Viraj Dönerken Vites Küçültme
Reklamlar
-
senin yaptığın hata virajda veya dönüşte vites küçültmen ve/veya debriyajı hızlı bırakman
viraja veya dönüşe girerken vites küçültülmez veya debriyaja basılmaz senin bu yaptığın eylem dönen tekeri durdurmaya/yavaşlatmaya yönelik olur boyle olunca düşersin bu fizik kuralıdır.
virajda veya dönüşe girerken gaz ilk önce birazcık kesilir zaten motor öne yığılır motor freni devreye girer ve bir miktar yavaşlar bu yeterlidir virajdan/dönüşten çıkarken de gazı hafifçe çevirirsin ve virajdan/dönüşten güzel bir şekilde çıkarsın kural her zaman budur.
Reklamlar
-
1- virajı gözüne kestir
2- hızını düşür
3- vites düşür
4- düşük devirle viraja gir
5- gerekirse çok az debriyajla ki bence debriyajsız ince ince gaz vere vere virajda devam et
6- viraj bitiminde gazı dengeli aç ve devam.
devir yüksekken hele ki virajda vites küçültürsen düşersin. net.
-
Ben arabayı kullanırkende hep depriyaj kullanırdım, motorda da o elim debriyajdan gitmiyor, yavaşlamalarım hep depriyajlı, hani arabada motor frenini kullan denilen bir şey vardır, bu aralar hafifleyen sıkışan trafikte vitesi küçülte küçülte durmaya çalışıyorum, tabiiki virajda debriyaı kullanmamak en dogrusu, orda ayarlayıp girmek gerekli, zaten hızını ayarlamazsan frene abandigında lastikler kilitliyor, benimde en korkttugum ve yasadıgım seydir, aha şimdi vurdum diyip hıh toparladık şükür diyorum, ince bir konu biraz pratik yapmakta fayda var sanki,,
-
Selamlar;
Kullandığımız motosikletin gaz-fren/devir-vites orantısını iyi hazmetmiş olmamız gerekir. Adeta bir uzvumuz gibi kullanabilmeliyiz. Bunun yolu da motosiklet ile bol vakit geçirmekten diğer bir deyişle bol pratik yapmaktan geçer.
Problemin çözümü yukarıda farklı açılardan ele alınmış. Debriyaj sıkma korkusunu yenebilmek için benim tavsiyem şu şekilde olacaktır;
Boş bir arazide yada yolda bol vites geçişli bir deneme yapın ama bunu farklı hızlarda farklı devirlerde bol bol etüd etmeniz gerekiyor. Vites geçişlerinizin yumuşak olmadığını, motorun devrini tekerleğin dönüş hızıyla eşitleyemediğinizi ,bu yüzden de motorun ya yığıldığını, yada öne attığını göreceksiniz. Bu olmuyor ise ya da çalışmalarınız neticesinde artık olmuyor ise virajda viteside güvenli şekilde değiştirebilirsiniz. Ama virajda vites değiştirilmemesi ve frenleme yapılmaması (acil durumlar hariç) gerektiğini unutmayınız.
Saygılar
TEKERİNİZ DÜZ BASSIN
-
ben roadcraft eğitiminden özet geçmiştim. ki bu sistemde çok kötüyüm. maşallah herkes motogp ci çıktı. henüz motosikletten böyle basit sebeplerle düşen insanlarsanız virajda vites değiştirme, fren yapma ya da hızlanmak size göre değil demektir.
evet virajda tehlike durumuna göre arka fren de kullanılır ön fren de ama hiç birimiz bi rossi değiliz. viraj içerisinde fren yapma ileri sürüş tekniğidir. sakın yanlış anlamayın hepimiz bilmeden viraj içerisidne fren yapıyoruz ama bu "ileri" sürücü olduğumuzdan değil viraja girecek hızı ayarlayamadığımzıdan kaynaklanıyor. yani bir hata.
yavaş gitmek sizi daha kötü sürücü yapmaz aksine daha uzun yıllar kazasız, sağlıklı bir şekilde motosiklete binmenizi sağlar.
Doğru düzgün bir kurumdan eğitim alın. burada yazan arkadaşların bir çoğu onlarca kez kazaya karışmış, yanlış frenlemeden düşmüş olabilir ve size kendi tecrübelerini(!) aktarıyor olabilir. bilemeyiz...
eğitmenin adac, rospa, IAM gibi sertifikaları olduğundan da emin olun.
-
Bu cesaretinde ötürü seni alkışlıyoruz
-
Ben eğitimlere yeni başladım. Virajlarda dönerken ve slalomlarda vs. debriyaja basmamı önerdiler. ÖN fren kullanma dediler. Arka frenle duruyorum hep.
-
exhell adlı üyeden alıntı
Ben eğitimlere yeni başladım. Virajlarda dönerken ve slalomlarda vs. debriyaja basmamı önerdiler. ÖN fren kullanma dediler. Arka frenle duruyorum hep.
