Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Düzgün Vites Degistirmek.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Abs nasil girdi konuya anlamadim cok karisti konu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    viteslerin çok daha rahat ve hızlı değiştirilebilmesi için debriyaj manetini yarım çekin..

  3. #23

    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    125MG - 200NS - 400UG
    Konforlu bir sürüş için (ivmenin ve hızın pek önemli olmadığı bir sürüşte);

    Eğer vites değiştirirken doğru devirdeyseniz ve gerektiği ölçüde gaz keserseniz, debriyajı yavaş veya hızlı çekmenizin hiç bir önemi yok. Debriyaja hiç basmasanız bile hissetmeyeceğiniz kadar hafif geçer vites. Yeterki altı çizili kuralları uygulayın.

    Tabi buda motorunu tanımaktan geçiyor. Benim motorumda 5-6 bin devir aralığında giderken;
    gazı hafif yarılayarak şanzımandaki yükü alıyorum. Gereğinden fazla gaz keserseniz şanzıman, kompresyondan dolayı yüklenir.
    Ve debriyaja basmadan vites büyütüyorum. Her zaman olmasada çoğu denemede hissedilmeyecek kadar iyi geçiyor. Bol pratik gerektirir. Ama debriyajsız şekilde konforlu gitmeyi öğrendiğimden beri motorun ideal vites devirlerini daha iyi kullanıyorum. Tıpkı tekteker öğrenmenin istemsiz tekerlere karşı tecrübe kazandırması gibi.

  4. #24
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Alıntı ceymier adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abs nasil girdi konuya anlamadim cok karisti konu
    Ya karşık bir durum yok.Bu abs lastik kilitlenmesin diye değil mi ?
    Peki yüksek hızda vitesi zart diye düşürürsek normalde lastik kitlenir sağa sola savruluruz.Abs bunu engeller mi?soru bu.
    Teşekkürler sabrınız için.

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Keoma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya karşık bir durum yok.Bu abs lastik kilitlenmesin diye değil mi ?
    Peki yüksek hızda vitesi zart diye düşürürsek normalde lastik kitlenir sağa sola savruluruz.Abs bunu engeller mi?soru bu.
    Teşekkürler sabrınız için.
    abs burada müdahale edemez..
    ani vites düşürürken kilitlenmeyi kaydırmalı debriyaj engelleyebilir veya 100 kilo çeken bir artcin varsa o da aynı işi görür

  6. #26
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Altin elbiseli adamin videosunda yanlisliklar vardir arkadaslar ozellike vites dusururken ara gaz verdiginde daha rahat gecme konusunda.
    AEA müridlerinden değilim bazı insanlar peygamber gibi tapıyor bu adama.(halbuki şahıs olarak tatlı biri)
    neyse konumuza dönersek bu konuda adamın yanlışı yok vites küçültürken durmayacaksan ara gaz vermek gerçekten daha rahat geçiriyor çok kez denedim. cbr 125te 2den 1 düşmenin tek yolu bu diyebilirim. Burda amaç şanzımanla motoru başbaşa bırakmayıp devrin düşüp kalkmasını engellemek. hatta bisiklet vitesi gibi düşün pedal çevirirken daha rahat değişiyor büyütsen de küçültsen de.

  7. #27

    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    125MG - 200NS - 400UG
    Abs, kilitlenme durumunu fren basıncını azaltarak ortadan kaldırır. Ani vites düşüşünde frene zaten basılmıyor. ABS ile hiç ilgisi yok. Nikkfurie arkadaşın dediği gibi.

  8. #28
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı serkan_emp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konforlu bir sürüş için (ivmenin ve hızın pek önemli olmadığı bir sürüşte);

    Eğer vites değiştirirken doğru devirdeyseniz ve gerektiği ölçüde gaz keserseniz, debriyajı yavaş veya hızlı çekmenizin hiç bir önemi yok. Debriyaja hiç basmasanız bile hissetmeyeceğiniz kadar hafif geçer vites. Yeterki altı çizili kuralları uygulayın.

