düşük cc lerde teknolojik özellikler
Reklamlar
-
selamlar
konu başlığında yazdığım gibi düşük cc kullandığınız motorlarda fizik kurallarına yardımcı olacak teknolojik özellikler nelerdir?
125-250 cc kategorilerinde kaydırmalı debriyaj kullanan motosikletler nelerdir. varmıdır? (ktm duke 250 de var diye biliyorum ama çok dandik olduğunu okumuştum bi yorumda yağmur esnasında doğruluk payı nedir)
bunun dışında motogp de kullanılan teknolojik özelliklere sahip düşük cc lerde f/p ürünü sizce hangi motor olabilir? malum bu kategorilerde türkiye piyasası biraz kısır sanırım
Reklamlar
-
Duke 250 mi kalitesizmiş ? Tamam ben de o seriyi rahat olmadığı için sevmiyorum da kalitesiz diyen de bir şeyden anlamıyordur. Soruya gelince, düşük cc'de bunları kimse kullanmaz çünkü gerek yok. Burada amaç performans değil düşük maliyet olduğundan bunları hemem hiçbir firma motoruna koymuyor. Koyanları bulmak için motorların fiyatlarına bakmak lazım, fiyat aşırı yüksekse belki vardır.
-
Duke 250 Abs nin kalitesinde sorun olmayabilir fakat kaydırmalı debriyaj mevzusunun kalitesizliğinden bahsetmekteydi yorumda. Bu açıdan bakarsak bu ve buna benzer özellikleri taşıyan motorlar en düşük kaç cc den başlamaktadır z300 de bir çok özellik olduğunu biliyorum
-
aprilia rs4 125'de hem quick shifter(kaydırmalı debriyaj) hemde kombine abs var. Ama işte servis ağı ve parça pahalılığı yüzünden türkiyede kıymeti bilinmiyor bu aletin.
-
avici adlı üyeden alıntı
aprilia rs4 125'de hem quick shifter(kaydırmalı debriyaj) hemde kombine abs var. Ama işte servis ağı ve parça pahalılığı yüzünden türkiyede kıymeti bilinmiyor bu aletin.
"quick shifter" kaydırmalı debriyaj değildir hocam, yanlış bilgilendirme olmasın.
-
O zaman quick Shifter nedir hız zamanlayıcısı gibi birşey heralde ama ben hemen bi google amcama sorayım ☺
-
potasyum adlı üyeden alıntı
selamlar
konu başlığında yazdığım gibi düşük cc kullandığınız motorlarda fizik kurallarına yardımcı olacak teknolojik özellikler nelerdir?
125-250 cc kategorilerinde kaydırmalı debriyaj kullanan motosikletler nelerdir. varmıdır? (ktm duke 250 de var diye biliyorum ama çok dandik olduğunu okumuştum bi yorumda yağmur esnasında doğruluk payı nedir)
bunun dışında motogp de kullanılan teknolojik özelliklere sahip düşük cc lerde f/p ürünü sizce hangi motor olabilir? malum bu kategorilerde türkiye piyasası biraz kısır sanırım
Allah aşkına, bana bi açıklasana debriyajla yağmur ilişkisini?
-
O zaman quick Shifter nedir hız zamanlayıcısı gibi birşey heralde ama ben hemen bi google amcama sorayım ☺
-
potasyum adlı üyeden alıntı
O zaman quick Shifter nedir hız zamanlayıcısı gibi birşey heralde ama ben hemen bi google amcama sorayım ☺
Arkadaş düzeltmiş sağolsun. Quick shifter debriyajsız vites yükseltmeni sağlayan bir sistem.
-
shruikan adlı üyeden alıntı
Allah aşkına, bana bi açıklasana debriyajla yağmur ilişkisini?
Vites küçülttüğün zaman arka tekerin kitlenmesi durumunda yağmur yağarken arka tekerin daha fazla kayma eğilimi gösterdiğini yazan bir yorumu okudum aynı havada 600 cclik bir motorun daha efektif çalıştığın dan bahsetmişti yorumunda arkadaş
Bunları beni kafaya almadığını düşünerek yazıyorum ☺
-
potasyum adlı üyeden alıntı
Vites küçülttüğün zaman arka tekerin kitlenmesi durumunda yağmur yağarken arka tekerin daha fazla kayma eğilimi gösterdiğini yazan bir yorumu okudum aynı havada 600 cclik bir motorun daha efektif çalıştığın dan bahsetmişti yorumunda arkadaş
Bunları beni kafaya almadığını düşünerek yazıyorum ☺
Yanlış devirlerde yanlış şekilde vites değiştirildiğinde her motosiklet arka tekeri kitlemeye eğilimi gösterir.Kaydırmalı debriyaj kısmen bu olayın önüne geçer.Yağmurda arka tekerleği kitleyecek şekilde vites değştirmek zaten büyük hata.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
Yorumun için teşekkürler thracian zaten 125 250 cc lerin başlangıç motorları olduğunu hesap ederek acemiliği Tolore edebilecek en uygun motoru almanın hesabında olanlar için açılmış bir konu olarak kabul edebiliriz bu konuyu.
