V motoru tek silindir çalıştırmak
Reklamlar
-
Diyelimki motorda bir arıza durumu var. Silindirlerden birinde ateşlemeyi ve benzini kessek(yanmayan benzin egsozda yanmasın diye benzini de kesiyoruz)
Mecburiyet durumlarında sakin sakin tek silindir ile idareten atıyorum 30-40km yol gitmenin motora ciddi bir zararı olur mu? Yada ne kadar gidilebilir?
Yoksa paşa paşa çekecek bir araç mı ayarlamak lazım? Kranka çok yük biner ve krank kolu boşluk yapar mı mesela?
Neredeyse herkes gereksiz başlıklar açıyor. Bir tane de ben açayım bari. Çoğu boş sorudan daha güzel bir soru bence :D
Reklamlar
-
Yamaha R6 yolda giderken yanlışlıkla ateşlemenin kapatılıp açılması sonucu bujilerden iki tanesinin patlatıp 2 silindir olarak çalıştığını gördüm. O halde motor 50km yol gitti.
R6 için konuşursak eğer bana göre motor 2 silindirde de çalışsa sonuç olarak yağlama vs yapılacağı için motora aşırı bir zararı olmaz. Ama şöyle bir durumda var. Motorun güvenli çalışma sıcaklığı vardır. Uzun süre piston silindir soğuk bir şekilde çalışırsa zarar vereceği kesindir.
Motor V2 ise tek silindirde çok düzensiz çalışacakdır. Aşırı vuruntu olur. Rolantide kesin istop eder sürekli gaz vermek gerekir. Çok merak ediyorsan bujilerden tekini çıkar bas marşa. Kısa sürede birşey olmaz.
-
Başıma gelmişti eksantirik zincirinin ayarı bozuldu. Motor ısındıktan sonra rolantide durmamaya başlamıştı. Eksantirik zinciri değişti.
-
Bende bir 30/40 km gittim buji pipoların biri arıza yapmış motorun sesi değişiyor ışıklarda stop ediyor açıkçası kabus bir gündü :D
Gidilir ve dediğim gibi bende gittim ama pek iyi olacağını düşünmüyorum.
-
Zararı konusunda bilgim yok ama tek silindirle gidilebilir. Motor zorlanır ama yavaş gitmekte fayda var.
-
bujiyide çıkarırsan bir şey olmaz
-
gv650i adlı üyeden alıntı
bujiyide çıkarırsan bir şey olmaz
bujiyi kompresyonu önlemek, ateşlemesi olmayan pistonun hareketini bir nebze rahatlatmak için mi çıkarıyoruz?
-
bence gayet güzel soru cevapları merakla takip ediyorum
-
-
Hala mı
Allah kaza bela vermezse ömürlük bu motor. Tabi biraz kişilselleştirme yaptım ;)
http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...-modifiye.html
Dediğin gibi bir durum olması çok da mantıklı gelmiyor. Sonuçta motor aslında sırasıyla çalışan tek silindirlerden oluşuyor.
Tek silindirdeki patlama, yine aynı silindirdeki patlama zamanına kadar krankı çeviriyorsa motor gider gibi geliyor.
https://youtu.be/lmTpDc2n_1k?t=97
-
Yahu motor gitmez demedim ki. Dengesizlikten yataklara zarar veridedim. Kranktaki karşı ağırlıklar motorun tasarımına göre ayarlanır. Motoru da tasarlandığı şekilde çalıştırmazsan düzensiz ve sönümlenmemiş titreşim denk gelip zarar verebilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:50 ----------
Ha öbürü 250'ydi di mi pardon. O değil de modifiyeye ne uğraşmısın arkadaş. Helal olsun.
-
chrysler'daydı galiba, HEMI sistemine göz atılıp, ordan fikir edinilebilir.
-
puser adlı üyeden alıntı
bujiyi kompresyonu önlemek, ateşlemesi olmayan pistonun hareketini bir nebze rahatlatmak için mi çıkarıyoruz?
evet onun için kranka yük bindirmez tek silindirli gibi çalışır makina
-
gv650i adlı üyeden alıntı
evet onun için kranka yük bindirmez tek silindirli gibi çalışır makina
Egzoza yanmadan gide benzin egzoz içerisinde yanarak egzozun kızarmasına neden olmaz mı?
Örnek
-
İlk msjda sorunlu silindirin benzinini kesicem demiştim :-)
Tabi karbüratörlüde bu iş kolay. Enjeksiyonda zor olabilir
-
Konu ile alakalı değil ama yukarıdaki videoda ki motor suzuki. Adamlar ne motor yapmışlar, durduğu yerde yani hava ile soğumamasına ve yüksek devirde sürekli çalışmasına rağmen (eksozun o sıcaklığa erişmesi için yüksek devir çevirmesi gerekir) motor banamısın demedi. Sağlam motor yapıyor bu firma.
-
Bu sorunun cevabını en iyi GV 250 kullanıcıları bilir.
Bkz. Buji piposu çatlağı
-
bujiyi çıkardık emme ve sıkıştırma evrelerinin konpresyonundan kurtulduk; piston ve kolunun ataletinden doğan yük kaldı sadece. benzini kestik egzosa yanmamış yakıt gitmesini engelledik. ancak bir sorunumuz daha var. o da boş bıraktığımız buji yuvasından içeri girecek olan toz, kir, su gibi şeyler. onun için de buji yuvasına uygun bir hava filtresi sistemi geliştirmemiz gerekecek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)