Racing motor kullanıpta hayatta kalabilen aramızda kaç kişi var?
-
Racing = Ölümdür diyoruz.Her sezon onlarca kaza haberi ile karşılaşıyoruz.Biliyorum ki istatistikler en çok ölümlü motor kazalarının sebebinin Racing veya Naked(Çıplak racing) olduğunu söylüyor.Bizzat MT'nin kalbimizde yaşıyorlar kısmına girerek kendimce bir istatistik çıkardım.Ölümlü motosiklet kazalarının %90'ı racing motorla gerçekleşmiş.Ayrıca sürekli karşılaştığımız motorlu ölüm haberleri de bunu doğruluyor.İnsanlara ders veren , usta racingcilerin bile , su birikintisine denk gelip rahmetli olduğuna şahit olduk.
Ben belki racing motor kullananların nefretini kazanıcam ama gerçekleri ortaya koymaktan da kendimi alamıyorum.Çünkü gencecik canlar gittikçe içimiz yanıyor.Gerçi genç olmasa bile bu racing olayı yaş dinlemiyor ve götürüyor.Benim kendi komşum ibrede 300 km hızı görmüş , 1.000'lik racing kullanmış insan.Ancak uçurumdan uçtuktan sonra motoru bıraktı.En son çinli bi scooter kullandığını gördüm.Bir arkadaşım eski racingci şimdilerde enduro kullanıyo.Kamyona çarpıp hastanede komada yatmışlığı var.Bu racingle kaza geçirmeden bırakan insan var mı?İlle bırakmak için bir kaza mı gerekiyo?
Bu konu bir istatistik olsun , racing kullananlara veya kullanmayı düşünenlere karşı bir uyarı olsun istiyorum.Ben merak ediyorum , en az 600 cc racing kullanıp da , kullanmayı bırakmadığı halde hayatta olan arkadaşlar varsa , kaç senedir kullanıyorlar?Ya da bırakanlar var ise en fazla kaç sene kullanıp bıraktılar?Ne sebeple bıraktılar?Ölümlü motosiklet kazalarının %90'ı racing yüzünden olduğu istatistiği ortadadır , ancak ben başka bir istatistik merak ediyorum.Racing kullanıp da hayatta kalabilen var mı?Bunların oranı yüzde kaçtır?Her iki racingciden biri ölür diyebilir miyiz?Çevrenizdekileri değerlendirdiğinizde veya kendi gözlemlerinize dayanarak sizce racinge başlayıp da hayatta kalma oranı nedir?
Reklamlar
-
Abi sana şöyle diyim onları cezbeden şey ses 10k devirde veriyor sesi gücü 1. Vites 2 3 4 5 derken bakmış 260 sesleri deli eder adamı rx king var arklarda 4 5 kere sürdüm sesi beni deli etti bir bakmısım 60 70 direk yani sessiz olsa kimse zevk almıyor zaten. Sonuçta ses eşittir hız eşittir risk.
Alt devirlerde yürüyen 4 silindir racingler alev alev şehir içinde kim biniyor 6 7 bin devirde?
-
Ben racing e karşıyım adamlar pistte full korumaya rağmen yeri geliyor 600 cc le yaşamlarını yitiriyorlar.Bizde 1000 cc lerle tünellerde adamlar maxspeed yapmaya çalışıyor ne olursa olsun dikkat etmek lazım
-
Her iki racingciden biri ölseydi piyasada motor kalmazdı :D
Tamamen sallayarak tahminim 100 de 1 falandır. O bir kişi çok iyi hatırlanır geriye kalan 99 kişi tarih içinde yok olmuştur... iş, aile vs.
-
Bthndmrl adlı üyeden alıntı
Abi sana şöyle diyim onları cezbeden şey ses 10k devirde veriyor sesi gücü 1. Vites 2 3 4 5 derken bakmış 260 sesleri deli eder adamı rx king var arklarda 4 5 kere sürdüm sesi beni deli etti bir bakmısım 60 70 direk yani sessiz olsa kimse zevk almıyor zaten. Sonuçta ses eşittir hız eşittir risk.
Alt devirlerde yürüyen 4 silindir racingler alev alev şehir içinde kim biniyor 6 7 bin devirde?
Biliyorum kardeşim.Ben de 4 silindirli 1.200'lükle el sıkışmak üzereydim.Şöyle bir deneme turu atarken arkadaşa denk geldim.Kendini öldürmek mi istiyosun demesi üzerine motoru almaktan vazgeçtim.Kendisinden Allah razı olsun.Belki şu an onun sayesinde hayattayım.
