Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akü insana zarar verecek kadar çarparmı???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ağustos 2015
    Şehir
    SİVAS/Yıldızeli
    Öncelikle Herkese Selamun Aleyküm;
    Motorun aküsü insana gerçek manada zarar verecek kadar çarparmı acabaa???
    Elektrik, tesisat işlerinden iyi anlarım ama aküyle ilgili tecrübem hiç olmadı.
    Aslında çok uzun yıllardır aklımda olan bir soru; bazen 12V sonuçta ne çarpacak diyorum bazende volta bakma oğlum kaç watt o akü biliyonmu bi dokun bakayım seni ne hale getiriyo diyorum. Küçükken şarjlı el fenerinin içindeki 2li sarı naylonla kaplı piller bile beni felaket çarpmıştı, feleğim şaşmıştı.
    Konu hakkında tecrübesi olan varmı.
    oguzhan6161 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    sen ne yiyip ne içiyorsun arkadaş ya.
    linkinpark20, ak.emre ve MetinK. bunu beğendiler.

  3. #3
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Hem bu konuda bilgi sahibi olmak hem de sana yardımcı olabilmek adına google'da arama yaptım ancak ben de kesin bir bilgiye rastlayamadım. Merak ediyorum konunun takipçisiyim güzel bir soru sormuşsun.

  4. #4

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    akü çarpmaz 40 volt ve üstü insanı çarpmaya başlar
    ilkerabi bunu beğendi.

  5. #5
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Motorunuzda zenon far varsa ise onun yükselticisine dikkat edin ,
    Çarptığı adamdan bi daha hayır gelmez.

  6. #6
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    normal şartlarda motorda seni çarpacak tek yer ateşleme bobini ve bujiye kadar olan yüksek voltaj çıkış sistemi.ayrıca insanı çarpan voltaj değildir.çarpılma üzerinizden geçen akıma yani iletkenliğinize bağlıdır.ayakların toprağa değmeden istersen yüksek gerilim hatttında ip cambazlığı yap fakat eğer toprağa değdiğin anda yada toprağa yaklaştığında kül olursun.....

  7. #7
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Araclarda kullanilan aku elektrik carpmaz. Degisik nedenlerle bir cok kez iki kutuba ayni anda dokundugum oldu, bir kere carpilmadim. @comtan'in dedigi gibi carpacak tek yer atesleme sisteminde bobin ve sonrasidir (distributor, buji kablolari, bujiler)

  8. #8

    Üyelik
    03 Eylül 2010
    Şehir
    İSTANBUL-TRABZON
    Motosikleti
    MONDİAL 150 ZC (Alayına Gider)
    evet çok yüksek elektrik-elektronik teknikeri olarak açıklama yapayım Voltaj yani gerilim çarpmaz o devre üzerinde elektrik akımı varsa o çarpar.güvercinler elektrik tellerinde mesela çarpılmıyolar neden çünkü topraktan devreyi tamamlıyamıyolar.ve o tellerde en az 35.000 volt mevcut.saygılaa

  9. #9
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Akü hatta 20 tane akü seri paralel bağlasan da seni çarpmaz. Korkmadan 2 kutubuna birden dokunabilirsin.
    Ama indükte edilen 6V bile seni öldürebilir.
    Bu nerede bulunur ?
    Aküden çıkan 6 yada 12v akım indüksiyon bobinine girer burada ateşleme için 15-30 bin Volta yükseltilir ve kalın bir kablo ile (Buji kablosu) bujinin tepesine bağlanır.
    Bu bölgeler Motor çalışırken yada çalışmaya çalışırken CISSS..!! olur.
    Sakın olaki yanaşmayın şakası bile olmaz.
    2 kere bu akıma çarpılıp yere çarpılmışlığım var hiç eğlenceli değil..
    MetinK., aquarist4 ve mcaglioz bunu beğendiler.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  10. #10
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü hatta 20 tane akü seri paralel bağlasan da seni çarpmaz. Korkmadan 2 kutubuna birden dokunabilirsin.
    Ama indükte edilen 6V bile seni öldürebilir.
    Bu nerede bulunur ?
    Aküden çıkan 6 yada 12v akım indüksiyon bobinine girer burada ateşleme için 15-30 bin Volta yükseltilir ve kalın bir kablo ile (Buji kablosu) bujinin tepesine bağlanır.
    Bu bölgeler Motor çalışırken yada çalışmaya çalışırken CISSS..!! olur.
    Sakın olaki yanaşmayın şakası bile olmaz.
    2 kere bu akıma çarpılıp yere çarpılmışlığım var hiç eğlenceli değil..
    Düzelteyim: 20 aküyü paralel bağlarsan çarpmaz gerilim 12 v olarak kalır akım (amper) artar ; ama 20 aküyü seri bağlarsan çarpar gerilim 12x20= 240 V olur, akım (amper) tek bir akünü amper değeridir. yani 40 amperlik 20 akü seri bağlanırsa 240 v 40 amper/h, paralel bağlanırsa 12 v 800 amper değerine sahip olur ki bu akü grubu için de kolum gibi kalın kablolara ihtiyacın olur. Zira 800 amperi taşıyacak kablo zor bulunur.

