Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Geri geri gelmek?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Motorsiklette dik bir rampada yol kapali veya her hangibir nedenden geri gelmek istedigimde sıkıntı basliyor.hemrn tribe giriyorum geriliyorum motor cok agir iniyorum millet bana bakiyor bazen yardim edelim diyen biri bile cikiyor geri geri gelmenin bir teknigi varmidir?
    mehmetenis bunu beğendi.
    Kula Bela Gelmez Hak Yazmadikca; Hak Bela Yazmaz Kul Azmadikca Hak Kuldan İntikamini Kul İle Alir Dini İrfani Bilmeyen bunu kul Etti sanir
    Bari Emri Olmayinca Sanki Yaprak mi Kipranir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ciddi olarak cevap veriyorum.

    Motorla yokuşta sağdan sola U dönüşü nasıl yapacağınızı açıklıyorum.
    Motor dik duruyo yokuştasınız sabitsiniz duruyorsunuz.
    Sonra direksiyonu sağa çeviriyorsunuz.
    Geri geri hafif kayarken motoru olabildiğince sağa yatırıyorsunuz.
    Bu şekilde geri giderek 90 derece dönüyorsunuz. hatta az daha gidin 110 olsun
    Bir bakıyorsunuz sol ayak boşta havada ama motor dengede
    Ve sağ ayağınızda çok ağırlık yok belki şaşırıyorsunuz. sonra direksiyonu sola çevirip
    yokuştan salın aşağıya . Gaz vermeyle ilgisi yok motor çalışmasa bile böyle
    dönebilirsiniz. Bu yöntemle çok anormal dik yokuşlarda bile güvenle U dönüşü
    yapabilirsiniz.
    Kendi mesajımdan alıntılayım.
    mehmetenis, banno1957 ve YouSuffer bunu beğendiler.

  3. #3
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Iste hic o pozisyona dusmeyeceksin haci... Yercekimi, fizik kurallari sabit.. Geri itemezsin..
    oguzhan6161 bunu beğendi.

  4. #4
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Deneyecegim.
    Geri geri gelim derken hep bileklerimi inciltiyorum 138 kilo motor yanma oluyor bileklerimde.sokak aralarinda darsa bide sokak bu yontemle biraz zor doneriz ama

  5. #5
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Motorsiklette dik bir rampada yol kapali veya her hangibir nedenden geri gelmek istedigimde sıkıntı basliyor.hemrn tribe giriyorum geriliyorum motor cok agir iniyorum millet bana bakiyor bazen yardim edelim diyen biri bile cikiyor geri geri gelmenin bir teknigi varmidir?
    Rampa yukarı çıkarken tıkandın ve geri gitmek istiyorsan arka fren ile kontrollü şekilde yavaş yavaş gidebilirsin, biraz rahatlayınca Mengu16'nın dediği şekilde döner ve devam edersin.

    Yokuş aşağı giderken tıkandın ve öndekine yakınsın, ara açmak istiyorsan; ön fren sıkılı iken tüm ağırlığınla ön amortisöre yüklen, en dibe inince kendini amortisörün kuvvetiyle birlikte geri at, geriye atarken de freni bırak. Sonra bunu tekrarla. Böyle böyle geri gidersin. 300 kg motoru bu şekilde 2-3 metre geri alabiliyorum.
    mehmetenis ve fusuy364 bunu beğendiler.

  6. #6
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rampa yukarı çıkarken tıkandın ve geri gitmek istiyorsan arka fren ile kontrollü şekilde yavaş yavaş gidebilirsin, biraz rahatlayınca Mengu16'nın dediği şekilde döner ve devam edersin.

    Yokuş aşağı giderken tıkandın ve öndekine yakınsın, ara açmak istiyorsan; ön fren sıkılı iken tüm ağırlığınla ön amortisöre yüklen, en dibe inince kendini amortisörün kuvvetiyle birlikte geri at, geriye atarken de freni bırak. Sonra bunu tekrarla. Böyle böyle geri gidersin. 300 kg motoru bu şekilde 2-3 metre geri alabiliyorum.
    Bu yontemi deniyecegim.zayif olunca insan boyle seylere cok kafa yoruyor

  7. #7
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı ceymier adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yontemi deniyecegim.zayif olunca insan boyle seylere cok kafa yoruyor
    Önce boş ve hafif rampa bir arazide bu yöntemi bol bol deneyip, motoru o şekilde kontrol altına almaya alışmanı tavsiye ederim kardeşim. Çok işine yarar.