-
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Ben sifir tecrubeyle racinge basladim gecen yaz. 3 adet irili ufakli dusuk hizlarda vukuatim oldu ama cok sukur ben de motorum da tek parcayiz. Racing olayina gelirsek kullanicinin yasina karekterine gore aldigi riske gore degiskenlik gosteren bir tehlike seviyesi oldugunu soyleyebiliriz. Ama her 2 kisiden biri ölebilir demek pek dogru bir istatistik olmaz. Cunku sahibindende yuzlerce sayida 10yasin uzerine racing mitosiklet mevcut, tabi birde ilana koyulmayanlar var. Ama bana gore en buyuk risk 25 yas altidir.
-
yukarda bir konuda genç kardeşimiz hız yüzünden öldü. kendi dışında birini de öldürebilir bu hız delisi arkadaşlar.
-
Sanırım genç motorcu kardeşimizin ölümü ile ilgili konudan esintilenerek açtın bu konuyu. Haklısın demeden duramıyorum ama bunda suç %100 racing kullanıcılarının değil. Burada racingcilerin avukatlığını yapmıyorum zaten racing sevmem hiçbir zaman dikkatimi çekmemiştir.. Ancak şu var ki diğer taşıt sürücüleri , ülkemizdeki yolların durumu , motosiklet sürücülerinin bisiklet sürücüsü muamelesi görmesi ... Herkesin bir suçu var ! Misal ölen genç arkdaşımızın profiline göz attım hızlı yaşamayı seven bir arkadaşmış belli.. Nur içinde yatsın. Ben 4 yıldır 150 ccdeyim kendime güvenip arttıramıyorum ccyi. Çok çok 200 cc ye çıkarım. Çünkü bu trafikte bize yer yok arkadaşlar, biz kendimize yer açmaya çalışıyoruz hepsi bu. Bazen de 150 cc düşük kalıyor dibimde tırlar korna basıyor
Uzun lafın kısası suç yalnızca racing kullanıcılarında değil , olmamalı..
-
Başlık biraz ciddiyetsiz dursada yazayım ben.
Gsxr 600k5
Gsxr 600k7
Gsxr 1000k9
Hayabusa k3
Gsxr 1000l0
Su yukardakilerin hepsiyle toplamda 100bin km yol yapmisimdir.
Cok şükür en ufak kazam yok.
Scooter ile 4 kazam var. 3 tanesi aynı gün.
SS kullanırken paranoyak olmak sizi hayatta tutar.
-
Kullanmadığım motor tipi kalmadı. Geçen sene 10K kadar 600RR kullandım. Şu anda MT09 kullanıyorum. Bu zamana kadar kullandığım motorlar arasında bana en çok güven veren tip supersport ya da superbike. Çünkü bir motosikletten beklenen her şeyi(sürüş dinamikleri olarak) bu tip motorlar veriyor. Teknik olarak açıklamaya gerek yok, her yerden bulabilirsiniz. 09 u neden aldım? SS e bindiğimden beri İstanbul dışına çıkmadığımı fark ettim. Ayrıca sahilde şöyle geze geze gitmeyi özlediğimi fark ettim. Ben SS kullandığımda yavaş gidemiyordum. Yavaş gidersem yoruluyordum. MT ile aram çok iyi şu anda. Ama bir SS tadı ve güveni kesinlikle vermiyor. Kısmet olursa tekrar spor bir motor alacağım. Ama 2. motor olarak. Tanıdığım çoğu kişide SS+scooter kombinasyonu var.
Olay spor motorda değil, o motoru kullanamayacak kişilerin eline çok rahat geçmesidir. Benim kullanım tarzıma çok güvenli denilen cruiser tarzı motorlar uymuyor mesela. O tip motora binersem patlamam kaçınılmaz olur. İnsan kendisini biliyorsa sıkıntı yoktur. Çoğu kişi 100+ beygirleri çok hafife alıyor. Ben hep kademeli büyüttüm. 6 hp, 10 hp, 45 hp vs vs. Hepsini en az 30K kullandım. RR a ilk bindiğim gün hiç yabancılık çekmedim. Ama her zaman korkuyla bindim. Annemi babamı düşündüm. Motosiklet tabanca gibidir. Kullanmasını bilmiyorsan öldürür.
