Motorda freni hangi ayarda kullanıyorsunuz
Reklamlar
-
21 Ağustos 2015, 00:50
#1
Nasip olursa önümüzdeki ay honda cbr 125 almaya karar verdim.Ama cbr 125inde abs si yok maalesef.Fazla hız yapmam tabiki ama önümüze ne çıkacağı belli olmuyo sonuçta.
Siz sadece ön frenimi kullanıyorsunuz yoksa önle arkayı aynı andamı kullanıyorsunuz.
Yardım ederseniz sevinirim...
Reklamlar
-
21 Ağustos 2015, 00:54
#2
Sinan58 adlı üyeden alıntı
Nasip olursa önümüzdeki ay honda cbr 125 almaya karar verdim.Ama cbr 125inde abs si yok maalesef.Fazla hız yapmam tabiki ama önümüze ne çıkacağı belli olmuyo sonuçta.
Siz sadece ön frenimi kullanıyorsunuz yoksa önle arkayı aynı andamı kullanıyorsunuz.
Yardım ederseniz sevinirim...
Normalde kimse on kullanmiyo lolay kolay ama teknigini bilim kullanirsin normal hizlarda arka fren duramayacagini anladiginda veya bisey firladiginda vites kucultup arka fren ve yavassscana limonu sikiyomus gibi on freni sikip cok kiyak durursun 😊
-
21 Ağustos 2015, 00:56
#3
Basüyüz duriyi işte ne ayarı gardaşl
-
21 Ağustos 2015, 01:00
#4
Germ adlı üyeden alıntı
Normalde kimse on kullanmiyo lolay kolay ama teknigini bilim kullanirsin normal hizlarda arka fren duramayacagini anladiginda veya bisey firladiginda vites kucultup arka fren ve yavassscana limonu sikiyomus gibi on freni sikip cok kiyak durursun
Sağolun teşekkür ederim.
Abs yoksa arka fren biraz tehlikeli olmazmı peki???
Peki otomatik viteslerde motor fireni yapmak pek mümkün değil, otomatikte ne önerirsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:57 ----------
snappy x adlı üyeden alıntı
Basüyüz duriyi işte ne ayarı gardaşl
Gardaş la bazen basıncada öteki tarafta duruyo
-
21 Ağustos 2015, 01:03
#5
Frensiz kullanıyoruz
-
21 Ağustos 2015, 01:13
#6
benim motorda ön freni kullanmazsan sıkıntı düzgün lastiklerin varsa(ki mutlaka olmalı) gazı kapatıp yavaşça ön freni sıkıyorsun zaten cbr 125in hızı belli motor iyice yavaşlayınca da önü bırakırken arkaya dokunuyorsun tamam. çok düşünme alınca anlarsın.
aniden durman gerekirse Allah ne verdiyse asılırsın ön frene, vites falan insanın aklına gelmez.
-
21 Ağustos 2015, 01:34
#7
motoru asıl durduran ön frendir, frenaj esnasında cruiser makineler hariç diğerlerinin arka tekerin yere temas yüzeyi oldukça zayıflar, yük öne biner ve ön tekerin temas yüzeyi artar. dolayısıyla ön fren bilinçli kullanılarak fren mesafeniz epey kısalır. fakat önü kaydırıp motoru devirmenin başlıca sebeplerinden biri ön frene fazlaca abanmaktır. motor dik konumda değilken ön freni fazlaca sıkmak yeni gidon, karenaj takımı sinyaller veya koltuk değnekleri temininizde etkili olur. ne bileyim yazarken sıkıldım, trafik akışı olmayan bir yerde deneyin işte ben deneye deneye öğrendim lastiklerin durumu kötüyse denemeyin...
-
21 Ağustos 2015, 02:02
#8
-
21 Ağustos 2015, 07:33
#9
@sepya tam tersi olmasin ?
Egitim almanizi siddetle oneriyorum, ve bu isi dogru yapmanin sirri "nasil kullanmaliyim ?" Degil "hangi teknigi kullanirsam nasil olur?" Olmali... Youtubeden biraz arastirirsaniz bir suru video var ; sadece on fren ile durma, sadece arka fren ile durma, kombine fren ile durma.
Kombine:--------
Sadece on:------------
Sadece arka:----------------------
Seklinde tablolarla karsilasirsiniz.(- ler fren mesafesi.).
