Honda nin çok satması geçmişteki motosiklet lerin kalitesinden kaynaklanır. Evet honda diğer rakiplerinden geride.örneğin ybr ile cbf 150,crf250l ile klx 250 wr 250. Zamanında Şahin lerde çok sattı. Bir ürünün çok satması daha iyi olduğu anlamına gelmez. Aynı fiyat ve aynı segment te olan versys 650 ile nc750x i bi kiyaslayin. Bunun gibi bir sürü örnek var. Bi markanın satış sonrası iyi diye markayı yuceltmek ne kadar doğru.
Uçak dahi üreten bir firma için yorum yaparken bir kere daha düşünün.
----
Yetmeme kısmı kesinlikle komedi. Ben cbf 150 den sonra NC700'e geçtim. İyi ki böyle bir tercih yapmışım. İvmelenme algım, gaz kontrolüm ve motosiklet üzerinde hayatta kalmamızı sağlayacak bir çok yeteneği sindirerek öğrendim ve öğreniyorum. Bayiden NC ile çıktığım ilk günü hatırlıyorum. Sanki altımda dünyanın en güçlü motoru vardı. Ama korkutmayan bir güçtü. Şu anda kullandığım MT09 gibi bir motora geçmemişim Allah'tan.
Bizim insanımız motosiklette son sürat, arabada ise 0-100 ve beygire bakıyor. Bu kadar zevkten yoksun bir millet daha yoktur herhalde.
şu videoyu zaman ayırıp izlerseniz küçümsenen CBR250 ile nasıl gidildiğini görürsünüz. Kendisi yakın arkadaşımdır ve bir çok yüksek cc motoru pistte madara etmektedir. O madara ettiği motorların sahipleriyle de konuşma imkanımız oldu. Çabuk bir sürede yüksek hacme geçiş yapan biniciler. İstanbul park ın o koca düzlüklerinde tam gaz açıp virajlarda CBR ye mağlup olabiliyorlar. Eminim bu arkadaşım CBR500 ü alsa bizimle çok rahat gelecektir.
Motora maymun gibi binmeyi bırakıp en zevkli olduğu taraf olan virajlardaki kabiliyetinizi geliştirmeye bakın.
---
Motosikletin bir diğer harika üstünlüğü de hızlanma kapasitesidir. Ben hep diyorum "Ben hızlı gitmeyi değil hızlanmayı seviyorum". Bundandır ki 600RR'ı satıp hem görece şehir içinde daha rahat ve esnek güç sunan 09'u aldım.
---
Herkese kazasız, belasız ve bol virajlı sürüşler
şuanki 250 lik motorum arabamla arasında 2 kr yakıt farkı var km de, kimse motor az yakıyor demesin motor zengin işi
Israrla ve kesin bir dille Honda diğer rakiplerinden geride diyorsunuz Kusura bakmayın ben sizin kadar bilir kişi değilim. Sanırım yıllık raporlar şu anda önünüzde ve ona göre konuşuyorsunuz ? Ayrıca çok satması çok iyi olduğu anlamına gelmez ne demektir lütfen bunu bir açıklayın da bizde aydınlanalım... Markanın satış sonrası iyi diye markayı yüceltmek ? Yahu zaten sorduğunuz sorunun cevabını içerisinde kendiniz veriyorsunuz.
Israrla şunu söylüyorum... Honda en hızlısını yapıyorum ya da en piskopat gidenini yapıyorum diye lânsman yapmıyor. Her yaşa her kesime motosiklet sürdürmeyi ve araba kullanıcılarını motosiklete çekmeyi hedefliyoruz diyor. Yıllardan beri bu ülkeye motosiklet satan köklü bir motosiklet firması hakkında bu kadar kesin yargılar kullanmak ne kadar doğru siz açıklayın da bilelim ? Sizin tezinize göre herkesin o segment de versys 650 kullanması lazım ama öyle değil şimdi ne olacak ?? Zevkler ve renkler kişiseldir.
