yaş yolun yarısı bindik bir alamete yardım lütfen
Reklamlar
-
Sevgili arkadaşlar, kardeşler, abiler 35 yaşında bir genç olarak istanbul trafiğinden kurtulmak için 2. el bi başlangıç motoru almak istiyorum. Maksadım hergün bebek-ataşehir arası evden işe gidip gelmek. Malum evli ve çocuklu olduğum için korkularım var bu yüzden kullanabilirmiyim bilmiyorum ama en azından ucuz bişeyle (max 3bin-5bin tl)deneyeyim olmazsa tekrar araba ile devam.
Biraz araştırdım.normalde tavsiye edilen Yamaha xmax 250 ama bütçeden dolayı olmuyor. Gerçi 5500 liraya 2008 model 40binde buldum ama siz daha iyi bilirsiniz alınır mı? Ben aklımdakileri söyleyeyim siz tecrübeniz ile an itibari ile 2. eli kaç para edeceğini söyleyin lütfen. Yamaha 125 ESD? Honda pcx 125? Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Merhaba, çok iyi düşünmüşsünüz.
Bahsettiğiniz iki motosiklette başlangıç için süper,
vitesli tecrübeniz yoksa çokta meraklı değil iseniz biraz daha ekleyip ikinci el temiz pcx alın rahat rahat kullanın.
Yamaha YBR 4.000 - 5000 TL arası ikinci el fiyatı temiz bir YBR 4.000 TL'ye alınabilir bu zamanda.
Honda PCX 125 6.000 - 7000 TL arası düşük km'li.
Xmaxlerin çok km yapmışlarına hiç bakmayın, siz yeni kullanıcısınız 10-12 bin km'den yukarı olmasın alacağınız motosiklet.
-
Hoşgeldin, evli ve çocuklu olmanızdan ötürü tavsiye etmiyorum abi ne yalan diyim,
motosikleti şehir içinde, işe gidiş amaçlı kullanınca inan daha tehlikeli oluyo, ha deseydin uzun yolda kafa dağıtıcam motor aşkı içime işledi o zaman tamam derdim.
Yine de sen bilirsin, öncelikle skuter mi yoksa vitesli bir başlangıç motoru mu alıcaksın ona karar vermen gerek, yardımcı olacak arkadaşlar birazdan gelirler. geç olsun güç olmasın, hayırlısı olsun
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
bende 35 yaşındayım,aynı şartlar bendede mevcut ancak ben bu işi ciddi olarak ele aldım ve geçen yıl ilk etapda gis akademide 2 aylık ciddi bir eğitim aldım,ardından trafiğe çıktım.Eğitim aldığım dönemde hem ehliyetimi hallettim,ehliyetten sonrada kendi motorumla eğitimlerimi sürdürdüm.
İStanbul trafiği motor kullanıcıları için ciddi risk arz eden bir ortam,ikinci elde alsanız sıfırda alsanız belli bir tecrübe birikiminiz olması lazım.ben motor kullanmayı trafikde tecrübe edilmesine karşıyım zira bu işin ciddi bir konu olduğunu ve üzerinde durulması gerektiğine inanıyorum her zaman.Adlığım motor ise sıfır bir motordu kuba superlight 200 chopper motorumu aktif olarak 7 aydır trafikte kullanıyorum,çok şükür aldığım eğitimler ile ciddi sıkıntılar yaşamadım.
Benimde size tavsiyem motor almadan önce eğitim alın,cebinizden çıkan para ile canınızı bir tutmayın,unutmayınki hiçbir maddi mevzu insan canından kıymetli değil,bunun bilinci ile hareket ederseniz en doğru yolu bulmuş olurusunuz.
Elbetteki motoru ve eğitimi almadan önce ekipman konusunuda halletmeniz lazım,kask,korumalı mont vs gibi ekipmanları toparlamanız lazım,onlar olmassa olmaz ekipmanlar çünkü.
-
motor almak en son is arkadasim dusunup hesaba katman gereken bir cok konu var..
