Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Vites devrini neye gore ayarliyorsunuz

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Merhabalar cbr 125 kullanicisiyim.
    Kirmizi isikta durunca 1. Viteste kalkis yapinca hizli kalktigim icin hep 8 bin 9 bin devirde 2 ye atiyorum.kac bin devirde vites degistirmek gerekiyor bazen 11 bin kadar cikiyor vites degistirmem.motorsiklet bagiriyor.icim parcalaniyor o bagirdikca uzun sure kullanmak istiyorum motorumu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motoru yumusak kullanmak istiyorsan 2500 devirden itibaren herhangi bir vakit vites yukseltebilirsin. Bahsettigin devirler senin motorun icin "kapisma" devirleri vites yukseltmek icin Hic geregi yok.

  3. #3
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Fakat motorsiklet zaten durdugu yerde 2 bin ile 1800 devir arasinda calisiyor.kalkar kalkmaz ayaklari yerde kesince 2 ye atmam gerekecek
    scorpions_59 bunu beğendi.

  4. #4
    mystic80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HD Sportster 883 2004
    Sayın Sj's mt-07 ye göre konuştu galiba Cbr 250 de ben 5500-6500 devirleri arasında vites değişirim. Tabi 4500 de değiştirebilirsin istersen. Kimi arkadaşlar 7-8 binde değiştirir agresif kullandıkları için ancak 8-9 un üstünü pek tavsiye etmem. Tabi bunları kendi motorumu baz alarak konuşuyorum cbr125 de ortalama aynı devirleri ceviriyor diye tahmin ediyorum.

  5. #5
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Merhabalar benimde CBR 125 im var .. Aldigimdan beri hic 11000 deviri gormedim bu devirler motorunuzu asiri yipratir ve fazladan benzin yaktirir.. genellikle motorumu 5000 6500 devir arasinda vites yükseltiyorum... Ve devir eğer 3000 -3500 arasina dusersede vites kucültuyorum ...
    Ama bazen sollama yapacagim zaman guce ihtiyacim olabiliyor o zamanda 4500 de olsa bile motorum vites kucultup devri 5500 dev/dak lara dusurerek motorun en torklu oldugu devir araligina getiriyorum ki rahat sollama olsun cunku kullandigimiz motor 125 cc ve alt devirlerde kolay bayilabiliyor ...

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Alıntı ceymier adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fakat motorsiklet zaten durdugu yerde 2 bin ile 1800 devir arasinda calisiyor.kalkar kalkmaz ayaklari yerde kesince 2 ye atmam gerekecek
    Zaten olması gereken o, 1. vites kalkmak için kullanılır en fazla 20 metre sonra 2. vitese atmalısın. Aksi halde motoruna zarar vermen işten bile değil.

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    4000-6000 devir aralığında sürersen motorun için en ideal sürüşü yapmış olursun. 250cc altı motorlar genelde 5000 devir civarında rahat çalışır, çok düşük devirde de kullanılmaz yağlama yetersiz kalır motor zarar görür.

  8. #8
    mystic80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HD Sportster 883 2004
    Bunu neye göre dediğinizi biraz daha açırlar mısınız? 2500 devirin üstünde herhangi bir devir derken 3000 devirde motorun uzun vadede zarar görmeden gideceğini sanmam. motosiklet 4 bin devirin altında devir düşüklüğünü hissettiriyor zaten teklemelere başlıyor.

  9. #9
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı avici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten olması gereken o, 1. vites kalkmak için kullanılır en fazla 20 metre sonra 2. vitese atmalısın. Aksi halde motoruna zarar vermen işten bile değil.
    Motoru devirli kullanmak motora zarar vermez. Sadece ona ihtiyacin olup olmadigini bilmen gerekiyor. Yani cocuk 11 bin devire kadar cikiyorum bazen diyor. Bu devirler cc araligi hangi motor olursa olsun yuksek devirler, siradan bir vites yukseltme icin oldukca buyuk rakamlar.

    Bir diger arkadas yuksek cc motorlarla alakali 2500 devir yorumu yaptigimdan bahsetmis. Farketmez. Honda ace 125 ile bile motoru stop ettirmeden 2500 devirle vites yukseltip ilerleyebilirsiniz.

    Vites yukseltmek motosikletin hizlanma ihtiyaci oldugunda limitine varmadan yola devam etmek icin varolan bir seydir. Hizlanma ihtiyaciniz olmadigi surece motoru bagirtmak gereksiz benzin sarfiyatidir, ama motora zarar vermek degildir(debriyaja zarar verirsiniz, ama o kadar).

