Ben mantık adamıyım tarzıma ve boyuma uygun tüm motorları ölçtüm , biçtim . Kafamda kurdum 500r aldım . Hem trafikteki nerdeyse her araçtan hızlı olacaktım , hemde 600 - 1000 liklerden geri kalacaktım 2 senedir bende . Mantığımı susturabilirsem 600RR alacağım, bence 600 lük SS motor alacak herkesin 500r dan bir geçmesi şart.Yalnız 250RR gelirse 500r satar alırım . Yaptığım km nin %90 nını şehir içinde yapıyorum hafif ve atik bir motor herzaman iyidir.
250RR
https://www.youtube.com/watch?v=ZaOE0XXgoFc
Çünkü öyle üretilmiş.
Yorumlara bak be arkadaş
Konuyu hortlattığıma pişman oldum
İşin gerçeği ninja 300 ayarında olan cbr 500r gerçekten gitmiyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------
Cbr 500r
5 küsür sn civarı 100 kmh ye çıkan 190 kmh hızı görebilen makina almak yerine
Hemen hemen aynı parayla
MT 07
2.9 sn ye 100 km ye çıkan
Son hız olarak 210 kmh yi görebilen abs li
Yakıt tüketimi cbr 500r la aynı olan motor
Ortak yönleri
Abs
Yakıt Tüketimi
Karar Mt 07
Alınabilecek fiyat performans ürünü
Yakıt tüketimi aynı demişşsin Kulandın da mı biliyorsun?
0-100 dediğin ağırlık bölü kilodur.
R6 0-100 üç saniye
MT07 182kg 74,8hp
500R 185Kg 47Hp
R6 190KG 122Hp
Ortak özeliği ABS demişsin hondanın fren sistemi ile yamahanın ki farklıdır ondan da haberin yok
Birinde combine abs var birisinde normal abs
Piste virajlı yollara çıksınlar 500R MT07 çift vurur tek sayar viraj kabileti sınıfının çok üzerinde
MT07
Agzında salayalar akan habele hübele diyen bu kaç basıyor diyen ergenlerin motoru.
Cbr500R /CB500F/CB500X
Kendini bilen eğitimli aklı başında olanların motoru.
İkinci el alacak isen her zaman CB500F mi yoksa MT07 mi diye düşündügünde türkiyede CBXXXX dogru seridir.
Birinin kullanıcısın ekserisi m...kafalı japon askeri iken ,istisnalar kaideyi bozmaz,
Digerinin kulannıcısının çogunlu aklı başında ne aldıgını ne yaptıgı bilen kişilerdir..
Yakıt tüketimide öyle senin düşün düğün gibi degil kullanmadığın bilmediğin motor hakkında atıp tutma veya altın fistanlı adamın söyledikleri ile hareket etme altın fistanlı adam pulsar için ne demişti köpek gibi bastım 3,5 geçmedi falan demişti bende pulsar vardı bastım mı gayet 4 LT üzerine rahat çıkarabiliyordum.. CBR500R face sayfasına bak birisi 6 Bin KM ortalama yakıt verilerini vermiş tüm aldıgı yakıtları paylaşmış 6BİnKM ortalaması 4,1 cicarı ve hiç 5 LT üzerinde bir yakıt ile depo doldurmamış.
Bir surü kronik sorunu olan su gibi yakıt MT07 gibi gereksiz motor ile hiç kronik sorunu olmayan çok düşük yakıt tüketimi olan motoru çok taraflı karşılaştırmışsın..
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
Gene aynı noktadayız. 190 km hız ile 210 km hızın arasındaki 20 km hız benim için çok bir anlam ifade etmiyor. Ama rüzgar koruması, güzel bir görünüşü ve kombin abssi ile CBR çok güzel motor.
Bir de şu hız işine değinelim.
Bakın CBR250 kullanıyorum, Allah var gidiyor alet. Daha önce de 250 cc motorlar kullandım, CBR gerçekten gidiyor. R25 biraz daha iyi gidiyor, ama düz yolda asla ve kata 190 falan yapmaz. Arkadaşımda R25 varken baya bir denedik. Sonuçlar hep aynı oldu; Kalkışta burun farkı ile öne geçse de, ilk vites değişiminden itibaren geride kalıyor CBR, dahası, 140 km /h üzerinde R25 daha coşkulu, ancak, öyle çekip gitmiyor, ekip kaybolmuyor. Ha olay top speed'e gelince, R25 önde, ama ne kadar? Düz yolda CBR ile maksimum 170 gördük, onu da R25'i kullanan arkadaşım gördü. Kendi motorunda da 175, baya bir vakit harcayınca 180 gördü.
