Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

düşük cc lerde teknolojik özellikler

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    selamlar
    konu başlığında yazdığım gibi düşük cc kullandığınız motorlarda fizik kurallarına yardımcı olacak teknolojik özellikler nelerdir?

    125-250 cc kategorilerinde kaydırmalı debriyaj kullanan motosikletler nelerdir. varmıdır? (ktm duke 250 de var diye biliyorum ama çok dandik olduğunu okumuştum bi yorumda yağmur esnasında doğruluk payı nedir)

    bunun dışında motogp de kullanılan teknolojik özelliklere sahip düşük cc lerde f/p ürünü sizce hangi motor olabilir? malum bu kategorilerde türkiye piyasası biraz kısır sanırım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Duke 250 mi kalitesizmiş ? Tamam ben de o seriyi rahat olmadığı için sevmiyorum da kalitesiz diyen de bir şeyden anlamıyordur. Soruya gelince, düşük cc'de bunları kimse kullanmaz çünkü gerek yok. Burada amaç performans değil düşük maliyet olduğundan bunları hemem hiçbir firma motoruna koymuyor. Koyanları bulmak için motorların fiyatlarına bakmak lazım, fiyat aşırı yüksekse belki vardır.

  3. #3

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    Duke 250 Abs nin kalitesinde sorun olmayabilir fakat kaydırmalı debriyaj mevzusunun kalitesizliğinden bahsetmekteydi yorumda. Bu açıdan bakarsak bu ve buna benzer özellikleri taşıyan motorlar en düşük kaç cc den başlamaktadır z300 de bir çok özellik olduğunu biliyorum

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    aprilia rs4 125'de hem quick shifter(kaydırmalı debriyaj) hemde kombine abs var. Ama işte servis ağı ve parça pahalılığı yüzünden türkiyede kıymeti bilinmiyor bu aletin.
    potasyum ve mozgur bunu beğendiler.

  5. #5
    isuzuki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2012
    Şehir
    ist/anadolu
    Motosikleti
    suzuki DR-Z400S
    Alıntı avici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aprilia rs4 125'de hem quick shifter(kaydırmalı debriyaj) hemde kombine abs var. Ama işte servis ağı ve parça pahalılığı yüzünden türkiyede kıymeti bilinmiyor bu aletin.
    "quick shifter" kaydırmalı debriyaj değildir hocam, yanlış bilgilendirme olmasın.
    beko12345 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    O zaman quick Shifter nedir hız zamanlayıcısı gibi birşey heralde ama ben hemen bi google amcama sorayım ☺

  7. #7
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı potasyum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar
    konu başlığında yazdığım gibi düşük cc kullandığınız motorlarda fizik kurallarına yardımcı olacak teknolojik özellikler nelerdir?

    125-250 cc kategorilerinde kaydırmalı debriyaj kullanan motosikletler nelerdir. varmıdır? (ktm duke 250 de var diye biliyorum ama çok dandik olduğunu okumuştum bi yorumda yağmur esnasında doğruluk payı nedir)

    bunun dışında motogp de kullanılan teknolojik özelliklere sahip düşük cc lerde f/p ürünü sizce hangi motor olabilir? malum bu kategorilerde türkiye piyasası biraz kısır sanırım
    Allah aşkına, bana bi açıklasana debriyajla yağmur ilişkisini?

  8. #8

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    O zaman quick Shifter nedir hız zamanlayıcısı gibi birşey heralde ama ben hemen bi google amcama sorayım ☺

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Alıntı potasyum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman quick Shifter nedir hız zamanlayıcısı gibi birşey heralde ama ben hemen bi google amcama sorayım ☺
    Arkadaş düzeltmiş sağolsun. Quick shifter debriyajsız vites yükseltmeni sağlayan bir sistem.

  10. #10

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah aşkına, bana bi açıklasana debriyajla yağmur ilişkisini?
    Vites küçülttüğün zaman arka tekerin kitlenmesi durumunda yağmur yağarken arka tekerin daha fazla kayma eğilimi gösterdiğini yazan bir yorumu okudum aynı havada 600 cclik bir motorun daha efektif çalıştığın dan bahsetmişti yorumunda arkadaş
    Bunları beni kafaya almadığını düşünerek yazıyorum ☺

  11. #11
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı potasyum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites küçülttüğün zaman arka tekerin kitlenmesi durumunda yağmur yağarken arka tekerin daha fazla kayma eğilimi gösterdiğini yazan bir yorumu okudum aynı havada 600 cclik bir motorun daha efektif çalıştığın dan bahsetmişti yorumunda arkadaş
    Bunları beni kafaya almadığını düşünerek yazıyorum ☺
    Yanlış devirlerde yanlış şekilde vites değiştirildiğinde her motosiklet arka tekeri kitlemeye eğilimi gösterir.Kaydırmalı debriyaj kısmen bu olayın önüne geçer.Yağmurda arka tekerleği kitleyecek şekilde vites değştirmek zaten büyük hata.
    potasyum bunu beğendi.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  12. #12