  10. #10
    mystic80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HD Sportster 883 2004
    Yanlış anladınız beni bu için cc konusuyla alakası yok. Motosikletlerin tür bakımıyla alakası var. Sonuçta enduro motosiklet ile racing motosiklerin cevirdiği devirler ve aynı devirlerdeki güçleri bir değil cc olarak aynı bile olsalar. Ben cbr125-250 cc motosiklet kullanıcılarıyla konuştuğumda ortalama kullandıkları devirden bahsettim. 11 bin devir zaten redline olması gerekiyor yanılmıyorsam arkadaş bunun zararlı olduğunun zaten farkındadır. Birde ben zaten 2500 devirin üstünde kaldıramaz demedim ancak motor tekliyor o devirlerde ve uzun vadede problem çıkartacağını düşünüyorum.

    Eklemek istiyorum 9 ve üstüne çıkmak çok birşey fark ettirmez maksimum 8500 devir yeterli olur ani hızlanmalarda

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru devirli kullanmak motora zarar vermez. Sadece ona ihtiyacin olup olmadigini bilmen gerekiyor. Yani cocuk 11 bin devire kadar cikiyorum bazen diyor. Bu devirler cc araligi hangi motor olursa olsun yuksek devirler, siradan bir vites yukseltme icin oldukca buyuk rakamlar.

    Bir diger arkadas yuksek cc motorlarla alakali 2500 devir yorumu yaptigimdan bahsetmis. Farketmez. Honda ace 125 ile bile motoru stop ettirmeden 2500 devirle vites yukseltip ilerleyebilirsiniz.

    Vites yukseltmek motosikletin hizlanma ihtiyaci oldugunda limitine varmadan yola devam etmek icin varolan bir seydir. Hizlanma ihtiyaciniz olmadigi surece motoru bagirtmak gereksiz benzin sarfiyatidir, ama motora zarar vermek degildir(debriyaja zarar verirsiniz, ama o kadar).
    Hocam kusura bakma ama tam anlamıyla saçmalamışsın. Bir kere ben yüksek devirde kullanmak zarar verir diye bir şey söylemedim, ayrıca söylediğin şeylerde birbirine tezat oluşturuyor, çoğununda bir anlamı yok. Uzun uzun açıklama yapmak istemiyorum, tartışma falanda yaratmak istemiyorum, saygılar.

  12. #12
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı avici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam kusura bakma ama tam anlamıyla saçmalamışsın. Bir kere ben yüksek devirde kullanmak zarar verir diye bir şey söylemedim, ayrıca söylediğin şeylerde birbirine tezat oluşturuyor, çoğununda bir anlamı yok. Uzun uzun açıklama yapmak istemiyorum, tartışma falanda yaratmak istemiyorum, saygılar.
    Peki baba sen bize sadece motora zarar vermek nasil isten bile degil onu anlat bize yetiyor Biz de onu okuyup uzerinde sakalar uretelim.

  13. #13
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Motorsiklet en guzel torku 7 bin ile 8 binde veriyor. 6 bin altinda sanki ölu gibi kuvvet yok.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki baba sen bize sadece motora zarar vermek nasil isten bile degil onu anlat bize yetiyor Biz de onu okuyup uzerinde sakalar uretelim.
    Arkadaşa türkçe klavye gönderelim.

    Madem öyle sana saçmaladığın kısımları anlatayım;

    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru devirli kullanmak motora zarar vermez. Sadece ona ihtiyacin olup olmadigini bilmen gerekiyor. Yani cocuk 11 bin devire kadar cikiyorum bazen diyor. Bu devirler cc araligi hangi motor olursa olsun yuksek devirler, siradan bir vites yukseltme icin oldukca buyuk rakamlar.

    Bir diger arkadas yuksek cc motorlarla alakali 2500 devir yorumu yaptigimdan bahsetmis. Farketmez. Honda ace 125 ile bile motoru stop ettirmeden 2500 devirle vites yukseltip ilerleyebilirsiniz.

    Vites yukseltmek motosikletin hizlanma ihtiyaci oldugunda limitine varmadan yola devam etmek icin varolan bir seydir. Hizlanma ihtiyaciniz olmadigi surece motoru bagirtmak gereksiz benzin sarfiyatidir, ama motora zarar vermek degildir(debriyaja zarar verirsiniz, ama o kadar).
    Nasıl devirli kullanmak motora zarar vermez? Klasikleşen bir fizik kanunu vardır bir nesneyi ne kadar çok kullanırsanız o kadar çabuk eskitirsiniz der. Yani bir motoru ne kadar çok devirli kullanırsan o kadar çabuk eskir.

