Zero Elektrikli Motosiklet - 4 ayrı model detaylı çekimleri
Reklamlar
-
nuwanda324 adlı üyeden alıntı
Uzun yolda 300 km gitmiyorki. En uzun gideni 158 km gidiyor uzun yolda. Ayrıca normal şarjla 8 saat hızlı sarjla 2 saatte doluyor. Bu motoru hangi şehirde aldıysanız orada kullanacaksınız. Şehirdışına çıkamaz.
Fuarda Zero'nun bir modeli için "bunun menzili 300 Km. En uzun menzilli olanı bu" dedi oradaki yetkili. O yüzden 300 Km. dedim.
Hadi 300 olmasın 158 olsun seni mi kırıcam, maksat ayağın alışsın
Evet hızlı şarjı da var 2 saate dolduran. Ama hızlı şarjla da akünün ömrü kısalacaktır bu sefer de. Onun da öyle bir dezavantajı var.
Bütün bunlar olmasa motor şahane bence. Vites yok, debriyaj yok, buji yok, yağ yok.
Reklamlar
-
Seko adlı üyeden alıntı
Nasıl ki bazı motosiklet bayileri sahibinden.com ilanlarında motorları için yalan yanlış bilgiler veriyorlarsa (yakıt tüketimi şu kadar, güç bu kadar) bunlar da ufak yalanlar söylüyorlar. Bir kere akünün ömrü 600 bin km olamaz. Önce "ömür" tanımlamasının ne olduğunu açıklamaları gerekir. 400 bin km'ye geldiğinde motor tam şarjla 10 km gidebiliyorsa ve sen buna hala ömrü dolmadı diyorsan bu doğru değildir. Gerçi 100 bin yapsa bile yeterli çünkü şehir içinde gezecek. İkincisi menzil konusunda da herkes yalan söylüyor. Menzil tamamen kullanıcıya bağlı olarak değişir. Bu kadar performanslı motorlar da sürücüyü gaza getireceğinden hiç öyle kağıt üzerinde yazan menziller yakalanamayacaktır. Maesef akü teknolojisi değişmedikçe hiçbir yüksek performanslı aracın kullanılabilirliği olmayacak. Elektrik motorlarının verimleri zaten icat edildikleri zamandan beri çok yüksek, bu konuda geliştirme yapılacak alan yok gibi bir şey. O yüzden bütün olay pillerde bitiyor. Bunun en az üç katı güçlü piller icat edilmeli ki bu motorlar da kullanılabilir hale gelsinler. Yoksa 100 km yol git, 8 saat şarj et, kimse uğraşmaz. Başta eğlenceli gelir, 3 ay sonra baymaya başlar, bir seneye kalmadan satarsınız gider. Satarken de aldığınızın üçte birine zor verirsiniz. Keşke motorları çok daha güçsüz (30 Bg falan) olsaydı da menzili uzun olsaydı.
Aslında elektrikli araçların aküleri standart olsa, o zaman aldığınız aracın akü ömrü dolduğunda veya zamanla daha güçlü aküler çıktığında bunlarla aracı güncelleyebilirdik. Bu benzinli motorsikletde sahip olunamayan bir güzellik oluyor. Hatta araç yapısı uygunsa yeni bir motorla da yükseltme yapılabilir. Bir anda yıllardır severek kullandığınız motosiklet veya elektrikli bisiklet hem daha güçlü, hem de daha uzun menzinli olacak. Bu çok iyi olurdu.
Pilin omru, pil kapasitesinin yuzde seksenin altina inmemesi diye tanimlanmis. Ayrica kullanim seklinize gore de ayrintili verilmis. Her halukarda Zero'nun pil omru, sizin motorsikleti sehir icinde kullanabileceginiz km'nin cok cok uzerinde.
Menzil de hiza gore ayrintili aciklanmis. Ancak Nissan Leaf'i ornek olarak alacak olursak %70 dogru.
Pil icin sorun guc veya kapasite degil, sadece ve sadece fiyat. Fiyat ucuzlasa diger sorunlari halletmek hic zor degil.