  11. #11
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düzelteyim: 20 aküyü paralel bağlarsan çarpmaz voltaj 12 v olarak kalır amper artar ; ama 20 aküyü seri bağlarsan çarpar voltaj 12x20= 240 V olur, amper tek bir akünü amper değeridir.
    Akuyle balik nasil avlanıyor peki
    Direkt aku akımıyla mi yoksa voltaj yukseltilerek mi av yapılıyor

    Mesela 12v 1 akuden x watt alınabiliyor sanırım.
    Küçük elektrik süpürgesi çalıştırabilir o zaman

  12. #12
    aliberkgngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul & Bilecik
    Motosikleti
    CG100>>CBR250>>NMAX
    volt önemli değil amper önemli eğer amper değeri yüksekse sıkıntı çıkartır ama düşükse daha az sıkıntı (amper birim zamanda geçen elektrik yükü)

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü hatta 20 tane akü seri paralel bağlasan da seni çarpmaz. Korkmadan 2 kutubuna birden dokunabilirsin.
    Ama indükte edilen 6V bile seni öldürebilir.
    Bu nerede bulunur ?
    Aküden çıkan 6 yada 12v akım indüksiyon bobinine girer burada ateşleme için 15-30 bin Volta yükseltilir ve kalın bir kablo ile (Buji kablosu) bujinin tepesine bağlanır.
    Bu bölgeler Motor çalışırken yada çalışmaya çalışırken CISSS..!! olur.
    Sakın olaki yanaşmayın şakası bile olmaz.
    2 kere bu akıma çarpılıp yere çarpılmışlığım var hiç eğlenceli değil..
    20 tane aküyü seri bağlasan 12V x 20 = 240 volt çok güzel çarpar aklını başından alır. İnsanları yanlış yönlendirip öldürmeyin lütfen
    ak.emre, MetinK. ve hakikiteker bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    15 Eylül 2015
    Arkadaşlar merhaba. 12 voltluk bir akünün kutuplarını elinizle tuttuğunuzda size zarar vermeyecektir.

    Yapısı itibariyle 2 tip elektrik vardır 1. si Doğru akım olarak bilinen DC ikincisi Alternatif yani AC. Aküde kullanılan DC voltajla temas kurulduğunda insanı çarpmaz , sadece AC voltaj çarpar. DC voltajında daha farklı bir etkisi olur yüksek DC voltaja( 150-200 )uzun süre maruz kalınırsa elktroliz nedeniyle yanığa neden olacaktır. FAkat aküdeki 12 voltluk düşük bir voltaj size zarar vermez. AKü kutuplarına defalarca dokunmuş bir insan olarak bunu rahatlıkla söyleyebilirim.

  15. #15
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı mcaglioz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba. 12 voltluk bir akünün kutuplarını elinizle tuttuğunuzda size zarar vermeyecektir.

    Yapısı itibariyle 2 tip elektrik vardır 1. si Doğru akım olarak bilinen DC ikincisi Alternatif yani AC. Aküde kullanılan DC voltajla temas kurulduğunda insanı çarpmaz , sadece AC voltaj çarpar. DC voltajında daha farklı bir etkisi olur yüksek DC voltaja( 150-200 )uzun süre maruz kalınırsa elktroliz nedeniyle yanığa neden olacaktır. FAkat aküdeki 12 voltluk düşük bir voltaj size zarar vermez. AKü kutuplarına defalarca dokunmuş bir insan olarak bunu rahatlıkla söyleyebilirim.
    Sonunda akünün kutup başlarına dokunmuş birisi çıktı da zarar vermeyeceğini öğrendik. Insanları yanlış yönlendirmeyelim. AC veya DC 75, volt insan için tehlike sınırıdır. DC çarpmaz gibi cahilce söylemlerde bulunmayın. Amerika'da infaz için kullanılan elektrikli sandalyeler DC akımla çalışır

  16. #16

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    aynen dc çarpmaz demeyin öyle bir çarparki :D ajü kutup başlarına defalarca elledim babam küöükken dokun derdi ben korkardım zorla elimi değdittirirdi :D

