Altın elbiseli adam programlarını izlersen (canlı yayınlar) bu iş uzun uzadıyo bir çok programda anlatılıyor. Eminim ki oradan faydalı daha bir çok şey çıkarabilirsin. Söylenildiği gibi viraja yavaş girip, tatlı tatlı gaz açarak çıkmak en makbulu. (Motosiklette bakış, virajda bakış, viraj çizgisi ve konumlanma konularını ayrı ayrı aratıp okumanı tavsiye ederim)
Bunların dışında asfaltın iyi olduğu boş alanlarda (ayağını yere sürttüğünde ayakkabı tabanın kaymıyor, zımpara gibi tutuyorsa)eminim ki bulabilirsin bu tür yerler, yukarıda yazdığım konuları uygulamaya çalışabilirsin. Bakış önemli, korkmamak, vücudu ve kolları gevşek bırakmak önemli.
Yukarıda paylaştıkları kontra tekniğini uygula, bir anda yüklenme kendine. İlk gün yatır, korktuğun yerlerde biraz kal ve o günkü çalışmana ara ver. ertesi gün bir daha git. Kendine zaman vermezsen o korktuğun yerde saplanır kalırsın. Yavaş yavaş açını arttırarak (full koruma giyinmeyi unutma ve lastik havaların kitapçıktaki gibi olsun) çalışmalara devam et. Bunları yaparken de fren çalışmaları da yaparak motosiklete hakimiyetini arttırabilirsin. Sadece motoru yatırarak daireler de çizme, kontra tekniğini hatırlayarak tatlı tatlı slalomlarla kendini ve lastiklerini ısıt.
Ek olarak lütfen yolda gaza gelip de bariyerlere, arabaların altına girme. Her şeyin bir sınırı var. Aynı sürücü ybr ile dönerken cb125 ile aynı yerde düşebilir. Kendinin ve motosikletinin sınırlarını öğren ama hiç bir zaman o sınırı yollarda zorlama. Dediğim şekilde yavaşça kendine zaman tanıyarak çalış, lastiklerin kötüyse bilindik bir marka lastik al.
sonunu görmediğin viraja balıklama atlama
trafiğe kapalı düz bir zeminde dönüş yapacağın yere hunı koy ve oradan dönüş talimleri yap . önce motora hakim olmaya çalış trafiğe kapalı yerlerde kendini geliştir.
Arkadaşlar lastiklerim mişlen pilot street ybr motoru olan arkadaşımda da aynı lastikler var. Burdaki konu "o dönüyo ben neden dönemiyorum of ya of" değil kesinlikle. Kendisi bana bugün baya yardımcı oldu sağolsun. 1 saat önce yaptığım çalışmada farkettim ki kendimi zorlayıp korkmadan yatınca onum gibi dönebiliyorum. Peki bu korkuyu nasıl yenebilirim?
Bosver napicaksin 125 lik motorla viraja yatsan nolur. Tehlike yaratmaya gerek yok hizini dusurup normal don
Bu sekilde devam edemezsin, egitim icin butcen yoksa youtube dan bol video izle.
Viraja girerken hiz kesilir, uygun pozisyona gecilmis olmalidir, cenen donecegin taraftaki dikiz aynasini gosterecek kadar virajin cikisina cevrilmelidir, sakin bariyerlere diger arabalara bakma baktigin yere gidersin, yerdeki seritler kirilmaya basladigi an gidonu donecegin tarafa iterek motoru yatirmaya baslarsin bu esnada da gazi hafif acarsin motorun yuku arka tekere iyice biner boylece guzel bir donus yaparsin cikisi gordugun anda gaza yuklenirsin.
Kisaca: yavasla - cikisa bak- kontra ver - dengede tutacak kadar hafif gaz ac- bakis hala cikista- viraj acildigi an gaza yuklen.
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
Rahat ol yatır motoru o lastiklerle hiçbişey olmaz viraj içinde ani hareket yapmazsan merak etme
Sol tarafa dönerken resmen kolum kitlenip kasiliyirdu. Sonra Aea' in kontra tekniği videolarini izledim. Hadi canım olur mu öyle şey diyerek inanamadım. Sonra pazar yerine gidip korka korka denedim. Ve o gün 3 saat boyunca süpermiş diyerek tekrar tekrar çalıştım.