    Tabi buda motorunu tanımaktan geçiyor. Benim motorumda 5-6 bin devir aralığında giderken;
    gazı hafif yarılayarak şanzımandaki yükü alıyorum. Gereğinden fazla gaz keserseniz şanzıman, kompresyondan dolayı yüklenir.
    Ve debriyaja basmadan vites büyütüyorum. Her zaman olmasada çoğu denemede hissedilmeyecek kadar iyi geçiyor. Bol pratik gerektirir. Ama debriyajsız şekilde konforlu gitmeyi öğrendiğimden beri motorun ideal vites devirlerini daha iyi kullanıyorum. Tıpkı tekteker öğrenmenin istemsiz tekerlere karşı tecrübe kazandırması gibi.
    dediğin fizik kuralları çerçevesinde doğru hatta uygulamada da doğru ama tamamen gereksiz. debriyajın görevi bu işi yapmak. şanzımana çok zarar veriyor debriyajsız değiştirmek. vites değiştirirken de debriyajı aniden bırakmamak gerekiyor. ama büyütürken gazı da aynı ölçüde hızlı açabiliyorsan sıkıntı yok.

  9. #29
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs burada müdahale edemez..
    ani vites düşürürken kilitlenmeyi kaydırmalı debriyaj engelleyebilir veya 100 kilo çeken bir artcin varsa o da aynı işi görür
    Teşekkürler.

  10. #30
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Püf noktası şanzıman devriyle motor devrini denk getirmek. Yani ikinci viteste 20kmh ile giderken bire alacaksaniz, birinci vitesteyken 20kmh ile kaç devir ceviriyorsa gaz kolunu o oranda açarak debriyajı birakacaksiniz. Ara gaz tabiri bu mantıkla ortusen bir tabirdir. Düşünülen de yükseltirken de ara gaz verilmelidir düşürürken bu daha fazla olmalı tabi. Buna alisirsaniz otomatik şanzıman gibi sarsmadan vites değiştirebilirsiniz.

  11. #31
    Selected - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2018
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    PULSAR NS150
    Bazen değil hatta çoğu zaman kırmızı ışıkta duracağım zaman vites 3-4-5 gibi viteslerdeyse debriyaj çekip ışıkta durup durdugum yerde vitesi 1e indiriyorum. Yanlış mı yapıyorum arkadaşlar?

  12. #32
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Selected adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazen değil hatta çoğu zaman kırmızı ışıkta duracağım zaman vites 3-4-5 gibi viteslerdeyse debriyaj çekip ışıkta durup durdugum yerde vitesi 1e indiriyorum. Yanlış mı yapıyorum arkadaşlar?
    mekanik olarak zararı yok ama ya ışık yeşile dönerse ve trafik akmaya başlarsa hıza uygun vitese inmek için aciliyet göstereceksin , konsantrasyonun bozulabilir diğer araçlardan gelen riskli davranışlardan kaçamayabilirsin , en emniyetlisi hıza uygun vitesi sırayla düşürmektir..

  13. #33
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı Selected adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazen değil hatta çoğu zaman kırmızı ışıkta duracağım zaman vites 3-4-5 gibi viteslerdeyse debriyaj çekip ışıkta durup durdugum yerde vitesi 1e indiriyorum. Yanlış mı yapıyorum arkadaşlar?
    Yavaşlarken vites düşüre düşüre motor freni ile ön arka frenleri kombineli kullanarak yavaşlamak daha iyidir. Hatta debriyajı çektiğin anda freni biraz daha fazla sıkıp aragaz vermek ve debriyajı bırakırken freni gevşetmek çok daha konforlu bir sürüş sağlayacaktır.