-
21 Ağustos 2015, 08:42
#10
Ön artı arka fren birlikte kullanmanı oneririm
Yoksa panik halinde on fren nerde arka fren nerde arayip bulma imkanin yok . elin alışsın ikisine de. Panik fren reflex haline gelsin sende
Fren kadar kaçış manevrasi da önemli
Bazi durumlarda kontra teknigini veya kacis manevrasini reflex olarak kullanmak size cok sey kazandırabilir
-
21 Ağustos 2015, 10:23
#11
Supersport motorlar da %70 ön fren kullaniliyor diye biliyorum lastik ler iyi olduğu sürece çok bi sıkınti yasamazsin panik anında gidonu düz tutmaya bak
-
21 Ağustos 2015, 10:26
#12
Arka freni kilitliyorum, motorun kici bi saga bi sola salinirken on frenle destekliyorum
-
21 Ağustos 2015, 10:27
#13
%50 %50 kullanırım,ön freni ani duruşlarda biraz daha sert kullanırım çünkü motoru durduran fren ön frendir her daim.arka fren destek verir.
-
21 Ağustos 2015, 10:39
#14
Şimdi fren olayı motora görede değişiyor, abs li absiz torklu cc göre değişiyor.
Mesela bende cbr 125r varken kombine frenle saglam dururdum, r25 te ise ön fren baya kuvvetli ss motorlar gibiydi %25 arka %75 ön şeklinde duruyor ve frenaj yapıyordum. Motora bağlı bırazda
-
21 Ağustos 2015, 10:40
#15
Germ adlı üyeden alıntı
Normalde kimse on kullanmiyo lolay kolay ama teknigini bilim kullanirsin normal hizlarda arka fren duramayacagini anladiginda veya bisey firladiginda vites kucultup arka fren ve yavassscana limonu sikiyomus gibi on freni sikip cok kiyak durursun
Bide şöyle bilgisi olmayıp fikri olanlar yazıyor ya.
Ön freni kim kullanmıyormuş kolay kolay? Yazdıkların baştan sona hatalı
Motoru durduran ön frendir. Arka fren yavaşlamaya yarar.
Asıl olması gereken %70 ön %30 arka fren kullanılır. Aynı anda vites düşürüp motor freni de yaparsan gayet sağlıklı durursun.
Ancak 70'e 30 oranını manuel olarak ayarlamak olanaksız olduğu için, ön fren arkaya göre biraz daha sert kullanılır beraberinde de motor freni kullanılır diyelim.
Tabi bu işler yazarak çizerek olacak işler değil. Eğitim ve pratik gerekli
Motosikletli Kaplumbağa...
-
21 Ağustos 2015, 10:44
#16
Süper Moderatör
Maalesef ki forumda bir çok kişi fren nasıl yapılır bilmiyor, bilmediği halde de akıl veriyor. Yanlış anlamayın, bu bir aşağılama değil. çünkü adam bilmediğinin ya da yanlış bildiğinin de farkında değil.
bu yüzden forumda bir çok kişi doğru cevabı verse de yanlış cevaplar yüzünden kafan karışacak.
Bu iş teknik ve bilimsel bir konudur, kişiye göre değişmez.
Google da fren tekniği ile ilgili bilirkişiler tarafından yazılmış makaleleri bul ve oku, sitemizde de var bu tür makaleler.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
21 Ağustos 2015, 10:44
#17
Motoru durduran ön frendir. Nasıl olur da bir insan ön fren kullanan azdır diyebilir bu formda...
%70 ön fren, %30 arka fren kullanıyorum. Zemin sağlam ve motor dik ise sadece ön kullanırım. Sadece dönüşlerde arka fren kullanırım ve vites küçültüp desteklerim, yavaşça da gazı orantılayıp nasıl girersem öyle çıkarım...
600cc ve üzeri motorlarda neden ön fren in 2 tane olduğunu biraz düşünün... Veya küçük motorlarda Ön frenin neden disk arka frenin neden kampanya olduğunu...
-
21 Ağustos 2015, 10:55
#18
Oha lan ön fren kullanılmaz , arka fren yüzde 70 ön yüzde 30 diyenler var , beyler ölmeden önce gidin eğitim alın lütfen lan.
-
21 Ağustos 2015, 11:22
#19
Önde iki fren arkada kampanya olanları da gördük. Gözümüz açık gitmeyiz artık beyler
-
21 Ağustos 2015, 11:53
#20
Tequ adlı üyeden alıntı
Arka freni kilitliyorum, motorun kici bi saga bi sola salinirken on frenle destekliyorum
aslında olması gerekende bu arkayı kitleme değilde tam kitleme sırasında ön ile desteklendiğinde mükemmel sonuç
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)