Virajları dönemiyorum Honda CB125E
Reklamlar
-
Arkadaşlar başlıkta belirttiğim gibi virajları dönemiyorum. Çok kişiye sordum çok araştırdım. Biri sağa dönerken sola yat dedi, biri gazı kes debriyaja bas dedi. Biri gazı kökle donemezsen sunu yap dedi. Nolur yardımcı olun. Tecrübeli abilerimın arkadaşlarımın yardımına ihtiyacım var.
Reklamlar
-
-
Ygz adlı üyeden alıntı
Çare kontra tekniği
YGZ biraz anlatabilir misin? Pratik ve deneme yapmam için
-
-
Bir cümle ile anlatılacak bir şey olsa ne güzel olurdu.
Dönüşte terse yatma veya gazı kesme SAKIN !
Kontra ile kafanı şimdilik bulandırmayalım.
Virajı görünce gazı yavaşça kes, her virajı en dışarıdan almaya özen göster (sağa döneceksen bulunduğun şeridin en solundan) döneceğin yöne doğru vücudunun üst kısmını (göğüs ve omzunu) içeriye al, ve mutlaka gitmek istediğin yere BAK ve gazı tatlı tatlı arttır.
Bir haftasonu kapalı alanda pratik yapmak hayat kurtarır.
-
Memoleyta adlı üyeden alıntı
YGZ biraz anlatabilir misin? Pratik ve deneme yapmam için
Sağa dönmek için sağ gidonu ittiriyorsun döneceğin kadar
Sola dönmek içinde öyle
Kapalı bir yerde deneme yapmadan bişey yapma üstündeki orjinal lastikler ise ani kontra uygulama yavaş yavaş baskı uygulayacaksın gidona
Altın elbiseli adamın kontra videoları var onları da izle
Not: bende acemiyim
Sakın ama sakın kontraya güvenip ani yön değiştirme düşersin aman dikkar
-
yavaşla tekeri dönmek istediğin yöne doğru gitmesi için gidonu çevir
-
Sakın ama sakın virajda gazı kapatma gazı sabit tutman lazım
-
Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim. Bir sorum daha var. Motor ince tekerli olduğu için yatarsam altımdan kayacak yada yattığım yöne düşecekmişim gibi hissediyorum. Bunu nasıl halledebilirim?
-
yatmayarak bu histen kurtulabilirsin
-
Alper.A adlı üyeden alıntı
yatmayarak bu histen kurtulabilirsin
O zaman nasıl dönücem 😁
-
Dostum asfalt kalitesi de bir faktördür, arabada çoğu standart kullanıcının büyük farklar dışındaki farklılıkları anlayamadığı kalite farkları motosikletler için 1. derece öneme sahiptir, bunu lastiklerin kalitesi takip eder. eğer asfalt çok iyi tutuyor ve lastiklerinde kaliteliyse lastikler hemen hemen (motosikletin için konuşuyorum) lastiklerin dibine kadar yatar. ama lastik ve asfaltın kalitesinin ufak bir oynaması dahi bunu güvensi hale getirir. sen daha çok mu yatmak istiyorsun, yoksa virajları alamamaktan mı şikayetçisin bunu belirtirsen ona göre daha mantıklı yorumlar yapılabilir
-
ben yatmıyorum mesela insan gibi yavaşlayıp gidonla tekere dönmek istediğim yöne doğru yön verince dönüyorsun extrem şeyler denemene gerek yok.Zor olan basiti yapmak.Herkes aynı şekilde hareket etse emin ol bu kadar motosiklet kazası olmaz
-
malesef motosikleti yatırmak tek başına tehlike anlamına gelmez. Eğer arkanızda 80-90 km ile akan bir trafik varsa dediğiniz dönüşü yapmak için 40 kmlere kadar düşmeniz gerekir. Onun dışında her türlü motosiklet yatar, motosikleti yatıramamak, viraja alamamaya neden olur. tabi bunu öncesinde kendi sınırlarımızı bilerek viraja dönebileceğimiz hızlarda girmeliyiz o ayrı.