Yanlışın var. TEkrar sor hocalarına. Kukaları dizmişsin diyelim, slalomda düşük hızlarda belki. Ama viraj alırken debriyaj ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
viraja yüksek devirle girmek her zaman tehlikeli, çünkü gidonu tam olarak düz tutmadığınız için en ufak bi el kayması sonucu gazın vereceği tepki çok fazla olacaktır, o yüzden arka tekerin kayması daha yüksek ihtimal.
bilmiyorum dikkat ettiniz mi motogp de adamlar genellikle düşük devirle viraja girip virajın çıkışını gördüklerinde gazı açmaya başlıyorlar ve tam düzlüğe çıktıktan sonra bi üst vitese geçiş yapıyorlar. eğer ki yüksek devir girselerdi daha viraj tam olarak bitmeden vites yükseltmek zorunda kalacaklardı ve bu da motorun dengesini bozabilir.
Her motosiklete göre biraz farklı olmakla birlikte redline çizgisinin yarısının üzerinde girerseniz hem motor freni, hem gaz açma için elinizin altında güç olduğunu fark edeceksiniz. Benim motorum 8 binde giriyordu. 4000 in altında motor sürdüğüm nadirdir.
-
Motorcu tüm arkadaşlar bu videoyu kesinlikle izlemeli. Tüm cevaplar denenmiş olarak burada. 12:30 lara dikkat!
-
kardeşim banada bazen senin gibi oluyor ama ben sorun yapmıyorum çünkü tam viraj esnasında dönüş esnasında vites düşürürsem biliyorum motorum kıç taraf nereye dönersen atma yapıyor o yüzden bende viraja gelmeden hız düşürüp vites küçültüyorum ve rahat ve huzurlu şekilde viraj alıyorum sende aynısını yap rahat edersin
-
Değerli cevaplarınız için çok teşekkürler dostlar, şimdi sindire sindire hepsini okuyacağım. Çok sağ olun.
-
CT.ATC adlı üyeden alıntı
Bu kadar bilimsel teorik şeyler yazılmış ama senin başına gelen olayı kimse yazmamış. Ara sokaklarda dönerken vitesi küçültüyorsun ama motor devrini alt vitesin arka lastiği kilitlemeyecek seviyesine getirmediğinden saliselik bir teker kitleme olmuş ve dengesizlik sonucu düşmüşsün. Aynı şekilde dönerken arka tekeri frenleyip kitlersen buna benzer bir düşme yaşarsın.
Viraj içinde vites büyütme küçültme uygun değildir ama, eğer sen motorunun bu işlemi yaparken arka tekerin ne tür salınımlar yapacağını kestiririm diyorsan sorun olmaz. Mesela ben bazen virajı çıkışına doğru yatma açımın azaldığında vites büyütüyorum saliselik bir anda arka tekerde yeni vitesten gelen gücün etkisi ile hafif bir yanlama oluyor sonra da yüzümde gülümseme çünkü bunu bilerek yapıyorum
aslında çoğu motorcu biraz stunt ile ilgilenmeli boş arazide motorun tepkilerini ölçmeli. Panik fren çalışması, tek teker, hızlı dönüşler ile yanlama yani drift. Trafikte gerçekten hayat kurtaracak hamleler yapıyorsunuz bunlarla. Saygılar
aynısını bende çevremdeki arkadaşlara diyorum, ara sıra stoppie, tek teker, drift deniyorum diye.
doğru düzgün kullansana, apaçi misin sen diyolar. trafikte yapmıyorum ama yapmasam da bilmek, tecrübe etmek her zaman iyidir diye düşünüyorum.
misal torklu bi makine aldığında ister istemez tekere getirdiğinde ne yapman gerektiğini önceden bilirsen hem kendini hem de çevrendekileri tehlikeye atmamış olursun.
kendi düşüncem..
-
Kim dedi debriyajla viraj donebilirsin diye?!! Sakin ha! Burada bu oneriyi verenler hayatina kastediyorlar.
1- Viraja yaklasirken vites kucult.
2- Gazini ayarla, o ayarladigin sabit gazla viraja gir, ya da en kotu ihtimalle gaz kapali seyret apexe kadar.
Yolu yordami budur. Bunun disindaki toplara girme dostum
Viraj icerisinde de cikisa dogru vites buyutebilirsin ama viraj icinde veya ortasinda vites elbette asla kucultmuyoruz. Herhangi bir tehlike aninda hangi viteste oradaysan onunla gecinmek zorundasin.
-
Viraja giterken motor devir saatinin en az ortayi gosteriyor olmasi lazim... yada en az 3500 devirde..
-
enable adlı üyeden alıntı
Bu video mutlaka izlenmeli. Özellikle 53. dakikadan sonraki açıklanan viraj dönüşünüzü etkileyen 11 maddelik açıklamalar ...
Mutlaka izleyiniz!
Bir de OMM'den kitabını alsam iyi olacak (www.ommriders.com) ...
Paylaşım için teşekkürler enable.
Herkese eğlenceli dönüşler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)