-
chetaq adlı üyeden alıntı
Fuarda Zero'nun bir modeli için "bunun menzili 300 Km. En uzun menzilli olanı bu" dedi oradaki yetkili. O yüzden 300 Km. dedim.
Hadi 300 olmasın 158 olsun seni mi kırıcam, maksat ayağın alışsın
Evet hızlı şarjı da var 2 saate dolduran. Ama hızlı şarjla da akünün ömrü kısalacaktır bu sefer de. Onun da öyle bir dezavantajı var.
Bütün bunlar olmasa motor şahane bence. Vites yok, debriyaj yok, buji yok, yağ yok.
Bu dediğin motor bide gitse şahane motor demek gibi bişey.. Tamam şehir içinde güzel ama o paraya 1290 superduke var ya. Veya ne biliyim illa şehiriçi diyorsanız. Xmax400 var. NC750d integra var scooter. Bunlarda şehir içinde güzel. Hemde daha ucuz. Hemde uzun yola da gider. Akü bitti yolda kaldık derdi yok.
hasmet adlı üyeden alıntı
Pilin omru, pil kapasitesinin yuzde seksenin altina inmemesi diye tanimlanmis. Ayrica kullanim seklinize gore de ayrintili verilmis. Her halukarda Zero'nun pil omru, sizin motorsikleti sehir icinde kullanabileceginiz km'nin cok cok uzerinde.
Menzil de hiza gore ayrintili aciklanmis. Ancak Nissan Leaf'i ornek olarak alacak olursak %70 dogru.
Pil icin sorun guc veya kapasite degil, sadece ve sadece fiyat. Fiyat ucuzlasa diger sorunlari halletmek hic zor degil.
Tek sorun kesinlikle fiyatı değil. Menzilin bu kadar kısa olmasının sebebi pilin ağırlığı. Menzili 500 km de yapabilirler ama bu sefer motor 500 kg olur. Şu an o 158 km giden motorun ağırlığı 208 kg. Pilsiz ağırlığı 88kg. Nasıl hesapladın diye sorarsanız power tanklı ve power tanksız ağılıklarını ve menzillerini oranlayarak bu sonuca vardım. Bence mantıklı çünkü elektrik motoru benzinli motorlardan çok daha hafif. Bu oranla gidersek 500 km menzil için 500 kg ağırlık ancak kurtarıyor. Ağırlaştıkça ivmeside düşecek. Motorun gücü yetersiz kalacak. Yani tek sorun para değil.
Bide bu şehiriçi menzil meselesi var. Dediklerine göre şehir içinde, dur kalklarda daha az yakıyor. Ama ölçümün nasıl yapıldığını söylememişler. Bu tarz elektrikli motorlarda pili asıl bitiren frenlerdir. Dediklerine göre fren yaparken şarj ediyormuş. Verdiğinin %30'unu alsa bile büyük başarı. Testi eğer hızlanıp durana kadar fren yapmadan veya az frenle gitmekse hiç gerçekçi sonuç vermez. Gerçekte hızlanıyoruz 50-60 km hıza kadar. Bir süre sabit hızla gidip sokağın sonuna gelince fren yapıp duruyoruz. Şimdi bu 90 km sabit hızla gitmekten nasıl yarı yarıya daha az yakabilir. Bence imkansız. Ben her halukarda uzun yol menzilinin daha gerçekçi olduğunu düşünüyorum.
-
nuwanda324 adlı üyeden alıntı
Bu dediğin motor bide gitse şahane motor demek gibi bişey.
. Tamam şehir içinde güzel ama o paraya 1290 superduke var ya. Veya ne biliyim illa şehiriçi diyorsanız. Xmax400 var. NC750d integra var scooter. Bunlarda şehir içinde güzel. Hemde daha ucuz. Hemde uzun yola da gider. Akü bitti yolda kaldık derdi yok.
Tek sorun kesinlikle fiyatı değil. Menzilin bu kadar kısa olmasının sebebi pilin ağırlığı. Menzili 500 km de yapabilirler ama bu sefer motor 500 kg olur. Şu an o 158 km giden motorun ağırlığı 208 kg. Pilsiz ağırlığı 88kg. Nasıl hesapladın diye sorarsanız power tanklı ve power tanksız ağılıklarını ve menzillerini oranlayarak bu sonuca vardım. Bence mantıklı çünkü elektrik motoru benzinli motorlardan çok daha hafif. Bu oranla gidersek 500 km menzil için 500 kg ağırlık ancak kurtarıyor. Ağırlaştıkça ivmeside düşecek. Motorun gücü yetersiz kalacak. Yani tek sorun para değil.
Bide bu şehiriçi menzil meselesi var. Dediklerine göre şehir içinde, dur kalklarda daha az yakıyor. Ama ölçümün nasıl yapıldığını söylememişler. Bu tarz elektrikli motorlarda pili asıl bitiren frenlerdir. Dediklerine göre fren yaparken şarj ediyormuş. Verdiğinin %30'unu alsa bile büyük başarı. Testi eğer hızlanıp durana kadar fren yapmadan veya az frenle gitmekse hiç gerçekçi sonuç vermez. Gerçekte hızlanıyoruz 50-60 km hıza kadar. Bir süre sabit hızla gidip sokağın sonuna gelince fren yapıp duruyoruz. Şimdi bu 90 km sabit hızla gitmekten nasıl yarı yarıya daha az yakabilir. Bence imkansız. Ben her halukarda uzun yol menzilinin daha gerçekçi olduğunu düşünüyorum.
Pil ucuzladigi anda yaygınlaşır. O zaman da Tesla'nin demonstre ettiği, pil değiş tokuş istasyonları olur. Boş pili bırakır, şarj parası verir, yenisini alırsınız. İşlem benzin doldurmadan kısa sürüyor araba için. İstasyonlar yaygınlaşır. Biter sorun.
Sorunuza gelince, 90 km sabit hızla gitmekten nasıl yarı yarıya daha az yakabilir? İki sebep: 1. Rüzgar sürtünmesi. Bu, hızın karesiyle büyüyen bir değer. Üstelik motorsikletler arabalar kadar aerodinamik değiller, o yüzden etkisi katlanarak büyüyor. 2. Rejenerasyon freni. Elektrikli ve hibrit araçlarda frene bastığınızda hemen balata tutmaz. Onun yerine güçlü motor freni yaptırıp elektrik üretir. Pek nasıl ölçülüyor bu? Gerçek hayatta şehir içi kullanımını simüle eden bir sürüş protokolüyle. Amerika'da tüm araçlar bu aynı teste giriyor. Ayrıntılar için "EPA city cycle" diye taratin.
-
Nasipse yarin test surusu yapacagim bakalim. Merak ettiginiz bir sey varsa yazin, o konuda yazmaya calisayim.
-
Zero DSR kullandim. Bu motorsiklet gelecek vadediyor arkadaslar. Pil ucuzladigi anda baska secenekler direk yok olur.
Lineer gaz tepkisi kullanmayi o kadar kolaylastiriyor ki. Anladim ki guclu ve benzinli motorsiklet surerken surekli bir ayar soz konusuymus. Gaz ver - motorun tepkisini olc - ayarla. Bu yok elektrikte. Cunku guc acaip duzenli ve temiz geliyor. Tork egrisi yatay dumduz bir cizgi, guc egrisi de yine duz bir cizgi.
Dusuk hizda gaz verince 800cc naked gibi hizlaniyor. Sadece gurultu ve titresim yok. Ruya gibi. Ruzgarin sizi itmesinden anliyorsunuz hizi. Disaridan da ayni sekilde ilginc geliyor. Onumdeki adam aninda bir hizlandi. Insan inanamiyor. Benzinli motorsiklet olsa sagir sultan duymustu cikan sesi.
Bir nokta: Evet, tork superduke'tan bile fazla. Ancak akim hizi sinirli. Dolayisiyla hizlanma ayni siddette degil. Ancak her turlu etkileyici. 0-100km 3.5 saniye civari sonucta.
-
Pil ucuzladığı anda başka seçenekler direk yok olur demişsiniz. Şu anki pil teknolojisinde akü yenileme maliyeti 1 senelik benzin maliyetinde. O pilin ucuzlaması için yeni pil teknolojilerinin bulunması lazım. Önce bilim adamları araştırmalar yapıp yeni bir teknoloji icat edecekler sonra sanayiciler yatırım yaparak büyük pil fabrikaları kuracak ve bütün sistem yeni pil teknolojisine göre güncellenecek. Ucuz piller şimdi icat edilse bile bizim kullanımımıza en az 5 sene sonra gelir.
