Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Ybr'ye Araba Yağı Koydum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    TVS 150>Pulsar NS200 ve CBR500R
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ee o zaman neden motosikletlere ayrı yağ var sorması ayıp direk benzinli/lpg- dizel olarak neden ayırmadılar motosiklet yağları kendi içinde scooter enduro ss olarak bile ayrılıyor bunuda açıklarsanız sevinirim üreten firma bile yağları ayırırken kullanıcılar aynı demeside saçma arabalarda şanzımana ayrı yağ bildiğim kadarıyla debriyaj kuru bunlar motorda aynı yağ içinde araba yağı şanzıman dişlilerini tam anlamıyla koruyormu acaba
    Şimdi güzel kardeşim, triboloji(yağlama) hakkında dün harflerin ne manaya geldiğini anlattım. Okudun mu okumadıysan oku, ..

    Şimdi biraz daha detay vereyim sonrada sordugun sorunun yanıtını vereyim.
    o harlarde geçen kısım yağın yağ kısmını %90 nın hakında bilgi genel bilgi verir.
    %10 nun da ise katkı maddeleri vardır bu katkı maddeleri denir
    1.Detarjan
    2Pas önleyi
    3 Aşınma azaltıcılar(sürtünme azaltıcılar)
    4 antiriz
    5 Teflon
    6 Çinko

    Ayrıca Bornitrür boramax gibi maddeler ile eksatra aşınma azaltıcılar olur..

    Şimdi yagı ne bozar onu bilmen lazım yagı oksidasyon bozar.. Peki oksidasyon nasıl olur ,
    1yakıtda kükürt oranı fazla ise 2
    2 yüksek ısılarda motor metal aksamı ile
    3 motorun içinden dökülen partiküler ile
    4 hava filtren iyi iş yapmıyorsa dışardan alacagın toz lu pisli hava ile..

    Şimdi gelelim bunlar arasında ne fark var diye sormuşun;
    Eger büyük bir marina(gemi motoru) (iki zamanlı) motoru ise bu araçların kulandıgı yakıt çok kükürtlüdür, Bunun için kalın viscositeli donma önleyici ve çinko katık kulanılır( çinko katık normal binek araçlarda yasak)

    Yüksek devirli küçük silindirli araçlarda ise (ISIYA DAYANAN AMA VİSCOSİTESİNİ KAYBETMEYECEK BİR FORMÜLASYON KULLANILIR).

    Motor yagı ile şanzıman yağı arasındaki fark nedir?

    Bundan yaklaşık 10-15 yıl öncesinde manuel şanzıman yağları pek yaygın değildi. Bu yüzden yaklaşık 95 ve öncesi tüm hondalar için servislere gönderilen tamir ve bakım klavuzlarında bile manuel şanzımanlarda kullanılacak motor yağının viskozitesi ve API sınıfı belirtilmiştir(10w-40 API SL gibi).

    Artık manuel şanzıman yağları var. Ve tabi ki artık yeni gelen klavuzlarda manuel şanzıman yağı kullanılması öneriliyor.

    Peki nedir manuel şanzıman yağı ile motor yağının farkı?

    Motor yağı yanma gibi yüksek ısı üreten olaylarla başa çıkmak üzere, motordaki kirlenmeyle, ısıya bağlı yağın yanmasıyla mücadele etmek üzere geliştirilmiştir. Çok uzun vadeli bir korumadan ziyade bakım periyodu boyunca yanma ısısından minimum etkilenecek, bakım periyodu sonunda işlevini tamamlayacak şekilde üretilir.

    Manuel şanzıman yağı ise yüksek yanma ısısı gibi zorlu ortamlarla başa çıkmak zorunda değildir. Ancak onun temel görevi de en az 100bin km boyunca şanzımanı korumayı sürdürmesidir. Metal yüzeye tutunması daha güçlü olmak zorundadır. Soğukken daha akışkan, ısındıkça daha da yağlayıcı olmalıdır.

    Motor yağı ile şanzıman yağının viskozite endeksleri birbirinden farklıdır. 75-90 şanzıman yağı 10w-40 motor yağına, 80-90 şanzıman yağı ise 15w-40 motor yağına viskozite olarak denktir.

    Sonuç olarak, viskozitesi aynı olsa dahi motor yağı ile manuel şanzıman yağı arasında yapı ve görev olarak epeyce fark vardır. Ama zamanında, manuel şanzıman yağı yokken hemen hemen her manuel şanzımana motor yağı konulmuştur. Fakat bu durumda şimdiki periyodlardan çok daha sık periyodlarla yağ değişimi yapılması gerekir.

    Tam sentetik manuel şanzıman yağlarının bile piyasada çok rahat bulunabildiği günümüzde şanzımana motor yağı kullanmak pek mantıklı olmasa da ihtiyaç veya zorunluluk halinde kullanılmasında bir sakınca yoktur. Ama daha erken değişim yapılmalıdır.
    Alisilin ve yamtareroglu bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    23 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750D Integra 2016 Majestik Gri
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlığın içinde yağ kelimesi var, bende gözüküyor siz de gözükmüyor anlamadım.
    başlığı ilk açtığınızda ve bu mesajı yazdığımda yok idi. aşağıda alıntıladığım yorumlar da bu nedenle yapılmıştı zaten..