-
Süper Moderatör
sürekli işsurekli nde kullanacaksin, hizli akan bir trafik olmayacakolabilirde de emniyet seridinden diger motorlar ile konvoy gideceksin.
cok buyuk tehlikeler yok ama kendini cok iyi gelistirmeli ve pür dikkat olmalisin.
onerim ise eger scooter istiyorsan kore mallarina gözün kapali bakabilirsin.
vitesli istersen de ybr cbf ve kendini kanitlamis uzak dogu mallari olabilir.
ehliyet egitim ve ekipmanı hallet önce
-
Sevgili dostlar, şunu belirtmek isterim, konunun ciddiyetinin farkındayım, motoru aldım hadi hemen otobana çıkayım, köprü geçeyim diye birşey sözkonusu değil elbette. yaklaşık 15 senedir birfiil hergün araç kullanıyorum ve trafikte ne tür sıkıntılar yaşayabileceğimi tahmin edebiliyorum. Kazalar ve sürüşleri aylardır inceliyorum vs. Zaten motorsiklet acemisi biri için doğru mevsimde değiliz ıslak rüzgarlı havalarda otomobil ile gideceğim. Semt olarak Bebek'de oturuyorum, motoru alırsam birkaç ay buralarda sahil boyu alışmaya çalışacağım planım bu. Gerekirse ileri sürüş dersleri de alabilirim. Ayrıca gerekli ekipman mont vs olmaz ise olmaz şeyler onları zaten alacağım. Derdim şu ki 2. el motorların gerçek değerlerini bilmiyorum, yani online satış sitelerinde kuyuya biri bir taş atmış sonra hepsi aynı yoldan gitmiş ve absürt rakamlar oluşmuş. Bana bu konuda yardımcı olmanız benim için önemli. Bütçeme hangi motorlar uyar, hangi km'ye kadar alınabilir, fiyatları ne olmalıdır kazık yemek istemiyorum.
-
Süper Moderatör
o zaman söyle yap, sen gözüne kestirdigin ilanlari buraya koy.
sahibinden.com kurtu arkadaşlar incelerler
ama önce ne tür istediğine karar ver
-
Ciddi bir eğitim alarak 250cc'yi aşmayan bir motorla başlamak idealdir. Bu noktada size çok sayıda tavsiye gelebilir. Ama öncelikle sizin hangi tarzı istediğiniz önemli. Özellikle şehir içinde scooter pratiktir ama otobanda bu ülkenin yasal düzenlemeleri ve diğer taşıtların sürüş teamülleri sizi zorlar. İçinde kesinlikle R geçmeyen bir motorla başlayın. CBF 150, CBF 250, YBR 125, Kuba Superlight 200 gibi hızı az ama keyifle sürüş yapılan motorlar için araştırma yapın. Bayilere gidin motorun üstüne oturun ne hissettiğinize dikkat edin. Ne türde olursa olsun üstüne oturduğunuzda iki ayağınızın yere tam basması önemlidir. Bulabilirseniz Reşat Arbaş'ın (Donald Duck) motosiklet teorisi kitabını okuyun, motor aldığınızda da OMM yayını olan Motosiklet Yol Sanatı kitabını hatim edin ve sürüş tarzınızı bu şekilde kontrol altına alın. Karar verdiğinizde ilanları paylaşırsanız fikrimizi söyleriz. İkinci el bir motor alındığında lastik değişimi elzemdir, ekipmanlara da 2.000-2.500 TL civarında bir para gider, eğitim için de 1.000 TL gibi bir harcamanız olacaktır, bütçe planlaması için şimdiden bilmekte fayda var.
-
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
sürekli işsurekli nde kullanacaksin, hizli akan bir trafik olmayacakolabilirde de emniyet seridinden diger motorlar ile konvoy gideceksin.
cok buyuk tehlikeler yok ama kendini cok iyi gelistirmeli ve pür dikkat olmalisin.
onerim ise eger scooter istiyorsan kore mallarina gözün kapali bakabilirsin.
vitesli istersen de ybr cbf ve kendini kanitlamis uzak dogu mallari olabilir.
ehliyet egitim ve ekipmanı hallet önce
ehliyeti 5 sene önce almıştım zaten ekipman da 5 dk'lık iş. onlarda sorun yok sevgili dostum
-
30 lu yaşları yaşayan biri olarak size başlangıç motosikleti olarak
Eğer 2 sene kadar surerim derseniz sıfır veya sıfıra yakın ybr 125 ve bajaj discover 125 tavsiye ederim. Her ikiside az yakar ve rahat motorlar.
