ilk motor olarak cafe racer?
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
22 yaşındayım ve ehliyetimi yeni aldım. Şu sıralar ilk motorumu almak için araştırma yapıyorum. Cafe racer a çevirebileceğim bir şeyler bakıyordum ve bunun üzerine kuzenimin tanıdığından 2.750 tl'ye bir sym wolf 125 classic buldum, fakat alet şu an çalışır durumda değil ve sahibi aracın bakımını yaptırdıktan sonra bana satacak; alet en erken 1 ay sonra teslim edilebilirmiş gibi duruyor(okulum haftaya açılıyor motor ulaşım için bana lazım olacak). İlanlarda ise 1998 model suzuki gn250(5.000tl)buldum ve alet çok temiz görünüyor. Ayrıca aracın suzuki ve 250cc olması kişiselleştirmek için bana daha mantıklı geldi(sonuçta üzerine para harcanacak), ilerde de değiştirmeme gerek kalmaz zaten şehir içinde kullanacağımdan 250cc yeter gibime geliyor. Problem ise aracın 60.000km'de olması ve 2 arkadaşımın o alet sorun çıkarır/yolda kalır demesi. Sizin fikirleriniz neler, sizce ne yapmalıyım?
Reklamlar
-
-
bende ilk motor olarak ramzey qm250 almıştım ve cafe racere çevirmiştim. eski açtığım konulara bakarsan görebilirsin. amatörce bir proje olmuştu ama ucuza güzel bir makine elde etmiştim. daha sonra daha profesyonel bir şekilde öğrendim, uğraştım. ama vakit ve para alan bir iş bu. bence çin malı bu şekilde bir motor alın, yapın uğraşın. sonra öğrenince kaliteli bir şey satın alır onun üstünde uğraşırsınız. ama şimdi boya hataların, kesim hataların falan olacak, yeni depo almaya kalksan dünya para. çin malı motorlarda böyle değil ama çamurluk 39 tl gibi rakamlarla satılıyor. mesaj atarsan ayrıntılı sorularını cevaplarım.
-
Ben de bir ara proje için araştırmıştım.
Gn 250 şahane alet ama eski. Tecrübeli bir kullanıcı için sorun olmayacağını düşünüyorum ama -benim de içinde oldyğum- Tecrübesiz ler için pek güzel sonuçlar çıkmayabilir.
Ama mondial in 150 kt si var misal, gn 250 tipi, ondan alıp hem motosiklet hem custom hakkında tecrübe edinebilirsiniz.
Wolf classic pek fazla gelmedi ve pek fazla yok ortada. Ola ki parça sıkıntısı çektirebilir.
Alternatif olarak arora nın 150-180 cc motorları var, bajaj boxer var, hatta mondial vulture var.
-
Motor üzerinde emek harcayıp kişiselleştirmek eminim çok keyiflidir ancak anladığım kadarıyla bütçeniz de kısıtlı ve bu işler tamamen bütçeye bakıyor sanırım. O bütçelere tarzınızdan biraz ödün verip başınızı daha az ağrıtacak modellere yönelmeniz daha iyi olur gibi geliyor.
-
cevabın için teşekkürler, aracın modifiyesiyle ben uğraşmayacağım ustalara bırakıcam o işi
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------
Pierrecarton adlı üyeden alıntı
Mondial Vulture ile cafe racer yapmak zor iş. Kısa M gidon takanlar var ama saçma sapan bir görüntü çıkıyor ortaya. Vulture kullanıcısı olarak tavsiye etmiyorum. Fakat Arora Avantgarde ile çok güzel değişiklikler yapılabiliyor. Aynı zamanda çok masraflı değil.
Fakat sanırım en iyi modifikasyonu Mondial 175 Masti ile elde edersin. Tel jantlı olması artı bir avantaj. Buna bakmanı öneririm.
Motor bilgisi yokken 98 model bir alet alıp oynamak pek akıl karı değil. En mantıklısı çinli ve ucuz bir motosiklet üzerinde kendini geliştirmek olur.
arora avantgarde ilgimi çekti, kişiseleştirme işinide salabilirim dediğiniz gibi kullanmayı öğrenip sonraki motora para harcamayı düşünürüm. avantgarde nasıldır sağlam motor mu?
-
ilk motor olarak cafe racer, haaaa?
-
thaileas adlı üyeden alıntı
cevabın için teşekkürler, aracın modifiyesiyle ben uğraşmayacağım ustalara bırakıcam o işi
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------
arora avantgarde ilgimi çekti, kişiseleştirme işinide salabilirim dediğiniz gibi kullanmayı öğrenip sonraki motora para harcamayı düşünürüm. avantgarde nasıldır sağlam motor mu?
150 liğini kullanıyorum benim de ilk motorum aynı zamanda,arka demiri çıkart direkt cafe racer oluyor zaten.Her türlü işini görür şu an bin km motorum. km telinin kopması dışında bi arıza yaşamadım.Üstelik dağ bayır gezmeme rağmen...
-
tamamen ilk motor tutkunuzun ne kadar kuvvetli olduğu ile doğru orantılı. Eğer bu "heves" ise emin olun pişman olup motosikletten vazgeçersiniz. Aynı müzik enstrümanı da böyledir. Kötü enstrüman müzikten soğutur. Ben Arora Avantgarde kullanıyorum ve memnun olmadığım anlaşılmasın bundan. Ama benim kadar bu motoru yapmak istemeyen biri şimdiye kadar pes ederdi. Kaldı ki kendisi ile 1500 km uzun yol bile yaptım. Titreşim? var, parça kalitesi? kötü, son hız? zayıf... ama verdiğiniz parayı ve beklentilerinizi mantık çerçevesine yerleştirirseniz mükemmel bir motosiklet. Ne yapmak gerekir derseniz, eliniz tornavida, anahtar mutlaka tutmalı ve motosiklete bakım yapmaya üşenmemeli, yağını düzenli değiştirmelisiniz. Sadece bu. Şu an 8Bin km'yi geçti ve hala 1 gram yağ eksiltmedi. Lastikleri nispeten çoğu çinliden iyi, ben sevmiyorum ama baya kapsamlı bir dijital göstergesi var. Vites, devir, uzun kısa far, sinyal, km ve tripmetre gibi bana göre bu mmotora fazla bir gösterge paneli. Onun yerine bazı yerlerde daha kaliteli parçalar kullanabilirlerdi diye düşünüyorum. Hızlanması güzel, son sürati dediğim gibi düşük ki neye göre kime göre diyerek bu konuyu kapatıyorum. Sonuçta 11hp 1500cc bir CG devşirmesi motor. Çoğu parçayı mutlaka ilk başta sıkmalısınız, kontrol etmelisiniz. Dinleyin motoru, derdi varsa ertelemeden çözün, ama fabrikadan yedek parça beklemeyin sakın. Gelmez. Net. Aksini iddia edenle de ben görüşebilirim. Fabrika ve yedek parça yok.
Başka sormak istedikleriniz varsa yardımcı olmak isterim
-
Benim motorum sym wolf classic 125. Nisan ayında 14 bin km de aldım. suan 20 bini gectim. Bir kere akü değiştirdim sadece. Çok sık lastik patlıyordu(Şambrelli). Sürekli sıfır şambrel taktırıyordum yine patlıyordu. Başka tamirciye gidince sorunu çözdük. Eski tamircim kalitesiz 10 yıllık şambrel takıyormuş. Şambrel fazla basınca maruz kaldıgı an patlıyormus
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)