motora alarm aldım taktırmaya korkuyorum
Reklamlar
-
24 Ağustos 2015, 23:34
#1
Merhaba herkese,
Motorumu hırsızlardan korumak için internetten alarm sipariş ettim ve elime ulaştı. Etrafımdakiler, forumdakiler, ustalar vs. ikiye bölünmüş durumda. Kimisi taktırma elektroniği bozar, akü biter vs. diyor. Kimisi alarmın şart olduğuna beni ikna etmeye çalışıyor.
Honda servisi aradım alarm takılırsa aküyü ve elektronik aksamın garanti dışı kalacağını ve taktırmamı önermediklerini söylediler.
Var mı bir çaresi? Ne diyorsunuz?
Sevgiyle kalın
Reklamlar
-
24 Ağustos 2015, 23:55
#2
ben alarmı kablo kesmeden, bağlantı yerlerinin kablo kılıflarının altında kalacak şekilde montajını yaptım. garanti gerektiren bir arıza çıkarsa sökerim. nerden bilecekler alarm takıldığını. güzel bir işçilikle hiçbir şey anlaşılmaz.
arıza ihtimali içinde alarmın sigortası vardır eğer yoksa sigortada ekle.
alarm montajını yaparken sinyallere kablo çekiliyor. ek yerlerine iki diyot kullanılabilir ters voltaj gitmesin diye
-
25 Ağustos 2015, 00:18
#3
TR_rider_23 adlı üyeden alıntı
Merhaba herkese,
Motorumu hırsızlardan korumak için internetten alarm sipariş ettim ve elime ulaştı. Etrafımdakiler, forumdakiler, ustalar vs. ikiye bölünmüş durumda. Kimisi taktırma elektroniği bozar, akü biter vs. diyor. Kimisi alarmın şart olduğuna beni ikna etmeye çalışıyor.
Honda servisi aradım alarm takılırsa aküyü ve elektronik aksamın garanti dışı kalacağını ve taktırmamı önermediklerini söylediler.
Var mı bir çaresi? Ne diyorsunuz?
Sevgiyle kalın
garantiden çıkıyorsa iade edip alarmlı disk kilidi alsan olmaz mı? hoş garanti hiçbir şeyi kapsamıyor bugünlerde ama neyse.
-
25 Ağustos 2015, 00:27
#4
Motorun çalınsa( Allah korusun ) garanti den verecekler mi ? Onu ekleme garanti dışı olur bunu yaptırma garanti dışı olur bahane üretip garantiyi bozmaya ne kadar meyilli bu servisler.
Elektrik tesisatına bir halt olmaz yeterki usta biri montaj yapsın.İki motoruma da kendim bağlantı yaptım hiçte sıkıntı olmadı.Alarmlar da zaten sigorta oluyor yanlış bağlantı olursa atsın diye.
34 HSK 57
ASYA AS125 T21 - DAELIM S2 250 - SUZUKI AN 125HK
MONDİAL MASH
-
25 Ağustos 2015, 12:41
#5
-
25 Ağustos 2015, 14:51
#6
tugayriri adlı üyeden alıntı
Alarmsız asla ..
Alarmın nasıl birşey link verir misin?
-
25 Ağustos 2015, 15:50
#7
EthanHunt adlı üyeden alıntı
Alarmın nasıl birşey link verir misin?
http://www.hepsiburada.com/transform...67-p-OTM81B067
aldığım ürün bu, taktırmalı mıyım?
-
25 Ağustos 2015, 15:51
#8
piyasada çok sağlam kilitler var türker in dediği gibi disk kilidi gibi. ne olursa olsun elektrik aksama dokunma derim. birşeyler ters gider mundar edersin motoru.
-
25 Ağustos 2015, 15:52
#9
10 dolarlık bir parçadır alarm, imalatçısı üzerinde çıkarsa hiç bir sorun olmaz ama hiç bişeyi garantiye sokmama gibi bir politikaları var.
Şimdi hırhız'ın biri gelse kontağı kesse, veya direksiyon kilidini kırsa servis GARANTİ kapsamında mı yapacak? YOOO...
Onun için servis hakkında iyi dualar okuyalım, paşa paşa alarmımızı taktıralım..
Mahallede ev ev gezip güvenlik kamerası aramak da polise çalıntı ihbarı yapmak da... fabrikanın os..tan garantisi de çalınan malı geri getirmiyor kardeşim.. Aylar sonra bulsan zaten bulduğuna bulacağına pişman oluyorsun..
-
25 Ağustos 2015, 15:57
#10
Yani bende şuan kullandığım iki motoruma da spy5000 alarmı kendim montaj yaptım hiçbir problem çıkmadı. Garanti maranti türkiye de yalan işler servisin bahanesi hep onlar. Elimden gelse çin malı mondialime bile takarım alarm adamlar onları bile çalıyolar son zamanlarda.
-
25 Ağustos 2015, 16:01
#11
TR_rider_23 adlı üyeden alıntı
Aslında alarm şart fakat madem garantin var bozulmasın istiyorsun tüm fonksiyonlarını kullanmadan takabilirsin.
Sadece aküye bağlarsın. Kontak sinyal vs bağlamazsın. Böylelikle orjinal kablolara zarar vermemiş olursun. Garantilik bir durum olursa rahatlıkla söker servise götürürsün. Motor kıpırdadığı zaman alarm çalışır, yetmez mi? Ayrıca alarmlı disk kilidinde olursa çok iyi olur
Servisler garantiden çıkarmak için fırsat kolluyor gibi, fırsat varme onlara..
-
25 Ağustos 2015, 16:03
#12
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Aküyü öldürdüğü doğru. Bu yüzden uzun zaman motoru yatırmayın. İhtiyacınız olmadığı zaman alarmı pasifize edin. Akünün ölmesi denilen olayı da açıklayayım; akünüz dolu iken 13,8volt olur. Boş iken olabileceği - olmak zorunda olduğu minimum voltaj 10,8volt gibi bir değerdi yanılmıyorsam. Ama sizin alarmınız azar azar akım çekerek aküyü minimal voltajın altına çekerek akü öldürmeye başlar. Sonra siz aküyü harici olarak şarj etsenizde şarj tutmamaya başlar.
-
25 Ağustos 2015, 16:09
#13
bilginozi adlı üyeden alıntı
Aküyü öldürdüğü doğru. Bu yüzden uzun zaman motoru yatırmayın. İhtiyacınız olmadığı zaman alarmı pasifize edin. Akünün ölmesi denilen olayı da açıklayayım; akünüz dolu iken 13,8volt olur. Boş iken olabileceği - olmak zorunda olduğu minimum voltaj 10,8volt gibi bir değerdi yanılmıyorsam. Ama sizin alarmınız azar azar akım çekerek aküyü minimal voltajın altına çekerek akü öldürmeye başlar. Sonra siz aküyü harici olarak şarj etsenizde şarj tutmamaya başlar.
Peki motor çalşınca akü şarj olmaz mı, tekrar 13.8 olmaz mı? (Akü meselisinden anlamıyorum sorum saçma gelebilir)
-
25 Ağustos 2015, 16:22
#14
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Minimum voltaj 10,8 volt ise (daha fazla da olabilir) marş basmaz bu durumda aküyü daha fazla harcayamazsınız şarja bağlamadan. Ama alarm takarsanız düşük akım çektiği için aküyü 10,8 voltun altına indirebiliyor bu durumda aküyü öldürmeye başlar. Şarj etmeden marş basmaz ama o noktadan sonra şarj etseniz de akü yavaş yavaş voltaj tutmamaya başlar. 2dk farları açık bıraksanız akü pat diye bitmeye başlar. Bu gibi durumlar olur. Olmaması için minimum voltajın altına düşmeyecek şekilde kullanın alarmı. Örneğin motoru 2 hafta yatırmayın. Bunun gibi şeyler. Arada aküyü ölçerek kaç günde ne kadar aşağıya çektiğini kontrol edebilirsiniz minimum voltajın altına düşmemesi için.
-
25 Ağustos 2015, 18:20
#15
Ben de istiyorum böyle bir şey. Uzaktan marş da hoşuma gidiyor açıkçası...
Fakat hiçbir bilgim yok. Deyelim tesisatı servise yaptırdık güzelce. Sıkıntı çıkarmadı. Normal şekilde anahtar ile çalıştırmak ile uzaktan çalıştırmak arasındaki fark ne ?
Alarm takıldıktan sonra marşı hiç kapatmıyor muyuz ? Eğer normal kapatıyorsak, kumanda marşı tekrar mı açıyor ?
Bunlardan kullanan ya da bilgisi olan varsa bana biraz özetleyebilir mi benim için ? Teşekkürler.
-
25 Ağustos 2015, 19:11
#16
muAff adlı üyeden alıntı
Ben de istiyorum böyle bir şey. Uzaktan marş da hoşuma gidiyor açıkçası...
Fakat hiçbir bilgim yok. Deyelim tesisatı servise yaptırdık güzelce. Sıkıntı çıkarmadı. Normal şekilde anahtar ile çalıştırmak ile uzaktan çalıştırmak arasındaki fark ne ?
Alarm takıldıktan sonra marşı hiç kapatmıyor muyuz ? Eğer normal kapatıyorsak, kumanda marşı tekrar mı açıyor ?
Bunlardan kullanan ya da bilgisi olan varsa bana biraz özetleyebilir mi benim için ? Teşekkürler.
BEn kullandığım spy5000m alarmdan edindiğim bilgileri vereyim.
Temel olarak Anahtar ile çalıştırmakla alarmdan çalıştırmak arasında bir fark yok, anahtarı çevirdiğinizde devreyi tamamlamış oluyorsunuz ve beyne kontak çevrildi uyarısı gidiyor. Alarmı da kontağın uygun yerine bağladığınızda alarm devreyi tamamlıyor ve yine beyne kontak çevrili bilgisi gidiyor. Kontağın çevrili olmasına ya da Anahtarın kontakta olmasına bile gerek yok. Motor direksiyon kilidindeyken bile çalışıyor, siz 5 kat yukarıdaki evinizde korumalarınızı giyinirken motorun önceden ısınması için iyi bir yöntem.
