Ülkemizde (maalesef) her zaman güncel olan ve olmaya da devam edecek bir konu.
Ara sıra diriltmekte fayda var başlığı....
Ülkemizde (maalesef) her zaman güncel olan ve olmaya da devam edecek bir konu.
Ara sıra diriltmekte fayda var başlığı....
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
Ben gittiğim servislerden gözlemlediğim şu. Filtre kontrol(genelde değişim) ve yağ değişimi. Zinciri yağladınmı usta - Yok . Lastiklerin havasına baktınmı - Yok. Debriyaj manetine baktınmı bana biraz gevşek gibi geldi kavrama yapmıyor -Yok ama bakarız abi.
Çıkarken soruyorum bana değişen parçaların,yağın veya işçiliğin bir dökümanını verecekmisiniz - Yok.
Yukarıda saydıklarım kullanıcıların kendi dahilinde yapabileceği ufak tefek işler. Fakat neden yapmıyorsunuz arkadaşım.
Bu iş ahlakıdır. Ahlaklı adam artık günümüzde zor..
Abi kesinlikle haklısın 13.000 km de ki motor parçalanmış oluyor her tarafı dökülüyor alırsak bir motor parası da (neredeyse) tamirine toplamaya vermemiz gerekiyor hal böyle olunca da almaktan vazgeçiliyor. Durumlar çok kötü :(
Sıfır motor alıyorsun. Bakımlarını kendin yapabildiğin taktirde sırf garantisi var diye 2 yıl servise bağlı yaşıyorsun. Servis zaten beş para etmez. Çoğu motorlarda normal yağ filtresi dışında tel süzgeç var. Ama onu kesinlikle açıp temizlemezler. Amortisör ayarı yapmayı bilmezler, koskoca serviste amortisör anahtarı bile yoktur. Eğer sen motoru servise götürdün. Bakım yaparken sen yanına girebiliyorsan yaptıkları işe güvenebilirsin. Eğer bakımlarını kendin yapabiliyorsan yapacaksın. Yoksa dışarda adam akıllı usta bulacaksın
Kanımca, ülkemizde her zaman geçerliliğini koruyan bir konu / sorun.
Bu nedenle hortlatmakta sakınca görmüyorum.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
çoğu motosiklet arıza yaparsa anca servis veya ustanın yolunu tutuyor, ikinci elde düşük model bir motosiklet almak eğer tanıdık bildik bir motosiklet değilse epey zor günümüzde.
Motorumu yetkili servise götürdüm hep bakım ve yağ değişimi için. Ama yağı değiştirip bir d ehava filtresini değiştirip lastik havalarını bile ben söyledim diye kontrol eden servise gidince niye yetkili servise gittim ki ben şimdi bu kadar işi herhangi bir servis de yapabilirdi demiştim. şimdiye kadar toplam 3 kere servise gitti benim motor onlardan yalnızca birinde Tekirdağ'daki yamaha servisinde motorun her yerini kontrol etmişlerdi. Keşke istanbuldaki servisler de böyle düzgün çalışsa demiştim. Şimdi yaza motora binmeye başlayınca tekrar servise götüreceğim yağ değişimi için, 50km ötedeki yamaha servisine mi gitsem yoksa Beylikdüzü - Tekirdağ arası 100km zaten hem de gezmiş, köfte yemiş olurum diye tekrar tekirdağa mı gitsem kararsız kaldım.
tekirdağa git boşver bende kendi motorumu servise götürdüm ağır bakım adı altında, 1 ay sonra hiç bir şeyi değiştirmediklerini öğrendim 2. yılı motorun ne fren hidroliği ne antifriz kendi ustama götürüp 550tl daha verdim yetkili serviste 500tl almıştı ve ön fren balataları bitmiş bende geç fark ettim demir demire sürtüyordu artık motora binmedim sipariş verdim kendi ustama taktırdım ilk iş servisin yanına gittim dedim fren balatalarım bitmiş insan kontrol etmez mi biyere çarpsam için hoş olacakmı sen ihmal ediyorsun diye işini benim hayatım tehlikeye mi girsin neyse sinirlendim yazsam çok şey var da size tavsiyem kendi işinizi kendiniz görün aga ben öğrenmeye başladım.
Son Bir Viraj Daha
Yetkili servis deyince benim anladığım ne kadar basit bir işlem için bile motor oraya gitti mi her yerini kontrolden geçirilip tehlikeli olabilecek aksaklıklar konusunda beni bilgilendirip, mesela fren balatası bitmek üzere, lastiklerin havası inmiş tamamladık vb. bilgi vermelerini beklerim. Ama Tekirdağ'daki yamaha servisi hariç böyle bir servis ile karşılaşmadım. Yaz gelsin tekrar gideceğim. Zaten benim beylikdüzünden Tekirdağ'a gitmem daha kolay. O servise en son 2 yıl önce gitmiştim umarım usta değişmemiştir de yine aynı ilgi alaka devam ediyordur.
Ben bakımları kendim ve zamanında yapıyorum. Ben motora bakıyorum o da benim işimi görüyor. Zaten çinli motor biraz kötü bakınca hemen acısını çıkartıyor.
görsel açıdan korumak istiyorsanız; motosikletinize mutlaka korozyon zırhı uygulayın, yaşlanmasını ve yıpranmasını engelleyin.
Usta bulunmaması ve servislerin düşük standartlarda iş yapmasından dolayı kendim bir nevi küçük bir ustacık oldum. Yıllar içerisinde motorun herşeyini kendim yapabilecek kıvama geldim.
Pratikte ne öneriyorsunuz, korozyona karşı?görsel açıdan korumak istiyorsanız; motosikletinize mutlaka korozyon zırhı uygulayın, yaşlanmasını ve yıpranmasını engelleyin.
Bakımları kendim yapıyorum artık ve yaptığım herşeyi fotoğraflıyor, belgeliyorum. Motorun üye olduğum face grubuna da atıyorum ki online olarak da bulunsun, kanıt olarak gösterebileyim hemen.
2014 senesinde aldığım ilk motorum pulsar200ns'i 2 yıl garantiye götürmüştüm, ama zaten ilk 1-2 bakımda bu işin böyle giderse para bakımından masrafının çok olabileceğini anlayıp bakım yapılırken izlemeye, öncesinde de youtube'dan face gruplarından, forumlardan araştırmaya başlamıştım. Ara bakımları kendim yapmaya ve alet edevat toplamaya başladım. Garanti bittikten motoru satana(2019) kadar bakımlarını ben yaptım ve yaptığım/aldığım şeyleri fotoğrafları/faturaları ile birlikte alana gösterdim, teslim ettim.
2017'de Dominar aldım(2017-2019 arası 2 motorum vardı yani), Dominar'ı sadece 1 yıl (2 bakım/10000 km) garantide tuttum, 2. yılın başında benim 120tl'ye mâl edebildiğim yağ+yağ filtresi+hava filtresi değişimi bakımına servisler 400-450 tl fiyat çekince "Buraya kadar!!" demiştim. Dominarın bakımlarını da kendim yapıyorum 2-2buçuk senedir.
Bu 5-6 senede servise verMEdiğim paralarla n11'deki kampanyalardan, aliexpressten, ebay'den vs lokma takımından kumpas'a, açık/kapalı ağız anahtar takımından piston kompresör ölçere, zincir sökme-takma aparatından dijital akü şark aletine, fren hidroliği vakımlama aletine kadar bir çok alet edevat aldım. İhtiyacım olan, ya da olacağını düşündüğün şeyleri devam ediyorum halen almaya; mesela dün helicoil seti(M5 M6 M8 M10 M12) sipariş verdim 400 tl'ye. Türkiye'de en ucuz takım 780-800tl'den başlıyor şu anda .