Araba dizelse konuşulacak konu değil. Dizel ile benzinli aracın yakıt tüketimleri kıyaslanamaz. Bugün en az yakıyorum diyen en gariban benzinli araç ortalamada 7 litrenin altına zor iniyor. Hadi Fiat 500'ün en ufağı olsun 6 litreden aşağı yakamaz.
Honda , Yamaha vs konusuna dönersek, bana göre motorsiklette teknolojinin ve ilerde olmanın en büyük göstergesi yakıt tüketiminin az olmasıdır. Bunda da şu anda BMW ve Honda'lardan daha iyisi yok. Yoksa herkes en iyi amotrisörü takıp, en güçlü motorla en yüksek performansı almasını bilir ama herkes en düşük yakıt tüketimini sağlayamaz. Bu konuda CB500 serisi ile NC750 serisinin aynı kategoride rakibi bulunmuyor.
Arabanız nedir? 1600CC ye kadar olan bir dizel motora mı sahip?
Eğer öyleyse CBR son süratine ulaşana kadar yanına yaklaşamazsınız.
Yine varsayımım doğrultusunda yazıyorum. 1.6'ya kadarsa muadili motosiklet ybr 125 yahut cbf150'dir. Bunlar da gayet az yakmaktadır. Kuruş hesabı değil de litre hesabı yapılırsa ne kadar avantajlı olduğu görülür.
Ayrıca ekonomi sadece yakıtla olmaz.
-Yakıt
-Sarf malzemeler(Lastik, yağ, su vb)
-Bakım
-Sigorta, kasko, vergi
-Park ücretleri
-Trafikte kaybedilen zaman
.
.
.
Böyle sıralanıp gidecektir. Hiç bir otomobil muadili motosikletten ucuz olamaz
Evet Cbr250r ve crf250l den bahsedeyim. Rakipleri bilyali yatak kullanırken honda amca kullanmıyor. Yüksek km li Cbr250r ve crf250l leri araştırın ve ne gibi sorunlar yaşadığıni görün. NC ye gelince.honda bu motorun teknik verilerinde resmen kullanicilari ile dalga geçiyor. 6250 devirde 55 hp güç ürettiğini belirtmişlerdir ve ne hikmetse aynı devirde limitore giriyor.. ee Nerede bu 55 hp .hiç bir markanın ürünü limitore girdiği devirdeki ürettiği gücü max hp diye kullanicilarina yedirtmeye çalışmaz.açın bakın teknik verilerini. Cbf 150 2006 yılından beri cozulemeyen bir sürü sorunu var,maalesef sayin honda bu sorunları yıllarca duzeltmek için bir adım atmamistir.
piyasada yaygın olsada depo yerine lpg taktırsak en azından
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------
dizel diye arabayı çıkaramam çünkü motorun dizeli yok
sarf malzemeler daha ucuz arabada lastik ilk başta motorda lastik kalitesiz olmazsa olmaz arabadan daha pahalıya geliyo hatta malum bu ülkede en iyisini kullanmak gerek
bakım yağ falan da aynı şekilde arabada çok uzun sürede yağ değiştiriliyo,
sigortanın allah belasını versin o hepsinde yüksek zaten
vergide cc yüksek olursa yüksek
park ve trafik zamanı istanbul için diyorsunuz sanırım ben antalyadayım o kadar çok vah vah bir durum yok, anca şehir merkezine giderken motorla gitmeye çalışıyorum
birde ekipman giy çıkar zaman aşımı var
şimdi burda affedin beni bunlar beni motordan soğutan şeyler ama motoru bırakmam ben yani kızlar bile kullanıyoken ben bırakmam tabi 3 liralık arabasıyla gelip çarpıp öldürüp sonra görmedim abi diye kaza yazılıp bana pamugu tıkayana kadar
insta: veli_montana_
Ohooo konu şenlenmiş, bende 2 satır birşeyler yazmasam olmayacak şimdi.
Akıl tutulması 1 : Neden gitmiyor?
İlk olarak 500cc bir motosikletten bahsediyoruz. Neden gitmiyor diyenler, azıcık düşünseler, azıcık şu kafayı çalıştırsalar kendileri cevabını bulacaklar ama...
