Ülkemizde motosikletlerin bakım(sızlığ)ı üzerine düşünceler...
-
Motosikletinizi önüne çektiğiniz cafede, kahvede 1 bardak kahveye, çaya ödediğiniz ücret ağır gelmiyor da,
o mekanın önüne çektiğiniz motosikletinizin bakımları size ağır geliyorsa;
O motosiklet, kaç kg olursa olsun, size ağır geliyordur.
Hoca Nasreddin'in dediği üzre:
Ayağınızı yorganınıza göre uzatınız.
Şekil çıkarcam derken, parmaklar dışta kalmasın ...
Reklamlar
-
benzin koyuyoruz ya gardaş, daha ne yapak?
arada yıkansın diye de yağmura bırakıyorum hem
-
Amortisor bakımını ve fren hidroliği değişimini nasıl yapabiliriz ybr kullanıyorum
-
Cumartesi günü 12.000 bakımı ve fatura 720 TL.
4 lt yağ filtre Hava filtresi arka balata şaft yağı hepsi bu.
24.000 bakımını düşünmek bile istemiyorum...
-
Aklımda deli sorular
-
chopperrider adlı üyeden alıntı
Cumartesi günü 12.000 bakımı ve fatura 720 TL.
4 lt yağ filtre Hava filtresi arka balata şaft yağı hepsi bu.
24.000 bakımını düşünmek bile istemiyorum...
hocam bilgi mahiyetli;
İşçilik;
4Lt yağ;
Hava filtresi;
yag filtresi;
Şaft yağı ;
İçin ne aldılar,
-
Maalesef acı ama gerçek, bu kulaklar şunu bile duydu; '' yağ değişmi mi niye değiştereceğim, kaçak yokki biyerde, hiç eksikmiyor''
Ben cumartesi günü arkadan ufak bir sürtme/zorlama gibi bir ses geliyor diye, bu sabah ustama (servise değil) bıraktım, komple zincir dişli ve göbek rulmanı nı değiştirmesini istedim. Hatta tatmin olmazsam yarın arka jantı bile yenilerim, canımdan ve keyfimden daha değerli değil.
-
Şimdi böyle dediniz kafam karıştı. Motora yaptığım bakımlar burada yazıyor bunlar dışında yapılacak başka bir şey var mı ? 15,000 de motordan ses geliyor diye açtırmıştım. Balansör rulmanı demişti tamircim. Sonrasında ise hiç bir problem kalmamıştı.
[IMG][/IMG]
-
serkany adlı üyeden alıntı
hocam bilgi mahiyetli;
İşçilik;
4Lt yağ;
Hava filtresi;
yag filtresi;
Şaft yağı ;
İçin ne aldılar,
Fatura yanımda yok akşam kalem kalem bakıp yazayım
-
-
Ben de bakımını takip etmek isteyenler için bişeyler paylaşayım:
- Motor yağını ihmal etmeyin. 10.000km yazan motorda her ay yağ değiştirmeye gerek yok ama 10.000'de bir iyi yağ koyun.
- Paranız yoksa hava filtresini değiştirmeyin. Hem dolu filtre daha iyi filtreler. Ağzına kadar doldursanız belki %2 yakıt tüketiminiz artar. O da sık gaz açıyorsanız. Normalde gaz açmıyorsanız o da artmaz. Yalnız çekişiniz gitgide düşer.
- Yağ filtresi de aynı şekilde ancak yağ pompasını zorlayacağı için ve motorun yağlanması kötüleşeceği için kitapçıkta yazan aralıkta mutlaka değiştirin.
- Fren hidroliği ve amortisör yağı idealde 2 yılda bir değişmelidir. İyisinden kullanın. 3e kadar yolu var.
- Evde mutlaka bir WD40 bulundurun. Motorun manet dibi, pedal pimi, debriyaj teli gibi hareketli ama az hareketli yerlerine ayda bir sıkın. Hatta motoru bunla yıkayın. Süt banyosu gibi gelir.
- Debriyaj teli şöyle yağlanır: manet dibinden kablo içine yağ/WD40 döküp, o arada debriyaj basıp çekilir. Telin kurşunla birleştiği yerde kopmalar başladıysa idare eder felan falan muhabbeti yapmayın. Değiştirin.
- Gaz açın, ara gazı verin edin ama bilinçli yapın. Devir saatini bitirip hala tutmayın orda, at kardeşim üst vitese. Yalpalatma motoru.
- Gaz açıp kapatırken, vites değiştirirken ileri geri atlamaları, tak tuk sesleri engelleyin. İnternette eğitimleri var.
- Bujileri kitapçıkta yazan km'de değiştirin. "Daha gider" demeyin. Daha gider ama ortalığın içine eder afedersin.