Yok 6 aya 250 xmax alırım dersen daha ucuz birşeyler Tavsiyem dir. Ybr veya bajaj ın ikinci eli gibi
-
Ben 9000km dir Ybr kullanıcısıyım motora diyecek yok zaten kendi sikletinde gayet iyi yerde ve hakediyor yerini. Kar kış demeden hava farketmeden tek marşta calışır ısıtıp binildiginde stop etmez. Ama sizin için önerim pcx olucak. Çünkü vitesli motorda yerler ıslak olduğunda veya kötü havalarda çamur sıçratır ve işe gideceksiniz her gün kıyafet degistirirsiniz iş yerinde.
-
açıkcası vitesli mi scooter mı olayına girmek istemiyorum, belli ki ikisinin de avantaj ve dezavantajları var, sorun etmiyorum Kafamda şu an ybr 125 ile pcx 125 var. Hangisini temiz ve uygun bulursam alacağım sanırım. Muadil ve ucuz olarak mondial drift varmış ama kore de olsa pek bulaşasım yok açıkcası. Scooter olarak da sym fiddle ve kymco agility varmış ama bana küçük ve güvensiz geldiler sanki onlarla köprü rüzgarını yersek düşerim yada hızlı gidemez arkadan kamyon selektör yapar gibi geliyor.
-
Bence az km yapmış 2. el bir scooter iyi olur.Rahat olur, kısa mesafe için motosiklet keyifli ve çok kullanışlıdır ama uzun mesafe gidecekseniz motosiklet önermem.Saygılar.
-
Hoşgeldiniz. Eğitime git abi honda gs1 orda hem denemiş olursun kendini sararsa motosiklet alırsın
-
açılın eşşekten düşen geldi.
Mgora / 39 / Herşey Başakşehir'e taşınınca başladı , İş yeri Mecidiyeköy'de (27km tek yön) , trafiğe çıkış 2013 Mart
Önce tavsiyelerim : Ben Yamaha Ybr125 ile başladım (sıfır aldım) riske girmek istemedim şuan ki fiyatlarla ve şartlarla başlasam YBR125, Bajaj Boxer veya Discover'ı belki de CBF150 düşünürdüm.Ben eğitim almadım kesinlikle eğitim şart , artı lastik değişimi şart (Kaza raporunda kazalar serim var) ,(Ben Billas aldım Chengshin ile bariz farklı)
Tehlikeli mi tehlikeli , düşünsene yolda , çevrende gördüğün karakterler trafikte bu bile ürkütücü , ben haddimi bliyorum , 45000 km sonunda şu an kendime verdiğim puan on üzerinden 1.5 (Honda eğitim Merkezine gideceğim bu ara ilk fırsatta) , trafikte şartları zorlamıyorum , zaten bir saat kazanmışım neden 2 dakika kaybetmeyeyim.Kazaları kötü , en yakın arkadaşım benden sonra başladı ne dediysem tersini yaptı 250cc biir motorla kendi hatası olmasada yaptığı kaza sonucu , bir yıldır iki yerden kırık kaval kemiği ile yaşıyor daha en az 5 ayı var.
Bu ara çok sık Ataşehir'e gidiyorum yol daha net ve risksiz.Discoverır ve Boxer kullanan arkadaşların görüşlerine bakıp onlara da bakabilirsin.
-
Hocam ben 43 yaşında başladım bu merete geç değil. Hemen yarın bi bajaj bayiine git sıfırı 3000 tl olan bajaj boxer al. Hiç duüşünme.istediğin gbi kullan korkma makina on numara. Bana dua edeceksin...
-
Öncelikle selamlar;
Kendimden örnek vermem gerekirse, 30 yaş içerisinde, motosiklet hakkındaki çeşitli kitap ve yayınları okuyarak bu işe başladım. Düzenli olarak forumu takip edip aradığım cevapları buluyorum. Size tavsiyem hiç acele etmemeniz. Motosiklet kullanan birçok arkadaşıma ahkam kesecek kadar bu işi kavradığımı düşünüyorum. Lakin motosiklet selesine oturmuşluğum yok henüz.
Yakın bir zamanda adı duyulmuş bir akademiden eğitim ve beraberinde ehliyetime a2 ekleteceğim. Ama yine de bu sürecin sonu olmayacak. Almayı planladığım motosikletin neredeyse 1.5 katı fiyatına ekipman toparlayıp eğitimlere devam etmeyi planlıyorum. Ne zaman ki evet ben piştim şimdi sokaklara çıkabilirim diyeceğim işte o zaman çıkacağım. Yoksa bende 4 ay önce "ver bakalım şurdan bi ybr" diyebilirdim.
