10-15 Yaş arası enduro motorsiklet alınmalı mı ?
Reklamlar
-
28 Ağustos 2015, 20:56
#1
Bütçe nedeniyle biraz eski motorlara bakmaya başladım kafamda 3 model var
sizce bu motorlardan birisini alsam sıkıntı yaratır mı bana ?
Ve bu yaşda motor alırken nelere dikkat etmem gerekiyor ? Kilometrenin fazla olması sorun yaratır mı ?
- Bmw F650 GS
- Transalp
- Aprilia Pegaso 650
Reklamlar
-
28 Ağustos 2015, 21:05
#2
büyük motor büyük dert.. Tercih meselesi tabi. ama temizini bulman %5 desek, %95 uğraşıcak soğuyacaksın demektir. Onun yerine 0-1-2-3 yaş 250cc 10bin km görmemiş daha ucuz ve sağlam bir sürü altarnatif var. asfalt diyosan CRF kullandım memnundum. Arazi diyorsan klx.. Çok para varsa WR250
-
28 Ağustos 2015, 21:10
#3
-
28 Ağustos 2015, 22:00
#4
Benimde aklimda ve hedefimde bu makinelerden var. Suanki motorum satilik hele satilsin ona gore bakacagim.
Bende su modelleri takip ediyorum.
Transalp xl650
V strom dl650
Cbf 500
Bmw den biraz cekiniyorum masraf cikarirsa bana pahali gelebilir.
Bakalim nasip belkide baska motor denk gelir onu alirim.
Kisacasi aklimda olan makine su sekildedir. Uclu canta seti olmasi ve lastik durumu iyi olmasi basta olmak uzere diger aksesularlarinda olmasini isterim.. alipta yeniden masraf etmek istemiyorum. Dolu makine bakimli alirim benzini koyar gezerim.
Suan malum sitede de bir cok transalp buldum hemen gidip alinacak cinsten ama daha benim motorum satilmadi.. hayirlisi bakalim artik.
Herkesin gonlunce olsun.
-
28 Ağustos 2015, 23:23
#5
2006 F650 GS im var aslan gibi , yillara yollara meydan okur... ustelik her parcasini bulabilirsin ama japonda zorlanirsin.. ayrica bakimlari japonlar gibi 5000 de degil 10binde birdir... olduremezsin motoru..
Enjeksiyon olsun ABS olsun, elcik isitma olsun, tork olsun, 3.2 litre yaksin hem yola hem araziye gelsin dedinmi ortada BMW den baska motor kalmaz... yukarida saydigin motorlarda abs ve enjeksiyon elcik isitma yok...
-
29 Ağustos 2015, 00:20
#6
-
29 Ağustos 2015, 00:32
#7
Salt binici değil, motorun mekaniğinden elektriğine, kapsamlı bir motosiklet bilgisi olmayana tavsiye etmem. "Enduro" dediğimiz tarz genel kullanıldığı anlamda stabilize, bozuk yollarda dağ bayır gezilerde kullanılan, düştüsü - kalktısı çok olan motosikletler genellikle.
Ülkemizde ise gözlemlerime göre maalesef servislerin çoğunda büyük vurdumduymazlık var. Araçların manuelinde yazan bakım kılavuzunu dahi doğru düzgün kontrol etmeden üstün körü periyodik bakım yapılıyor. Oysa ki her bir parçanın malzeme ömrü, farklı bakım ve değişim periyodu mevcut. Araç yıllandıkça ve sahip değiştikçe bilhassa motosikletin üstünkörü periyodik bakımlarının bile muntazam yapıldığı şüpheli hale geliyor.
Bunun dışında çoğu motosiklet sürücüsü de bilhassa biraz yaşlanınca motoruna pek özen göstermiyor. Mutad temizliğini, kontrollerini dahi savsaklıyor. Uzun yıllar aynı ve titiz sahibi tarafından düzgün bakıldığından emin olabiliyorsak, gerçekten "usta" sıfatını hak eden birilerine hatır için değil emeğinin karşılığını vererek dip temel muayene ettirebiliyorsak (yahut kendimiz "usta" derecesinde bu işi biliyorsak) alınabilir.
Son olarak ülkemizde maalesef 2. el piyasasında da fahiş fiyatlar egemen. Motosiklet de sonuçta bir meta ve belli bir tükenme süreci, amortisman bedel kaybı var. Fakat 8-10-15 yaşında hasbelkader dış görünüşü albenili (temiz duran), mekaniği pek çok parçası doğa yasaları gereği ömründen yitirmiş aletlere büyük paralar istiyor satıcılar.
