ABS li arkadaşların tecrübelerini alalım
Reklamlar
-
Benim suzuki de ABS yok.
Olan arkadaşlar biraz anlatabilir mi tecrübelerini ?
1- Ön ve arka araçlardaki gibi aynı anda mı devreye giriyor.
2- Arka frenin öne ön frenin arkaya etkisi var mı ?
3- ABS konusunda yersiz (durduk yere) bir arıza durumuyla karşılaştınız mı ?
Elbette faydalı. Henüz ABS li bir makinam olmadı araba dışında.
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Konu hakkında açılmış çok başlık var ama yinede yardımcı olmaya çalışayım
1- Kombine abs de uyguladığınız fren basıncına göre ayrı ayrı yada aynı anda ama belli oranlarda ön%70 arka %30 gibi devreye girebilir.
2- Kombine abs de arka freni kitleyecek seviyede fren yaparsanız otomatik olarak ön de devreye girer belli oranda.
3- Sık sık arıza yapan bir sistem değildir. Motorun geri kalan elektronik aksamıyla aynı oranda bozulma ihtimali olduğu söylenebilir.
Yeni çıkan abs li motosikletler genellikle kombine abs dir ancak ucuz model motosikletler kombine olmayabiliyor. Kombine abs ler aynı zamanda arka tekerin fren esnasında yerden kesilmesini önleyerek daha yüksek sürtünme ve frenleme kuvveti uyguluyor. X marka motorun abs siz versiyonu ile yaptığınız frenlemeyi abs li versiyonu ile yaparsanız abs li versiyonu daha kısa mesafede durmanızı sağlar. Yani halk arasındaki abs fren mesafesini uzatır inanışı yeni abslerde artık geçerli değildir.
-
Eski tip ABS'lerin çok başarılı olduğu söylenemez. Kimisi tek teker olarak çalışıyor kimisi kombine çalışıyor ama pek randımanlı ve ayarlı değil. Zaman zaman sorun çıkardıkları görülüyor ve bazen çalışmayabiliyor. Araştırıldığında rahatlıkla görülebilecek ve bulunabilecek durumlar. Ağırlık olarak 4-5 kilo civarında bu ABS'ler. Yeni tip ABS'ler ise 1 kg civarında. Hepsi kombine çalışıyor kitleme durumuna göre güç aktarımını ayarlayabiliyor tekerlerdeki. Çekiş kontrol sistemle kombine olanların tadından yenmiyor ikisi çok iyi bir uyum sağlıyorlar sürüş güvenliği açısından. Ancak teknoloji arttıkça sorunda artıyor malum. Ducati 1100 EVO serisinde çekiş kontrol sistemi ve ABS sistem arızası sıkça görüşmüş bir sorun mesela ilk çıkan modellerde sonradan çözüldü ancak yaşandı. Bana göre bu alandaki en iyi firma Bosch. Brembo tamamen Bosch ile çalışıyor ABS'li fren konusunda. Yeni tip ABS'li Ducati kullandım frene cart diye basabiliyorsunuz güvenle. Zaten az kuvvetle bile çok iyi fren performansı sunan frenler, abanırsanız sizi düz çizgide yere çakıyor hiç bir sıkıntı olmadan...
-
3üne de hayır. Kısaca özetlemek gerekirse bundan sonra ABSsiz motora bineceğimi sanmıyorum. Sadece arka ABS'nin devreye girdiği bir anımı aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz (fren esnasında gelen takır tukur sesler ABS'nin sesi):
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ten-donme.html
-
Süper Moderatör
1. Bastığın fren tekeri kitlerse o tekerde devreye giriyor. Kombine belki farklıdır diyeceğim ama yine aynı mantığı güder, kitlenen tekere fren gücü uygulanıyorsa o fren merkezinde abs devreye girer.
2. Kombine olmayanlarda yok, kombine olan frenlerde var.
3. Karşılaşmadım, duymadım, internette de rast gelmedim.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
motoruna ve modeline gore degisir. 2006 er6 motorumda basit bir abs vardi, tekerler bagimsizdi, arka kitlenip abs devreye girerken onde devreye girmeden daha fren yapabiliyordum. abs siz modele gore daha iyiydi ama genel fren performansi ortalamaydi.
Hornet de kombine abs var, on frendeki uc pistondan biri yalnizca arka frene bastiginda calisiyor, dolayisiyla arka fren yaptiginda one de tam guc olmasa da 1/3 oraninda basiyor, gayet guzel ve dengeli bir frenaj sagliyor. Yalniz burda sunu belirtmekte fayda var, freni iyi yapan abs degil, fren merkezi, balatalar, kaliperler vb. gibi genel fren bilesenlerinin kalitesi. yani yeni nesil bir bmw misal s1000r abs koymasa da her turlu cogu motordan daha kisa surede duracaktir emin olabilirsin.
ortalama bir butce ile alacagin 10-20 lira arasi motorlarda karmasik bir abs sistemi bekleme, duzgun calisip senin kaza ihtimalini azaltsin yeter, bunun disinda genel fren performansi ilk once aranacak sey olmali, yani hem frenleri iyi olmali hem de abs olmali ki tadindan yenmesin.