- Baktın çukura tümseğe hızlı gireceksin, ayaklarının üstüne kalk, motor altında oynasın. Düşersen bana gelme.
- Motoru sabah illa cayır cayır ısıtmaya gerek yok ama marşa basınca bi 15-20 saniye bekleyin yağ dönsün. Sonra yüklenmeden yavaş yavaş harekete geçip 2 dakka içinde ısıtırsınız.
- Balataları takip edin. Bitmeye yakın değiştirin. Bitince değil.
- Subap ayarı. Kitapçık.
- Zinciri unutuyordum az daha. Gözünü seveyim şaftın.
Bunları uygularsanız motorunuz çok büyük ihtimal 100.000km'leri devirir.
Peki ben ne yapıyorum?
Motorumu 44.000km'deyken aldım. O zamana kadar 6000km'e bir servise gitmiş. Gereksiz yere parça değiştirilmemiş. Arada belki bujiye bakıp abi yeter falan demişler. İşçilik ücretleri de sapık değil. Güzel bakılmış bir motor.
Bense aldığımdan beri bir kere servis yüzü göstermedim. Neden? Çünkü güvenmiyorum. Yok mu hiç güvenilecek servis? Vardır ama ben denk gelmedim. Aramaya da niyetim yok. Daha önceki servis tecrübelerim paslanmış zincir, 2 km sonra dağılan gidon bilyası ve lastiğe sürten fren hortumundan ibaret. Çoğu ustanın derdi bir an önce motorunuzu tamir olundu gibi verip göndermek. Sürümden kazanmak yani. Söktüğü çamurlu cıvatayı geri takarken altını temizlemekten aciz.
Peki ne yapıyorum? Filtreyi balatayı bujiyi kendim değiştiriyorum. Yapmayı seviyor muyum? Evet. Uğraştığıma değer mi, Hayır.
Bir de sanayide usta buldum, ağır ve pis işler için ona götürüyorum. Başında duruyorum. Kendisi eski sevis ustası, özenli çalışıyor.
Motor 70.000 km'ye geldi. 30.000km'dir aldığım yağın parçanın faturası dışında kaydı kuydu yok. Servis bakımlı çoğu motordan iyi durumda mı? Evet. Çünkü en azından elime bir WD40 alıp süt banyosunu ihmal etmiyorum.
Peki hiç mi düşünmüyorum satarken ne diyeceğim diye? Hayır. Hurda olana kadar satmayı düşünmüyorum çünkü.
-
Bakımdan önce sorgulanması gereken kullanma alışkanlıkları var. Öncelikle memlekette rodaj diye bir şey yok. Alan basıyor, alan basıyor, sorunca da "Artık rodaj diye bir şey kalmadı" diyor kardeşimiz. İkincisi redline diye bir kavramın da önemi yok. Kusura bakmayın ama motorunu sürekli dip gaz yaparak, devrini ibrenin sonuna dayayarak kıran adama ben salak derim. Bunun örnekleri forumda gırla mevcut. Bunların dışında kaldırımlardan atlamalar, tümseklerden yavaşlamadan geçmeler, fren kullanmayı bilmeyen ve sürekli arka fren yapan tipler. Motorun sağını solunu çarpıp, üç kuruşluk parçaları koli bandıyla yapıştıranlar. Motordan anormal ses veya titreşim geldiğinde sallamayıp devam edenler. Bakımlara zamanında gitmeyenler, gidince de en uyduruk yağı kullananlar, otomobil yağı koyanlar. Tüm bunların yanına teknik bilgisi sadece civata söküp takabilmekten ibaret olan cahil servisleri de eklersek o ilanlardaki döküntü motorları görmeye ve "Çin motorları dağılıyor abiii" diyenleri izlemeye devam edeceğiz.
-
Seko adlı üyeden alıntı
Bakımdan önce sorgulanması gereken kullanma alışkanlıkları var. Öncelikle memlekette rodaj diye bir şey yok. Alan basıyor, alan basıyor, sorunca da "Artık rodaj diye bir şey kalmadı" diyor kardeşimiz. İkincisi redline diye bir kavramın da önemi yok. Kusura bakmayın ama motorunu sürekli dip gaz yaparak, devrini ibrenin sonuna dayayarak kıran adama ben salak derim. Bunun örnekleri forumda gırla mevcut. Bunların dışında kaldırımlardan atlamalar, tümseklerden yavaşlamadan geçmeler, fren kullanmayı bilmeyen ve sürekli arka fren yapan tipler. Motorun sağını solunu çarpıp, üç kuruşluk parçaları koli bandıyla yapıştıranlar. Motordan anormal ses veya titreşim geldiğinde sallamayıp devam edenler. Bakımlara zamanında gitmeyenler, gidince de en uyduruk yağı kullananlar, otomobil yağı koyanlar. Tüm bunların yanına teknik bilgisi sadece civata söküp takabilmekten ibaret olan cahil servisleri de eklersek o ilanlardaki döküntü motorları görmeye ve "Çin motorları dağılıyor abiii" diyenleri izlemeye devam edeceğiz.