motosikleti olur olmadık yerlerde sınırlarını zorlayarak yatırmak da tehlikedir. Yol, lastik, amortisör şartlarına göre motosiklet daha fazla dayanamaz ve düşebilir, bunun yanı sıra limitlerde girilen virajlarda motosikletin yön ve fren yetileri hemen hemen 0 olur
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Dostum asfalt kalitesi de bir faktördür, arabada çoğu standart kullanıcının büyük farklar dışındaki farklılıkları anlayamadığı kalite farkları motosikletler için 1. derece öneme sahiptir, bunu lastiklerin kalitesi takip eder. eğer asfalt çok iyi tutuyor ve lastiklerinde kaliteliyse lastikler hemen hemen (motosikletin için konuşuyorum) lastiklerin dibine kadar yatar. ama lastik ve asfaltın kalitesinin ufak bir oynaması dahi bunu güvensi hale getirir. sen daha çok mu yatmak istiyorsun, yoksa virajları alamamaktan mı şikayetçisin bunu belirtirsen ona göre daha mantıklı yorumlar yapılabilir
Batuhan abi ben dönemiyorum şöyle anlatayım ybr 125 i olan bi arkadaşımla ayni hızda ilerliyoruz o önümde. Varsayalım hilal şeklinde bi viraja geliyoruz hızı sabit şekilde dönüyor ama ben virajın ortalarında karşıdaki bariyerlere doğru gidiyorum mecburen motoru dik konuma getirip fren sıkıyorum ve viraja devam ediyorum. Eğer arkamda veya önümde bi araba varsa ne yapacağımı şaşırıyorum. Bugün bu yüzden birden ön tekeri kitledim ve devrildim. Allahtan süratim yavaştı.
-
Memoleyta adlı üyeden alıntı
Batuhan abi ben dönemiyorum şöyle anlatayım ybr 125 i olan bi arkadaşımla ayni hızda ilerliyoruz o önümde. Varsayalım hilal şeklinde bi viraja geliyoruz hızı sabit şekilde dönüyor ama ben virajın ortalarında karşıdaki bariyerlere doğru gidiyorum mecburen motoru dik konuma getirip fren sıkıyorum ve viraja devam ediyorum. Eğer arkamda veya önümde bi araba varsa ne yapacağımı şaşırıyorum. Bugün bu yüzden birden ön tekeri kitledim ve devrildim. Allahtan süratim yavaştı.
dönüşte ön fren demek, düşmek demek. hani bir yere çarpmamak için falan dokunulursa dokunulur ön frene. onun dışında asla dokunulmaz. yavaş girilir, hızlanarak çıkılır. viraj esnasında frenleme yapmamak lazım. hızlanmak lazım. çok gerekirse motor freni, o da kesmezse arka fren yapılır ama asla ön fren yapılmaz.
motosikletin sınırlarını bilmek, kaliteli lastik önemli. ben lastiklerime güvenmiyorum, bu sezonu çıkarınca değiştiririm.
-
Kontra tekniğini kesinlikle öğren.Çok pratik ve de kullanışlı.
Dönüşte gazı yavaşça aç sakın ama sakın kapatma.Zemin kaygan ise de yatma açını olabildiğince azalt.Yatacağın zaman zeminin kaygan olmamasına dikkat et.Her durumda da gazı bir anda kesmek tüm ağırlığı öne verir,kaza yapmana sebep olur Allah korusun.
-
demek ki daha olmamışsın zamana bırak, iç güdüsel olarak zaten kontra veriyoruz ama bunun farkında olamıyoruz, işte buraya çözersen sıkıntı yok ve çözümü eğitimdir
-
mesajlara ufak bir göz attım da kontra tekniğini tecrübeli adamlara anlatırken göbeğimiz çatlıyor bu arkadaşın kafasını bulandırmayın.
yatmaktan korkmayacaksın arkadaşım nereye döneceksen direksiyonu hafifçe o yöne çevirip oraya bakacaksın ve o tarafa doğru meyledeceksin merak etme hareket halindeki motorsiklet tekme atsan dahi kolay kolay düşmez. başlarda korkarsın ama döndüğünü gördükçe alışırsın. senin motorunun lastikleri ince zaten çok fazla istesende yatmaz. kendine güven.
gaz konusuna gelirsek virajda ne hızlanacaksın ne yavaşlayacaksın sabit hızda gidicen viraj bitmeye saniyeler kala gazı vereceksin ki motor kendini toplasın. gözün korkarsa arka frene dokunabilirsin ama kitleme tekeri. sürdükçe alışırsın merak etme.
ben aldığım gün nerdeyse ağlayacaktım niye aldım ki süremem ben diye. şimdi asfalttan öpücük alıyorum dönüşte
-
İlk şunu yaptığından emin ol
Sonra bunu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)