    Alıntı Usercom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşi gücü olan bu mesajı okumasın kötü espri içerir

    az koy ybr al dedik sen araba koymuşsun
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    başlık sakat.
    gerçi uzatmaya da gerek yok. nasılsa düzeltilmiş başlık

  3. #43
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    TVS 150>Pulsar NS200 ve CBR500R
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ee o zaman neden motosikletlere ayrı yağ var sorması ayıp direk benzinli/lpg- dizel olarak neden ayırmadılar motosiklet yağları kendi içinde scooter enduro ss olarak bile ayrılıyor bunuda açıklarsanız sevinirim üreten firma bile yağları ayırırken kullanıcılar aynı demeside saçma arabalarda şanzımana ayrı yağ bildiğim kadarıyla debriyaj kuru bunlar motorda aynı yağ içinde araba yağı şanzıman dişlilerini tam anlamıyla koruyormu acaba
    Bu sorunun cevabı birazda ticari bak güzel kardeşim ben tekstil işinde çalışıyorum , Bizden aynı kumaşı IGS alıyor 300TL ye satıyor, Aynı kumaşı hugo boss alıyor 600 Euro ya satıyor , Aynı kumaşı Armani alıyor dikiyor 2000 $ satıyor tüm bu ürünleri alan mutlu 2000 $ takım elbise alacak adama desen ki bak IGS de aynısı var 300 desen almaz alsada giymez, Aralarında fark yok mu var tabiki ama çok az astar dikim kalitesi etiket düğme ,içinde yazan marka gibi...

    Ögrenci kardeş , daha okuyacaksın iş hayatına atılacaksın bunları kendi gözlerin ile göreceksin o zaman dediklerimi belki anlayacaksın.

    Soruna cevap veriyim Fark var ama öyle abartılacak fark yok içinde bir takım katkı maddelerinin oranları az birşey değişik..

  4. #44
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    @serkany dostum tam millet bol keseden atıp tutuyor, yok mu adam gibi bir veri gösterecek diye yazacaktım ki senin yazdıklarını okumaya başladım. Eline sağlık.

  5. #45
    afu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Şehir
    çorlu/tekirdağ
    Peki castrol power 1 10w-40 ama birinin üzerinde racing diğerinde enduro resmi var. Arada ne fark var?

  6. #46
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    serkan guzel açıklamalar yapmış. API degerlerinden vizikoziteden vs bahsetmis, eyvallah.

    fakat motosikletler için olan JASO MA değerlerini atlamis.

    motosikletlerin (çoğu) debriyaji yag içinde çalıştığından aşırı kaygan otomobil yağlarının motosiklete koyulmamasi gerekir.

    mecbur kalinsa konulur, ölüm kalim meselesi degildir. fakat ne gerek var?

    kaliteli bir otomobil yagi zaten motosiklet yagindan daha ucuz değil ki.

    illa ipone-motul kullanin demez kimse, ama en azindan JASO MA degerini karşılayan bir yag koyun.

    castrol, shell, bp vs litresi 20-25 tl civarında.
    telike bunu beğendi.

  7. #47
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    TVS 150>Pulsar NS200 ve CBR500R
    Alıntı afu35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki castrol power 1 10w-40 ama birinin üzerinde racing diğerinde enduro resmi var. Arada ne fark var?
    Arkasında ki konuşan kodu(harfler) gönderirsen bakar aradaki farkı söylerim. Dediğin şeyleri görmedim bilemiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:49 ----------

    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    serkan guzel açıklamalar yapmış. API degerlerinden vizikoziteden vs bahsetmis, eyvallah.

    fakat motosikletler için olan JASO MA değerlerini atlamis.

    motosikletlerin (çoğu) debriyaji yag içinde çalıştığından aşırı kaygan otomobil yağlarının motosiklete koyulmamasi gerekir.

    mecbur kalinsa konulur, ölüm kalim meselesi degildir. fakat ne gerek var?

    kaliteli bir otomobil yagi zaten motosiklet yagindan daha ucuz değil ki.

    illa ipone-motul kullanin demez kimse, ama en azindan JASO MA degerini karşılayan bir yag koyun.

    castrol, shell, bp vs litresi 20-25 tl civarında.
    Hocam kaliteli araba yağı ucuz değil ki.Neden ucuz olsun motor yağı ile aynı hammadde.

    JASO MA değeri önemli onuda yazarım ama mevzu bahsimizde geçen konu YBR sende bende biliyorum ki YBR-125 için bu çokda önemli değil.. Ama çok güçlü bir 4silindir-100 Hp bir motordan bahsediyor olursak onuda değerlendiriz.

  8. #48
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arabamdan artan 10-40 yarı sentetik yağı motosikletime koydum. Sadece zararı debriyaj kaydırması yapabiliyomuş, olsun zaten yavaş kullanan birisiyim. Bazı arkadaşlar diyecek arabanın devriyle motorun devri aynı mı falan diye, motosikleti çok sakin kullanırım, arabamda daha fazla devir çeviriyodum desem yanlış olmaz. Bi kısım da diyecek ki arabanın motor sıcaklığıyla motosiklet aynı mı diye, motorumla en fazla 10-15 km yol gidiyorum sakin sakin, yağ ısınsa ne kadar ısıncak anca bi araba kadar.
    zaferce bunu beğendi.

  9. #49
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    itiraf ediyorum,
    ben de araba yağı koyuyorum.
    castrol 10w-40 magnatec.
    4 litresi 65 pangınot.

  10. #50
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Varsa burda bilgilendireceğin bikaç kelime, söyle dinleriz. Hakaret yok, yapma.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)