Bence aradaki fark çok mühim değil. Neden mühim değil onu da söyleyeyim, çünkü iki motor da 140 km ile seyrederken zaten çok devir atıyor, belirli bir süre o şekilde sürüş yapınca bildiğin işitmede zayıflama oluyor. Eh, zaten bizim ülkenin yolları, trafiği falan öyle 180-190-200 yapmaya çok elverişli değil. Önünüze araba, kamyon, yaya, bilimum hayvan çıkabilir, rögar kapağı açık olabilir, belediye açtığı çukuru kapatmamış olabilir vb. Dolayısı ile ne MT07 alsak 210 km ile gideceğiz, ne CBR500 alsak 190 ile. İkisinin de yaptığı ortak 0-120 km/h aralığı sürüş aralığımızın %80'ini oluşturacak. Eh, arada şımarıp ikisinin de yapabildiği 120-180 aralığını kullanacağız ama toplam sürüşümüzde %10-15'i geçmeyecek. İşte geriye kalan o %5'lik dilimde de top speed denemesi yapacağız.
Sen hiç grenaj koruması olmadan 150 üzeri sürat yaptın mı? Ben yaptım, hiç güzel olmuyor, dayak yiyorsun rüzgardan. MT iyi motor, ama rüzgar koruması yok. Klasik naked, emin ol 210 yapabilen MT07 ile 2 sefer 210 km süratte rüzgarın neler yaptığını görsen muhtemelen 3. bir denemen olmaz.
Tip konusuna hiç girmeyeceğim çünkü öznel ama hepimizin hemfikir olacağı konu şu ki, grenaj güzeldir.
150 ile giderken MT07 kaç devir atıyor? CBR500 kaç devir atıyor? Bunun cevabı oldukça mühim. 150 km'yi ben CBR250 ile de R25 ile de yaptım, yapabiliyorum, ama o kadar çok devir çeviriyor ki, yoruyor sürücüyü.
Unutmadan, işin gerçeği CBR500ün Ninja300 ayarında olduğuna inanmak garip. Sadece google'a sorunca cevabını alabiliyorken hem de. İkisinin de top speed olarak 190 yapması mesele değil. Biri kalkışta çekip gidiyor, üstelik 190'ı çok daha önce görüyorsa diğeri onunla aşık atamaz. CBR500 kalkışta takıyor, giderken takıyor, top speede çok daha erken ulaşıyor. CBR500 hıznacağı son sürate ulaştığında hala 6. vitese geçememiş motorun yaptığı top speed mühim değildir.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Bu başlıktaki soruya cevabı Dünya Superbike şampiyonasında WSSP300 kategorisine CBR 500 ile katılan honda gerekli cevabı vermiştir.
https://goo.gl/photos/ZZJVPHeichyVW1JX9
Güzel motor torku yüksek fakat gücü sınırlandırılmış. Fiyatıda yüksek bence. O paralar verilmez diye düşünüyorum. Onu alacağıma R25 alırım zaten tapa gaz ikisindede aynı.
Bu başlıktaki soruya Dünya Superbike şampiyonasında WSSP300 kategorisine CBR 500 ile katılan honda gerekli cevabı vermiştir.
http://resources.worldsbk.com/files/...faa1879b8c9188
İnternette 0 100e bakıldığında ninja ve cbr için benzer sonuçlar çıkıyor
Kawa 5.4 - 6 arası iken cbr 5.2 5.8 arası 100e ulaşıyor görünüyor.
0 160 hizlanmalarinda ninja 20 saniye cbr 18 saniye olarak çıktı karşıma. Detaylı araştırmadım ilk çıkan videoları izleyerek yorum yaptım.
Aradaki 1 2 saniye için mi bu kadar tantana ?
Cbr 250 ile r25 arasındaki fark neyse ninja cbr500 arasındaki fark odur kalkışta da top speedde de.
Burada r-25 ile cbr-500 karşılaştırmak mantıksız bence biri başlangıç motoru deli fişek öbürü de 4 silindir racing sınıfına geçiş aracı 250 cc den sonra. Bence 250 cc den inip direk 4 silindir 600 cc makinaya binmemek lazım. Ara geçiş olmalı 500 cc gibi diye düşünüyorum.
