Triumph Tiger 800 2015 Modeller: XR, XRx, XC ve XCx
-
31 Ağustos 2015, 11:47
#1
Bir modelin çok versiyonu oldu mu, Web sayfası da kullanıcı dostu değilse neyin ne olduğunu anlamak için biraz kurcalamak gerekebiliyor. Ben kurcalamak zorunda kaldım. Siz kalmayın diye buraya bir özet geçeyim. (Tabii ki yazdığım her şey subjektif ve hataya teşnedir. Eleştirel düşünüp kontrol etmek sizin sorumluluğunuzdur. Yatırım tavsiyesi veya tıbbi tavsiye değildir. Kendi sorumluluğunuzu alarak kullanınız.)
4 versiyon gördüm: XR, XRx, XC ve XCx.
Bunların hepsi üç silindirli 800 cc hacminde, 9250 devirde 95 beygir güç, 7850 devirde ise 79 Nm tork üreten üreten bir motor kullanıyor. Versys ve VStrom 650 67 beygir civarında güç üretirken Super Tenere 112 beygir olduğuna göre Tiger 800'ler bu iki segmentin ortalarında bir yerde duruyor. Gücü kuvveti yerinde. Artçılı ve üç çantası yüklü vaziyette bile herkese yeter. Tamam 1000RR'cılara yetmez de zaten onlar da bu başlığa bile tıklamaz. Tıklasa bile bu satıra kadar bile okumazlar. O yüzden güçten yana bir sıkıntı yok. Ferah ferah yeterli. 650'lik segment yol enduroları veya yüksek seyahat motorları artçılı durumlarda bazen "Ah az daha güçlü olsa." dedirtiyorlar. Tiger 800'ler dedirtmez.
Triumph kaynaklarına göre bakımları 10000 km'de bir. 6000'de bir bakım isteyen Honda'lardan iyi, 15000'de bir bakıma giren KTM Adventure'lardan kötü. Korlas'ın motorları zorla 5000'de bir bakıma çağırması ise bir Türkiye klasiği.
Bunlar az önce kullandığım yol endurosu veya yüksek seyahat motoru tabirlerine uyan aletler. MT-09 gibi çıplak motor değiller. Yüksek bir ön camları var. MT-09 Tracer gibi ön camı yüksek çıplak motor da değiller çünkü amortisör hareket mesafeleri daha uzun. MT-09 ile Tracer versiyonunun amortisör hareket mesafeleri aynı: Ön/ arka 137/130 mm. Tiger 800'ler ise daha uzun hareket mesafeleri sunuyor. Bu da asfalt olsa bile bozuk olan, herkesi "büyük enduro" kullanmaya mecbur eden yurdumuz yollarında insanı daha rahat ettiriyor.
Hepsi zincirli, şaft yok. Şaft için üst segmente çıkmak gerekiyor.
Amortisörlerin sağladığı hareket mesafeleri XR'li ve XC'li modelleri birbirinden ilk maddeye getiriyor bizi. XR ve XRx ön/arka 180/170 mm hareket mesafesi sunarken XC'li olanlar 220/215 mm gibi dağdan taştan atlamayı göze almış cesur abiler için uygun ölçülerde geniş hareket mesafeleri sağlıyor. Hangi modeli seçebileceğiniz buradan belirginleşmeye başlıyor. Off-road gibi bir niyet varsa XC'li olanlar. Hususi off-road parkur arayışı yoksa XR'li modeller.
XR'li olanların önünde 43 mm Showa marka ters çatal var. XC'liler ise KTM'nin bir markası olan WP markayı tercih etmiş. Motorun maliyet fiyatını belirleyen önemli şeylerden birisi amortisör. Markası yeri yurdu belli bir amortisör varsa o motor iyidir arkadaş. VStrom 650'nin ön amortisörünün markasını bilen var mı mesela? Veya CBF600'ün? Teknik özelliklerde amortisör markası veriliyorsa orada kalite vardır aga. Benzeri bir durum fren kaliperleri için de vardır. BMW'de Brembo marka kaliper olur mesela, dersin ki "Tamamdır". Tiger 800'ler Nissin marka fren kaliperleri kullanmış. Güzel. Kapatılabilen ABS mevcut. (KTM'nin üst düzey seyahat motorlarında kullandığı Bosch marka bilmem kaçıncı nesil viraj ABS'si demediğine göre çağının son örneği bir ABS değil, bildiğimiz ABS. Bak, orada kalite KTM'yi işaret ediyor.)
Off-road eğilimli XC ve XCx modeller 21 inç ön tekere ve tel jantlara sahip. XR'li olanlarda ise 19 inç ön teker ve alüminyum jant mevcut.