Keza ben Şantiye içinde motor kullanmayı öğrenen biri olarak arka tekerin kilitlenmesini yaşadığım için elim ayağım boşaldı buna mukabil alabileceğim benim hatalarımı giderebilecek motor arayışı içerisindeyim acemilik esnasında bir çok kişinin başına da gelmiştir bu durum diye düşünüyorum
-
potasyum adlı üyeden alıntı
Yorumun için teşekkürler thracian zaten 125 250 cc lerin başlangıç motorları olduğunu hesap ederek acemiliği Tolore edebilecek en uygun motoru almanın hesabında olanlar için açılmış bir konu olarak kabul edebiliriz bu konuyu.
Keza ben Şantiye içinde motor kullanmayı öğrenen biri olarak arka tekerin kilitlenmesini yaşadığım için elim ayağım boşaldı buna mukabil alabileceğim benim hatalarımı giderebilecek motor arayışı içerisindeyim acemilik esnasında bir çok kişinin başına da gelmiştir bu durum diye düşünüyorum
Bu konuda ABS ve kaydırmalı debriyajın yanında hangi motosikleti alırsan al o motosiklete yol tutuşu iyi güzel bir lastik almakta fayda var.Bunların dışında küçük cc lerde yol tutuşun etki edecek pek elektronik sistem yok.Büyük cc lerde çekiş kontrol,anti-patinaj ve benzeri sistemler var ama küçük cc ler zaten öok fazla güçlü olmadığı için firmalar pek kullanma gereği duymuyor.Gerçi isteyen firma koyar ama küçük cc imal ederken maliyetleri kısabildikleri kadar kısıyorlar bu tarz sistemlerde maliyetleri oldukça arttırıyor.Kaydırlamalı debriyaj da yeni yeni kullanılmaya başladı küçük cc lerde.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
Kaydırmalı debriyaj nedir tam olarak, bitik debriyaj diyebilirmiyiz kısaca Debriyaj bitince vites değişimlerinde devri tam ayarlamazsan motor sarar debriyajı bıraktığın halde kontrolden çıkar alakasız bi şekilde bağırır ya onun gibi bir etkisi olur mu normal sürüşe kaydırmalı debriyajın ?
-
250cc ye göre pahalı kalacağından pek konulmuyor. 250cc altı ihtiyaç içindir, ulaşım amaçlı kullanılır dolayısıyla karmaşık teknolojiler pek gerek duyulmaz.
ABS 1.000€ dan aşağı değildir.
Kaydırmalı debriyaj, viraj ABS, ayarlanabilir süspansiyon, sürüş modları, savrulmayı önleyen gaz sensörleri vs dediğinde zaten bir 250cc motor parası ediyor :D
-
Tyrung arkadaş özetlemiş olayı.
Kaydırmalı debriyaj; Vites küçültürken tekerlek kitlemesini önleyen bir sistem. Büyük motorlarda oluyor hepsinde olmasa bile fakat kim 125-250cc için bunları kullansın ki ?
Hadi 250'yi geçtim olabiliyor ama 250 altı için para para ve para...
Düşünsenize Ybr 2016 modellerinde çift ABS, Kayırmalı debriyaj, Sürüş destek filan olsun... Ondan sonra başlar millet "125 cc'ye 10.000 tl mi verilir ?!" Eh haklı da olurlar...
Zaten genel olarak firmalar her zaman ama her zaman küçük (250cc ve altı) motorlarda bütçeye bakar. Olabildiğince ucuza yapmaya çalışırlar. Yani düşününce; Yzf R25, muadillerine göre çok performanslı bir motor. Bu motor hızlı diye sen buna çift disk koydun diyelim. Yamaha gibi firmanın fren kalitesinden bahsediyoruz ve bu adamlar bu motorlardan 2-3 tane üretmiyor ki... Atıyorum yapılan 100.000 tane R25 düşünün. Ön disk, kaliper filan derken toplamda 100 Dolar olsun "maaliyeti". Eğer 2 tane koyarsan; 200 Dolar. 100.000 tane motorda; Ekstra 200×100.000 masraf yapar. Eh bu motora tek disk yetiyorsa eğer, ne gerek var ?
-
Küçük cc de fazla bi teknoloji aramıyoruz
Enjeksiyon ABS ön arka disk fren olsa yeter
-
Aslında 15000 16000 gibi rakamları verince bazı teknolojik özelliklerin olması iyi olurdu habire dolar euro paritesi fırsat bilip arada kar marjınıda da resmen iteledikden sonra hala küçük ccde bunlara gerek yok mu
-
KTM 125 Duke
Su soğutma
Enjeksiyon
Disk frenler
Vites göstergesi
ABS
-
Kuba cg100: yolda bozulma, parça dökme teknolojisi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler