Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Viraj Dönerken Vites Küçültme

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    02 Mart 2014
    Şehir
    Hatay
    Motosikleti
    yamaha rx 115 , MZ 251 , MZ 301
    senin yaptığın hata virajda veya dönüşte vites küçültmen ve/veya debriyajı hızlı bırakman
    viraja veya dönüşe girerken vites küçültülmez veya debriyaja basılmaz senin bu yaptığın eylem dönen tekeri durdurmaya/yavaşlatmaya yönelik olur boyle olunca düşersin bu fizik kuralıdır.
    virajda veya dönüşe girerken gaz ilk önce birazcık kesilir zaten motor öne yığılır motor freni devreye girer ve bir miktar yavaşlar bu yeterlidir virajdan/dönüşten çıkarken de gazı hafifçe çevirirsin ve virajdan/dönüşten güzel bir şekilde çıkarsın kural her zaman budur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    11 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstorm (2004)
    1- virajı gözüne kestir
    2- hızını düşür
    3- vites düşür
    4- düşük devirle viraja gir
    5- gerekirse çok az debriyajla ki bence debriyajsız ince ince gaz vere vere virajda devam et
    6- viraj bitiminde gazı dengeli aç ve devam.

    devir yüksekken hele ki virajda vites küçültürsen düşersin. net.
    İlker41 bunu beğendi.

  3. #23
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Ben arabayı kullanırkende hep depriyaj kullanırdım, motorda da o elim debriyajdan gitmiyor, yavaşlamalarım hep depriyajlı, hani arabada motor frenini kullan denilen bir şey vardır, bu aralar hafifleyen sıkışan trafikte vitesi küçülte küçülte durmaya çalışıyorum, tabiiki virajda debriyaı kullanmamak en dogrusu, orda ayarlayıp girmek gerekli, zaten hızını ayarlamazsan frene abandigında lastikler kilitliyor, benimde en korkttugum ve yasadıgım seydir, aha şimdi vurdum diyip hıh toparladık şükür diyorum, ince bir konu biraz pratik yapmakta fayda var sanki,,

  4. #24
    oakley - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Şehir
    İZMİR KARŞIYAKA
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Selamlar;

    Kullandığımız motosikletin gaz-fren/devir-vites orantısını iyi hazmetmiş olmamız gerekir. Adeta bir uzvumuz gibi kullanabilmeliyiz. Bunun yolu da motosiklet ile bol vakit geçirmekten diğer bir deyişle bol pratik yapmaktan geçer.

    Problemin çözümü yukarıda farklı açılardan ele alınmış. Debriyaj sıkma korkusunu yenebilmek için benim tavsiyem şu şekilde olacaktır;

    Boş bir arazide yada yolda bol vites geçişli bir deneme yapın ama bunu farklı hızlarda farklı devirlerde bol bol etüd etmeniz gerekiyor. Vites geçişlerinizin yumuşak olmadığını, motorun devrini tekerleğin dönüş hızıyla eşitleyemediğinizi ,bu yüzden de motorun ya yığıldığını, yada öne attığını göreceksiniz. Bu olmuyor ise ya da çalışmalarınız neticesinde artık olmuyor ise virajda viteside güvenli şekilde değiştirebilirsiniz. Ama virajda vites değiştirilmemesi ve frenleme yapılmaması (acil durumlar hariç) gerektiğini unutmayınız.

    Saygılar
    TEKERİNİZ DÜZ BASSIN

  5. #25
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    ben roadcraft eğitiminden özet geçmiştim. ki bu sistemde çok kötüyüm. maşallah herkes motogp ci çıktı. henüz motosikletten böyle basit sebeplerle düşen insanlarsanız virajda vites değiştirme, fren yapma ya da hızlanmak size göre değil demektir.

    evet virajda tehlike durumuna göre arka fren de kullanılır ön fren de ama hiç birimiz bi rossi değiliz. viraj içerisinde fren yapma ileri sürüş tekniğidir. sakın yanlış anlamayın hepimiz bilmeden viraj içerisidne fren yapıyoruz ama bu "ileri" sürücü olduğumuzdan değil viraja girecek hızı ayarlayamadığımzıdan kaynaklanıyor. yani bir hata.

    yavaş gitmek sizi daha kötü sürücü yapmaz aksine daha uzun yıllar kazasız, sağlıklı bir şekilde motosiklete binmenizi sağlar.

    Doğru düzgün bir kurumdan eğitim alın. burada yazan arkadaşların bir çoğu onlarca kez kazaya karışmış, yanlış frenlemeden düşmüş olabilir ve size kendi tecrübelerini(!) aktarıyor olabilir. bilemeyiz...

    eğitmenin adac, rospa, IAM gibi sertifikaları olduğundan da emin olun.
    yasdal, Uykusuzcorap ve ssates bunu beğendiler.

  6. #26
    hakanens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CB125E
    Bu cesaretinde ötürü seni alkışlıyoruz

  7. #27

    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Rks cruiser 250
    Ben eğitimlere yeni başladım. Virajlarda dönerken ve slalomlarda vs. debriyaja basmamı önerdiler. ÖN fren kullanma dediler. Arka frenle duruyorum hep.