Ayarlanabilir sele yükseklikleri var. Tahmin edileceği üzere XC'lerin sele daha yüksek: 84/86 cm. Alçak sele takılırsa bu değerler 82/84 oluyor. XR'lerde ise sele 81/83 cm. XR ve XRx, alçak sele opsiyonuyla 79 cm'ye kadar alçaltılabiliyor.
XR, XRx, XC ve XCx'in ağırlıkları sırasıyla 213, 216, 218 ve 221 kg. Dolayısıyla öküz ölüsü gibi ağır değiller. Mesela Super Tenere 257 kg.
Donanımlar arası farklar aşağıdaki biçimde sıralanabilir.
XR
Karter koruma
12V güç çıkışı
Ayarlanabilir manetler
XRx
XR'ye ek olarak
Sürüş modları
Kendiliğinden kapanan sinyaller (Buna asla ihtiyaç duymamalısın. Bu sana lazım oluyorsa Yol Sanatı kafasından birilerinden eğitim al. Honda'da CSS'de Yamaha'da öğretmezler bu işleri. Yol eğitimi al, sokaklarda nasıl motor süreceğini öğren. Otoparkta yatırma kaldırma motorcusu olacaksan Honda güzel. Ama yolda süreceksen yol eğitimi alacan. Virajlı dağ yollarında, şehir içinde ve dışında, otobanda gerçek hayat ortamları için Motosiklet Yol Sanatı, IAM, RoSPA, ART, GiS, OMM işlerine girecen aga.)
Hız sabitleyici (Bir başka gereksiz aksesuar daha.)
Orta sehpa
Rahat sele
Ayarlanabilir ön cam
Bir 12V güç çıkışı daha
XC
Tel cant
Gaga (Bak bu çok lazım.)
Ayarlanabilir ön amortisör
Radyatör koruma
Karter koruma
12V güç çıkışı
Ayarlanabilir manetler
XCx
XC'ye ek olarak
Motor koruma demirleri (Sanırım bir motorun bunu standart olarak verdiğini ilk kez görüyorum. Çok iyi.)
Sürüş modları
Kendiliğinden kapanan sinyaller
Hız sabitleyici (Bir başka gereksiz aksesuar daha.)
Orta sehpa
Rahat sele
Ayarlanabilir ön cam
Bir 12V güç çıkışı daha
Bu türden motorlar alınınca bazı aksesuarlar da olmazsa olmaz oluyor. Koruma demirleri şart. Givi'ninkiler daha güzel. Orjinal sis farlarının yeri de çok güzel, ışığı da. Elcik ısıtma soğukta uzun sürüşler yapılıyorsa lazım. Arka çanta şart da yan çantalar artçılı konaklamalı seyahat edene lazım. Triumph sallantılı çantalarını değiştirmişe benziyor. Alümünyum orjinal çanta işine girmiş gibi. Çok şık.
Fiyatlar
XR: 12200 € (40000 TL)
XRx: 14200 € (46000 TL)
XC: Bulamadım.
XCx: 15200 € (50000 TL)
Yüksek seyahat motoru kullanan genel kitle için XRx uygun. Aynı güç segmentinde rakip olarak KTM 1050 Adventure bulunuyor. 16500 €'luk (54000 TL) fiyatıyla daha pahalı. Üstleik Triumph'un XRx ile standart olarak verdiği aksesuarları da hesaba katarsak fiyatları arasında çok fazla fark var. Triumph çok daha uyguna veriyor.
Sanırım motoru almamak için iki sebep olabilir. Fiyata bütçenin yetmemesi ve Korlas. Bu arada Korlas motoru teste açmış bugünlerde. Ankara'ya yollasa da hevesimizi alsak biz de.
Kaynak: http://edition.pagesuite-professiona...6-5de48533eb62
Reklamlar
-
bugün gidip 2016 xr aldım. dediğiniz gibi xrx'de gereksiz bulduğum özellikler var. hız sabitleyici ve sürüş modları gibi.
inşallah memnun kalırım.
teşekkürler bilgiler için.
-
motorunuz hayırlı olsun.
tiger 800 xcx in benim için en ideal model. araziye uygun çünkü. 2015 kasımda az kalsın satın alıyordum son anda vazgeçtim. bu arada memnuniyetsizlikten falan değil , bir süre kendimi zora sokmayayım diye almadım. bence tek eksiği gidonun alçak kalması oda zaten yükseltme ile halledilen bir olay.
fakat muhtemelen tenereden sonra alacağım motor 800xcx veya super tenere olacaktır. artık o andaki ruh halime bağlı her şey.
-
prometheus75 adlı üyeden alıntı
bugün gidip 2016 xr aldım. dediğiniz gibi xrx'de gereksiz bulduğum özellikler var. hız sabitleyici ve sürüş modları gibi.
inşallah memnun kalırım.
teşekkürler bilgiler için.
