Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Lastiğin bittiği nasıl anlaşılır?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Kasım 2014
    MT-07 motosikletin ön ve arka lastiğinin bittiğini nasıl anlayabilirim?
    Motosiklet dururken el & göz ile kontrol ederek anlayabilme şansımız var mı?
    Nathan bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Diş derinliği azalınca veya lastikte diş olmasına rağmen eskisi kadar yol tutuşu yoksa lastik bitmiştir.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250
    Yanaklarda çatlaklar varsa bitmiştir.

  4. #4
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Dostum simdi lastiklerin tirnak aralarinda bir cizgi seviyesinde iki disle baglantisi olur bunlar isaretle gosterilir dikkat edersen anlarsin tirnak seviyesi oraya kadar erirse omru biter
    [IMG][/IMG]
    BattalGazi ve doghouse bunu beğendiler.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    15 bin de yol tutuş kayıpları belirginleşir 20 bin de çöp olur..

  6. #6
    kursaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R125-Mt-09-CBR650R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 bin de yol tutuş kayıpları belirginleşir 20 bin de çöp olur..
    Bu tüm motor türleri için mi geçerlidir yoksa motordan motora değişir mi ?
    Varlığım TÜRK varlığına armağan olsun.
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

  7. #7
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Rosso 2 için 250 300 cc makinada 13 16 bin kmler arasıdır.

  8. #8

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    Alıntı kursaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tüm motor türleri için mi geçerlidir yoksa motordan motora değişir mi ?
    Dolaylı olarak. Daha çok kullanıma göre değişir. Misal pistte yarışan motorun lastiği günlük kullanımdakinden çok daha çabuk eskir. Kullandığınız yollar bozuksa çabuk aşınır. En doğru yöntem lastiğin üzerindeki olukların derinliğini ölçmek.
    Ayrıca az kullanılsa bile lastik zamanla sertleşiyor. Tutuşu azalıyor. 3 yıldan sonra aşınmamışsa bile o lastikten şüphe edebilirsiniz.
    kursaa ve TRooper.06 bunu beğendiler.

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 bin de yol tutuş kayıpları belirginleşir 20 bin de çöp olur..
    Daha 10bin km kullanabildiğim bir lastiğim hiç olmadı.
    Zorlarsam ön lastik eh işte idare ediyor.
    Öyle bir genelleme yapmayın yani.

  10. #10
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Bendeki rosso 2 15bin kusurde.

    On iyi durumda. Arka bitik. Sadece arka değişip 10 bin daha idare ederim diyorum. Bu konuda bilgisi olan var mi ? ( sağlıklı olmayacağını ben de biliyorum. Sadece iyi durumdaki on lastiği daha çok kullanarak parayı sokağa atmak istemiyorum. )

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha 10bin km kullanabildiğim bir lastiğim hiç olmadı.
    Zorlarsam ön lastik eh işte idare ediyor.
    Öyle bir genelleme yapmayın yani.
    uzun süre kullandığım motosiklet sınıfları için belirttim bu rakkamları, surekli pistte donen motorun arka lastiği 5000 km bile gitmez elbette

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------

    Alıntı kursaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tüm motor türleri için mi geçerlidir yoksa motordan motora değişir mi ?
    Kullanım şartlarına ve yola göre bu rakkamlar değişir ama insani şartlarda sürülen bir motorun lastikleri 15 bin de performans kaybı yaşatır , 20 bin de guvenlik adına değişimi gereklidir, ha adam var lastigin telleri çıkana kadar 30 bin 40 bin gider ama bu riske değer mi ?

  12. #12

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Örnek olması açısından Metzeler M5 Sportec, 8-9K km'de bitiriyorum.

  13. #13
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Diş derinliğini baz alabilirsiniz. genelde 240 mmdir.



    Aşağı yukarı her lastikte bu wear (aşınma) belirteci bulunur. Lastiğiniz bu noktaya geldiğinde değiştirin. Yok daha gider derseniz de hep güzel yol tutan lastiğiniz artık yol tutmayınca şikayet etmeyin.

  14. #14
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Lastiklerimi hiç bitiremeden sattım motorlarımı Rosso 2 yi 8 bin km 250cc de Road 4 ü 6 bin km 500cc de kullanabildim

    Not:Rosso 2 Road 4 ü döver

  15. #15
    K121L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    İrc ile 15k yaptım bitmiş midir
    Şaka bir yana kesinlikle değiştirmek lazım ama öğrenciyiim para yok . F/P bakımından lastik tavsiyesi varmıdır ?

  16. #16
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Alıntı K121L adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İrc ile 15k yaptım bitmiş midir
    Şaka bir yana kesinlikle değiştirmek lazım ama öğrenciyiim para yok . F/P bakımından lastik tavsiyesi varmıdır ?
    Şu anda rosso2 bence, pilot street'ten daha ucuz 700tl

    Bir de mitas mc50 var 544tl miş set olarak
    http://www.lastikdeposu.com.tr/mitas...ZOsaArXL8P8HAQ

  17. #17
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı brooklynnn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bendeki rosso 2 15bin kusurde.

    On iyi durumda. Arka bitik. Sadece arka değişip 10 bin daha idare ederim diyorum. Bu konuda bilgisi olan var mi ? ( sağlıklı olmayacağını ben de biliyorum. Sadece iyi durumdaki on lastiği daha çok kullanarak parayı sokağa atmak istemiyorum. )
    2 seneyi geçtiyse ikisini de değiştirin.

  18. #18
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum simdi lastiklerin tirnak aralarinda bir cizgi seviyesinde iki disle baglantisi olur bunlar isaretle gosterilir dikkat edersen anlarsin tirnak seviyesi oraya kadar erirse omru biter
    http://<a href="https://hizliresim.c...0r.jpg</a></a>
    Süper bilgi. Acaip işime yarayacak. Ben bunu daha önce neden anlamadım diye düşündüm kaldım. Teşekkürler.

  19. #19
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı K121L adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İrc ile 15k yaptım bitmiş midir
    Şaka bir yana kesinlikle değiştirmek lazım ama öğrenciyiim para yok . F/P bakımından lastik tavsiyesi varmıdır ?
    Mitas �� pilot sikriiit denilen lastikten daha iyi olduğu kesin,fakat iyi ısınan bir rosso gibi de değil
    Az silindir, çok iş

  20. #20
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    İrc ile Total de 40 bin yaptım. 25binden önce bitmesi mümkün değil. Rahatlıkla kullanın.

    Rossolari takali 1 yıl oldu. On iyi arka cacik oldu. Mitasa döneceğim heralde.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)