Bilinçli ve ağır adımlarla, sağlıklı bir süreç ve birikimle (maddi/manevi) bu işin daha akılcı olduğunu bu forum ve akabinde Reşat Arbaş ın motosiklet teorisi kitabını okumamla anladım.
Yaşayacak daha çok günüm ve sürecek daha çok kilometrem var Tabiki başımıza bir iş gelmezse :D
Tek tavsiyem hiç acele etme ve bu işin inini cinini öğrenmeden tek kuruş harcama.
Tekeriniz düz bassın
-
shadow-mask adlı üyeden alıntı
Sevgili dostlar, şunu belirtmek isterim, konunun ciddiyetinin farkındayım, motoru aldım hadi hemen otobana çıkayım, köprü geçeyim diye birşey sözkonusu değil elbette. yaklaşık 15 senedir birfiil hergün araç kullanıyorum ve trafikte ne tür sıkıntılar yaşayabileceğimi tahmin edebiliyorum. Kazalar ve sürüşleri aylardır inceliyorum vs. Zaten motorsiklet acemisi biri için doğru mevsimde değiliz ıslak rüzgarlı havalarda otomobil ile gideceğim. Semt olarak Bebek'de oturuyorum, motoru alırsam birkaç ay buralarda sahil boyu alışmaya çalışacağım planım bu. Gerekirse ileri sürüş dersleri de alabilirim. Ayrıca gerekli ekipman mont vs olmaz ise olmaz şeyler onları zaten alacağım. Derdim şu ki 2. el motorların gerçek değerlerini bilmiyorum, yani online satış sitelerinde kuyuya biri bir taş atmış sonra hepsi aynı yoldan gitmiş ve absürt rakamlar oluşmuş. Bana bu konuda yardımcı olmanız benim için önemli. Bütçeme hangi motorlar uyar, hangi km'ye kadar alınabilir, fiyatları ne olmalıdır kazık yemek istemiyorum.
Merhaba bende 30'da başladım. 10 seneye yakın trafik tecrübemde vardı. Ancak eğitime gitmeden başlamamanı öneririm. İnan çok fark ediyor en azından gidenleri dinle. İlk önce eğitim hatta gidebilirsen 2 kur al. GİS olur Honda olur. Çok keyifli bir o kadarda trafikte seni aralardan götüren zaman kaybını en aza indiren bir alet fakat dikkatli olmanın yanı sıra motosiklete hakim olmak çok gerekli. Hepimizin tekeri düz bassın, Allah cümlemizi kazalardan korusun.
No matter how bad your day is
Your bike will always make you feel better.
-
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Ciddi bir eğitim alarak 250cc'yi aşmayan bir motorla başlamak idealdir. Bu noktada size çok sayıda tavsiye gelebilir. Ama öncelikle sizin hangi tarzı istediğiniz önemli. Özellikle şehir içinde scooter pratiktir ama otobanda bu ülkenin yasal düzenlemeleri ve diğer taşıtların sürüş teamülleri sizi zorlar. İçinde kesinlikle R geçmeyen bir motorla başlayın. CBF 150, CBF 250, YBR 125, Kuba Superlight 200 gibi hızı az ama keyifle sürüş yapılan motorlar için araştırma yapın. Bayilere gidin motorun üstüne oturun ne hissettiğinize dikkat edin. Ne türde olursa olsun üstüne oturduğunuzda iki ayağınızın yere tam basması önemlidir. Bulabilirseniz Reşat Arbaş'ın (Donald Duck) motosiklet teorisi kitabını okuyun, motor aldığınızda da OMM yayını olan Motosiklet Yol Sanatı kitabını hatim edin ve sürüş tarzınızı bu şekilde kontrol altına alın. Karar verdiğinizde ilanları paylaşırsanız fikrimizi söyleriz. İkinci el bir motor alındığında lastik değişimi elzemdir, ekipmanlara da 2.000-2.500 TL civarında bir para gider, eğitim için de 1.000 TL gibi bir harcamanız olacaktır, bütçe planlaması için şimdiden bilmekte fayda var.
Yamahada R var ama hocam yb R
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)