-
Kombine ABS diye bir şey yok. Kombine fren sistemi diye bir şey var. Birde kombine fren sistemine sahip ABS'li motosiklet var. ABS'yi kombine fren sistemiyle ilişkilendirmek mantıksız bir yaklaşım.
-
Bende ilk defa ABS li motosiklet kullanıyorum hatta hatta kombine ABS var
11000 km de ilk defa geçen hafta lazım oldu ABS devreye girdi oda Bandırma girişinde 110 120 km/h seyrederken birden trafik durma noktasına geldiğinden dolayı önümdeki Aracın Şerit değiştirmesi sonuçu frenlere asıldım zınk ABS devreye girdi ve hiç çizgiyi bozmadan durdum
ABS gerekli mi dersen kişiden kişiye değişir
Benim için olmaz sa olmaz
ABS li motor almak için 4 ay motor aradım ve en sonunda aldım ben istedim 1 göz Allah verdi 2 göz (cbs)
-
Sorularınıza cevap verilmiş , ben birşey eklemek istiyorum.
2 adet abs li motorum vardı.
Biri 2008 model dl 650 V-strom.
Diğeri Yamaha xmax 250 abs.
Eski abs ile yeni abs teknolojisi arasında ciddi fark var.
V-stromun abs devreye girince motor hepten durmazdı. Gerçekten kötü bir freni ve kötü bir abs si var.
Fakat xmax in abs si gerçekten başarılı. Geçen gün deneme amaçlı dibine kadar frene bastım. Banamısın demedi. O vstromda olan fren boşalmış hissini çok yaşatmadı.
Vstromda aynı freni yapsam durma mesafesi olarak çok ciddi fark olurdu.
Ha şuda var V-stromun abs si kötü bile olsa abssiz vstroma değişmem.
Abs nin varlığı bile fren yaparken acaba kitleyip düşermiyim hissini kaldırdığı için psikolojik olarakta daha rahat ve güzel şekilde fren yapabiliyorum.
Şunuda belirtiyim o beğenmediğim vstromun abs si beni 2 kez net olarak düşmekten kurtardı. Onun haricinde abs yi belkide toplam istemsiz olarak 5 defa anca devreye sokmuşumdur. Deneme amaçlı çok kez soktum o ayrı.
-
abs bozulsada fren tutmaya devam eder
-
Teşekkürler yorumlar için..
XJ6N düşünüyorum lakin yazılanlarda ve tecrübe aktarımlarında sürekli olarak şu 2 madde eleştiriliyor.
1- Vites göstergesi yok
2- Frenajda arkanın çok kolay kilitleyip lastiğin kızaklaması
Kafama takıldı.
O yüzden ABS li modele bakıyorum.
Şimdiki suzuki'm dahil en dandik çinlide bile vites göstergesi varken...
XJ6 gibi bir makina ne bileyim
Yamaha yı anlamak zor..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
usta surucu motorun sesinden anlar vites gostergesi elzem degil.. xj6 sifir sa abs yok 2010 2011 lerde var. 4 silindirli bir makine icin acele etmeyin derim..
-
Bu kadar büyük cc alanların ÇOĞU vites göstergesi aramaz
Eğer kullandığın motosikleti tanımıyorsan işin çok zordur ( hangi vites hangi Hız Hangi devirde yol aldığını göstergeden değil motor sesinden anlamalısın)
ABS konusuna gelince eğer ön/arka fren kombinesini kendin yapabilecek Tecrübe/ eğitim seviyesine ulaşmadan 600++cc yi bence aklından çıkar
Şöyle düşün 130 140 orta devirde gidiyorsun bi asıldın arka frene bi bakmışsın motor yan dönmüş
Fakat ön/arka freni aynı anda sıkıp gaz kesip vites düşürdüğünde ise yukarda yazılanın hiçbiri olmaz
Ve emniyetli bi şekilde durabilirsin
O yüzden ABS acemiye Şart
Vites göstergesi sadece küçük bi Ayrıntı olmasa da olur
-
beko12345 adlı üyeden alıntı
Sorularınıza cevap verilmiş , ben birşey eklemek istiyorum.
2 adet abs li motorum vardı.
Biri 2008 model dl 650 V-strom.
Diğeri Yamaha xmax 250 abs.
Eski abs ile yeni abs teknolojisi arasında ciddi fark var.
V-stromun abs devreye girince motor hepten durmazdı. Gerçekten kötü bir freni ve kötü bir abs si var.
Fakat xmax in abs si gerçekten başarılı. Geçen gün deneme amaçlı dibine kadar frene bastım. Banamısın demedi. O vstromda olan fren boşalmış hissini çok yaşatmadı.
Vstromda aynı freni yapsam durma mesafesi olarak çok ciddi fark olurdu.
Ha şuda var V-stromun abs si kötü bile olsa abssiz vstroma değişmem.
Abs nin varlığı bile fren yaparken acaba kitleyip düşermiyim hissini kaldırdığı için psikolojik olarakta daha rahat ve güzel şekilde fren yapabiliyorum.