  8. #8
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    o pozisyona girmemen gerekiyor, yokus asagi inerken ileriyi iyi gozetlemek gerekir.

    bir sikinti olursa durup donebilecek gibi kollaman lazim kendini.

    diyelim ki ileride bir sikinti var, veya arabalar pes pese yigildi. sen olabildigince geride durup, kendine bir kacis plani hazırlaman lazim.

  9. #9
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o pozisyona girmemen gerekiyor, yokus asagi inerken ileriyi iyi gozetlemek gerekir.

    bir sikinti olursa durup donebilecek gibi kollaman lazim kendini.

    diyelim ki ileride bir sikinti var, veya arabalar pes pese yigildi. sen olabildigince geride durup, kendine bir kacis plani hazırlaman lazim.
    Her zaman bu mümkün olmuyor ama. İlerinin görülemediği zamanlar da oluyor, ya da aniden önünüze bir engel çıkabiliyor. O yüzden motosiklet seçimini de doğru yapmak lazım. Bir kişinin iki ayağını birden yere tam basabildiği motor onun için en iyi motordur. Ayrıca da herkesin amortisör kullanarak geri geri gitmeyi öğrenmesi gerekir.

  10. #10

    Üyelik
    24 Mart 2015
    İki ayaginla yere tam basip bacaklarindan guc alarak kicinla seleye bastirip geriye dogru ittireceksin. Ellerinlede direksiyondan geri dogru asilarak destek vereceksin. Hafif yokuslarda geriye dogru bu dedigim yontemle ittirebilirsin cok dik yokuslarda yapacak hic bisey yok. bu arada motosikletin butun agirligini direksiyona yuklemeyin. Direksiyon yamulur. Motosikleti hareket ettirmek icin seleye oturup gucun buyuk kismini kicinizla seleden motora aktarin.

  11. #11
    hakan nkd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2014
    Şehir
    kocaeli gebze
    Motosikleti
    cb125e- pulsar 200
    Alıntı ceymier adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deneyecegim.
    Geri geri gelim derken hep bileklerimi inciltiyorum 138 kilo motor yanma oluyor bileklerimde.sokak aralarinda darsa bide sokak bu yontemle biraz zor doneriz ama
    Body building yaparsan 2 ay sonra sorun kalmaz
    Dolu dolmuş ve boş taksiden uzak dur!

  12. #12
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Motoru yan ayağa alıp ayak üzerinde geri çevirme yöntemi kullanılabilir mi acaba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------

    https://youtu.be/I79nmXIe6QI

  13. #13
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı mephamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru yan ayağa alıp ayak üzerinde geri çevirme yöntemi kullanılabilir mi acaba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------

    https://youtu.be/I79nmXIe6QI
    Bunu rampada denemeni tavsiye etmem dostum. Düz alanda ve dikkatlice yapılması lazım bunun. Yokuş aşağı pozisyondayken ayaklığın kapanma riski var. Büyük de bir risk bu.

  14. #14
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    honda goldwing gl 1800 alıyorsun ve geri vitese takıyorsun sorun halledilmiş oluyor

  15. #15
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    O kadar param olsa oooo )

  16. #16
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    138 kilo bir motor için hafif bir ağırlık.
    İki ayağın yere tam basıyor mu ?
    Her halikarda arkadaşların da söylediği gibi geri itmek ihtiyacın olmayacak pozisyonu önceden gözlemle sağlamak önemli olan

  17. #17
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    138 kilo bir motor için hafif bir ağırlık.
    İki ayağın yere tam basıyor mu ?
    Her halikarda arkadaşların da söylediği gibi geri itmek ihtiyacın olmayacak pozisyonu önceden gözlemle sağlamak önemli olan
    Cbr 125 boyum 1.70 ayaklarim tam basiyor 2 side yere


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)