Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kaskı düşürdüm ne yapmalıyım?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı Ryuin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam adam arai kask için konuşmuş. benim gariban mt aynı sonucu verir mi?
    seleden düşmeyle köpük yapısı bozulmaz eğer içerinse bunu yapabilecek birşey yok ise içi boşsa dikkat edeceğin nokta dış kabuk çatlama vs gibi durumlar yoksa kullanmaya devam edebilirsin bu iş birazda para tuzağı yukardaki arkadaşa aynen katılıyorum seleden düşdüğünde hemde çok hafif bir darbe aldığında kask çöp oluyorsa o kaskın bir kaza anında hızı bile katmıyorum ne duzeyde bir koruma bekliyorsun çatlak falan yoksa köpüğün yapısı zaten bozulmamıştır hiçbirsey olmaz kardeşim
    mehmetenis bunu beğendi.
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Alıntı 000000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaynak eklendi.


    Söğüşleyen pazarcı abilerimiz:
    1) http://www.altinelbiseliadam.com/kask-konusu/ Dakika: 13:14'te pazarcı abimiz, -Elden bile düşürülse bi kask bi daha kullanılmaz diyor. Çakal karlos.

    2) https://www.youtube.com/watch?v=bYIh7_l8YfA Dakika: 1:00 - Bu adam'a pek sözüm yok, eğitmenim diyip zengin ve ekşicileri söğüşlüyor. ekmeğinin peşinde.


    İşin Gerçek tarafı
    1) https://ultimatemotorcycling.com/201...r-helmet-care/
    Ben bunu anlayamıyorum video versene diyorsan
    https://www.youtube.com/watch?v=Ovd3KGu6BgU
    Aradığının soru 7:13'te başlıyor, yinede hepsini izle.

    Kısa çeviri:
    soru: kaskı motorun selesinden düşürdüm bişey olurmu
    cevap: bi bok olmaz.
    A helmet is an action/reaction piece of gear. If it doesn’t have at least five kilograms of body mass (your head) inside of it to react against the EPS liner, it won’t affect its protective capability

    Merak edenler translate ile çevirsinler. kaynak yukarıda.

  3. #23

    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    sanırım fiziği seviyorum

  4. #24

    Üyelik
    05 Ağustos 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Dominar 400 - V15
    adam elden yere düşünce köpük bozulur demiş ya la :D neyin kafası bu.
    elden aşağı düştüğü hızla köpüğün kask yüzeyine yaptığı darbe ile köpük bozulacaksa, ben kaskı takarken de aynı basıncı yapıyorum (hatta fazlası olabilir) HER KASK TAKTIĞIMDA TAKTIĞIM KASK ÇÖP OLUR !

    neyin kafası bu :D

  5. #25
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Kaskın darbe aldığı yeri biliyosan, iç taraftan pedleri söküp köpüğün beyazlaşma durumuna bak,
    orada beyazlık oluşmuşsa kask kullanılamaz diye bir bilgi almıştım, hatta son üretilen kaskların köpüklerini siyah olarak üretme sebepleri buymuş. muş muş, doğru olabilir mantıklı geldi işte paylaşim dedim :D
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  6. #26
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben 4 yıldır 100 liralık LS2 kullanıyorum hâla ölmedim Ben hep 100 liralık kafa kullandığımdan sorun olmuyo. Kaskın kullanım ömrü dolacak neredeyse, pahalı kask alsam da bi süre sonra atmak lazım çöpe.
    efendy06 ve sezgingulmez bunu beğendiler.

  7. #27
    atasah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul_Avcılar/Uşak_Banaz
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı mephamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güç= KuvvetxHız
    F=m.a
    E=m.c2


    Bu 3 formülde de görüleceği gibi Kütle ve Hız yoksa ortaya enerji de kuvvet de çıkmıyor.

    İçi boş bir kaskın kütlesi 1,5 kg olarak alınırsa 98,5 kg olan birisi saatte 100km hızla kaza yaptığında 100kg lık bir kütle 100km hızla asfalta çarpıyor ve ortaya 100.25=2500 newton kadar bir güç ortaya çıkar.
    Halbuki yerinde düşen bir kask için bu hesap 1,5.1= dersek 1,5 newton kadar bir güç ortaya çıkar.
    Arada 2000 kat enerji farkı olduğunu görebilirsiniz.

    Bundan sonra hala değiştirmeyi düşünürseniz eski kaskı bir fakire verin de işine yarasın.
    Adamsın lisede hocalar anlatırlarken bu bilgiler bizim ne işimize yarayacak diyorduk, bilimsellik budur işte ;)

  8. #28
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    ordan burdan duyan insanlara aldırma
    hiçbirşey olmaz kardeşim için rahat olsun güle güle kullan

  9. #29

    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Hocam içi nasıl sökülüp nasıl çıkarılır çok yeniyiz bu işlerde

  10. #30
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Kuvvet formülasyonu yüzeysel bir sonuca ulaşmış. Yanlış mı ? Tabii ki doğru, ancak düşük kuvvette kaskı parçalamayacak bir düşüş, kask kabuğunda kılcal çatlakların (gözle görülemeyecek büyüklükte çatlaklar) oluşmasına sebep olduğunu açıklamaya yeterli değil. Korumaz mı ? Korur, ama eskisi kadar güvenilir koruma sağlamaz ve zamana, güneşe, toza, neme bağlı olarak bu kılcal çatlaklar ilerleyip büyümeye başlar. Sıkıntı bundan kaynaklıdır. Köpüğün özelliğini kaybetmesiyle uzaktan yakında alakası yoktur. Köpük, kaskın iç ve dış kabuğu arasındaki darbeyi sönümleyip, kaskın formunun bozulmamasında işe yarar.