Marş bağlantısıyla da siz marş düğmesine basmanızla aynı, siz marş düğmesine bastığınızda devre tamamlanıyor ve beyne "marşa basıldı" bilgisi gidiyor. Alarm la da çalıştırırken alarm kendi içinde devreyi tamamlıyor ve beyne marşa basıldı bilgisini yolluyor.
Motoru kumanda ile çalıştırırsanız kumanda ile kapatmalısınız,acil stop düğmesi motordaki elektriği kesiyor ancak acil stopu tekrar açtığınızda motor tekrar çalışmaya hazır hale geliyor(anahtar kontaktaymış ve çevrilmiş gibi bir durum bu yani) kontağı anahtarla kapasanız da kapanmıyor. Onun için "uzaktan çalıştırma" yapılmadan önce "uzaktan durdurma bağlantısı yapılmalı", en azından spy5000m'de böyle.
Alarmın montajı basit, kendiniz öğrenerek yapın derim, ilk önce sade alarm fonksiyonunu bağlayın, baktınız 1-2 ay bir sorun yok " 4lü uyarı ışığıydı, uzaktan çalıştırma durdurmaydı" sırayla yaparsınız. Servis motorunuzda alarm olup olmadığına bakmaz/ anlamaz bile genelde.
Alarmın beyni bozduğu da külliyen yalan, beyinle alakası yok, çok şükür kendi beyni var alarmın ve sizin elinizle/parmağınızla yaptığınız şeyi elektronik olarak yapıyor. Siz zorlayarak sürekli marş basarak marş motorunu bozabilirsiniz mesela, ama benim alarmım standart 0.7sn marş basıyor, ne uzun ne kısa, ve bu oldukça yeterli.
Googleda "spy5000m motosiklet . net" diye aratırsanız forumdaki başlığı bulur ve bir çok bilgi alırsınız.
Bahsettiğim bu bilgiler 250tl civarındaki spy5000m için böyle, sizin gösterdiğiniz 60 tl civarındaki alarmda da bundan çok farklı değildir sanırım ama kesin bir şey diyemem.
-
25 Ağustos 2015, 19:25
#17
maktama adlı üyeden alıntı
BEn kullandığım spy5000m alarmdan edindiğim bilgileri vereyim.
Temel olarak Anahtar ile çalıştırmakla alarmdan çalıştırmak arasında bir fark yok, anahtarı çevirdiğinizde devreyi tamamlamış oluyorsunuz ve beyne kontak çevrildi uyarısı gidiyor. Alarmı da kontağın uygun yerine bağladığınızda alarm devreyi tamamlıyor ve yine beyne kontak çevrili bilgisi gidiyor. Kontağın çevrili olmasına ya da Anahtarın kontakta olmasına bile gerek yok. Motor direksiyon kilidindeyken bile çalışıyor, siz 5 kat yukarıdaki evinizde korumalarınızı giyinirken motorun önceden ısınması için iyi bir yöntem.
Yanlız kumanda cebinizdenken kazayla basıp kontağı açabilirsiniz, sabahta akünüz bitmiş olur.
yağmurda anahtarlığın ıslanmamasına dikkat edin , kendi kendine alarmı tetikleyip motor stop ettirebilir.
-
25 Ağustos 2015, 19:51
#18
http://www.hepsiburada.com/transform...67-p-OTM81B067
Benimki bu. işimi goruyor sesi falanda yuksek hassasiyette iyi.Öneririm
-
25 Ağustos 2015, 20:23
#19
zuluman adlı üyeden alıntı
Yanlız kumanda cebinizdenken kazayla basıp kontağı açabilirsiniz, sabahta akünüz bitmiş olur.
yağmurda anahtarlığın ıslanmamasına dikkat edin , kendi kendine alarmı tetikleyip motor stop ettirebilir.
Kumanda anahtarlara bağlı olarak montun cebinde tek başlarına oluyor her zaman, pantolon cebine koymuyorum, zaten motorun kontağının açılması için iki defa 1sn aralıkla çalıştırma düğmesine basmak, motoru çalıştırmak içinse bundan sonra 2 defa daha 1'er sn aralıkla aynı basmak gerekiyor. Adamlar düşünmüş yani.
Ha, kapatma olayı ise diğer bir düğme ile tek seferde oluyor:D onun için sıkışık bir yere koymuyorum hiç kumandayı. Kumanda zaten hiç ıslanmamalı. Uyarılar için teşekkürler.
tugayriri adlı üyeden alıntı
TR_rider_23 arkadaşın bahsettiği de sizinki, alarm (motaj, çekim gücü vs) hakkında bilgi verirseniz seviniriz.
-
25 Ağustos 2015, 20:33
#20
motoru aldığın mağazanın servisi varsa taktırmanı öneririm.Ben yamahayla konuştum takabileceklerini söylediler sonra çok sıra olduğu için vazgeçtim.
Kendileri bağlamayı kabul ederlerse garantide de bi problem çıkmaz.He tabi akün biterse garantiden yaptırmakta olmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)