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    Yorumun için teşekkürler thracian zaten 125 250 cc lerin başlangıç motorları olduğunu hesap ederek acemiliği Tolore edebilecek en uygun motoru almanın hesabında olanlar için açılmış bir konu olarak kabul edebiliriz bu konuyu.
    Keza ben Şantiye içinde motor kullanmayı öğrenen biri olarak arka tekerin kilitlenmesini yaşadığım için elim ayağım boşaldı buna mukabil alabileceğim benim hatalarımı giderebilecek motor arayışı içerisindeyim acemilik esnasında bir çok kişinin başına da gelmiştir bu durum diye düşünüyorum

  13. #13
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı potasyum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorumun için teşekkürler thracian zaten 125 250 cc lerin başlangıç motorları olduğunu hesap ederek acemiliği Tolore edebilecek en uygun motoru almanın hesabında olanlar için açılmış bir konu olarak kabul edebiliriz bu konuyu.
    Keza ben Şantiye içinde motor kullanmayı öğrenen biri olarak arka tekerin kilitlenmesini yaşadığım için elim ayağım boşaldı buna mukabil alabileceğim benim hatalarımı giderebilecek motor arayışı içerisindeyim acemilik esnasında bir çok kişinin başına da gelmiştir bu durum diye düşünüyorum
    Bu konuda ABS ve kaydırmalı debriyajın yanında hangi motosikleti alırsan al o motosiklete yol tutuşu iyi güzel bir lastik almakta fayda var.Bunların dışında küçük cc lerde yol tutuşun etki edecek pek elektronik sistem yok.Büyük cc lerde çekiş kontrol,anti-patinaj ve benzeri sistemler var ama küçük cc ler zaten öok fazla güçlü olmadığı için firmalar pek kullanma gereği duymuyor.Gerçi isteyen firma koyar ama küçük cc imal ederken maliyetleri kısabildikleri kadar kısıyorlar bu tarz sistemlerde maliyetleri oldukça arttırıyor.Kaydırlamalı debriyaj da yeni yeni kullanılmaya başladı küçük cc lerde.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  14. #14
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Kaydırmalı debriyaj nedir tam olarak, bitik debriyaj diyebilirmiyiz kısaca Debriyaj bitince vites değişimlerinde devri tam ayarlamazsan motor sarar debriyajı bıraktığın halde kontrolden çıkar alakasız bi şekilde bağırır ya onun gibi bir etkisi olur mu normal sürüşe kaydırmalı debriyajın ?

  15. #15
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    250cc ye göre pahalı kalacağından pek konulmuyor. 250cc altı ihtiyaç içindir, ulaşım amaçlı kullanılır dolayısıyla karmaşık teknolojiler pek gerek duyulmaz.
    ABS 1.000€ dan aşağı değildir.
    Kaydırmalı debriyaj, viraj ABS, ayarlanabilir süspansiyon, sürüş modları, savrulmayı önleyen gaz sensörleri vs dediğinde zaten bir 250cc motor parası ediyor :D

  16. #16

    Üyelik
    22 Temmuz 2015
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kuba Razore 100, Mobylette 52,
    Tyrung arkadaş özetlemiş olayı.

    Kaydırmalı debriyaj; Vites küçültürken tekerlek kitlemesini önleyen bir sistem. Büyük motorlarda oluyor hepsinde olmasa bile fakat kim 125-250cc için bunları kullansın ki ?

    Hadi 250'yi geçtim olabiliyor ama 250 altı için para para ve para...

    Düşünsenize Ybr 2016 modellerinde çift ABS, Kayırmalı debriyaj, Sürüş destek filan olsun... Ondan sonra başlar millet "125 cc'ye 10.000 tl mi verilir ?!" Eh haklı da olurlar...

    Zaten genel olarak firmalar her zaman ama her zaman küçük (250cc ve altı) motorlarda bütçeye bakar. Olabildiğince ucuza yapmaya çalışırlar. Yani düşününce; Yzf R25, muadillerine göre çok performanslı bir motor. Bu motor hızlı diye sen buna çift disk koydun diyelim. Yamaha gibi firmanın fren kalitesinden bahsediyoruz ve bu adamlar bu motorlardan 2-3 tane üretmiyor ki... Atıyorum yapılan 100.000 tane R25 düşünün. Ön disk, kaliper filan derken toplamda 100 Dolar olsun "maaliyeti". Eğer 2 tane koyarsan; 200 Dolar. 100.000 tane motorda; Ekstra 200×100.000 masraf yapar. Eh bu motora tek disk yetiyorsa eğer, ne gerek var ?

  17. #17
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Küçük cc de fazla bi teknoloji aramıyoruz
    Enjeksiyon ABS ön arka disk fren olsa yeter

  18. #18

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    Aslında 15000 16000 gibi rakamları verince bazı teknolojik özelliklerin olması iyi olurdu habire dolar euro paritesi fırsat bilip arada kar marjınıda da resmen iteledikden sonra hala küçük ccde bunlara gerek yok mu

  19. #19

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    KTM 125 Duke

    Su soğutma
    Enjeksiyon
    Disk frenler
    Vites göstergesi
    ABS
    dyavol-77 bunu beğendi.

  20. #20
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Kuba cg100: yolda bozulma, parça dökme teknolojisi


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler