Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Racing motor kullanıpta hayatta kalabilen aramızda kaç kişi var?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Alıntı transalp3 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elbetteki motor tipine göre değerlendirme yapmak lazım.Siz hiç ölen endurocu duydunuz mu , gördünüz mü?Ama konu racing olunca bu kaçıncı haber.Peş peşe ölüm haberleri geliyo.

    Matematik ve fiziği hesaba katarsak , sollamaya kalktığınız araç aniden şerit değiştirip size sürttüğü zaman veya tekerlek taşa denk geldiği zaman , asfaltın bitip , çakıllı yolun başladığı zaman , yolun ortasında çukurla karşılaştığınız zaman , racing değil , enduro daha güvenlidir.Ayrıca hız faktörünü de hesaba katarsak , 130 km gibi bir hızın racing için tosbağa hızı , enduro için normal olduğu faktörünü de hesaba katınca racingin güvenliğinden falan bahsetmeye gerek kalmaz.

    Ayrıca yeni çıkan MT07 , crossrunnerları falan endurodan saymıyosunuz umarım.Son zamanlarda firmaların enduroları nakedlaştırma çabasını görüyoruz.Ben onları enduro saymıyorum bile.
    İki yıl önce Şile yolunda multistrada ile OMM eğitmeni yaşamını yitirdi. Keza ya bir ya iki yıl önce ADAC eğitimli GOLD bilmem ne sertifikalı bir sürücü yolu sulayan kamyonun arkasında hayatını kaybetti. Medyaya yansıyan neredeyse sadece SS kazaları.

    "sollamaya kalktığınız araç aniden şerit değiştirip size sürttüğü zaman veya tekerlek taşa denk geldiği zaman , asfaltın bitip , çakıllı yolun başladığı zaman , yolun ortasında çukurla karşılaştığınız zaman"

    Bu örnekler o kadar çoğaltılır ki, tavsiyem gözlemli sürüş yeteneğinin geliştirilmesidir.

    http://ommriders.com/pages/ArtTR.aspx?artID=2010
    Bu kitap faydalı olacaktır.

    Olay tamamen kişinin kafa yapısı, aldığı eğitimin niteliği, sağduyusu ve yeteneğiyle ilgilidir. Bir kazayı motosikletin cinsine bağlamak tamamen savunma mekanizmasıdır.

    Hiç bir motosiklet durduğu yerde birine zarar vermez. Motosiklet güvensiz bir araçtır. Tehlikeli değildir. Tehlikeli olan biziz. Selamlar..
    manofsteel, RAMİREZ, keremkrmn ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer kamyonlar dibinizde korna çalıyorsa yarın kör noktasında kalıp sizi göremeyebilir ve sonrası meçhul allah korusun. acilen cc büyültmeniz gerek. çünkü 600 cc bir motosiklet 150 cc den her yönden daha güvenlidir kullanmasını bilene. örneğin sizi bir araç sıkıştırdığında kaçacak yer yoksa 150 cc ile anlık kaçamayabilirsiniz. sollama yaparken 600 cc daha güvenle sollar tabi yine sollamasını bilene göre değişir. sollamada zamanlama ve mesafe vs vs çok daha önemli vs.
    özellikle çif disk fren ve motor freni 150 cc ye göre daha güçlüdür. vs vs anlatmakla bitmez.
    600 cc alınmaz demelerinin tek nedeni hızdan dolayıdır. çok çabuk yüksek hızlara çıkar ve bunu hissedemeyebilirsiniz. birazda tork tabi.
    kendimden örnek vermek gerekirse 250 cc var iken bende 600 cc ye geçince aradaki farkı anlıyor insan.
    Çok doğru hocam ama bir 10 bin km devirmeden cc büyütmek istemiyorum. Virajlarda bazen takılabiliyorum fabrika çıkışlı orjinal lastiklerden korkuma virajlarda kontrayı tam uygulayamıyorum. Ama dediğinde çok haklısın yolun sağ şeridinden gidiyorum ve şeridimin en ortasından gidiyorum. Ortadan gitmeyi buradaki deneyim sahibi abilerimin tecrübelerini okuyarak edindim. Ama tırlar bazen dibime kadar geliyor inat edercesine. 100 e falan çıkıyorum hızımda ama beni solluyor. O sırada izlediğim ve forumda paylaştığım bir video vardı tır motosikleti sollarken arkadan son sürat gelen araba tır sol şeridi kapattığı için sağından giriyor ve motoru göründe refleks olarak kendini sağa atıyor. Gözüm hep aynalarda. Hele o tır beni geçerken yarattığı türbülans ... O nedenle yüksek cc daha güvenli hocam. Ancak kullanmasını bilene ! Apaçilik yapana değil.
    bilginozi, barodi, topgun1111 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #23
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    kusura bakmayın da...
    hatta isterseniz bakın...

    ne biçim konu başlığı bu??? derdiniz isteğiniz nedir sizin???
    ne olmasını istiyorsunuz???

    düşmeyen motorcu yoktur,henüz düşmemiş motorcu vardır lafı gibi..
    ölmeyecek süpersportçu yoktur henüz yaşayanlar vardır demek mi istiyorsunuz???
    hepimizin ölmesini mi istiyorsun yoksa bu bir kural mı demek istiyorsun...??
    çok merak ettiysen yazalım... 25 seneden fazladır...şu andaki elimde olan yzf ise 98 yılından beri...
    adamı motosiklet öldürmez,adam kendi kendini öldürür...
    neyse daha fazla yazmayacağım...
    eroceto, EldekiDebryj ve GT250rAlanya bunu beğendiler.

  4. #24
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Bu tarz başlıklar gereksiz kavgaya yol açar.

    Şimdi ss sevenler endurolara.
    Enduro sevenler ss lere laf atacak.

    Ondan sonra gereksiz tartışmalar çıkacak.

    Kimin nasıl bir motora bineceği kimseyi ilgilendirmez.

    İsteyen 1000cc ss ye binsin isteyen 50cc scotere binsin.

    Yeterki sürerken yüzü gülsün. Hayatın insanlara yüklediği stresi bir nebze azaltıyorsa gerisi teferruat.

  5. #25
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Her gün onlarca kaza oluyor.
    Her gün bir sürü insan hayatını kaybediyor.

    Yalnız sadece yarış motoru kazaları, genç yada nişanlı-evli kimselerin ölümleri, çocuk ölümleri gibi şeyler daha çok prim(!) yaptığı için bunlar haberleştiriliyor.

    Motorla alakalı kısma gelirsek, haberleştirilen bunlar olduğu için herkes SS motor yüzünden kaza yapıp ölenleri görüyor.

    Muhtemelen yarın 3ncü sayfalarda aşağıdaki gibi başlıklar olacak.
    Kaza fotoğrafı ve çocuğun facebookta paylaştığı bir kadran fotoğrafı habere eklenerek verilecek.

    - HIZ MOTORU YİNE ÖLÜM GETİRDİ,
    - 18 YAŞINDAKİ GENÇ YARIŞ YAPARKEN KAZA YAPTI,
    - HIZ SEVDALISI GENÇ...
    - YARIŞ MOTORU OLAN...
    - YARIŞIRKEN...

    Herkes motor sürüyor; ama
    - kavşağa yaklaşırken hız kesmeyen,
    - ışıklarda kendine yeşil yanıyor diye gaza abanan,
    - tırların kör noktasını kendine yuva edinen,
    - kamyonların arkasındaki hava boşluğuna kendini veren,
    - tır ve kamyon gördüğünde onlardan uzaklaşmayan,
    - tali yollarda önündeki araba fren yaptığında, neden fren yaptığını düşünmeden sollamaya geçen,
    - ileriye değil de, sürekli olarak önüne bakan,
    - trafiği okumayı bilmeyen,
    - şeridinde gitmeyi beceremeyen,
    - sağa sola virajlarda konumlamayı bilmeyen,
    - sağda park halinde duran ve dörtlüsü-sinyali-stop lambaları yanan arabanın dönebileceğini hesaba katmayan,
    - ne kadar hızlı gittiğinin farkında olmayan,
    - şehir içinde giderken sağdan-soldan insan çıkabileceğini düşünmeyen,
    - araç arasından geçerken o kapının açılma ihtimalini hesaba katmayan,
    - ......,
    - .....,
    - ....

    bunlara dikkat etmiyorsa elektrikli bisiklet sürerken dahi ölür. İllaki ölmek için süper sport, ss, racing motor sahibi olmaya gerek yok.
    oguzhan6161, eroceto, manofsteel ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #26
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    oguzhan6161, MertCicen ve GT250rAlanya bunu beğendiler.

  7. #27

    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 ve Honda Shadow 600
    Bence çok Saçma bir başlık olmuş. Biz küçük birer çocuk iken racing kullanan hatta uğur Dündar ın arena programına konu olan Bağdat caddesinde ve 2nci köprü üzerinde akşamları toplanıp gezen "Hız tutkunu serseriler" halen hayatta bazıları torun torba sahibi oldu. Bazıları aile babası olarak dede olma Sırası bekliyor neredeyse.

    Bende racing kullanıyorum ilk motorum sadece 250 cc ama yolda gaza gelip beni sollamaya çalışan ahmak scooter sürücülerinden Yada cbf/ybr sürücülerinden daha temkinliyim. Zırt pırt her boşluğa Yırtık bir şeyden fırlayan muhterem gibi girmiyorum.

    Akıllı olan dikkatli Süren hayatta kalır. Ahmak gibi giden mutlaka patlar. Ne kullandığının kaç cc ile yolda olduğunun Önemi yok.

    Bir de aklınızın bir köşesine şunu yazın: kimse siz tapa gaz giderken size hayran hayran bakmıyor. Ama Yanlarında sakin giderken daha rahat inceleyip , iç geçirenler oluyor.
    CamelBiker ve GT250rAlanya bunu beğendiler.

  8. #28
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Konuyu tasvip etmiyorum, fakat bir kaç cümle etmeden geçemeyeceğim..

    Bu konunun neresinden tutsan .... değnek..

    Öncelikle bu işin temel sırrı sürücüdür. Ama sadece sürücü ile de bitmez. Racing risk oranı en yüksek motosiklettir lafına katılıyorum,hem güç olarak, hem imaj olarak,hem ses olarak.

    Bunlar insanları cezbeden ortak noktalar. Racing kullanan herkes için bir tanesi muhakkak olmaz ise olmazdır.

    1. vitesi 4-5 saniye de 130-150 km süratlere cıkabilen bir alete hükmetmek de gerçekten zor iştir. Bu işleri yaşamayan,kullanmayan bilemez.. Güç size her zaman güven verir. Yapabileceklerini bildiğiniz için.. Ama bunu iyi bir bilinç ile kontrol altında tutmak da oldukça güç bir iştir.

    Racing ölümlerinin yüksek olmasının da basit bir açıklaması var.

    1- Hız tutkusu
    2- Cahil Cesareti
    3- Eğitimsizlik
    4- Deneyimsizlik
    5- Kendine Güven
    6- Artistlik
    7- Kişisel Ego


    Bu maddelerden 1 tanesi bile kişiyi ve çevresindeki insanları ölüme sürükleyebilir. Bir de ülke şartları ve insanımızın bilinçsizliği de temel faktörler arasında yer almaktadır. Durum böyle olunca ölüm ile anılması kaçınılmaz oluyor. Ama şu da demek değil, Racing ölür enduro ölmez, scooter ölmez naked ölür değil.. Bu gözler neler gördü neler, keza herkes gördü,görüyor. Bu günkü kaybettiğimiz arkadaşı rahmet ile anıyorum, profilini inceleyen insanların düşüncelerinin ortak olduğu kanısındayım..

    Profili incelediğimizde yaşam tarzı,hiç tanımadığımız birisi hakkında fikrimizin oluşmasına sebep oldu. 18 yaşında, kaldırımdan iner inmez vites atmadan şehir içinde redline yapmak ne demek.. 16 bin devir çeviren bir aletten söz ediyorsunuz.. Bu risk,cehalet,ego,kendine güven,artistlik,eğitimsizlik,bilinçsizlik ve malesef ergenliktir. Bu şekilde ki bir çok insanın da malesef kaçınılmaz sonu olarak bizlere ders oluyor. Allah geride kalanlarına sabır versin.

  9. #29
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    sorun değil herkes ölecek bir gün zaten https://www.youtube.com/watch?v=NQZ6jM_WgTc#t=6m25s

    ben bu motorları tavsiye etmiyorum kimseye bu motorları şahsen

    sürmek için

    G üven
    Ö zveri
    T ecrübe... ister
    zulu bunu beğendi.

  10. #30
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    çok şükür...

  11. #31
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    hayret daha konu başlığına kızıpta bodoslama giren olmamış
    konuyu açan arkadaşımız sanıyorumki genç biri aksi halde benimde yıllar yıllar önce açtığım ilk konu ybr125 çin malıymış demem gibi:D

  12. #32
    EldekiDebryj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Şehir
    -
    Motosikleti
    DUKE 200
    Abartmıyor musunuz ? Benim racing ile ağır kaza yapan veya ölen olarak gorduklerimin bircogu 20 yasinda koca motorla gezen tipler..
    Yada kucuk motordan hemen ben oldum diyip ss motora geçenler..sezonluk hava atmak icip alanlar..
    Bunlar çogunluk..
    Bazen hiç olmayacak adamlarda gidiyor
    Eskiden bir motosiklet grubuna takıliyordum en kucukleri 27-28 yasindaydi ve racing kullaniyorlardi hala ölmediler..merak ediyorsan
    Eşimde 600rr kullaniyor 1 seneyi yeni geçti hiç kazamız yok henüz ölmedik..Bu ölmeyecegiz anlamina gelmiyor :D veya ss kullanmayanlar motorun ustunde hic ölmeyecek anlaminada gelmiyor
    Bende hacim buyutme yolundayım ağır agır..
    Ecelini arayan adam veya vakti gelen ölecek baska bir motorda veya baska bir yerde..

  13. #33
    Sam@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    97' Virago 250 / artık yok
    Bence yaş sınırlaması olmalı.
    Eğer 600 cc almak istiyorsa birisi, kanun diyecek ki ''yok arkadaşım senin yaşın tutmuyor, büyü öyle gel''.

  14. #34
    CamelBiker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Alıntı enxdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her gün onlarca kaza oluyor.
    Her gün bir sürü insan hayatını kaybediyor.

    Yalnız sadece yarış motoru kazaları, genç yada nişanlı-evli kimselerin ölümleri, çocuk ölümleri gibi şeyler daha çok prim(!) yaptığı için bunlar haberleştiriliyor.

    Motorla alakalı kısma gelirsek, haberleştirilen bunlar olduğu için herkes SS motor yüzünden kaza yapıp ölenleri görüyor.

    Muhtemelen yarın 3ncü sayfalarda aşağıdaki gibi başlıklar olacak.
    Kaza fotoğrafı ve çocuğun facebookta paylaştığı bir kadran fotoğrafı habere eklenerek verilecek.

    - HIZ MOTORU YİNE ÖLÜM GETİRDİ,
    - 18 YAŞINDAKİ GENÇ YARIŞ YAPARKEN KAZA YAPTI,
    - HIZ SEVDALISI GENÇ...
    - YARIŞ MOTORU OLAN...
    - YARIŞIRKEN...