    Eyvallah buna lafımız yok.

    Güzel kafalar bunlar

    Devirli kullanmak debriyaja zarar verirmiş, e hani devirli kullanmak zarar vermezdi. Ayrıca devirli kullanmak ile debriyajın ne alakası var kardeşim. Hadi diyelim zarar verdi debriyaja, debriyaj motorun bir parçası değil mi? zarar vermek sayılmıyormu? Ustaya götürünce bedavamı yapıyorlar debriyajı nedir?

    Söyleyeceklerim bu kadar, teşekkürler.

    Edit: Tamam sen haklısın kardeşim, valla yazamicam iki saat ya. Sen haklısın lan, valla bak.
    bursagsli bunu beğendi.

  15. #15
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Bu cocuk ne iciyosa bana da verin mesaj renkleri bonzai diyor.

    Anlayabildigim kadariyla sadece bir seyi dile getireyim. Debriyaj sadece debriyaj manetini sikinca devreye girip orada harcanan bir sey saniyorsa haber edin hemen tum arkadaslari ariyorum cok gulecegiz.

  16. #16
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Devirli kullanmak ne demek yuksek devirde kullanmak anlamina mi geliyor

  17. #17
    mystic80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HD Sportster 883 2004
    Bos yere tartisma gereksiz. Gerektiginin altinda ve ustunde kullanmak motora zararlidir. Peki nedir bu kullanilmasi gerekilen devir? Her motorda farklidir. Ornegin benim motorum 4 den sonra teklemeden basliyor 6 bin devirden sonra gucunu hissettiriyor ve 7.500 devirden sonra yeter artik benden bu kadar zorlasanda benim gucum bu diyor. Babamin motorunda ise 2 bin devirde cekmeye basliyor motorun zaten 5 bin devirden sonrasi redline. En iyisi ceymier sen bilirsin o motoru kullanan sensin benim dediklerimi fark etmissin. Motosikletini dinlemelisin o zana zaten diyecek bu devir bana yetmiyor. Veya bu devirden sonra istesende benim gucum bu. Ornegin 4.500 devirdeki cekisiyle 6 bindeki cekisini kiyasla birde 7.500 devir ile 9 bin devirdekini kiyasla. 7.500 den sonra o kada fark olmasigini goreceksin belki de gormussundur

  18. #18
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Alıntı mystic80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bos yere tartisma gereksiz. Gerektiginin altinda ve ustunde kullanmak motora zararlidir. Peki nedir bu kullanilmasi gerekilen devir? Her motorda farklidir. Ornegin benim motorum 4 den sonra teklemeden basliyor 6 bin devirden sonra gucunu hissettiriyor ve 7.500 devirden sonra yeter artik benden bu kadar zorlasanda benim gucum bu diyor. Babamin motorunda ise 2 bin devirde cekmeye basliyor motorun zaten 5 bin devirden sonrasi redline. En iyisi ceymier sen bilirsin o motoru kullanan sensin benim dediklerimi fark etmissin. Motosikletini dinlemelisin o zana zaten diyecek bu devir bana yetmiyor. Veya bu devirden sonra istesende benim gucum bu. Ornegin 4.500 devirdeki cekisiyle 6 bindeki cekisini kiyasla birde 7.500 devir ile 9 bin devirdekini kiyasla. 7.500 den sonra o kada fark olmasigini goreceksin belki de gormussundur
    Tesekkur ederim
    mystic80 bunu beğendi.

  19. #19
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    2binin üstünde değişmek ne ya dizel motor mu bu cbr 125 için en ideali 6-7k devirdir 1.vites dahil 1.vitesin devri çok kısa ama yapacak birşey yok. hızlanmak istiyorsan 8kdır. 8knın üstü çok yorar motoru. sözün özü trafikten 250ccden aşağısı eziyet.

  20. #20
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    En ideal vites aralığı 4000-6000 arasıdır. Ama eğer yol boş sürekli hızlanacaksan vitesi 4 ile 6 bin arası değilde motorun torkunun en ideal olduğu devirde değiştir. 1. Vitesten 2. Vitese atmak için deviri 9 bine çıkarmak motoru zorlar ve ısınmasını sağlar


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)