-
bilginozi adlı üyeden alıntı
Ben sifir tecrubeyle racinge basladim gecen yaz. 3 adet irili ufakli dusuk hizlarda vukuatim oldu ama cok sukur ben de motorum da tek parcayiz. Racing olayina gelirsek kullanicinin yasina karekterine gore aldigi riske gore degiskenlik gosteren bir tehlike seviyesi oldugunu soyleyebiliriz. Ama her 2 kisiden biri ölebilir demek pek dogru bir istatistik olmaz. Cunku sahibindende yuzlerce sayida 10yasin uzerine racing mitosiklet mevcut, tabi birde ilana koyulmayanlar var. Ama bana gore en buyuk risk 25 yas altidir.
Evet 2'de bir oranı fazla yüksek oldu galiba.Ayrıca dediğiniz gibi yaş 25'in altına indikçe risk parabolik olarak şiddetli bir şekilde yükseliyo.Ancak bu oranı genele yayarak en azıdan %20 falan yapsak olmaz mı?Ayrıca sahibinden de satılan racinglerin çoğu kazalı olduğunu unutmamak lazım.kazasız racing bulmak zor iş.
-
Sizin mantığınızla baktığımız zaman tüm motosiklet kullanicilarina "ölmeye aday kişi " gözüyle bakan kişilere hak vermiş gibi olmazmıyız? Motosiklete karşı önyargılı olup şeytan icadı diyerek her moto kullanıcısına enayi gözüyle bakmıyolarmı zaten. Ki o tip insanlar motosikletlerin ne cc sini ne sınıfını bilirler. Onlara göre her iki tekerli ve motoru olan şey tehlikelidir. Ben bu ölümleri racing tarzından ziyade kullanıcının profiline yeriyorum. Eger bir insan bilinçsizce, düşüncesizce bir aracı kullanıyorsa o aracın racing olması sadece ölüme giden kader sürecini hızlandırıyor. Yoksa o tipte bir sürücü scooter bile kullansa sonucun değişmeyeceği kanısındayım. Bir atasözü der ki: Su testisi su yolunda kırılır. Vefat eden arkadaşıma Allahtan rahmet kalanlarada sabır temenni ediyorum. Umarım bir musibet bin nasihatten evla olur ve en küçük cc den en büyük cc ye tüm moto kullanıcılarımız daba dikkatli oluruz. Sonuçta hepimiz su testisiyiz.
-
Reşit adlı üyeden alıntı
Kullanmadığım motor tipi kalmadı. Geçen sene 10K kadar 600RR kullandım. Şu anda MT09 kullanıyorum. Bu zamana kadar kullandığım motorlar arasında bana en çok güven veren tip supersport ya da superbike. Çünkü bir motosikletten beklenen her şeyi(sürüş dinamikleri olarak) bu tip motorlar veriyor. Teknik olarak açıklamaya gerek yok, her yerden bulabilirsiniz. 09 u neden aldım? SS e bindiğimden beri İstanbul dışına çıkmadığımı fark ettim. Ayrıca sahilde şöyle geze geze gitmeyi özlediğimi fark ettim. Ben SS kullandığımda yavaş gidemiyordum. Yavaş gidersem yoruluyordum. MT ile aram çok iyi şu anda. Ama bir SS tadı ve güveni kesinlikle vermiyor. Kısmet olursa tekrar spor bir motor alacağım. Ama 2. motor olarak. Tanıdığım çoğu kişide SS+scooter kombinasyonu var.
Olay spor motorda değil, o motoru kullanamayacak kişilerin eline çok rahat geçmesidir. Benim kullanım tarzıma çok güvenli denilen cruiser tarzı motorlar uymuyor mesela. O tip motora binersem patlamam kaçınılmaz olur. İnsan kendisini biliyorsa sıkıntı yoktur. Çoğu kişi 100+ beygirleri çok hafife alıyor. Ben hep kademeli büyüttüm. 6 hp, 10 hp, 45 hp vs vs. Hepsini en az 30K kullandım. RR a ilk bindiğim gün hiç yabancılık çekmedim. Ama her zaman korkuyla bindim. Annemi babamı düşündüm. Motosiklet tabanca gibidir. Kullanmasını bilmiyorsan öldürür.
