Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Virajları dönemiyorum Honda CB125E

    REKLAM ALANI
  1. #21
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    bu videolarda dönüşten çok slalom anlatılıyor. arkadaşın sorusuna yararı yok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Altın elbiseli adam programlarını izlersen (canlı yayınlar) bu iş uzun uzadıyo bir çok programda anlatılıyor. Eminim ki oradan faydalı daha bir çok şey çıkarabilirsin. Söylenildiği gibi viraja yavaş girip, tatlı tatlı gaz açarak çıkmak en makbulu. (Motosiklette bakış, virajda bakış, viraj çizgisi ve konumlanma konularını ayrı ayrı aratıp okumanı tavsiye ederim)
    Bunların dışında asfaltın iyi olduğu boş alanlarda (ayağını yere sürttüğünde ayakkabı tabanın kaymıyor, zımpara gibi tutuyorsa)eminim ki bulabilirsin bu tür yerler, yukarıda yazdığım konuları uygulamaya çalışabilirsin. Bakış önemli, korkmamak, vücudu ve kolları gevşek bırakmak önemli.
    Yukarıda paylaştıkları kontra tekniğini uygula, bir anda yüklenme kendine. İlk gün yatır, korktuğun yerlerde biraz kal ve o günkü çalışmana ara ver. ertesi gün bir daha git. Kendine zaman vermezsen o korktuğun yerde saplanır kalırsın. Yavaş yavaş açını arttırarak (full koruma giyinmeyi unutma ve lastik havaların kitapçıktaki gibi olsun) çalışmalara devam et. Bunları yaparken de fren çalışmaları da yaparak motosiklete hakimiyetini arttırabilirsin. Sadece motoru yatırarak daireler de çizme, kontra tekniğini hatırlayarak tatlı tatlı slalomlarla kendini ve lastiklerini ısıt.
    Ek olarak lütfen yolda gaza gelip de bariyerlere, arabaların altına girme. Her şeyin bir sınırı var. Aynı sürücü ybr ile dönerken cb125 ile aynı yerde düşebilir. Kendinin ve motosikletinin sınırlarını öğren ama hiç bir zaman o sınırı yollarda zorlama. Dediğim şekilde yavaşça kendine zaman tanıyarak çalış, lastiklerin kötüyse bilindik bir marka lastik al.
    sonunu görmediğin viraja balıklama atlama
    kızıl şeytan bunu beğendi.

  3. #23
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    trafiğe kapalı düz bir zeminde dönüş yapacağın yere hunı koy ve oradan dönüş talimleri yap . önce motora hakim olmaya çalış trafiğe kapalı yerlerde kendini geliştir.

  4. #24
    Memoleyta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Arkadaşlar lastiklerim mişlen pilot street ybr motoru olan arkadaşımda da aynı lastikler var. Burdaki konu "o dönüyo ben neden dönemiyorum of ya of" değil kesinlikle. Kendisi bana bugün baya yardımcı oldu sağolsun. 1 saat önce yaptığım çalışmada farkettim ki kendimi zorlayıp korkmadan yatınca onum gibi dönebiliyorum. Peki bu korkuyu nasıl yenebilirim?

  5. #25

    Üyelik
    24 Mart 2015
    Bosver napicaksin 125 lik motorla viraja yatsan nolur. Tehlike yaratmaya gerek yok hizini dusurup normal don

  6. #26
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı Memoleyta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Batuhan abi ben dönemiyorum şöyle anlatayım ybr 125 i olan bi arkadaşımla ayni hızda ilerliyoruz o önümde. Varsayalım hilal şeklinde bi viraja geliyoruz hızı sabit şekilde dönüyor ama ben virajın ortalarında karşıdaki bariyerlere doğru gidiyorum mecburen motoru dik konuma getirip fren sıkıyorum ve viraja devam ediyorum. Eğer arkamda veya önümde bi araba varsa ne yapacağımı şaşırıyorum. Bugün bu yüzden birden ön tekeri kitledim ve devrildim. Allahtan süratim yavaştı.
    Bu sekilde devam edemezsin, egitim icin butcen yoksa youtube dan bol video izle.

