Burada yazanların hiçbirisi kadar eski ve tecrübeli bir motorcu değilim. Ancak ben de şu sıralar bu tip yüksek cc.li motorlara baktığım için, naçizane bir yorumda bulunacağım:
Ducati'nin kafadan ilk elde elenmesi gerekir çünkü o bir ss motor. Kesinlikle bir uzun yol motoru değil. Konforlu hiç değil.
MT09, diğer iki Kawasaki ile kıyaslandığında (aslında ne kadar kıyaslanabilir o da ayrı bir tartışma), cc ve fiyat bakımından oldukça farklı konumda. MT09 sıfır km motor ve fiyatı da 30.500 TL, ancak Kawalar 2012 model ve motor büyüklükleri MT09'dan yaklaşık 250 cc fazla. Hemen satmaya kalkınca değer kaybeder mi, etmez mi, araştırılmalıdır.
Gelelim son 2 Kawasaki'ye. Her ikisi de sport touring sınıfında, aynı 1043 cc motoru kullanan makineler (Z1000 ilana Naked/Roadster olarak yanlış yazılmış ancak o bir sport touring motor). Teknik değerler birbirinin hemen hemen aynısı. Aralarındaki farklar ateşleme sistemi, tekerlek çalışması, boyutlar, aks açıklığı, sele yüksekliği, yakıt kapasitesi ve dolu ağırlık bakımından. Bu değerlerden en önemlisi bence tekerlek çalışması. Her iki motorunda ön tekerlek çalışması mesafesi aynı ancak arka tekerlek çalışması Z1000'de 122 mm ancak Z1000SX'de 138 mm. Bu da gösteriyor ki uzun yolda Z1000Sx daha konforlu olacaktır. Aks açıklığı ve sele yüksekliği değerleri arasında ki 5 ve 10 mm.lik farkları saymazsak, Z1000Sx 2 litre fazla depo kapasitesi nedeni ile yine daha bir uzun yol motoru olduğunu ortaya koyuyor. Ancak 10 kg daha ağır, ancak ön diskler 10 mm daha küçük. Bu bir dezavantaj olarak duruyor. Sıfır fiyatlar arasındaki 950 Euroluk fark, 2. ele 500 Euro olarak yansımış. Yani SX 500 Euro daha fazla değer kaybetmiş gibi. Ancak SX'in yan çantaları ve motor koruma demirinin İngiltere Kawasaki sitesindeki fiyatlarının 550 ve 170 Sterlin olduğu görülüyor
http://www.kawasaki.co.uk/en/accesso...V9fXF1GDQZFPSM) ve
(
http://www.kawasaki.co.uk/en/accesso...hfUV5dRg0GRT0j).
Yani bu değerler Türkiye'de yaklaşık 2.000 + 1.000 TL.dir. Bu da açık bir şekilde SX'in daha aksesuarlı ve uygun fiyatlı olduğunu ortaya koyuyor.
Sonuç olarak, ben olsam bu 4 makineden;
1. İyi bir ustaya gösterir, mekanik ve motor aksamını kontrol ettirir, iyi durumda olduğuna kanaat getirirsem 3 yaşındaki Z1000SX'i tercih eder,
2. Pimpirikli biri isem, "Sıfır olsun, başım ağrımasın. Hem cebimden 5.000 TL daha az para çıksın, hem de 250 cc ve 40 kg daha hafif MT-09 ile daha az yatıt tüketiyim" dersem MT-09'u tercih ederdim (Çok uzak bir ihtimal).
Her halukarda tercihim Z1000SX olurdu.
http://i.hizliresim.com/vLNQRA.jpg