce şok olmuştum.
5.600.000 KM.
Milyonlu kadran var "-bu bi şey değil araç daha yeni" felan deyip geçti ama şaşkınlığımı atamadım ben..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Bu 340.000 km yapan motosikletin 8 yaşından küçük olduğunu sanmıyorum. O civardadır diye düşünüyorum.
Arkadaşlar burada bir yanıldı var. 2008 krizinden önce japon motosiklet sanayii avrupa planlı bozulma teknolojileri ile milleti kazıklarken kaliteli materyallerden motor üretmeye devam ediyorlardı.
Özeti şu ki 2010 yılına kadar üretilmiş japon motosikletlerin daha kaliteli materyal ve üretim proseslerinden geçtiğini söyleyebiliriz.
Yani şuanda eğer bir ybr alıp 340.000 km yapmayı planlıyorsanız. %1 ihtimali bile çok beklersiniz.
VW nin eskiden döküm 1.9 TDI motorları vardı 2000 li yıllara kadar ürettiler bunu. 1 milyon km ye banamısın demezdi. Şimdi 2015 model vw alın dizel yaptırında görelim.. 10 defa servise gidersiniz yok turbo arızası yok enjektör arızası vs.vs..
Otomotiv ve motosiklet sektöründe bilmediğiniz birşeyden bahsedeyim. 2000 li yıllardan sonra krizleri aşmak için PLANLI BOZULMA TEKNOLOJİ si diye birşey yumurtladılar ve bunu aktif bir şekilde uyguluyorlar..( bunu dünya ile yedek parça ticareti yapan bir büyüğümden bizzat biliyorum )
Şuanda Honda, Yamaha hiçbir motorun gelişen yüksek teknolojiye ragmen bu km.leri yapacağına ihtimal vermiyorum. İsteyen denesin.
Ayrıca eskiden Isuzu nun reklamı vardı 1 milyon km yapmış adam kapak açmadan.. E tamam yapmış ama bu her Isuzunun 1 milyon km sorun çıkarmayacağı anlamınada gelmezdi gelmedide zaten..
İçten yanmalı motor işi kullanımada bakar ama birazda şans işidir. bu örnekler istisnadır. %5 i geçmez ve %95 i hiç bağlamaz.
Motoruna ne kadar iyi bakarsan bak sana baglı olmayan sebeplerden dolayı arıza çıkartabilir bozulabilir.
Bu makine istisnadır. Bu kadar basit. Ve asla yeni motosiklerler kıyaslanamaz..
-
Benim cbf 150 vardi 101 bin kmde idi. 3 ay kullandim sattim o kmde bile hic bi sorun cikarmamisti.
-
metinkilic adlı üyeden alıntı
Motor YBR idi. Arkadaşlar merak etmişler diye yazdım.
Birde fotoğrafını çekseydeniz iyi olurdu
Ybr ile dünya turu yapan çılgın Arjantin'li
http://www.re-moto.com/index.php?lang=tr
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)