Cbr 500 alınacak güzel bir alet, honda'nın klasik kolay kontrollu dengeli bir modeli, ülkemizde çok fazla ilgi görmemesi sanırım yine bu "gitmiyor" şikayetlerinde saklı, nereye gidecekse artık.
herkes tapagaz gide gide aklını tabakhaneye teslim etmiş, yıl olmuş 2017 hala bir motoru değerlendirirken top speed'e takılıyosunuz.
mt07 ile yakıt karşılaştırması yapmayın bile. yamahada hangi motor az yakıyor ki zaten. honda yakıt konusunda her zaman avantajlıdır.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Okuyup okuyup gülüyorum artık yorumlara. Yazılanların çoğunun içi boş o yüzden fazla ciddiye almayın. MT-07 de demek K1300R gibi gidiyormuş.
Son bir not: Ağırlık güç oranının hızlanmayla pratikte hiçbir ilgisi yoktur. İnanmayan varsa R25 ile Kawasaki VN900'ü kaldırıp bir denesin.
İki motor derken Yalnız R3 yarışıyor R25 değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------
https://www.yamaha-motor.eu/tr/produ...turestechspecs 36 beygir
https://www.yamaha-motor.eu/eu/produ...turestechspecs 42 beygir
Ayrıca daha az devir çevirerek elde ediliyor.
Eyvallah, aradaki 2 saniye öyle ahım şahım bir fark değil, ama arkadaş, devir var birde, devir. Sonuçta kalkıp yarış yapmayacağız, ki yapsak bile CBR kazanır. Şunu anlatmaya çalışıyorum, 160 ile giderken dakikada 5k devir çeviren makine ile, 10k devir çeviren makinenin arasında fark yok diyorsunuz. Yahu sürüş hissiyatı diye bir şey var. Bu güne kadar bindiğim hiçbir motor ile, dakikada 8k ve üstü devir atılan hızlarda 2-3 dakikadan fazla seyir yapmadım. Çünkü rahatsız ediyor. Gürültü yapıyor, muhakkak titriyor, yoruyor. Ha motor kendi de yoruluyor.
Üstelik arada kombine fren sistemi gibi reel bir de fark var donanımsal olarak.
7000 devirde maksimum torku olan 43 NM'yi, 8500 devirde ise maksimum gücü olan 46,9 hp'yi üreten 194 kg ağırlıktaki kombine abs frenli motor ile,
10000 devirde maksimum torku olan 27 NM'yi, 11000 devirde ise maksimum gücü olan 39 hp'yi üreten 174 kg ağırlıktaki düz abs frenli motor kıyaslanırsa hangisi kazanır bunu size soruyorum.
Honda 3 bin devir önce 16 NM tork veriyor fazladan, 2500 devir önce 7,9 hp güç. Bu işin mühendisliğini söylerken sadece aradaki 20 kg ağırlığa dikkat çeken arkadaşlara diyorum ki, sadece fazladan güç, tork ve ağırlığa odaklanmayın. Bir de bu gücün ve torkun üretilmesi için çevirilmesi gereken devir olayı var.
Tip ayrı bir konu, oraya girmeyelim. Zira kişisel zevk odaklı konuları tartışılası bulmuyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------
Zannediyorlar ki, biz onlarla aynı motora biniyoruz.
O yartışmalarda aynı şampiyonada yarışan motorlar 300 cc. Yurt dışında CBR de 300 cc, YZF-R de 300 cc, MT'de 300 cc, hatta benelli TNT bile 300 cc diye biliyorum. Aradaki 50 cc'yi küçümseyebiliriz, ama mesela R25 ile R3 arasında muazzam güç farkı var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------
Belirli bir hacme kadar ağırlığın etkisi büyük.
Denedik, arkadaş CBR250 ile ekti beni kalkışta ve gidişte. Sonra motorları değiştirdik acaba motorlarda rodaj vb. kaynaklı fark mı var diye, gene o geçti. Adam 32 kg daha hafif benden. Dolayısı ile, motoru ben kullanıyorken beygir başına ekstradan bir kg'dan fazla yük biniyor.
Ama mesela 1100RT ile ben de 210 yapıyordum, 30 kg daha hafif arkadaşta.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)