Kaça aldığınız paylaşır mısınız? Benimde kanım bitlendi, 2014 ü sıfırlasam mı diyorum
-
Tam da aradığım konu.Teşekkürler bilgiler için.Bu arada gaganın olayı nedir?
-
Ahmetbahadır adlı üyeden alıntı
Bu arada gaganın olayı nedir?
Ne olayi olacak, süs.
-
2017 modellerde durum şöyle görünüyor.
(bkz. kaynak)
-
Bugün Korlas 800 XRx Low için 48500 TL fiyat verdi. Bu modele orta sehpa takılamıyor, onu da yazsalardı keşke siteye Packjack gibi pratik aparatlar ufak işlerde yardımcı olabilir. Başlangıç motoru olarak F700 ile XRx arasındayım ama Triumph daha çekici.
-
Ben sizin sevmediğiniz hız sabitleme ve modlar için XRX düşünüyorum yalnız 800 cc motor için 48500 tl bana çok geldi. Yine hayalleri başka bahara erteledim.
-
CemoKa adlı üyeden alıntı
Ben sizin sevmediğiniz hız sabitleme ve modlar için XRX düşünüyorum yalnız 800 cc motor için 48500 tl bana çok geldi. Yine hayalleri başka bahara erteledim.
İkinci el baksanız olmaz mı? Bu modelleri alanlar genelde kaliteli ürün ve işçilik isteyen ve iyi bakan kullanıcılar oluyor. Veya bir iki özellikten feragat ederek aynı sürüş keyfini XR alarak da karşılayabilirsiniz.
-
Tiger bana göre piyasadaki sınıfına göre en iyi motorlardan bir tanesi, özelllikle3 silindir olması bana göre çok daha iyi. Iyi bir torku ve güzel bir motor sesi var. Ben yeşil rengine bayılıyorum açıkçası. AEA bir videoda ktm ve Bmw ile birlikte Tiger i da test etmislerdi ve 3 kisiden 2 si tigeri secmisti.
Ayni donanim özelliklerini baska bir motorda alsaniz daha fazla odersiniz.
Konuyu açan arkadasada tesekkurler. Yararlı bilgiler.
-
Satamıyorum satsam 1200 lüğünü almak gerekecek
-
-
Bende zamanında almayı düşünüp Tracer'a yönelmiştim ama bir test motorunu kullanmayı bekliyorum, Tracer'ın verdiği heyecanı alabilirmiyim ondan çok şüpheliyim.
-
23 Ağustos 2017, 16:14
#15
Zaferce allah razı olsun , içime bir ingiliz atı sevdası düştü ki sorma gitsin..
2013 ve öncesinde kronik marş motoru sorunu varmış sonra ki modellerde düzeltimişler bu bilgi de benden olsun..
-
23 Ağustos 2017, 23:49
#16
Modeller bi harika ama korlas diyorum ve gidiyorum
-
24 Ağustos 2017, 00:05
#17
Yilldiray adlı üyeden alıntı
İkinci el baksanız olmaz mı? Bu modelleri alanlar genelde kaliteli ürün ve işçilik isteyen ve iyi bakan kullanıcılar oluyor. Veya bir iki özellikten feragat ederek aynı sürüş keyfini XR alarak da karşılayabilirsiniz.
6 bin km Africa Twin macerasından sonra 2016 XRX bakıyorum ikinci elde. Bayram sonu belki almış olabilirim 2016 model XRX.
-
24 Ağustos 2017, 08:37
#18
CemoKa adlı üyeden alıntı
6 bin km Africa Twin macerasından sonra 2016 XRX bakıyorum ikinci elde. Bayram sonu belki almış olabilirim 2016 model XRX.
Ayıptır sorması africa twin'i neden begenmedin ..
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
-
24 Ağustos 2017, 08:58
#19
serif abi adlı üyeden alıntı
Ayıptır sorması africa twin'i neden begenmedin ..
Beğenmedim değil, motorla yoldan çıktım, tarlaya girip düştüm, motorun yürümesinde, elektroniğinde hiç bir problem yok, sırf kafa grenajı far vs hasar aldı diye 25-30 bin tl hasar çıkarttırlar, kaskodan motor perte ayrılacak büyük ihtimal. Onun yerine başka motor bakıyorum artık.
-
24 Ağustos 2017, 10:07
#20
CemoKa adlı üyeden alıntı
Beğenmedim değil, motorla yoldan çıktım, tarlaya girip düştüm, motorun yürümesinde, elektroniğinde hiç bir problem yok, sırf kafa grenajı far vs hasar aldı diye 25-30 bin tl hasar çıkarttırlar, kaskodan motor perte ayrılacak büyük ihtimal. Onun yerine başka motor bakıyorum artık.
Büyük geçmiş olsun hocam..
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)