Bu lastiğin yanakları nerede eriyecek?
-
28 Ağustos 2015, 19:24
#1
Rosso 2 kullanıyorum malumunuz buz gibi eriyor lastik, işim ve evim arası motoru yatırabileceğim hiç bir yer yok topu topu 10km bile yoktur belki gidiş geliş ve sürekli dur kalk yapmak zorundayım haliyle gaz, fren, gaz, fren yapa yapa arka lastiğin ortası düzleşmeye başladı. Dün servisteki eleman çok mu lastik yakıyorsun dedi, bugün motor bakmak için başka bir servise uğradım orda da aynı lafı duydum abi hiç mi yatırmıyorsun diye. Yani yatırmayı bende isterim ama yol yok ki arkadaş. Zorla doğru düzgün viraj olmayan yerlerde motoru yatırıp üstünde sopa gibi duruyorum artık sırf yokluktan viraj üretiyorum kendi kendime, ya milleti kulak arkası etmeye devam edeceğim ya da istanbul içinde semt semt viraj arayacağım ama o da sakat havalar sıcak tüm yollar cam gibi yeni asfalt yok motoru yatırabilecek.
Buna çözüm bulan (bana kalsa sorun bile değil ki çözümü olsun) ya da bi fikri olan var mı? Olmadı yarın çıkıp riva yolunu arşınlayacağım sizin önerileriniz nelerdir?
Reklamlar
-
28 Ağustos 2015, 19:33
#2
Sırf lastik yanağı aşınsın diye yol yapılmaz elbette . Yani yapılır ama mantıklı olur mu?
Hiç yatırmıyor musun diyenlere ben kaldırmayı seviyorum denilebilir, bir haftasonu gezisinde zaten lastikte ne yanak kalır ne boyun
-
28 Ağustos 2015, 19:37
#3
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Sırf lastik yanağı aşınsın diye yol yapılmaz elbette . Yani yapılır ama mantıklı olur mu?
Hiç yatırmıyor musun diyenlere ben kaldırmayı seviyorum denilebilir, bir haftasonu gezisinde zaten lastikte ne yanak kalır ne boyun
Hocam zorla geziye çıkartacaklar yemin ediyorum Yahu zaten havalar sıcak hafta içi iş yoğunluğu bi haftasonu yata yata geçsin diyorum çıkmıyorum sağa sola fazla bundan sonra zorla çıkacağım bu gidişle
-
28 Ağustos 2015, 20:00
#4
Şileye gidin. Çatalcaya gidin. Riva bence uygun değil.
-
28 Ağustos 2015, 20:24
#5
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bune adlı üyeden alıntı
Rosso 2 kullanıyorum malumunuz buz gibi eriyor lastik, işim ve evim arası motoru yatırabileceğim hiç bir yer yok topu topu 10km bile yoktur belki gidiş geliş ve sürekli dur kalk yapmak zorundayım haliyle gaz, fren, gaz, fren yapa yapa arka lastiğin ortası düzleşmeye başladı. Dün servisteki eleman çok mu lastik yakıyorsun dedi, bugün motor bakmak için başka bir servise uğradım orda da aynı lafı duydum abi hiç mi yatırmıyorsun diye. Yani yatırmayı bende isterim ama yol yok ki arkadaş. Zorla doğru düzgün viraj olmayan yerlerde motoru yatırıp üstünde sopa gibi duruyorum artık sırf yokluktan viraj üretiyorum kendi kendime, ya milleti kulak arkası etmeye devam edeceğim ya da istanbul içinde semt semt viraj arayacağım ama o da sakat havalar sıcak tüm yollar cam gibi yeni asfalt yok motoru yatırabilecek.
Buna çözüm bulan (bana kalsa sorun bile değil ki çözümü olsun) ya da bi fikri olan var mı? Olmadı yarın çıkıp riva yolunu arşınlayacağım sizin önerileriniz nelerdir?
Düz yol, lastiklerinin tadını almana engel olur. ya piste gireceksin yada 50-60 ile dönebileceğin virajlı yol bulacaksın, 90-100le döneceksin. Bulursan haberim olsun, benim irc lerle karşılaştıralım.