    Herkes motor sürüyor; ama
    - kavşağa yaklaşırken hız kesmeyen,
    - ışıklarda kendine yeşil yanıyor diye gaza abanan,
    - tırların kör noktasını kendine yuva edinen,
    - kamyonların arkasındaki hava boşluğuna kendini veren,
    - tır ve kamyon gördüğünde onlardan uzaklaşmayan,
    - tali yollarda önündeki araba fren yaptığında, neden fren yaptığını düşünmeden sollamaya geçen,
    - ileriye değil de, sürekli olarak önüne bakan,
    - trafiği okumayı bilmeyen,
    - şeridinde gitmeyi beceremeyen,
    - sağa sola virajlarda konumlamayı bilmeyen,
    - sağda park halinde duran ve dörtlüsü-sinyali-stop lambaları yanan arabanın dönebileceğini hesaba katmayan,
    - ne kadar hızlı gittiğinin farkında olmayan,
    - şehir içinde giderken sağdan-soldan insan çıkabileceğini düşünmeyen,
    - araç arasından geçerken o kapının açılma ihtimalini hesaba katmayan,
    - ......,
    - .....,
    - ....

    bunlara dikkat etmiyorsa elektrikli bisiklet sürerken dahi ölür. İllaki ölmek için süper sport, ss, racing motor sahibi olmaya gerek yok.
    Bence konu başlığını baltalamak yerine, abimizin yazdığı gibi faydalı bilgiler/öneriler yazmak benim gibi motor sevdalısı ancak az tecrubesi olan insanların aklında hayati bilgiler olarak kalabilir. Sonuçta başlığı açan kişide kimsenin ölmesini istemez diye düşünüyorum.

  15. #35

    Üyelik
    18 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750x
    16 yıldır motosiklet kullanıcısıyım tek kazam skuter ile ve 6 saat hafızam gitti sabah 10da hastanede kendime zor geldim

  16. #36

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Motosikleti
    Transalp
    Ee o zaman soruyu genişletelim.Racing motor kulanıpta makas atmayan var mı?Otobanda kaç km hızlarla şerit değiştiriyosunuz?Maksadım kavga çıkarmak değil ama konu insanların canı olunca kusura bakmayın da kavga çıkarsa çıksın.Gerçekleri konuşmaktan geri mi durucaz?Racingler güvenli diyosunuz ama otobanda 200 km hızın altına inmiyosunuz.Kamyon sollayıp , makas atıyosunuz.Yüksek hızlarda güvenlik olsa ne işe yarar.Bu ölümlü kazaların hepsi makasçıların başına mı geliyo.Makasçı olmayan racingci var mı?

  17. #37

    Üyelik
    22 Temmuz 2015
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kuba Razore 100, Mobylette 52,
    Yeni yasa ile herkes ehliyet aldığı gibi 600-1000 cc alamıyor. Efsane bir yasa umarım Ocak 1'den itibaren yürürlüğe gerçekten geçer. Sanıyorum 24 yaşından önce alınmıyor öylr 600-100cc Racing makinalar.

  18. #38

    Üyelik
    26 Temmuz 2012
    Şehir
    izmir-inegöl
    Motosikleti
    tvs 150rta- x treme max
    bu soru ve cevap ne olursa olsun ss sevmesemde motor ve motorcu felsefesine forum ve paylaşim mantigina bence uygun degil. (bence) bi motor tehlikelidir tamam eyvallah çok cabuk gaza getirip aşiri hiz yapiyordur olabilir, ama kullanip yaşamayi başaran kaç kişi var yerine bu kayiplarimiza neden olan bilincsız yönlendirmeleri, beceriksiz servisleri, kötü yollari, diger sürücü ve trafik faktörlerini, ehliyet kurs yetersizligini vb vb... Tartişmali konuşmali anlatmali bişey yapmaliyiz.
    Ben kendim şahsen ne yapabilirim diye düşündüm egitimlere gidiyorum direksiyon ve trafik egitmenligi sertifikasi aldim sürücü kursunda bu iş nasil yapiliyor onu ögrenmeye çalişiyorum ilerde ögretmeye çalişicam

  19. #39
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Kendine hakim oluyorsan hiçbir sıkıntı olmaz ama agresif kullanıyorsan birgün selanı verirler racing e bindim diye şehiriçinde dip gaz gitmemek gerekir ha otobana çıktın motora hakim olacağın kadar bas gitsin ama racing motor şehir içi sıkışık trafikte gereksiz çünkü gidonun dönme açısı diğer motorlara göre daha az

  20. #40

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Versys


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)