    Viraja girerken hiz kesilir, uygun pozisyona gecilmis olmalidir, cenen donecegin taraftaki dikiz aynasini gosterecek kadar virajin cikisina cevrilmelidir, sakin bariyerlere diger arabalara bakma baktigin yere gidersin, yerdeki seritler kirilmaya basladigi an gidonu donecegin tarafa iterek motoru yatirmaya baslarsin bu esnada da gazi hafif acarsin motorun yuku arka tekere iyice biner boylece guzel bir donus yaparsin cikisi gordugun anda gaza yuklenirsin.

    Kisaca: yavasla - cikisa bak- kontra ver - dengede tutacak kadar hafif gaz ac- bakis hala cikista- viraj acildigi an gaza yuklen.
    karacabeg bunu beğendi.
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  7. #27

    Üyelik
    11 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstorm (2004)
    Alıntı Memoleyta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar başlıkta belirttiğim gibi virajları dönemiyorum. Çok kişiye sordum çok araştırdım. Biri sağa dönerken sola yat dedi, biri gazı kes debriyaja bas dedi. Biri gazı kökle donemezsen sunu yap dedi. Nolur yardımcı olun. Tecrübeli abilerimın arkadaşlarımın yardımına ihtiyacım var.
    gazı kes debriyaja bas mı dedi?
    o adam hakkında öldürmeye teşebbüsten suç duyurusunda bulun.

  8. #28
    EnesBeyter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SalcanoWolfS125 Memleketi:Mudurnu/Bolu
    Rahat ol yatır motoru o lastiklerle hiçbişey olmaz viraj içinde ani hareket yapmazsan merak etme

  9. #29

    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul / Pendik
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 150 NS
    Sol tarafa dönerken resmen kolum kitlenip kasiliyirdu. Sonra Aea' in kontra tekniği videolarini izledim. Hadi canım olur mu öyle şey diyerek inanamadım. Sonra pazar yerine gidip korka korka denedim. Ve o gün 3 saat boyunca süpermiş diyerek tekrar tekrar çalıştım.

    Uygun bir alanda deneyebilirsin. Bir de döneceğin zaman bakış çok önemli. Youtube'da honda güvenli sürüş videolarini izlersen orda daha detayli anlatiliyor.

  10. #30

    Üyelik
    20 Ağustos 2015
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    Memoleyta yeni basladiysan baslarda kontra biraz garip ve sacma gelebilir sagi itince saga donmek halbuki sagi itince gidon sola doner ve seninde sola donmen gerekir degil mi ? Bunu ilk ogrendigimde benimde cok garibime gitmistir diye ama merkezkactan dolayi belli bi suratin uzerindeyken ters tepki olusur kollarini serbest birakmalisin gidona baski uygulama gidona dokunuyo gibi ol ve boyle slalom deneyebilirsin sag sol sag sol sag sol

  11. #31
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı Memoleyta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar başlıkta belirttiğim gibi virajları dönemiyorum. Çok kişiye sordum çok araştırdım. Biri sağa dönerken sola yat dedi, biri gazı kes debriyaja bas dedi. Biri gazı kökle donemezsen sunu yap dedi. Nolur yardımcı olun. Tecrübeli abilerimın arkadaşlarımın yardımına ihtiyacım var.
    Hocam bilmiyorum yakınınizdan biri mi söyledi debriyaja bas diye ama bence o kisiyle konusmayin resmen caniniza kastetmis ...
    Sebebi virajda debriyaja bastiniz ama viraj inisli bir viraj ve siz motor frenini devre disi biraktiniz hiziniz fazlasiyla siz istemeden artacak ayni olayı viraja rampada girdiniz debriyaja bastiniz hop hiziniz azalmaya basladi nasil tamamlicaksiniz ki o viraji debriyaja bastiginiz icin gaz da acamiyorsunuz ?
    Bende acemisiyim henuz motoru size tavsiyem sadece virajda ne kadar yatirdiginizdan kontra tekniginden falan falan önce viraja giris hizinizdir...