Özetle; ustalara vereceğim parayı yine alet edevata vererek harcamışımdır ama o alet edevat bende kalıyor hiç olmazsa, ve tek bir konuda değil bir çok şeyde işimi görüyorlar. Motoruma da ne yapıldığını bilip güvenle ve keyifle kulanıyorum. Hata yaparsam da "ben" hata yapmış olup başkasının değil kendi hatamın sonucuna katlanmış oluyorum. Düzeltmesini de yine ben yapıyorum. Kafayı boşaltıp dinlenmek için de birebir bu uğraşlar.
Kesinlikle katılıyorum. Özellikle eğer motoru yaparken bozarsam ben bozdum kendi hatamdı diyorum. Ama ustanın savsaklamasından dolayı bozulunca hem param gidiyor hem de başkasının hatasını ben ödüyorum. Mesela servis ses yapan ön diske wd 40 sıktı balataları değiştirmek zorunda kaldım.
Bir de insan yapmayı deniyor mesela. İlkinde olmuyor ikincisinde olmuyor. En son işi güzelce yapınca çok mutlu oluyor.
Şerefsiz işte. Usta demeye bin şahit. Bilmediğinden yapmadı beni başından savmak için benim bilmediğimü düşünerek yaptı. Motorun ön teker somununu havali tabancayla sıktığı için ön kaliperin ucu diske sürtüyordu. Her gittiğimde söylüyordum yok normal bu ses yok çin malı bu. Kendisinde Zx6r var diyorum senin motorda ses gelse sen ne yaparsın diye o motor 130 milyar diyor.
Sıktı wd40ı al geçti ses dedi. Dedim motorda fren yok ölmemi mi istiyorsun? Sonra benzinle temizledi falan tabi balatalar çekti wd40ı hala tam tutmuyor. Bende bastım gittim. Umaya şikayet ettim ama UMA daha beter. Şikayet ediyorum, biz zaten kontrol ediyoruz servisleri diyor. Beni arayın bu konuyla alakalı dedim bir daha dönmediler bile. Bildikleri tek şey para başka bir şey değil. Umaya birdaha para kazandırmayacağım.
Sonradan kendim çözdüm sorunu. Hem balatayı değiştirdim hem de torkunda sıkınca somunu ses yapmıyor artık. Havalıyla sıktığı için amortisörü mililetrik eğiyor. Çözüm olarak da çekiçle kalipere vuruyor mile pul atıyor. Hey Allahım aklıma gelince gene sinirlendim.
Çok geçmiş olsun hocam. Allah belasını versin gerçekten bela okuyorum şuan. Diske WD-40 sıkmak nedir ya? O motor 130 milyar olsa ne 5 Bin TL'lik Çinli olsa ne üzerinde can taşımıyor mu?
Ülkemizde kesinlikle bu sözde servisleri, ekspertizleri denetleyen bir kurum olmalı. Bu düzen böyle yürümemeli.
Yurtdışında servisler pahalı işçilik pahalı diye duyuyoruz ama zaten medeni ülkelerde her önüne gelen usta diye iş yapamıyor, iş yapanlar da yaptıklarından sorumlu oluyorlar haliyle işçilik pahalı oluyor. Bizde servis sahipleri ne yapsak da en ucuza eleman çalıştırsak dedikleri için ve doğru düzgün kontrol ve sorumluluk olmadığı için bu haldeyiz. evet işçilik ucuz, bir avrupalıya göre daha az ücret ödüyoruz ama yapılan işin kalitesi de yerlerde oluyor.
Geneli böyle olunca da kalitelidir, yetkilidir, denetleniyordur dediğimiz yetkili servislere fazladan para vermeye razı oluyoruz, hadi düzgün iş yapsalar tamam ama onlar da yamuk yapınca kötü oluyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)