1.000 km kadar racing tecrübesi olan biri olarak evet size katılıyorum.Racing motor en iyi viraj alan , en iyi yol tutuşu olan , en dengeli , en güvenli motordur.Ancak bu durum yolun boş olduğu durumlarda geçerlidir.Eğer bu ülkede hiç kimse sinyal vermeden şerit değiştirmiyo , yolun ortasına park etmiyo , şerit ihlali yapmıyo , gerekli yollarda gerekli hızda gidiyo olsaydı ve ayrıca yol kenarlarında bariyerler yerine , upuzun kum havuzları olsaydı , yol kenarlarında uçurum olmasaydı benimde şu an altımda litrelik bir racing olurdu.Racing motor sizin de dediğiniz gibi insanı hız yapmaya yöneltir.Deponun üzerine yatarsın , kafanı sağa sola çeviremezsin , gözlerin yola bakar ve amacın yolu katetmektir.İşte racing motorun dezavantajı öyle büyük bir yutan elemandır ki , avantajını yutmakla kalmaz bir de eksilere doğru götürür.Racing güvenlidir demek bence biraz bahane yaratmaktan başka bişey değil.
İkinci elde racing motor almaya kalkan birinin kazasız racing bulması çok zorken , enduro motor alacak birinin kazalı olması aklına bile gelmez.Kaza yapmış enduroya çok az rastlanır.Hele ki ölümlü kazaya karışmış endurocu çok nadir bulunur.Gerçek şudur ki , duyduğumuz ölümlü motosiklet kazaları , ya aşırı hızlı giden bir racing kazasıdır , ya şehir içinde gazı kökleyen 150cc'lik bir apaçinin kazasıdır , ya da çok nadir olarak herhangi bir motorun , yüksek hızlarda olmasa bile trafikte çok şanssız bir duruma düşmesi neticesi olur.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
25 yas uzeri ve bilincli kullanicilar icin bence %5 gibidir oran. Lakin bilincli kullanicilarin racinglerin tehlikeli olabilecegini bilerek uzun tecrubeler sonrasinda bircok degisik motor kullandiktan sonra racinge gecis yapiyorlar. Istisnalar haric. Ama genc yastaki kisiler huz tutkunu iseler sesinden tahrik olup olduk olmadik yerde trafigi okumayi bilmeden aklina geldigi anda hizli kullandiklari icin bu tarz kisilerin %50 kaza riski oldugunu dusunebiliriz.
-
transalp3 adlı üyeden alıntı
1.000 km kadar racing tecrübesi olan biri olarak evet size katılıyorum.Racing motor en iyi viraj alan , en iyi yol tutuşu olan , en dengeli , en güvenli motordur.Ancak bu durum yolun boş olduğu durumlarda geçerlidir.Eğer bu ülkede hiç kimse sinyal vermeden şerit değiştirmiyo , yolun ortasına park etmiyo , şerit ihlali yapmıyo , gerekli yollarda gerekli hızda gidiyo olsaydı ve ayrıca yol kenarlarında bariyerler yerine , upuzun kum havuzları olsaydı , yol kenarlarında uçurum olmasaydı benimde şu an altımda litrelik bir racing olurdu.Racing motor sizin de dediğiniz gibi insanı hız yapmaya yöneltir.Deponun üzerine yatarsın , kafanı sağa sola çeviremezsin , gözlerin yola bakar ve amacın yolu katetmektir.İşte racing motorun dezavantajı öyle büyük bir yutan elemandır ki , avantajını yutmakla kalmaz bir de eksilere doğru götürür.Racing güvenlidir demek bence biraz bahane yaratmaktan başka bişey değil.
İkinci elde racing motor almaya kalkan birinin kazasız racing bulması çok zorken , enduro motor alacak birinin kazalı olması aklına bile gelmez.Kaza yapmış enduroya çok az rastlanır.Hele ki ölümlü kazaya karışmış endurocu çok nadir bulunur.Gerçek şudur ki , duyduğumuz ölümlü motosiklet kazaları , ya aşırı hızlı giden bir racing kazasıdır , ya şehir içinde gazı kökleyen 150cc'lik bir apaçinin kazasıdır , ya da çok nadir olarak herhangi bir motorun , yüksek hızlarda olmasa bile trafikte çok şanssız bir duruma düşmesi neticesi olur.
Şu anda kullandığım 09 RR dan daha tepkisel ve belirli bir sürate kadar daha iyi gidiyor. Keza günümüz "enduro" ları 160 beygirlere geldi. 3 kuruş biriktirip 15 yıllık SS alan adama sıfır multistradayı da versen ölür. Hala motor tipine göre değerlendirme yapıyorsun.
"Racing güvenlidir demek bence biraz bahane yaratmaktan başka bişey değil."
Neden bahane yaratmak olsun. Matematik ve fizik yalan söylemez
-
Reşit adlı üyeden alıntı
Şu anda kullandığım 09 RR dan daha tepkisel ve belirli bir sürate kadar daha iyi gidiyor. Keza günümüz "enduro" ları 160 beygirlere geldi. 3 kuruş biriktirip 15 yıllık SS alan adama sıfır multistradayı da versen ölür. Hala motor tipine göre değerlendirme yapıyorsun.