Şunuda belirtiyim o beğenmediğim vstromun abs si beni 2 kez net olarak düşmekten kurtardı. Onun haricinde abs yi belkide toplam istemsiz olarak 5 defa anca devreye sokmuşumdur. Deneme amaçlı çok kez soktum o ayrı.
Yamaha hala eski tip ABS kullanıyor 5 kiloluk olandan. Demek ki Suzuki'den daha iyi bir sisteme sahip. Yeni tip ABS'ler çok daha başarılı. Japonlar hala en üst seviye motorları hariç yeni nesil sistem kullanmıyorlar. Avrupa motorları direk geçtiler bu sisteme çoğu Brembo fren ve Bosch kullandığı için. KTM ve BMW'nin en üst model touring motorlarında, alet yatık pozisyonda iken çalışan ve motorun kaymasını ve devrilmesini önleyen tork kontrollü ABS'de mevcut...
-
13 yıldır aktif olarak motor kullanıyorum. Her telden motor geçti elime, çini, italyanı, japon ve elyapımı, mobileti..
Yaş 37 rampalarda artçıyla giderken bana sadece beygir lazım, sürat zaten şu andaki suzukim de mevcut 170 i 1 kere gördüm.
Naked için fazla zaten tamam rüzgarı severim ama o hızlarda tokat gibi vuruyor.
Suzuki yetmiyor mu ?
Yetiyor. Ama uzun yol için artçı ve çanta ile biniyorum motora 5-6 km lik rampalara 6 ile girip 4 te bağırırken buluyorum kendimi..
Uzaktan kaptırıp 140-150 ile girmek olmuyor her zaman.
Amacım altımda bağırmayan, olabildiğince sessiz, güçlü bir makina olsun varsın top speed 150 olsun.
Bugüne kadar Allah'a şükür kırımlı bir kaza geçirmedim.
Çok düştüm, sürüklendim, kaydım, çarptım, çarpıldım, çoraklama kanalına uçtum, gül bahçesine düştüm (en berbatı buydu) vs..
Her defasında "oğlan ölecek herif, şuna bi şey söyle" diyerek anam sattırdı motorumu. 1 yıl ara verip tekrardan aldım.
2 tekere binipte düşmedim, düşürmedim diyen olmaz.
Olsa da henüz düşeceği zaman gelmemiştir derim.
Sanırım XJ6 üzerindeki ABS dediğiniz gibi, önlü arkalı ve çekiş kontrollü komplike bir şey değil. Yinede + bir özellik ve iş görecektir.
Yorumlarınız için
Teşekkürler.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
'Yea toplasan abs bende üç kere devreye girmiştir.Çok önemli değil fren iyi olsun yeter' diyen arkadaşlar!!!
Ölmeniz için abs'nin kaç kere devreye girmesi lazım? 5 mi 10 mu ? Kardeşim şu zamanda abssiz motora binilmez.Ben binmem arkadaş.O kadar eğitimi aldım zartı aldım zurtu aldım.Hayvanın teki tek şeritli yolda karşıdan sollama yapacam diye üstüme üstüme geldi.O anda eğitim felan fıss!Hem de yağmur var,asıldım tabi frenlere...Sonuç:teker kitlendi ve eğri bir kürek kemiğiyle şu an oturuyorum.10 dakka yürüsem ağrıdan duramıyorum.Keşke o anda abs olsaydı da toplasan 1 kere devreye girmiş olsaydı !!
2 kere toplasan abs devreye girmemiştir yeaaa!!! Diyenlere aldırış etmeyin.İmkanınız varsa Abssiz motosiklete binmeyin.Ben binmem onu biliyorum
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Sırf bu yüzden abs siz 600rr a aylarca uğraşıp abs taktım.
-
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Yamaha hala eski tip ABS kullanıyor 5 kiloluk olandan. Demek ki Suzuki'den daha iyi bir sisteme sahip. Yeni tip ABS'ler çok daha başarılı. Japonlar hala en üst seviye motorları hariç yeni nesil sistem kullanmıyorlar. Avrupa motorları direk geçtiler bu sisteme çoğu Brembo fren ve Bosch kullandığı için. KTM ve BMW'nin en üst model touring motorlarında, alet yatık pozisyonda iken çalışan ve motorun kaymasını ve devrilmesini önleyen tork kontrollü ABS'de mevcut...
Doğrudur o konuda bilgim yok. Demekki yamaha abs konusunda daha iyi iş çıkarmış açıkçası.
Bahsettiğiniz virajda fren işi zaten efsane birşey. Benim favorim olan KTM 1190 adv dede mevcut.
Onun haricinde r1200 sürüşümdede fren yaptım. Açıkçası onun frenajı hala aklımdadır, daha iyisini henüz görmedim açıkçası test ettiğim motorlar arasında.
Ktm testini denk getirsem aslında 1190 ın frenajını gerçekten merak ediyorum.
Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?
-
Abs siz motora bınıyorum abs li olsa idi onu tercih ederdim Abs hayat kurtarır tatava yapmayın boşa
-
Önemi canını kurtarması maddi imkan varsa kesinlikle tercih edilmeli.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)