"Sıfır" motosiklet daha kontağı çevirir çevirmez artık kullanılmış mal kategorisinde makul oranda bedelinden kaybetse, malum internet sitelerinde "ne tutturursam" diye şişirilmiş/pazarlık paylı ya da fahiş fiyatlar yerine gerçekçi fiyatlar geçerli olsa, satıcısı da kendisi model yükseltirken, başka içine sinecek 2. el motor alırken malın değeri kadar daha makul para ödeyecek olsa 2. el ticareti böyle zulüm ve bu denli büyük risk olmaz.
-
29 Ağustos 2015, 01:29
#8
Her kim BÜYÜK CC MOTOR DÜŞÜNÜRSE EĞER,
iLK OLARAK alıcı ile konuşun VE MOTORUN YAĞINI BOŞALTTIRIN,
SONRASINDA yağın tavasının dibini kontrol edin,
içerisinde MİNİK MİNİK ALTIN TOZLARI VARSA EĞER,
BİLİNKİ YAKINDA krank'tan arıa verecektir,
Uzak Durun...
-
29 Ağustos 2015, 19:31
#9
Yaşadığım yerde ki insanlara sordugum zaman pişman olursun gibi terimler geliyor fakat bir benzin istasyonunda çalışıyorum bahsettiğim motorlardan geliyor sürekli her kullanana fikir danışıyorum hepside memnun tavsiye ediyor.
Cidden çok kararsız kaldım :D
-
29 Ağustos 2015, 19:35
#10
Bu motorlar genelde hiç 30 bin km'yi aşmaz ne hikmetse. 15 yaşında motor atıyorum 26 bin km'de. Benim 3 yıllık Mondial bile 20 bine merdiven dayadı.
-
29 Ağustos 2015, 19:43
#11
Alınmaz kardeş , çok arıza çıkarır masraflı olur. Ucuz diye alırsın bi o kadar da parçaya ustaya verirsin. Hiç bulaşma bence.
-
29 Ağustos 2015, 20:09
#12
O yaşlarda enduro dışında motor alınmaz zaten. Sıfır tenere var bende, arkadaşın 2005 Xt660r si bundan farksız. Rahatça alınabilir.
Bmw riskli seçim olur. Özellikle 2005 öncesi. Diğerleri alınabilir.
Kawasaki kle500 düşünülebilir daha ucuz istenirse. Bu motor çift silindir olmasıyal bmw ve yamahadan avantajlıdır.
Bmw 3,2 lt yakıyor demiş bir arkadaş bana çok iddialı geldi bu rakam. Tabiki tek silindir az yakar ama 250 cc ler bile 3,5 lt yakıyor kullandık biliyoruz.
Honda transalp çok yakar.
Avrupalılar ülkemizde veya dünyanın heryerınde turluyorlar. Yeni motorla turlayan az.
Herkes motoru ucuz tutup bütçeyi yola ayırıyor. Ve bizimki gibi tehlikeli ülkelerde motora bişey olsa da sorun olmasın diyor.
Yeni motorla turlayan Avrupalı ben çok çok az gördüm.
Yamaha xt600 adlı motoru hepimiz biraraya gelsek bozamayız mesela. Olmaz yani. Yapılabilemez.
Çok korkmayın.
-
29 Ağustos 2015, 21:17
#13
KLE 500 iyi bir tercih gibi duruyor şuan siz ne dersiniz
Yaşadığım şehirde satan yok maalesef şehir dışına gitmem gerekiyor ordada tanıdık usta gibi şansım yok, alırken nelere dikkat etmem gerekir ?
-
29 Ağustos 2015, 21:22
#14
2003 model Aprilia Caponord aldım 117.000 km de. Şu an 126.000 oldu ve sadece kronik sorunu olan marş rölesini değiştirdim şimdiye kadar.
Alınmaz ocağına incir ağacı diker, çok masraf edersin diyenlerin kaç tanesinin böyle bir tecrübesi oldu merak ediyorum. Ben tercihimden memnunum ve her bindiğimde şükrediyorum iyi ki almışım iyi ki bana nasip olmuş diye.
Yalnız bu tarz motorların bir kötü yanı var, hani masrafı çok olur diyolarya; vampir gibi yaklaşıyor ustalar yolunacak kaz gibi bakıyor insana eğer büyük motor kullanıyorsa.
Ben internette araştırdım ilk alınca hangi ustaya gideyim diye. Menderes diye birinden bahsediyorlardı. Bir kez dükkanına gittim bir daha asla adım atmam dükkanından içeri adam resmen soymaya kalktı beni yeni aldım deyince vampirella kılıklı herif.
-
29 Ağustos 2015, 21:46
#15
valla bir tanidigimda 2006 KLR 650 aldi bu hafta agzi kulaklarinda mutluluktan ucuyor.. aslan gibi motor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------
mephamd adlı üyeden alıntı
O yaşlarda enduro dışında motor alınmaz zaten. Sıfır tenere var bende, arkadaşın 2005 Xt660r si bundan farksız. Rahatça alınabilir.