"Racing güvenlidir demek bence biraz bahane yaratmaktan başka bişey değil."
Neden bahane yaratmak olsun. Matematik ve fizik yalan söylemez
Elbetteki motor tipine göre değerlendirme yapmak lazım.Siz hiç ölen endurocu duydunuz mu , gördünüz mü?Ama konu racing olunca bu kaçıncı haber.Peş peşe ölüm haberleri geliyo.
Matematik ve fiziği hesaba katarsak , sollamaya kalktığınız araç aniden şerit değiştirip size sürttüğü zaman veya tekerlek taşa denk geldiği zaman , asfaltın bitip , çakıllı yolun başladığı zaman , yolun ortasında çukurla karşılaştığınız zaman , racing değil , enduro daha güvenlidir.Ayrıca hız faktörünü de hesaba katarsak , 130 km gibi bir hızın racing için tosbağa hızı , enduro için normal olduğu faktörünü de hesaba katınca racingin güvenliğinden falan bahsetmeye gerek kalmaz.
Ayrıca yeni çıkan MT07 , crossrunnerları falan endurodan saymıyosunuz umarım.Son zamanlarda firmaların enduroları nakedlaştırma çabasını görüyoruz.Ben onları enduro saymıyorum bile.
-
yzf r125imle hayattayiz hala. Genelde 40 50km ile gideriz max
-
ryangt adlı üyeden alıntı
Başlık biraz ciddiyetsiz dursada yazayım ben.
Gsxr 600k5
Gsxr 600k7
Gsxr 1000k9
Hayabusa k3
Gsxr 1000l0
Su yukardakilerin hepsiyle toplamda 100bin km yol yapmisimdir.
Cok şükür en ufak kazam yok.
Scooter ile 4 kazam var. 3 tanesi aynı gün.
SS kullanırken paranoyak olmak sizi hayatta tutar.
ss kullanacam diye motor tepesinde gerileceksem almayayım ben
ayrıca racing naked falan olarak ayrıma gerek yok bence motosiklet üstünde kontrolsüz hız yapan sukutır bile olsa gebermeye mahkumdur.
-
oguzhan6161 adlı üyeden alıntı
Sanırım genç motorcu kardeşimizin ölümü ile ilgili konudan esintilenerek açtın bu konuyu. Haklısın demeden duramıyorum ama bunda suç %100 racing kullanıcılarının değil. Burada racingcilerin avukatlığını yapmıyorum zaten racing sevmem hiçbir zaman dikkatimi çekmemiştir.. Ancak şu var ki diğer taşıt sürücüleri , ülkemizdeki yolların durumu , motosiklet sürücülerinin bisiklet sürücüsü muamelesi görmesi ... Herkesin bir suçu var ! Misal ölen genç arkdaşımızın profiline göz attım hızlı yaşamayı seven bir arkadaşmış belli.. Nur içinde yatsın. Ben 4 yıldır 150 ccdeyim kendime güvenip arttıramıyorum ccyi. Çok çok 200 cc ye çıkarım. Çünkü bu trafikte bize yer yok arkadaşlar, biz kendimize yer açmaya çalışıyoruz hepsi bu. Bazen de 150 cc düşük kalıyor dibimde tırlar korna basıyor
Uzun lafın kısası suç yalnızca racing kullanıcılarında değil , olmamalı..
eğer kamyonlar dibinizde korna çalıyorsa yarın kör noktasında kalıp sizi göremeyebilir ve sonrası meçhul allah korusun. acilen cc büyültmeniz gerek. çünkü 600 cc bir motosiklet 150 cc den her yönden daha güvenlidir kullanmasını bilene. örneğin sizi bir araç sıkıştırdığında kaçacak yer yoksa 150 cc ile anlık kaçamayabilirsiniz. sollama yaparken 600 cc daha güvenle sollar tabi yine sollamasını bilene göre değişir. sollamada zamanlama ve mesafe vs vs çok daha önemli vs.
özellikle çif disk fren ve motor freni 150 cc ye göre daha güçlüdür. vs vs anlatmakla bitmez.
600 cc alınmaz demelerinin tek nedeni hızdan dolayıdır. çok çabuk yüksek hızlara çıkar ve bunu hissedemeyebilirsiniz. birazda tork tabi.
kendimden örnek vermek gerekirse 250 cc var iken bende 600 cc ye geçince aradaki farkı anlıyor insan.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)