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Sırf lastik yanağı aşınsın diye yol yapılmaz elbette . Yani yapılır ama mantıklı olur mu?
Hiç yatırmıyor musun diyenlere ben kaldırmayı seviyorum denilebilir, bir haftasonu gezisinde zaten lastikte ne yanak kalır ne boyun
Adam rosso2 çakmış. 6 ay sonra ölecek o lastikler. Tadını çıkartamamış. O lastiklerle stoppie, teker, akla her türlü maymunluğu yapması lazım.
brooklynnn adlı üyeden alıntı
Şileye gidin. Çatalcaya gidin. Riva bence uygun değil.
Şile ve riva aynı konspet. Tatil zamanları uzak durmak lazım. Çatalca-silivri düz yol.
Son olarak şahsi fikrim mevsim sona ermeden adam toplayıp, istanbul-düzce seyahati yapıp gelin. ( Motoru açmak için uzun yol aradığımı hayatta söylemem.)
Sonradan aklıma geldi, kilyos taraflarıda olabilir bak.
-
28 Ağustos 2015, 20:25
#6
10 km de lastikde isinmazki...bunu kapali bir pazar alaninda bile yapabilirsin manevra calis peglere kadar surteceksin..biz kapali alan egitimlerinde lastik izlerine bakar daha da yatirirdik..
kapali alanda manevra egitominden sonra cbr 125 imin lastik izleri..
-
28 Ağustos 2015, 20:54
#7
Riva beach clube gelmeden 5km önce bozhane tabelası var gir oraya devam et yavaş 50-60km hizlarla viraj yaparsın
çatalcaya git otobandan Çatalca ' nın içinden 3 . köprü için yapılan yeni yol var ama en az140km hızlarda viraj yaparsın yerse tabi
Oralarida begenmezsen haber ver
-
28 Ağustos 2015, 21:30
#8
-
28 Ağustos 2015, 21:35
#9
000000 adlı üyeden alıntı
Düz yol, lastiklerinin tadını almana engel olur. ya piste gireceksin yada 50-60 ile dönebileceğin virajlı yol bulacaksın, 90-100le döneceksin. Bulursan haberim olsun, benim irc lerle karşılaştıralım.
Adam rosso2 çakmış. 6 ay sonra ölecek o lastikler. Tadını çıkartamamış. O lastiklerle stoppie, teker, akla her türlü maymunluğu yapması lazım.
Şile ve riva aynı konspet. Tatil zamanları uzak durmak lazım. Çatalca-silivri düz yol.
Son olarak şahsi fikrim mevsim sona ermeden adam toplayıp, istanbul-düzce seyahati yapıp gelin. ( Motoru açmak için uzun yol aradığımı hayatta söylemem.)
Sonradan aklıma geldi, kilyos taraflarıda olabilir bak.
Uzun ömürlü süt mü bu 6 ay ömrü olsun
-
28 Ağustos 2015, 22:11
#10
Adam rosso2 çakmış. 6 ay sonra ölecek o lastikler. Tadını çıkartamamış. O lastiklerle stoppie, teker, akla her türlü maymunluğu yapması lazım.
Bu fikir yanlıştır ! Lastiklerin en az 2 yıl kullanım ömrü vardır. Lastiğin bitmesine sebep olan km dir. Sakın lastiğinizi 6 ay oldu diye atmaya, rosso 2 altı ayda bitiyor diye almaktan vazgeçmeye falan kalkmayın. Ha 6 AYDA 10000 KM YAPARSIN, PİSTE GİRER, KALİTELİ ASFALTTA YOL YAPARSIN, O ZAMAN BİTEBİLİR.
Bileği bükmek kitabını okursanız aşırı yatışın bir hata olduğunu görürsünüz. Az yatış açısı, daha cesur gaz kontrolüne imkan tanır. İllede bu kenarlar bitecek diyorsanız, bu kitabı okuyup anlamanız, kaza yapmamak için korunma reflekslerini kontrol altında tutmayı, hangi viraja geç gireceğinizi , motoru ne kadar hızlı ve hangi açıya kadar yatıracağınızı, 40 60 ağırlık dağılımı kuralını, ağırlığın önden arkaya veya arkadan öne alınmasının nasıl olduğunu ve neleri değiştirdiğini öğrenmeniz açısından çok yardımcı olur. Tabi ki en güvenli yol piste girmektir.
-
28 Ağustos 2015, 22:17
#11
Virajlı yol yok tamam da hiç mi döner kavşaktan geçmiyorsun arkadaş, bu lastiklerle motor kendi yatıyor zaten...
-
28 Ağustos 2015, 22:18
#12
Kardeşim Şile yap Şileden Ağvaya eski yoldan git aynı güzergahtan geri gel viraj a doyarsın.Lastiklerinin de hakkını verirsin.
-
28 Ağustos 2015, 22:43
#13
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Uzun ömürlü süt mü bu 6 ay ömrü olsun
EMRE ÇITIR adlı üyeden alıntı
Adam rosso2 çakmış. 6 ay sonra ölecek o lastikler. Tadını çıkartamamış. O lastiklerle stoppie, teker, akla her türlü maymunluğu yapması lazım.
Bu fikir yanlıştır ! Lastiklerin en az 2 yıl kullanım ömrü vardır. Lastiğin bitmesine sebep olan km dir. Sakın lastiğinizi 6 ay oldu diye atmaya, rosso 2 altı ayda bitiyor diye almaktan vazgeçmeye falan kalkmayın. Ha 6 AYDA 10000 KM YAPARSIN, PİSTE GİRER, KALİTELİ ASFALTTA YOL YAPARSIN, O ZAMAN BİTEBİLİR.
Bileği bükmek kitabını okursanız aşırı yatışın bir hata olduğunu görürsünüz. Az yatış açısı, daha cesur gaz kontrolüne imkan tanır. İllede bu kenarlar bitecek diyorsanız, bu kitabı okuyup anlamanız, kaza yapmamak için korunma reflekslerini kontrol altında tutmayı, hangi viraja geç gireceğinizi , motoru ne kadar hızlı ve hangi açıya kadar yatıracağınızı, 40 60 ağırlık dağılımı kuralını, ağırlığın önden arkaya veya arkadan öne alınmasının nasıl olduğunu ve neleri değiştirdiğini öğrenmeniz açısından çok yardımcı olur. Tabi ki en güvenli yol piste girmektir.
Sanırım her ikinizde rosso nun nasıl bir lastik olduğundan bihabersiniz.
1- O lastik istanbulda çukurda yarılıyor. ( 2 kullanıcısından, yüzyüze kontrol ederek teyit etmiştim)
2- yumuşak hamur olduğu küçük cam parcaları, ufacık taşlar bile lastik üzerinde yırtıklara sebep oluyor. ( 3 kullanıcıdan ( bir tanesi konuyu açan @bune) yüz yüze teyit etmiştim)
Bu koşullar 6 ay içerisinde o ufacık yarıklar hızla artıyor, lastiği kullanılamaz hale getiriyor. O lastiğin yeri pist, bizim yollarımız değil.
İnanmıyorsanız kullanıcılarına sorun.
Sonuç olarak parasını harcamış, bırakın yol tutuşu güzel lastikle her türlü itliği yapsın. kendini geliştirsin.
Not: @EMRE ÇITIR, sana mevzuyu anlatmak çok uzun zaman alır. Senin motorun kazasız/belasız hep dik gitsin. Kaskını asfalta sürmeye çalışan arkadaşlara selam verip, satırlarımı sonlandırırım.
-
28 Ağustos 2015, 22:54
#14
000000 adlı üyeden alıntı
Sanırım her ikinizde rosso nun nasıl bir lastik olduğundan bihabersiniz.
1- O lastik istanbulda çukurda yarılıyor. ( 2 kullanıcısından, yüzyüze kontrol ederek teyit etmiştim)
2- yumuşak hamur olduğu küçük cam parcaları, ufacık taşlar bile lastik üzerinde yırtıklara sebep oluyor. ( 3 kullanıcıdan ( bir tanesi konuyu açan bune) yüz yüze teyit etmiştim)
Sonuç olarak 6 ay içerisinde o ufacık yarıklar artıyor sonucunda lastiği kullanılamaz hale getiriyor. O lastiğin yeri pist, bizim yollarımız değil.
İnanmıyorsanız kullanıcılarına sorun.
Sonuç olarak parasını harcamış, bırakın yol tutuşu güzel lastikle her türlü itliği yapsın. kendini geliştirsin.
Not: @EMRE ÇITIR, sana mevzuyu anlatmak çok uzun zaman alır. Senin motorun hep dik gitsin. Kaskını asfalta sürmeye çalışan arkadaşlara selam verip, satırlarımı sonlandırırım.
Rosso2 kullanıcısıyım 2 yıldır aynı lastiği heralde 16-17bin km kullandım ve kullanmaya devam ediyorum sıkıntı yok.
-
28 Ağustos 2015, 23:00
#15
Geçen gün Pulsar'ıma Metzeler lastik alırken lastikçi ile konuştuk. Dedim Rosso 2'de alırdım parası sorun değil ama çabuk bitiyomuş. Sordu yılda kaç bin km yapıyosun, 5000 dedim. O zaman bitiremezsin lastiği, ömrü zaten 2 sene dedi. Sizin lastikler kısa sürede aşınmış hayret. Bu durumda benim dediğim doğru çıkıyor, çabuk bitiyormuş.
-
28 Ağustos 2015, 23:08
#16
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Karalı adlı üyeden alıntı
Rosso2 kullanıcısıyım 2 yıldır aynı lastiği heralde 16-17bin km kullandım ve kullanmaya devam ediyorum sıkıntı yok.
Bak üşenmedim, buldum. Konusu aşşağıda.
Çoğunluğa göre ( ben kullanmadım, sadece almak için epey araştırma yaptım, kullanıcılarına sordum.) ömrü 5000km. istanbulda daha düşük. Kim bilir belki senin için düzgün asfalt ve şans kriteri etkin olmuştur. Yada gazlamak yerine evden işe gitmişsindir. bilemem.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...im-omru-2.html
Not2: benim ircler bile 15000 görmez diye düşünüyorum. Şu rodaj bi bitse.
-
28 Ağustos 2015, 23:16
#17
000000 adlı üyeden alıntı
Bak üşenmedim, buldum. Konusu aşşağıda.
Çoğunluğa göre ( ben kullanmadım, sadece almak için epey araştırma yaptım, kullanıcılarına sordum.) ömrü 5000km. istanbulda daha düşük. Kim bilir belki senin için düzgün asfalt ve şans kriteri etkin olmuştur.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...im-omru-2.html
Boşuna yorulmuşsun ben bu forumda bu lastiği belkide ilk tavsiye edenimdir rosso'nun ölüsü bile diğer lastilerden iyidir 5bin daha binerim heralde başkasını bilmem bende sorun yok gerçi önemli olan motoru kullanmayı bilmek yoksa rosso'da olsa düşersin
-
28 Ağustos 2015, 23:24
#18
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Karalı adlı üyeden alıntı
Boşuna yorulmuşsun ben bu forumda bu lastiği belkide ilk tavsiye edenimdir rosso'nun ölüsü bile diğer lastilerden iyidir 5bin daha binerim heralde başkasını bilmem bende sorun yok gerçi önemli olan motoru kullanmayı bilmek yoksa rosso'da olsa düşersin
Sıcak erimiş asfalt, yumuşak hamurlu bitik ( yada havası hatalı ) lastik pilotaja bakmaz. Denk gelirse acile gönderir.
-
28 Ağustos 2015, 23:27
#19
000000 adlı üyeden alıntı
Sıcak erimiş asfalt, yumuşak hamurlu bitik ( yada havası hatalı ) lastik pilotaja bakmaz. Denk gelirse acile gönderir.
Peki iyigeceler
-
28 Ağustos 2015, 23:51
#20
Motoru biri orta sehpada iken çalıştırıp diğer kişide lastiğe zımpara sürterek denese iş görürmü acaba ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)