    Bunu yapmanın şöyle bir avantajı var; Diyelim ki 90'la giderken kırmızı ışık yandı yavaşlamaya başladın hızını vites düşüre düşüre yavaşlatırken bir baktın solundaki araç sağdaki sapağa girecek ve seni görmeyerek üstüne geliyor! Bu durumda düşük viteste olman sayesinde aniden gaz açarak manevra yapabilirsin. Eğer uygun viteste olmasaydın elinde sadece frenin olacaktı. Veya daha kötü bir senaryo düşünelim; sen ışıkta durmaya niyetlenmiş halde 6. viteste 30 km/s hıza düşmüşken arkandan bir tırın fren yapmadan geldiğini gördüğünü düşün. Fren yaparak kurtulamazsın mecburen gaz açacaksın ama 6. vitestesin?

    Ayrıca motosiklet şanzımanları durduğu yerde birden fazla vites geçişini yapmakta zorlanır. Hareket halinde vites değiştirmek çok daha sağlıklıdır.
    Tengri bunu beğendi.

  14. #34
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yavaşlarken vites düşüre düşüre motor freni ile ön arka frenleri kombineli kullanarak yavaşlamak daha iyidir. Hatta debriyajı çektiğin anda freni biraz daha fazla sıkıp aragaz vermek ve debriyajı bırakırken freni gevşetmek çok daha konforlu bir sürüş sağlayacaktır.

    Bunu yapmanın şöyle bir avantajı var; Diyelim ki 90'la giderken kırmızı ışık yandı yavaşlamaya başladın hızını vites düşüre düşüre yavaşlatırken bir baktın solundaki araç sağdaki sapağa girecek ve seni görmeyerek üstüne geliyor! Bu durumda düşük viteste olman sayesinde aniden gaz açarak manevra yapabilirsin. Eğer uygun viteste olmasaydın elinde sadece frenin olacaktı. Veya daha kötü bir senaryo düşünelim; sen ışıkta durmaya niyetlenmiş halde 6. viteste 30 km/s hıza düşmüşken arkandan bir tırın fren yapmadan geldiğini gördüğünü düşün. Fren yaparak kurtulamazsın mecburen gaz açacaksın ama 6. vitestesin?

    Ayrıca motosiklet şanzımanları durduğu yerde birden fazla vites geçişini yapmakta zorlanır. Hareket halinde vites değiştirmek çok daha sağlıklıdır.
    Olay budur. AEA vites nasıl küçültülür videosunu izlersen faydasını görürsün. Barkın abi...

  15. #35
    Selected - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2018
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    PULSAR NS150
    Onu izledim fakat benim sorumla alakalı bir yanıt vermemişti o yüzden. Doğru söylüyorsunuz aliskanligimi değiştirmeye başlasam iyi olacak.

  16. #36

    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Yorumları okumayın vites değişmeyi unuttum:p Üstteki yorumlardan yanlis olduğunu düşündüklerim; vites düşürmeden önce devir yükseltilmez yani aragaz verilmez şanzımana arıza çıkartırsınız ,arka kilitler,doğrusu tam vites düşüreceğin sıra aragaz vermektir ,örnek vites 3 tesin yavaşladın debriyajı sık devir yükseltirken (abartmadan) eş zamanlı vites küçült,bunun yanlış olduğunu vites boşta sizde sabitken,vitese atarken aragaz verip şanzımandan gelen sesin size ne söylediğini anlayabilirsiniz ,yanlış oldugunu düşündüğüm diğer yorum ayağın vites üzerinde olsun aragaz ver debriyajlı sıktiginda direk vites düşer ,bir çukura denk geldiğini düşün ayak vites pedalınin üstünde malum debriyajda henüz sıkilmamis ,şanzımani eline alır ve yoluna çekiciyle devam edersin:D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:38 ----------

    2015 konusuymus baya yazmıştım halbuki :D

  17. #37
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Bu konu bana vitesi unutturdu, kafam allak bullak oldu


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)