Çok dogru bir şey söylemişsin,
Kullanım alışkanlığı ,çok önemli 180 yapabilen bir motor olsun
Birinci kullanıcı 10Bin km sürekli gaz fren gaz fren yapsın
İkinci kullanıcı 50 Bin km 100-120 civarı yol yapsın
İkinci kulanıcının motoru birinci kullanıcıya göre çok daha temizdir ve alınabilir
-
Yolcu0 adlı üyeden alıntı
Şimdi böyle dediniz kafam karıştı. Motora yaptığım bakımlar burada yazıyor bunlar dışında yapılacak başka bir şey var mı ? 15,000 de motordan ses geliyor diye açtırmıştım. Balansör rulmanı demişti tamircim. Sonrasında ise hiç bir problem kalmamıştı.
http://<a href="http://hizliresim.co...33.jpg</a></a>
Sizin yazılı olarak tuttuğunuz listenin benzerini ben de bilgisayarımda tutuyorum.
Bakım zamanları ve "neyi ne zaman değiştirmiştim yahu??" sıkıntısını gidermek için birebir.
Tüm kullanıcı arkadaşlara tavsiye ederim.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
COQ adlı üyeden alıntı
Avrupada ki mevzu ile ilgili bir kaç şey karalayalım.
*Avrupalı da para var servise gider tabi.
Hayır bu para ile ilgili değil. Avrupada yayınlanan motosiklet test ve tanıtımlarına dikkat edin. Büyük çoğunluğunda test yazısından sonra işletme maliyetleri de yazar.
Örneğin sık değiştirilen lastik,disk, balata, buji hatta zincir-dişli fiyatları.
Kırılgan olan ayna, sinyal far gibi parçaların fiyatları, bazen yaklaşık servis maliyetleri, yağ,filtre değişim ücretleri hep verilir.
Neden?
Çünkü tüketici talep ediyor.
Bizim gibi beğendiği 2 motor arasında kalınca hangisi geçer diye değil, hangisi daha az maliyetli diye bakıyor.
Bizde bunun pek önemi yok. Çünkü cebimizdeki son kuruşa kadar motora veriyoruz. Hatta yetmezse borçlanıyoruz.
Motora benzin koyacak parası olmayan adam servise nasıl götürecek?
Burada asgari ücret veya az üstü para kazanan arkadaşlarımın altındaki motosikletlere bakıyorum.
Bu kısmına katılmıyorum. Yunanistan'dan örnek verelim, Asgari ücret 750€
Burada motul 5100 yağ 35 lira:
http://www.hepsiburada.com/motul-5100-10w40-motosiklet-yagi-1-lt-pm-otfe46838
Yunanistanda aynı yağ 8€ yani 24 lira:
http://www.skroutz.gr/c/1229/lipantika-moto/m/8415/Motul.html
Yani burada asgari ücret 1300TL yağın litresi 35 lira orada 2570 lira yağın litresi 24 lira.
Euro cinsinden burada asgari ücret 380€ yağın litresi 10.2€ orada asgari ücret 750€ yağın litresi 8€
Yani nasıl hesaplarsak hesaplayalım burası hakikaten pahalı.
Hadi pahalı olsun eyvallah, verdiğimiz paraya değiyor mu?
-
Öğrenmek gerek kesinlikle.basit motorsiklet bakımı yapabilmeyi bilmeliyiz.çünkü motorsikletin otomobil gibi olduğunu düşünmüyorum her yolculuk öncesinde incelemek gerek..ben Öğrenmeği planlıyorum.zaten bir başkasının yapabildiği bir olayı herkes çalışırsa yapabilir.işin mutfağı sanayiden geçiyor.motosikletin dilinden anlamak için,sıkıntısını ihtiyacını basit bakım ve kontrolleri bilmek şart..
-
Motorcular bakım yapmıyomuymuş
-
@mengu
oo süper olmuş, bal dök bandır kıvamında parçalar
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
sadece bakım değil motorun kendisini de yapıyorsunuz abi
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
okoca adlı üyeden alıntı
@mengu
oo süper olmuş, bal dök bandır kıvamında parçalar
Modifiye zamanından bu fotoğraf. Şanzıman için parça ararken bir hafta yattı böyle. Normal bakımda böyle dağıtmam
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)