Bmw riskli seçim olur. Özellikle 2005 öncesi. Diğerleri alınabilir.
Kawasaki kle500 düşünülebilir daha ucuz istenirse. Bu motor çift silindir olmasıyal bmw ve yamahadan avantajlıdır.
Bmw 3,2 lt yakıyor demiş bir arkadaş bana çok iddialı geldi bu rakam. Tabiki tek silindir az yakar ama 250 cc ler bile 3,5 lt yakıyor kullandık biliyoruz.
Honda transalp çok yakar.
Avrupalılar ülkemizde veya dünyanın heryerınde turluyorlar. Yeni motorla turlayan az.
Herkes motoru ucuz tutup bütçeyi yola ayırıyor. Ve bizimki gibi tehlikeli ülkelerde motora bişey olsa da sorun olmasın diyor.
Yeni motorla turlayan Avrupalı ben çok çok az gördüm.
Yamaha xt600 adlı motoru hepimiz biraraya gelsek bozamayız mesela. Olmaz yani. Yapılabilemez.
Çok korkmayın.
dostum F650 GS 3.2 lt icin ornek bir sayfa
http://www.bikez.com/motorcycles/bmw_f_650_gs_2006.php
Benim olcumlerimde 3.5 civari dikkatsiz kullanimda..
-
30 Ağustos 2015, 10:27
#16
sahibinden sitesini bol bol dolaşacaksın yeni düşen ilanları bileceksin. Birde niyetlendiğin motoru o modelin face sayfasından sor. Tanıyan vardır mutlaka. Mesela kle 500 face sayfasına gir orda sahibinden ilanını sor. Ama her ilanı da kopyala yapıştır yapma önce kendi süzgecinden geçir
-
30 Ağustos 2015, 11:44
#17
Süper Moderatör
elin anahtar tutuyor, bakim ve tamirat yapmaktan hoslaniyorsan korkma.
kaliteli motorlar, ariza yapsa da o arizayi bir kere tamir edersin.
Yeter ki parcasi bulunan bir model olsun.
kafanda almak istediğin motoru netlestirdikten sonra söyle yap;
motoru yürütme ile ilgili hayati parcalari nette ve piyasada araştır. var mi, varsa kac para?
cidden o motor seninmis ve o parca acele lazimmis gibi simulasyon yap kendine
-
30 Ağustos 2015, 11:52
#18
Kimse konu başlığını okumuyor mu acaba 10-15yaş enduro kullanabilir mi diyor. Biri ordan korkma diyor. Ya güzel kardeşim daha çocuk yaştasın bir kere boyun yetmez ayrıca ehliyetsizsin demiyor mu? Ben mi anormalim acaba.
-
30 Ağustos 2015, 12:00
#19
Bu konuda durum şöyle, bir arkadaşa 2000 model F650 aldık, tıkır tıkır çalışıyor. 3 defa uzun yol yaptı, henüz hiçbir sorun yaşamadık. Bir diğer arkadaşa 2000 model (enduro değil ama fikir verir) BMW 1100 RT aldık, satsan satılmıyor, yaptırsan motor parası istyorlar, tesisat cacık, motor sorunlu, grenajlar hırpalanmış. İkisi de aynı model yılı. Aradaki fark şu, F650'yi alırken götürdük ıncığına cıncığına baktırdık, sağlam, alın dedi usta, RT'yi alırken aceleye geldi, baktırmadık, başımıza dert aldık.
İşinin ehli iyi bir ustaya baktırıp alınırsa, düzgün kullanılmış bakımlı bir enduro (kendini kanıtlamış markalardan bahsediyorum) alınır yaş çok mühim değil. Tabi herhangi bir tamir gerektirme durumunda yaptırılabilme potansiyeline sahip olması açısından, Japon öneririm Alman değil. İki buji kablosuna 500 tl civarı para istediler RT'nin. RT'nin ufak tefek masraflarının onarım masrafına japonun yıkığını diriltiyorlar.
-
30 Ağustos 2015, 12:15
#20
yeknet adlı üyeden alıntı
Kimse konu başlığını okumuyor mu acaba 10-15yaş enduro kullanabilir mi diyor. Biri ordan korkma diyor. Ya güzel kardeşim daha çocuk yaştasın bir kere boyun yetmez ayrıca ehliyetsizsin demiyor mu? Ben mi anormalim acaba.
bunu söylemek istemem ama siz anormalsiniz
ben de ilk okuduğumda öyle anladım ama başlığı bi daha okuyunca anlaşılıyor öyle olmadığı
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------
Fısıldayan, bu arada KLE 500 Türkiye diye facebook grubu var, düşünürseniz eğer, bu motor hakkında her türlü bilgi ve tecrübe paylaşımlarımızı bulabilirsiniz bu grupta
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)