iki teker ruhunu taşır ...
ön fren gerekli durumlarda yani ani fren yapacaksan mesela arka yeterli gelmediyse bastığın anda duramıcağını anladığın anda ön freni devreye sok. aman ha çok basayım deme ön kayar düşersin bu sefer. zaten çok az sıkman yeterli gelir.
ben ayağımı tekere sürtüyorum şaka bi yana ben eğer asfalt yol ise %70 ön fren %30 civarı arkayı kullanıyorum tabi bu arada hızlıca vites düşürüyorum alışması zaman aldı ama en güvenlisi bu bana göre. Toprak, ıslak, ve parlak asfaltta ise tam tersi
arkadaşlar bilip bilmeden yorum yapmayın. motorda ön fren önemlidir üretici mal zaten ön'e çift disk arkaya tek koyuyor. arkaya basarak duruyorum diyenler yorum yapmasın insanların canını tehlikeye atıyorsunuz.
not: asfalt için konuşuyorum
Frenler %100 kullanılır. Yemek tarifi gibi oran veren arkadaşlar yanlış biliyorsunuz. O oran her koşul ve motosiklette değişebileceği gibi, frenlerin motosikleti durdurma işlevi üzerindeki dağılımdır. Heh ön freni bu kadar sıktıysam arkatı da ondan biraz daha az ezeyim diye bir şey yok. Ben %79.5 ön fren kullanıyorum nedir, nerden çıkıyor bu oran.
Çook yanlış ve eksik bilgi var, Olcay avşar ında yazdığı gibi fren teknikleri diye aratarak okuyun
Prensip olarak %70 ön fren ve %30 arka fren şeklinde bir görüş vardır ancak bu seviyede hassas fren yapabilecek sürücü pek yoktur.
Şu başlıkta bir kez daha anladım ki, trafikte a noktasından b noktasına gerçekten şansa gidiyoruz
Allaha emanet gitmek bu oluyor demek ki
Mumkun olduğu kadar on freni kullan. Arka fren sadece motoru dengelemek icin kullan.
En iyisi benim gibi yap.
İlk önce fren teknikleri makalelerini oku.Daha sonra youtube dan fren teknikleri videolarını izle.
Daha sonra çık trafiğe kapalı bir alana ve dene.
Ben bunların hepsini yaptım ve kendi motorumda ön frene ne kadar asılırsam kitlenir,ne kadar sıkmalıyım bunları çözdüm.Tavsiye ederim.
Not: Arka freni ön frene nazaran daha az kullanıyorum.Arka freni çok kullandığım yerler:
*Virajlar a hız girersem ön fren kullanmadan hafif arka fren dokunuyorum
* Mıcırlı, toprak vs. yollarda mümkün olduğunca arka fren kullanıyorum.
* Ön fren sınırına kadar asıldım.Baktım mesafe kısaltmam gerekiyor, arka frenle destekliyorum...
Ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmem ama bu şekilde bir sıkıntı yaşamadım..
70%-30% yazanlar için konuşuyorum. Bunu heralde sadece literatüre böyle girdiği için diyorsunuz. Yada inşallah öyledir.
Aga bu kadar zamandır motor kullanıyorum. Böyle bir oranlama yapamadım daha ya... Bende bi enayilik var galiba.
Bence prensip şudur;
Genelde ön fren, gerekirse arka fren.
Zaten belli bir tecrübeden sonra aslında ön frenin daha fazla işe yaradığını çözüyor insan.
yuk transferi agirligi one aktarma .. iste bu yuzden on ve arka beraber kullanilir. on tekeri bos teneke olarak dusunun, tekme atarsaniz ucar gider, simdi icine kum koyun ve tekme atmayi deneyin.. iste bu yuzde arka fren ile yuku yani kumu tenekeye doldurmaya basliyoruz ..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)