  8. #28
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı exhell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben eğitimlere yeni başladım. Virajlarda dönerken ve slalomlarda vs. debriyaja basmamı önerdiler. ÖN fren kullanma dediler. Arka frenle duruyorum hep.
    Yanlışın var. TEkrar sor hocalarına. Kukaları dizmişsin diyelim, slalomda düşük hızlarda belki. Ama viraj alırken debriyaj ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------

    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    viraja yüksek devirle girmek her zaman tehlikeli, çünkü gidonu tam olarak düz tutmadığınız için en ufak bi el kayması sonucu gazın vereceği tepki çok fazla olacaktır, o yüzden arka tekerin kayması daha yüksek ihtimal.
    bilmiyorum dikkat ettiniz mi motogp de adamlar genellikle düşük devirle viraja girip virajın çıkışını gördüklerinde gazı açmaya başlıyorlar ve tam düzlüğe çıktıktan sonra bi üst vitese geçiş yapıyorlar. eğer ki yüksek devir girselerdi daha viraj tam olarak bitmeden vites yükseltmek zorunda kalacaklardı ve bu da motorun dengesini bozabilir.

    Her motosiklete göre biraz farklı olmakla birlikte redline çizgisinin yarısının üzerinde girerseniz hem motor freni, hem gaz açma için elinizin altında güç olduğunu fark edeceksiniz. Benim motorum 8 binde giriyordu. 4000 in altında motor sürdüğüm nadirdir.
    Gökhan YAŞDAL

  9. #29
    enable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS, cbf150,xmax250ABS
    Motorcu tüm arkadaşlar bu videoyu kesinlikle izlemeli. Tüm cevaplar denenmiş olarak burada. 12:30 lara dikkat!


    l3v3nt, İlker41 ve GezeGeze bunu beğendiler.

  10. #30

    Üyelik
    01 Haziran 2014
    Şehir
    kocaeli körfez
    Motosikleti
    mondial mct 250 2006 mondial mc honda 125 titan
    kardeşim banada bazen senin gibi oluyor ama ben sorun yapmıyorum çünkü tam viraj esnasında dönüş esnasında vites düşürürsem biliyorum motorum kıç taraf nereye dönersen atma yapıyor o yüzden bende viraja gelmeden hız düşürüp vites küçültüyorum ve rahat ve huzurlu şekilde viraj alıyorum sende aynısını yap rahat edersin

  11. #31
    teodor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2007
    Motosikleti
    Yamaha XV 950 CAFE RACER - Yamaha YZF R25
    Değerli cevaplarınız için çok teşekkürler dostlar, şimdi sindire sindire hepsini okuyacağım. Çok sağ olun.

  12. #32
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı CT.ATC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar bilimsel teorik şeyler yazılmış ama senin başına gelen olayı kimse yazmamış. Ara sokaklarda dönerken vitesi küçültüyorsun ama motor devrini alt vitesin arka lastiği kilitlemeyecek seviyesine getirmediğinden saliselik bir teker kitleme olmuş ve dengesizlik sonucu düşmüşsün. Aynı şekilde dönerken arka tekeri frenleyip kitlersen buna benzer bir düşme yaşarsın.

    Viraj içinde vites büyütme küçültme uygun değildir ama, eğer sen motorunun bu işlemi yaparken arka tekerin ne tür salınımlar yapacağını kestiririm diyorsan sorun olmaz. Mesela ben bazen virajı çıkışına doğru yatma açımın azaldığında vites büyütüyorum saliselik bir anda arka tekerde yeni vitesten gelen gücün etkisi ile hafif bir yanlama oluyor sonra da yüzümde gülümseme çünkü bunu bilerek yapıyorum aslında çoğu motorcu biraz stunt ile ilgilenmeli boş arazide motorun tepkilerini ölçmeli. Panik fren çalışması, tek teker, hızlı dönüşler ile yanlama yani drift. Trafikte gerçekten hayat kurtaracak hamleler yapıyorsunuz bunlarla. Saygılar
    aynısını bende çevremdeki arkadaşlara diyorum, ara sıra stoppie, tek teker, drift deniyorum diye.
    doğru düzgün kullansana, apaçi misin sen diyolar. trafikte yapmıyorum ama yapmasam da bilmek, tecrübe etmek her zaman iyidir diye düşünüyorum.
    misal torklu bi makine aldığında ister istemez tekere getirdiğinde ne yapman gerektiğini önceden bilirsen hem kendini hem de çevrendekileri tehlikeye atmamış olursun.
    kendi düşüncem..

  13. #33
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Kim dedi debriyajla viraj donebilirsin diye?!! Sakin ha! Burada bu oneriyi verenler hayatina kastediyorlar.

    1- Viraja yaklasirken vites kucult.
    2- Gazini ayarla, o ayarladigin sabit gazla viraja gir, ya da en kotu ihtimalle gaz kapali seyret apexe kadar.

    Yolu yordami budur. Bunun disindaki toplara girme dostum

    Viraj icerisinde de cikisa dogru vites buyutebilirsin ama viraj icinde veya ortasinda vites elbette asla kucultmuyoruz. Herhangi bir tehlike aninda hangi viteste oradaysan onunla gecinmek zorundasin.
    İlker41 bunu beğendi.

  14. #34
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Viraja giterken motor devir saatinin en az ortayi gosteriyor olmasi lazim... yada en az 3500 devirde..

  15. #35

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Alıntı enable adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorcu tüm arkadaşlar bu videoyu kesinlikle izlemeli. Tüm cevaplar denenmiş olarak burada. 12:30 lara dikkat!


    https://www.youtube.com/watch?v=rC2Gb3JJD2Y
    Bu video mutlaka izlenmeli. Özellikle 53. dakikadan sonraki açıklanan viraj dönüşünüzü etkileyen 11 maddelik açıklamalar ...

    Mutlaka izleyiniz!

    Bir de OMM'den kitabını alsam iyi olacak (www.ommriders.com) ...

    Paylaşım için teşekkürler enable.

    Herkese eğlenceli dönüşler.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)