Uygun bir alanda deneyebilirsin. Bir de döneceğin zaman bakış çok önemli. Youtube'da honda güvenli sürüş videolarini izlersen orda daha detayli anlatiliyor.
Memoleyta yeni basladiysan baslarda kontra biraz garip ve sacma gelebilir sagi itince saga donmek halbuki sagi itince gidon sola doner ve seninde sola donmen gerekir degil mi ? Bunu ilk ogrendigimde benimde cok garibime gitmistir diye ama merkezkactan dolayi belli bi suratin uzerindeyken ters tepki olusur kollarini serbest birakmalisin gidona baski uygulama gidona dokunuyo gibi ol ve boyle slalom deneyebilirsin sag sol sag sol sag sol
Hocam bilmiyorum yakınınizdan biri mi söyledi debriyaja bas diye ama bence o kisiyle konusmayin resmen caniniza kastetmis ...
Sebebi virajda debriyaja bastiniz ama viraj inisli bir viraj ve siz motor frenini devre disi biraktiniz hiziniz fazlasiyla siz istemeden artacak ayni olayı viraja rampada girdiniz debriyaja bastiniz hop hiziniz azalmaya basladi nasil tamamlicaksiniz ki o viraji debriyaja bastiginiz icin gaz da acamiyorsunuz ?
Bende acemisiyim henuz motoru size tavsiyem sadece virajda ne kadar yatirdiginizdan kontra tekniginden falan falan önce viraja giris hizinizdir...
1: eğer hızlı isen viraja başlamadan önce hızını virajı dönebileceğin hıza kadar düşür ve viraja girmeye hazır ol
2: virajın dışına doğru git ve virajı dıştan al, yani viraj sağa dönüyorsa soldan sola dönüyorsa sağdan AÇIKTAN al (bir kaç mesaj önce bir arkadaş resim vermiş, yeşil olan hat)
3: motoru dönebileceğin açıya ve hızına yetecek kadar yatır, viraj çizgini oluşturduktan sonra hafifce gaz verip (eğer yokuş aşağı değilse) arka tekere güç ve yük bindirirsen lastiğin tutunmasını arttırırsın.
Notlar: mecbur kalmadıkca fren yapma, çok mecbur kalırsan tekeri kitlememek şartıyla arka frene basabilirsin. zaten fren yapmak zorunda kalmamak için viraj başlamadan önce yavaşlayıp virajın dışına gidip içini tamamen görürsek yatmaya başlıyoruz. Virajın içini ve çıkışını görmüyorsak zaten büyük tehlike vardır, olabildiğince dikkatli ve yavaş girmeliyiz.
En önemli not, her zaman virajın çıkışına bak. korkuya kapılıp da bariyere ya da karşıdan gelen arabaya bakarsan onlara doğru gidersin. virajı dönemeyip kayma ihtimalin düşük ama bakışını kaçırırsan çizgini bozup virajın dışına doğru gitmen çok olası.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Hocam virajda açılıyorsan ve korkup motoru dikleştiriyorsan allah korusun karşı tarafın bariyerlerine girersin dikleştirmek yerine biraz daha yatırmayı deneyip bakışlarınıda virajın çıkışından kaçırmadan düşük hızlarda dönmeyi deneyebilirsin.
CB125E benim eski motorum ve oyuncak gibidir kontra tekniğini öğren sol şeritten sağ şerite çok hızlı girebilir viraja çok güzel girer. Eğitim al önce ama.
Nasıl bir viraj almaya çalışıyor, kaç km hız ile gidiyor? Bizimle kafa mı buluyor?!
Viraja sabit hızla gireceksin virajda fren yok yapmak zorunda kalırsan sadece arka freni kullan
Eğitime git.
Kontra 40 kmden az hizlarda bi halta yaramaz yeterli merkezkac kuvvetine ulasamazsiniz bu 40 km sizin agirliginiza motorun agirligina virajin egimine gore değişir kontra kontra kontra kontro kontro diyip durmayin adam belki sehir icinde dönmekten bahsediyor? Bari ters kontra felan deyin ne bileyim dogru duzgun bilgi verin
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)