Acaba motor 500cc için optimum performansın yanında minimum yakıt tüketimi için ayarlanmış olamaz mı acaba? ayrıca 188km/h hız az bir hız mıdır?
150km/h hızla yolculuk yapıp ortalama 4lt yakıt tüketimi ile yolculuk yapmak isteyenler için sunulmuş bir alternatif olamaz mı acaba?
Halihazırda hondanın 600cc de mermi gibi makinaları zaten mevcut, hız isteyenler buyursun (600rr , 650f)
Akıl tutulması 2: R25 bile 180 yapıyor, R25 ile kıyaslarsak...
Yahu kardeşim arada 2 kat cc, 7bin tl ye yakın da fiyat farkı var, neyle neyi kıyaslıyorsunuz Allah aşkına?
Geçen gün elma yedim çok tatlı, portakal yedim ekşiydi. peki portakal neden ekşiydi? Bu nasıl bir mantık?
Top speed herşey demek değildir. 250cc motor 180 yapıyorsa 500cc motor 360 mı yapmalı?
İlkokul terk falan mısınız anlayamadım ki?
Akıl tutulması 3: R25 çöp, kaka, elinizde patlayacak...
Yahu bilader aklınızı peynir ekmekle mi yediniz, komşunuz sizin oğlana tokat atınca sizde pusuda bekleyip gidip komşunun çocuğuna tokat atan bir cins misiniz? karakteriniz bu mudur?
cbr500r yi R25 le kıyaslayanlara, saçmalama bilader, cahil misin? demek varken R25 kötülemeye çalışmak neden?
Hah, diyelim ki R25 çöp, 5 para etmez, honda sahiplerine faydası ne? motorunuza her patlayan R25den 5 beygir mi ekleniyor, bonus mu alıyorsunuz?
Haaa, R25 dandik diyenler, eğer söylediğinizde samimiyseniz ya siz motosikletten gerçekten anlamıyorsunuz yada marka fanatiğisiniz. Başka bir açıklama aklıma gelmiyor. R25 mermi gibi makina. 250cc sınıfında çok rahat liderliğe oynar.(lideri demiyorum bakın!) Ufak tefek kusurları dışında sorunsuz motor. 100bin km de ne olacağıyla ilgili tahmin yapanları ise sayısal loto oynayıp zengin olmaya davet ediyorum. Geleceği görebiliyorsanız burada harcanmayın, gidin lotoyu bilin zengin olun...
Olması gereken doğru soru : CBR 500R neden yeterli satış adetlerine ulaşamıyor?
En büyük sorunu bence fiyatı.
500r fiyatı yüzünden çok güçlü rakiplerin arasına sıkışmış bir motosiklet. Genelde motosiklete 125cc veya 250cc de başlayıp daha fazla güç için üst sınıfa geçecek kişiler maksimum performans+minimum fiyatlı modellere yöneliyorlar.
örneğin 500r fiyatına mt07 var. Daha fazla güç isteyen adamı bu cezbediyor.
Zaten motosiklete ninja 300 veya duke 390 ile başlayanlar ise cbr500r modelini direkt es geçiyorlar. Çünkü motosiklet değiştirirken aradıkları üst sınıfa özgü bariz güç farkını hissetmeleri zor.
Fiyatı yüzünden çok fazla satılmayan, çok satılmadığından 2. elinde değer kaybettirir korkusu yaşatan, keşke daha ucuz olsaydı yada ben daha zengin olsaydım da da alıp keyifle kullansaydım dediğim güzel motordur CBR500R...
Beyler bütün bu tartışları neden yapıyorsunuz biliyormusunuz?
Çünkü sadece 471cc olan bu motosikletin üzerinde 4.000 tl ekstra lüks tüketim vergisi var. Liste fiyatı ne kadar? 23.000 tl. Onun için bu motordan az yakmasının yanında uçmasını kaçmasını da bekliyoruz. Verilen paraya bakarsak bu beklentide biraz haklıyız aslında
Parayı zaten zor kazanan Türk milleti bunu tartışmaya mahkum kalıp işin içinden çıkımıyor doğal olarak. Avrupalı ise bizden 3 kat fazla kazanmasının yanında bu motoru yüzde 20-25 daha ucuza alıyor. Dolayısıyla böyle tarışacağına binip keyfine bakıyor.