Fren yaparken kendini şarj etme sisteminin menzilde çok etkisi olduğunu sanmıyorum çünkü bu sistem trafikte çokta kullanılabilir değil. Elektrik motorunun fren gücü yüksek devirlerde güçlüyken düşük devirlerde yok denecek kadar az. Çoğu zaman fren yapmamıza gerektiğinde motor freni yapayımda aküm şarj olsun demeye imkanımız olmaz tam performans için mecburen balataları kullanmak zorunda kalırız. Motor frenini ancak kasise yaklaşırken veya trafik ışıklarında duracağımız zaman kullanabiliriz ondada enerjimizin maksimum yüzde 30 kadarı geri dönüştürülür. Sonuçta normal bir kullanımda fren yaparken şarj etmek menzilimizi yüzde 5-10 arttıracaktır.
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Pil ucuzladığı anda başka seçenekler direk yok olur demişsiniz. Şu anki pil teknolojisinde akü yenileme maliyeti 1 senelik benzin maliyetinde. O pilin ucuzlaması için yeni pil teknolojilerinin bulunması lazım. Önce bilim adamları araştırmalar yapıp yeni bir teknoloji icat edecekler sonra sanayiciler yatırım yaparak büyük pil fabrikaları kuracak ve bütün sistem yeni pil teknolojisine göre güncellenecek. Ucuz piller şimdi icat edilse bile bizim kullanımımıza en az 5 sene sonra gelir.
Fren yaparken kendini şarj etme sisteminin menzilde çok etkisi olduğunu sanmıyorum çünkü bu sistem trafikte çokta kullanılabilir değil. Elektrik motorunun fren gücü yüksek devirlerde güçlüyken düşük devirlerde yok denecek kadar az. Çoğu zaman fren yapmamıza gerektiğinde motor freni yapayımda aküm şarj olsun demeye imkanımız olmaz tam performans için mecburen balataları kullanmak zorunda kalırız. Motor frenini ancak kasise yaklaşırken veya trafik ışıklarında duracağımız zaman kullanabiliriz ondada enerjimizin maksimum yüzde 30 kadarı geri dönüştürülür. Sonuçta normal bir kullanımda fren yaparken şarj etmek menzilimizi yüzde 5-10 arttıracaktır.
Şehir içi ve dışı menzil farkı nerdeyse iki kat.
Pil pahalı. Çok üretimle belki biraz azalır, ama esaslı bir indirim muhtemelen kimya değişikliği isteyecek gibi duruyor.
Vurgulamak istediğim nokta elektrik motorunun benzinliye üstünlüğü, performans, zevk ve pratiklik olarak...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Zero DSR kullandim. Bu motorsiklet gelecek vadediyor arkadaslar. Pil ucuzladigi anda baska secenekler direk yok olur.
Lineer gaz tepkisi kullanmayi o kadar kolaylastiriyor ki. Anladim ki guclu ve benzinli motorsiklet surerken surekli bir ayar soz konusuymus. Gaz ver - motorun tepkisini olc - ayarla. Bu yok elektrikte. Cunku guc acaip duzenli ve temiz geliyor. Tork egrisi yatay dumduz bir cizgi, guc egrisi de yine duz bir cizgi.
Dusuk hizda gaz verince 800cc naked gibi hizlaniyor. Sadece gurultu ve titresim yok. Ruya gibi. Ruzgarin sizi itmesinden anliyorsunuz hizi. Disaridan da ayni sekilde ilginc geliyor. Onumdeki adam aninda bir hizlandi. Insan inanamiyor. Benzinli motorsiklet olsa sagir sultan duymustu cikan sesi.
Bir nokta: Evet, tork superduke'tan bile fazla. Ancak akim hizi sinirli. Dolayisiyla hizlanma ayni siddette degil. Ancak her turlu etkileyici. 0-100km 3.5 saniye civari sonucta.
Çok farklı bir dünya bu Zero lar. bindiğinizde gelecek kuşak makinalara binmiş hissiyatı veriyor ve şuan kullandığımız benzinli motosikletler eski çağ ürünü gibi geliyor. insan gazı açıp o torku ve güçü hissettiğinde bi ses arıyor kulağı ama yok :D o sebebten ben ürktüm açıkcası. boşlukta 130km/s hızla gidiyormuşsun gibi oluyor tedirgin oluyor insan. Alışmamışız gürültüsüz hız yapmaya
youtube : motorcu hikayeleri (motovlog) youtube - facebook adaletsurucukursu / Antalya /
-
Katılıyorum.
Ayrıca üretim kalitesi de gayet iyi. Hiç sınırlı sayıda üretim yapan amele bir motorsiklet durumu yok. Triumph civarı bir kalitede diyebilirim.
Negatif yönü ise fıyatina göre ekipman kalitesi (süspansiyon, fren, vs.) yanlış anlaşılmasın, kesinlikle kötü değil, hatta süspansiyon fully adjustable, ABS standart. Ancak daha az fiyata başka markalar ful Ohlins süspansiyon ve radial Brembo fren sunuyorlar (triumph speed triple) ... Muhtemelen Zero'nun fiyatının büyük bir kısmı pile gidiyor...
-
Bu beni biraz ürkütüyor. Arabaların motosikleti fark etmeleri genelde sesten oluyor. Böyle sessiz aletlerle Türkiye trafiğine çıkmak tehlikeli değil mi ?
Deneme sürüşlerinde tedirgin olduğum konuyla ilgili sıkıntı yaşadınız mı ?
-
Fuarda gormustum 10 bin ila 18 bin euro demislerdi yanlis hatirlamiyorsa fiyatlari.sehir ici 250km. Sehir disi 160km civari menzili var. Com tasarruflu ama sehir disi nasil sarj execeksin 2 saat beklenmez bence
-
Kanat sesi olmayan taklacı güvercin motor sesi olmayan motor olmaz. Ekonomimi alın sizin olsun güle güle kullanın belki benzin kullanımı azalınca petrol fiyatlarıda ucuzlar bizede gün doğar.
-
300 km menzili olan,oda şehir içi,şehir dışı abanırsan 150km bile gidemeyen,, 160 km sürat yapanını hızlı şarj aparatıyla almaya kalksan 70 bin tl fiyat çıkıyor,,YUH DİYORUM,ev mi alıyoz yahu,şehirler arası gidemeyen pilli motora okadar parayı verecek arkadaşı yeminle görmek isterdim
düşünün bikaç arkadaş motorla uzun yola seyahate çıktık,yolda mola verdik benzin aldık,arkadaş pili doldurcak 8 saat onu beklicez,bırak 2 saat olsun ayrıca sen bir benzinciye git motorumu şarja bağlıcam piriz lazım de bakalım sana elektirik prizi verecek kaç tane benzinci bulursun,,hemen hepsi siktir eder
-
Sam@ adlı üyeden alıntı
Bu beni biraz ürkütüyor. Arabaların motosikleti fark etmeleri genelde sesten oluyor. Böyle sessiz aletlerle Türkiye trafiğine çıkmak tehlikeli değil mi ?
Deneme sürüşlerinde tedirgin olduğum konuyla ilgili sıkıntı yaşadınız mı ?
Bu benimde de aklıma takıldı. Tesla ve Nissan Leaf, yayalar farketsin diye özel bir ses çıkarıyor. Ancak yüksek süratte başka araçlarının duyacağı bir ses nasil çıkartılır bilemiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:41 ----------
redmap adlı üyeden alıntı
Kanat sesi olmayan taklacı güvercin motor sesi olmayan motor olmaz. Ekonomimi alın sizin olsun güle güle kullanın belki benzin kullanımı azalınca petrol fiyatlarıda ucuzlar bizede gün doğar.
Aynen bu dediğinizi şu an yaşıyoruz zaten. Benzin 3 kat ucuzladı Amerika'da ve tüm dünyada. Nasıl, hissediyor musunuz indirimi?
-
evet hissediyoruz dün ve önceki gün ard arda 2 günde 2 kere benzine zam geldi,annelerine sövesim geliyor ama boşver
-
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
300 km menzili olan,oda şehir içi,şehir dışı abanırsan 150km bile gidemeyen,, 160 km sürat yapanını hızlı şarj aparatıyla almaya kalksan 70 bin tl fiyat çıkıyor,,YUH DİYORUM,ev mi alıyoz yahu,şehirler arası gidemeyen pilli motora okadar parayı verecek arkadaşı yeminle görmek isterdim
düşünün bikaç arkadaş motorla uzun yola seyahate çıktık,yolda mola verdik benzin aldık,arkadaş pili doldurcak 8 saat onu beklicez,bırak 2 saat olsun ayrıca sen bir benzinciye git motorumu şarja bağlıcam piriz lazım de bakalım sana elektirik prizi verecek kaç tane benzinci bulursun,,hemen hepsi siktir eder
Bu motorsikletin hiç bir benzinli motorun hayal bile edemeyeceği ciddi avantajlari, ve aksine yine bir çok ciddi dezavantajları var. Şahsi ihtiyaçlari bu avantajlarla örtüşen bir çok insan var ki şirket 8 senedir ayakta ve gittikçe de büyüyor. Sizinkilerle örtüşmüyorsa zaten siz bu şirketin hedef müşteri kitlesine değilsiniz demektir.
Daha yeni piyasaya çıkan elektrikli motorsiklet veya arabalarla uzun yol yapmayi istemek, uçmak istemek kadar mantıksız. Dediğim gibi eğer pil ucuzlar ve yaygınlaşırsa pil değiştirme istasyonu ile biter mesele.
Zero'nun ciddi bir avantajını söyleyeyim. Şarj maliyeti $1.5'dan az. Ve şehir içi 250km uzeri menzili var. Km başına hesabını yapın. Pil pahali olduğu için mantıksız şu an bu hesap ama ilerisi için önemli.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Bu benimde de aklıma takıldı. Tesla ve Nissan Leaf, yayalar farketsin diye özel bir ses çıkarıyor. Ancak yüksek süratte başka araçlarının duyacağı bir ses nasil çıkartılır bilemiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:41 ----------
Aynen bu dediğinizi şu an yaşıyoruz zaten. Benzin 3 kat ucuzladı Amerika'da ve tüm dünyada. Nasıl, hissediyor musunuz indirimi?
Senin daha güzel hissetmen lazım nede olsa 1290 kullanıyosun.
-
redmap adlı üyeden alıntı
Senin daha güzel hissetmen lazım nede olsa 1290 kullanıyosun.
Amerika'da yasiyorum. Iki gun once arabaya aldim benzin, galonu $1.7 civariydi; litresi 1.29 TL'ye tekabul ediyor.
Zamaninda $5'a yaklastiydi benzinin fiyati burda. Farka bakin...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Bu motorsikletin hiç bir benzinli motorun hayal bile edemeyeceği ciddi avantajlari, ve aksine yine bir çok ciddi dezavantajları var. Şahsi ihtiyaçlari bu avantajlarla örtüşen bir çok insan var ki şirket 8 senedir ayakta ve gittikçe de büyüyor. Sizinkilerle örtüşmüyorsa zaten siz bu şirketin hedef müşteri kitlesine değilsiniz demektir.
Daha yeni piyasaya çıkan elektrikli motorsiklet veya arabalarla uzun yol yapmayi istemek, uçmak istemek kadar mantıksız. Dediğim gibi eğer pil ucuzlar ve yaygınlaşırsa pil değiştirme istasyonu ile biter mesele.
Zero'nun ciddi bir avantajını söyleyeyim. Şarj maliyeti $1.5'dan az. Ve şehir içi 250km uzeri menzili var. Km başına hesabını yapın. Pil pahali olduğu için mantıksız şu an bu hesap ama ilerisi için önemli.
15 yıl sonra olabilir belki ama şimdilik mantıksız bir seçim,,şarj maliyeti 4,5-5 tl uygun olabilir ama motoru alırken 70 bin lira gibi bir rakam vermek akıl karı değil,,bu parayı amorti etmesine insanın ömrü yetmez
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)