Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

V motoru tek silindir çalıştırmak

    REKLAM ALANI
  1. #1
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Diyelimki motorda bir arıza durumu var. Silindirlerden birinde ateşlemeyi ve benzini kessek(yanmayan benzin egsozda yanmasın diye benzini de kesiyoruz)
    Mecburiyet durumlarında sakin sakin tek silindir ile idareten atıyorum 30-40km yol gitmenin motora ciddi bir zararı olur mu? Yada ne kadar gidilebilir?
    Yoksa paşa paşa çekecek bir araç mı ayarlamak lazım? Kranka çok yük biner ve krank kolu boşluk yapar mı mesela?

    Neredeyse herkes gereksiz başlıklar açıyor. Bir tane de ben açayım bari. Çoğu boş sorudan daha güzel bir soru bence :D
    leokaplann ve A.Türker bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Yamaha R6 yolda giderken yanlışlıkla ateşlemenin kapatılıp açılması sonucu bujilerden iki tanesinin patlatıp 2 silindir olarak çalıştığını gördüm. O halde motor 50km yol gitti.

    R6 için konuşursak eğer bana göre motor 2 silindirde de çalışsa sonuç olarak yağlama vs yapılacağı için motora aşırı bir zararı olmaz. Ama şöyle bir durumda var. Motorun güvenli çalışma sıcaklığı vardır. Uzun süre piston silindir soğuk bir şekilde çalışırsa zarar vereceği kesindir.

    Motor V2 ise tek silindirde çok düzensiz çalışacakdır. Aşırı vuruntu olur. Rolantide kesin istop eder sürekli gaz vermek gerekir. Çok merak ediyorsan bujilerden tekini çıkar bas marşa. Kısa sürede birşey olmaz.

  3. #3
    ssates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    V strom
    Başıma gelmişti eksantirik zincirinin ayarı bozuldu. Motor ısındıktan sonra rolantide durmamaya başlamıştı. Eksantirik zinciri değişti.

  4. #4
    eroceto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Gas Gas 250 EC
    Bende bir 30/40 km gittim buji pipoların biri arıza yapmış motorun sesi değişiyor ışıklarda stop ediyor açıkçası kabus bir gündü :D

    Gidilir ve dediğim gibi bende gittim ama pek iyi olacağını düşünmüyorum.

  5. #5
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Zararı konusunda bilgim yok ama tek silindirle gidilebilir. Motor zorlanır ama yavaş gitmekte fayda var.

  6. #6
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    bujiyide çıkarırsan bir şey olmaz
    cenkito ve yüksel66 bunu beğendiler.

  7. #7
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bujiyide çıkarırsan bir şey olmaz
    bujiyi kompresyonu önlemek, ateşlemesi olmayan pistonun hareketini bir nebze rahatlatmak için mi çıkarıyoruz?
    leokaplann ve yüksel66 bunu beğendiler.

  8. #8
    leokaplann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2014
    bence gayet güzel soru cevapları merakla takip ediyorum

  9. #9
    heia2654 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2011
    Hocam sen hala GT650'yi mi kullanıyosun helal olsun valla

    Özellikle V motorda şahsi fikrim atlı kovalamadığı sürece motoru hemen kapatmak.
    Çok büyük olasılık silindirlerden birindeki patlama motorun titreşimini dengeliyordur. Tek silindirle krank aşırı titreşimden dolayı öncelikle kendi yataklarına sonra da diğer parçalara zarar verecektir. Daha vahim bir ihtimal de şu: Krankta gözle görülmeyecek ama büyük kuvvetler sonucu oluşan eğilmeler vardır. Eğer kapalı silindirdeki patlama bu eğilme hareketini dengeliyorsa ve çalışan silindirin yarattığı titreşimin frekansı krankın eğilme hareketiyle örtüşürse çat-çut-bam-güm işte getir gerisini Bu arada aşırı titreşim derken, bu titreşimi sürücü hissetmek zorunda değildir, hissedebilir de.

    Yüksek ya da düşük devirde gitmek farketmez. Motor rezonansı tutturdu mu aynı etkiyi yapar.

    4 silindir bir motorda eğer karşılıklı sırayla çalışan silindirler bozulduysa sorunsuz devam etme ihtimali var. Hatta VW'nin tasarruf için aşağı yukarı bunu yapan ACT diye bir sistemi var. Ama eş zamanlı çalışan iki silindir giderse kalanlar da yine titreşimi artıracaktır.

  10. #10
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Hala mı

    Allah kaza bela vermezse ömürlük bu motor. Tabi biraz kişilselleştirme yaptım ;)

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...-modifiye.html



    Dediğin gibi bir durum olması çok da mantıklı gelmiyor. Sonuçta motor aslında sırasıyla çalışan tek silindirlerden oluşuyor.
    Tek silindirdeki patlama, yine aynı silindirdeki patlama zamanına kadar krankı çeviriyorsa motor gider gibi geliyor.


    https://youtu.be/lmTpDc2n_1k?t=97

  11. #11
    heia2654 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2011
    Yahu motor gitmez demedim ki. Dengesizlikten yataklara zarar veridedim. Kranktaki karşı ağırlıklar motorun tasarımına göre ayarlanır. Motoru da tasarlandığı şekilde çalıştırmazsan düzensiz ve sönümlenmemiş titreşim denk gelip zarar verebilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:50 ----------

    Ha öbürü 250'ydi di mi pardon. O değil de modifiyeye ne uğraşmısın arkadaş. Helal olsun.
    UNdocab bunu beğendi.

  12. #12
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    chrysler'daydı galiba, HEMI sistemine göz atılıp, ordan fikir edinilebilir.

  13. #13
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı puser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bujiyi kompresyonu önlemek, ateşlemesi olmayan pistonun hareketini bir nebze rahatlatmak için mi çıkarıyoruz?
    evet onun için kranka yük bindirmez tek silindirli gibi çalışır makina
    UNdocab bunu beğendi.

  14. #14
    ssates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    V strom
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet onun için kranka yük bindirmez tek silindirli gibi çalışır makina
    Egzoza yanmadan gide benzin egzoz içerisinde yanarak egzozun kızarmasına neden olmaz mı?
    Örnek

  15. #15
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    İlk msjda sorunlu silindirin benzinini kesicem demiştim :-)
    Tabi karbüratörlüde bu iş kolay. Enjeksiyonda zor olabilir

  16. #16
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Konu ile alakalı değil ama yukarıdaki videoda ki motor suzuki. Adamlar ne motor yapmışlar, durduğu yerde yani hava ile soğumamasına ve yüksek devirde sürekli çalışmasına rağmen (eksozun o sıcaklığa erişmesi için yüksek devir çevirmesi gerekir) motor banamısın demedi. Sağlam motor yapıyor bu firma.

  17. #17
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Bu sorunun cevabını en iyi GV 250 kullanıcıları bilir.

    Bkz. Buji piposu çatlağı

  18. #18
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    bujiyi çıkardık emme ve sıkıştırma evrelerinin konpresyonundan kurtulduk; piston ve kolunun ataletinden doğan yük kaldı sadece. benzini kestik egzosa yanmamış yakıt gitmesini engelledik. ancak bir sorunumuz daha var. o da boş bıraktığımız buji yuvasından içeri girecek olan toz, kir, su gibi şeyler. onun için de buji yuvasına uygun bir hava filtresi sistemi geliştirmemiz gerekecek.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)