Motora 23 bin tl verip az yakıyor demek ne kadar mantıklı. Ninja 650 ve CBR650F fiyat/performans dengesi daha iyi, malesef böyle.
Bu arada yeni yılda garibana(Türk halkına) layık görülen tek araba yani 1.6 lt motora kadar olan araçlara ÖTV yılbasından sonra birdaha arttırıldı... İnsanların hastası var, yaşlısı var, bebeği var her evin önünde bir araç olmak zorunda mı, zorunda. Bu lüks mü değil... bize mühtehak mı? artık öyle olduğunu düşünüyorum... Layık olduğumuz gibi yönetiliyoruz.
Motorda Sektör OTV indirimi bekliyordu yeni yılda, koca bir... anladınız siz onu 25 milyon araç sahibi zorunlu sigorta ayağına 800-1000-1500 kertiliyor. Malın bir, bir hizmetin, hatta zorunlu kılınan bir şeyin bir sonraki yıl 4-5 katına çıkaran bir biz varız
Bize az bile...
Öncelikle şu işareti yapma.
Sonrasında kasko denildiğinde aklına ilk 1000RR kaskosu gelmesin. Orta sınıf sıfır bir motorun(er6f) ilk defa yaptırılan kaskosu ortalama 1000-1250 liradır.
1600CC sıfır bir arabanın ilk defa yaptırılacak kaskosu 2000 ve üzeri. Sigorta primlerindeki fark da aşağı yukarı böyle.
Hocam sana katılıyorum. Çok güzel yaklaşmışsın olaya. Alım gücümüz çok düşük. 500r almak isteyen bir kişi 23bin TL ödemek zorunda. 1 yıllık taksitle alındığını hesaplasak aylık yaklaşık 1900TL gibi bir meblağ ödenmesi gerekiyor.
Bu kadar parayı verecek kişi de haliyle başlıyor hesap kitap yapmaya, o kadar paraya nekadar performans aldığına bakmaya
Sadece yakıt ekonomisi yapmak isteyen bir kişi 500cc bir motora 23bin TL vermek istemez, Gider 250cc sıfır motor alır veya 2. el motorlara yönelir. Sadece performansa bakan bir kişi de 23bin TL ye çok daha performanslı motor alabiliyor.
Böyle olunca başlıyoruz motoru kötülemeye. Yahu motorda kronik sorun mu var? yol tutuşu, viraj performansı mı kötü? yada motorun yakıt tüketimi mi fazla? Tek kötü yanı fiyatı işte. Oda bizim alım gücümüzden kaynaklanıyor aslında.
250cc motorlar bile 15bin TL oldu, insanların en başta bunu garipsemesi lazımken hala motorları kötülüyoruz ya, garip...
neden isareti rahatsiz etti anlamadim.
2700 liraya aldigim sıfır motoruma en ucuzu 797 liradan baslayan 1670 liraya kadar giden sigorta cikti. yeni aldigimiz 1.6 fiestaya 420 kusur liraya sigorta cikti yaptirdik. motorumun benzini bakimi ekonomik fakat sadece bir tane sigorta, kullanim maliyetinin karinin yarisina yakinini goturuyor. oldukca sinir bozucu.
Hız için alacaksanız 600 lük ve üzerine yönelin.Aslında Türkiye şartlarında 190 iyi bir hız. Muğla'da değil 190, 150 yi geçebileceğiniz yol pek yok. Yakında otoban yoksa, hız için motor almanın anlamı zaten yok. Yakıt/performans kıyaslaması yapmak lazım. Motor ömrü- dayanıklılık durumlarına bakmak lazım. Modifiye şahinlerin 200 ü rahat geçtiğini biliyorum,Yani Son hız çoğunluk için en önemli kriter değil.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)