  17. #17
    sagat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2015
    Şehir
    zonguldak- ereğli
    Motosikleti
    tvs rtr 150 apache
    İnsan derisinin sınırlı yalıtkanlık özelliği sizi yanıltmasın kutup başlarına ıslak elle ya da vücudunuzda yara olan yerleri değdirip bir dener misiniz merak ediyorum çarpıp çarpmayacağını
    Yani akım veya voltaj çarpar demekte doğru değildir bunların sınırları var demek doğrudur o da insana göre değişir fakat verilen ortalama rakamlar mevcuttur. Çarpılmayan admalar da mı varmış diye merak edenler Slavisa Pajkic i araştırabilir. Ac ve dc de çarpma sınırı voltaj olarak değerlendirilir çünkü düşük akımlar bile insanı çarpabilir (çarpma gerilimi olarak ortalama ac 50v dc 30v ve 8ma gibi, kesin bir sınır olmamakla birlikte verilen ortalama rakamlar var). Kesin olarak çarpmayacak tek elektrik statik olandır yani durgun elektriktir, akmayandır amper değeri olmayandır buradan yola çıkarak amper çarpıyormuş işte diyenler olabilir Sonuç olarak sinir sistemimiz yani dolaylı yoldan insan vücudu da elektrikle çalışır ama bu elektrik bizi çarpmaz neyse konu dağıldı

  18. #18
    TOTEMONS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    1991 MODEL MZ 251-YAMAHA MT-125-2014CBR500R-CBF150
    Bende diyorumki bu memleketin elektrikçileri neden bu kadar bilgisiz.
    Elektrik bölümü mezunlarıda cahil olunca daha bizi çok elektrik çarpar.
    Ah güzel memleketim ne zaman kurtulacaksın içi boş ansiklopedi kafalardan!İşte o zaman çağ atladığın gün olacaktır..

    Adamın biri at üstünde bir tepeden geçerken tak diye düşüp ölünce herkes orada ziyaret var adamı çarptı deyip tapınır.
    Halbu ki üstünden geçen yüksek gerilim hattından elektrik atlıyor adamın üstüne.Bilmezlerki elektrik akımının yükü arttıkça atlama mesafesinin de arttığını
    Siz bu kafayla daha çok çarpılırsınız.
    Yağmur yağar açık arazide ıslanmayayım diye bir ağacın altına sığınırsınız.Tepenize Yıldırım düşünce anlamazsınız öğrenemezsiniz bile ağacın bile yarı iletken olduğunu.
    Siz bu kafayla daha çok çarpılırsınız.
    Volt larla dolu kafanızı akımla şarj ediniz lütfen bakın herşey düzelecek.

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Dilinize 9 volt pili sürttürün bakalım çarpıyo mu

  20. #20
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 tane aküyü seri bağlasan 12V x 20 = 240 volt çok güzel çarpar aklını başından alır. İnsanları yanlış yönlendirip öldürmeyin lütfen
    Voltaj, amper, alternatif akım, doğru akım konularında biraz bilginiz olsaydı daha seviyeli bir sohbet ortamı kurabilirdik.
    Velakin herkesin kompanzasyon hesaplarıyla otomatik kumanda, elektroliz, elektronik bilgisi olmadığından dolayı anlaşılabilecek bir dile indirgeyip anlattım olayı.


    Ayda 2-3 defa bakım için 42 adet 12 Volt 9 Amper batarya bloğuyla uğraşan benim.
    Sizin mantığınıza göre çarparsak 504 Volt ediyor. Yani Sanayide kullanılan RST geriliminden 120 volt daha fazla.
    İnsanı VOLTAJ değil AKIM çarpar.
    Yük altında gerilim düşüm testleri yaparız arızalı aküyü bulabilmek için. Çıplak elle çalışmama rağmen çarpıldığımı hatırlamıyorum.

    DC gerilimin ANOT u size zarar vermez. Katot ta zarar vermez. (Akünün kutup başları)
    Ama 500V DC kutuplarını tutarsanız kendinizi elektrolize bağlamış olursunuz. Reflexleriniz buna tepki vermez fakat deriniz ısınma ile tepki verecektir ve ister istemez bırakacaksınız.
    AC gerilim de DC gerilim gibi anlık bir şok çarpma olayı olmaz.

    Kısaca motor veya aracınızdaki aküler sizi çarpabilecek güçte değildir.

    1-İndüksiyon bobin çıkışları yada bilinen adıyla Buji kabloları ölümcüldür dokunmayın.
    2-Xenon far kullanıyorsanız bunlara 6-12v girer indükte edilen çıkış akımı ateşleme anında 24.000 volta kadar yükseltilir. Uzak durun.
    3-Şayet İnverter (akü voltajını 220AC için yükseltir Benim araçta mevcut)yoksa aracınızda başkada sizi çarpabilecek bir şey yok demektir.

    1200 Volta kadar DC akım fazla etkilemez gıdıklar sadece. (Çok çarpıldım notebook ekranlarında kullanılan inventör devre tarafından )
    Ama yüksek faratlı kondansatörlerdeki biriken enerji voltajı küçükte olsa sersemletir, hatta bayıltabilir.
    TOTEMONS ve astrofizik bunu beğendiler.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)