ilk defa bir motosikletimde orta sehpa yok zinciri nasıl yağlamam gerekiyor.
ilk defa bir motosikletimde orta sehpa yok zinciri nasıl yağlamam gerekiyor.
Arka stand alıp , yağlama ve temizleme işlemlerini yapabilirsiniz .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Benim şu anki motosikletimde de orta sehpa yok.Arka stand almaya da yada kendim imal etmeye de üşendim.Motosikleti ileri geri yaparak zinciri yağlıyorum.Ama yaklaşık 10 metrelik bir alana ihtiyacınız var ve gerçekten çok zahmetli bir iş.Önce zincirin ulaşabildiğim kısımlarını yağlıyorum sonra 1-2 metre motosikleti ileri alıyorum yine yağlıyorum bu şekilde bütün zinciri yağlıyorum.Son derece ilkel ve zahmetli bir yöntem.
1 Kişiden destek al, yan ayağı aç ve motosikletin kıçını kaldırarak ağırlığı ayağa taşıt, bir kişide lastiği döndürmek sureti ile yağlama yapsın 35 saniye sürer.
Merhaba. benim motorda da sadece yan sehpa var. Standa yada başka ekstra bir maliyete gerek yok. Araban var ise krikosunu kullan yok ise git oto parçacıdan 15 tl ye bir kriko al.Sonra motor yan sehpa da iken yan sehpanın karşısında uygun bir yere arka tekerleğe değmeyecek şekilde krikoyu daya ve arka teker yerden kalkacak kadar kaldır. Ardırndan tekeri çevire çevire yağlarsın. ben böyle yapıyorum. Uzun yol da da yağı ve krikoyu yanına alabilirsin ama standı alamazsın
Ben de zincir konusunda takıntılıyım sırf orta sehpa olmadığı için stant aldım daha önce eziyet çekiyormuşum dedim. Zincir yağlamakla temizlemek aslında farklı şeyler. Zinciri 500 km gibi düzenli aralıklarla yağlamak lazım. Ama temizlik işi zincir her kirlendiğinde gerekli. Cross motorum varken her arazi dönüşü temizlerdim veya yağmura çamura gireyim yine temizlerdim. Tabi her temizlikten sonra yağlamayı da atlamamak gerek. Bunları şu yüzden söylüyorum eğer orta sehpanız yoksa yağlama işi motor yarım metre yarım metre ileri alınarak yapılabilir veya ulaştığınız yerleri yağlayıp motoru hareket ettirip tekrar kalan kısmı yağlayabilirsiniz ama sadece yağlamak yeterli olmadığından stand almak veya imal ettirmek zorunlu arkadaşlar. Yada bi arkadaştan yardım alıp yan ayaklık üzerinde arka tekeri kaldırmak da olabilir ama standı kurmak arkadaş bulmakdan daha kolaydır genelde. Arka teker havada olup bir elle lastiği çevirip diğer elle fırçalayarak temizlik yapmadan verimli bi sonuç almak çok zor o yüzden bi stand sahibi olun alırken de üniversal alırsanız bir kere almış olur her motorunuzda kullanırsınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------
Ve kesinlikle motoru çalıştırıp birinci viteste zincir yağlamayı denemeyin başlarda ben de yaptım ama parmağı kopanları gördükçe vazgeçtim
ben bu sekil yaglıyorum.
ama temizlik ve yaglama esnasında motoru calıstırmayın,
pek cok kişi el parmaklarını kaybetmiştir
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Rahat yağlamak için illa ortaayak olmasına gerek yok. Motoru yan ayağa alın, diğer taraftan arka tekerin somun kısmına(ya da destek olarak kullanılabilecek bir yerine) uygun uzunlukta bir çekiçi lastiği havaya kaldıracak şekilde yukarı doğru ittirip çekici yere sabitleyin, çekicin büyük kısmı yerde olsun. Sonra rahatça yapın. İlla çekiç olmasına gerek yok, boru falan da olur ancak çekicin bir tarafı geniş olduğu için o tarafı yere basması daha güvenli oluyor. Youtube'da vidyolarını bulabilirsiniz.
Başka bir forumdan bu çekicin yerine üretilmiş portatif bir apartı da örnek olarak vereyim, inceleyin:LİNK
Para var-huzur var diyorsanız tutoro, scottoiler gibi otomatik yağlayıcılardan alabilirsiniz, ha benim gibi fiyat/performans adamıysanız loobman gibi daha makul basit mekanik yağlama sistemlerine yönelebilirsiniz. Ben loobman kullanıyorum ve 6bin km'dir ne zincir temizliği yaptım, ne de yağlamayla uğraştım. Basıyorum düğmeye, zincir yağlanıyor. Ben atık motor yağı kullandığım için jant ve lastik de yağlanıyor bir miktar, yağ çok ince kalıyor çünkü ama motoru yıkarken onları da yıkıyorum nasılsa.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------
Yukarıdaki mesajda arkadaşın yolladığı vidyoyu yeni görebildim, işyeriinin firewall'unundan katakullilerle kurtularak. Aynı şeyden bahsetmişiz.
yan ayağa alıp çatal kısmından yerden 1 2 cm yükselecek şekilde kriko ile kaldırıyorum. Bu veya benzer yöntem kullanacaksan ön tekeri bir duvara yaslayıp motorun ilerlemesini engellemek elzem.
http://www.koctas.com.tr/oto-teknik-...iki-ton/16060/
http://www.loobman.co.uk/buy.asp
world-wide (£22.99). Şimdiki kura göre 105tl civarına denk geliyor.
Ben geçen sene, o zamanki kura göre 85 tl civarına almıştım sanırım. İngilereden genelde 1 hafta içinde geliyor, bana 6 günde gelmişti.
Ben şu şekilde yapıyorum. Elektronik zaman ayarlı damlatma 50tl civarı bir maliyeti oldu.
tek basina iseniz takoz ustune alabilirsiniz arka catali
http://www.koctas.com.tr/oto-teknik-...iki-ton/16060/
bunu almaya karar verdim.teşekkürler
benim zincirde kilitli ek yeri var evet, aynı tarz zincirleri yerinden kolayca sokup
gaz yagı yada mazota yatırıp (o ring vs durumuna göre) hava tutup kurutup yaglanıp vs vs yerine takılabilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------
o krikoyu bu sekilde sehpa olarak da kullanabilirsiniz,
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------
o krikoyu bu sekilde sehpa olarak da kullanabilirsiniz,
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)