  12. #32
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    1: eğer hızlı isen viraja başlamadan önce hızını virajı dönebileceğin hıza kadar düşür ve viraja girmeye hazır ol

    2: virajın dışına doğru git ve virajı dıştan al, yani viraj sağa dönüyorsa soldan sola dönüyorsa sağdan AÇIKTAN al (bir kaç mesaj önce bir arkadaş resim vermiş, yeşil olan hat)

    3: motoru dönebileceğin açıya ve hızına yetecek kadar yatır, viraj çizgini oluşturduktan sonra hafifce gaz verip (eğer yokuş aşağı değilse) arka tekere güç ve yük bindirirsen lastiğin tutunmasını arttırırsın.

    Notlar: mecbur kalmadıkca fren yapma, çok mecbur kalırsan tekeri kitlememek şartıyla arka frene basabilirsin. zaten fren yapmak zorunda kalmamak için viraj başlamadan önce yavaşlayıp virajın dışına gidip içini tamamen görürsek yatmaya başlıyoruz. Virajın içini ve çıkışını görmüyorsak zaten büyük tehlike vardır, olabildiğince dikkatli ve yavaş girmeliyiz.

    En önemli not, her zaman virajın çıkışına bak. korkuya kapılıp da bariyere ya da karşıdan gelen arabaya bakarsan onlara doğru gidersin. virajı dönemeyip kayma ihtimalin düşük ama bakışını kaçırırsan çizgini bozup virajın dışına doğru gitmen çok olası.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  13. #33

    Üyelik
    18 Ocak 2015
    Motosikleti
    mondial drift 125
    Hocam virajda açılıyorsan ve korkup motoru dikleştiriyorsan allah korusun karşı tarafın bariyerlerine girersin dikleştirmek yerine biraz daha yatırmayı deneyip bakışlarınıda virajın çıkışından kaçırmadan düşük hızlarda dönmeyi deneyebilirsin.

  14. #34
    hayko5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    V-Twin Café racer
    CB125E benim eski motorum ve oyuncak gibidir kontra tekniğini öğren sol şeritten sağ şerite çok hızlı girebilir viraja çok güzel girer. Eğitim al önce ama.

  15. #35

    Üyelik
    04 Haziran 2004
    Motosikleti
    Mondial, M 150 Vulture
    Nasıl bir viraj almaya çalışıyor, kaç km hız ile gidiyor? Bizimle kafa mı buluyor?!

  16. #36
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Alıntı Memoleyta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim. Bir sorum daha var. Motor ince tekerli olduğu için yatarsam altımdan kayacak yada yattığım yöne düşecekmişim gibi hissediyorum. Bunu nasıl halledebilirim?
    Doğru hissediyorsun aslında. Eğer lastikler orijinalse markası kenda ve çok kayıyor. Kendini rahat hissedene kadar yavaşlayıp, sağa döneceksen yolun soluna geçip, sola döneceksen yolun sağına geçerek viraj almalısın.
    SS ler gibi yatmayı deneme.

  17. #37
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    Viraja sabit hızla gireceksin virajda fren yok yapmak zorunda kalırsan sadece arka freni kullan

  18. #38
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Duke, Yamaha YBR, Suzuki Burgman
    Eğitime git.

  19. #39
    4Vaqrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara / Çorum
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 300
    Kontra 40 kmden az hizlarda bi halta yaramaz yeterli merkezkac kuvvetine ulasamazsiniz bu 40 km sizin agirliginiza motorun agirligina virajin egimine gore değişir kontra kontra kontra kontro kontro diyip durmayin adam belki sehir icinde dönmekten bahsediyor? Bari ters kontra felan deyin ne bileyim dogru duzgun bilgi verin

  20. #40
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı 4Vaqrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontra 40 kmden az hizlarda bi halta yaramaz yeterli merkezkac kuvvetine ulasamazsiniz bu 40 km sizin agirliginiza motorun agirligina virajin egimine gore değişir kontra kontra kontra kontro kontro diyip durmayin adam belki sehir icinde dönmekten bahsediyor? Bari ters kontra felan deyin ne bileyim dogru duzgun bilgi verin
    L seklinde kavsaktanda kontra ile donulebilir, kontra 20km nin altinda dahi calisir..


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)