    Ben kaskımı 4-5 defa düşürdüm gidondan, seleden vs. Hala kullanıyorum. İyi bir örnek mi ? Sanmıyorum. Kötü bir örnek mi ? Onu da sanmıyorum. Burada kişisel vicdanınıza kalmış kullanıp kullanmamak.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  11. #31
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben bazen kafamda kask varken garajın havalandırma borusuna kaskın tepesini çarpıyorum şiddetli şekilde. Bunun ardından kaskı değiştirmedim. Kaskı seleden düşürünce de en fazla bu kadar darbe alacaktır.

  12. #32
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    Kullandıgın kaskın dusurdugunde cok da fazla ozelligi gidecek bir kask oldugunu dusunmuyorum acıkcası. Yerine alacagın kaskın da dusurdugun kasktan fazla koruyacagını da. Bu yuzden kullanmaya devam ederdim senin yerinde olsam. Zamanında bir tanesi cıkmıs darbe alan kask ozelligini yitirir demis, o gunden beri herkes o kuyuya atlar gozu kapalı.

  13. #33
    Iron&Road - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arora Avantgarde 150 - Honey Badger
    Bilgi edindiğiniz kaynaklar marka destekli veya direkt markadan olursa çok üzülürsünüz. O afili yazıların nasıl yazıldığını, aslında elde kalan malzemeleri değerlendirmek için "limited edition" ürünler piyasaya sürüldüğünü, tüm bu ürünlerde sağlığınızdan çok karlılığın önde geldiğini falan bilseniz.

    Kask sıkıntılı bir konudur evet. Ama belli bir seviyenin üstündeki kaliteli bir kask, bir kere düşünce ölmez. Öldüğünü sanmanız istenir, zira ticaret yapılıyor burada, asıl amaç topluma hizmet değil. Tabi tüm bunlar bir cahilliği de beraberinde getirmesin, yanlış anlaşılmasın ama sadece duyulanları ve edinilen bilgileri biraz tartmayı öğrenmek lazım bence.

    Bir şey olmaz dostum. Ama yine de düşürme dikkat et sen. Ama olmaz yani, bir kere düştü o kask çöp falan... geçiniz efendim.
    mehmetenis bunu beğendi.

  14. #34
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    05 Ağustos 2007
    Şehir
    lubnatsi
    Motosikleti
    z1000e kesik.
    Alıntı Ryuin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam adam arai kask için konuşmuş. benim gariban mt aynı sonucu verir mi?
    Genel olarak ciddi güvenlik testlerinden geçen tüm kasklar için sonuç değişmez.

    Alıntı Coorai adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adam elden yere düşünce köpük bozulur demiş ya la :D neyin kafası bu.
    elden aşağı düştüğü hızla köpüğün kask yüzeyine yaptığı darbe ile köpük bozulacaksa, ben kaskı takarken de aynı basıncı yapıyorum (hatta fazlası olabilir) HER KASK TAKTIĞIMDA TAKTIĞIM KASK ÇÖP OLUR !

    neyin kafası bu :D
    Adam ekmeğinin peşinde. Aşırı tepki göstermemek lazım.

    Alıntı mephamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güç= KuvvetxHız
    F=m.a
    E=m.c2


    Bu 3 formülde de görüleceği gibi Kütle ve Hız yoksa ortaya enerji de kuvvet de çıkmıyor.

    İçi boş bir kaskın kütlesi 1,5 kg olarak alınırsa 98,5 kg olan birisi saatte 100km hızla kaza yaptığında 100kg lık bir kütle 100km hızla asfalta çarpıyor ve ortaya 100.25=2500 newton kadar bir güç ortaya çıkar.
    Halbuki yerinde düşen bir kask için bu hesap 1,5.1= dersek 1,5 newton kadar bir güç ortaya çıkar.
    Arada 2000 kat enerji farkı olduğunu görebilirsiniz.

    Bundan sonra hala değiştirmeyi düşünürseniz eski kaskı bir fakire verin de işine yarasın.
    Kardeş birim çevrileri hatalı (km<->m), 25 nerden çıktı? 1.5 yerine 25 yazılmazki amk.
    100kg lık kütleyi, 100 km/h süratle esnek olmayan çarpışmaya soktun 100.25=2500 sonucunu nasıl ürettin? Adamın kol bacak çarpışmadan öncemi koptu? eğer bu 25 adamın kilosuysa, geri kalan 75 kiloya ne oldu?
    vektörel niteliği skalere çevirdin, birimler çarpışmada telef oldu?
    F=m*a demişsin, a yerine 1 koymuşsun, hani ivme dünyada 9.8m/s ama nasıl kim hangi gezegenin bu ?

    Fazla baskı balatası olan? benimkiler yandı.

    Alıntı Ryuin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanırım fiziği seviyorum
    İşine gelince hatalı/eksik olsa bile fiziği seviyorum,

  15. #35
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Çoğu zaman ani frenlemelerde artcımız arkadan sağlam bir kafa atar bize, tahminim odur ki bu vuruş hızı ve şiddeti seleden düşen kaskla eşdeğerdir.

    Hatta artcının kafa atması durumunda kaskların içi de dolu, her artcı kafası yedikten sonra bi çift kask almamız lazım o zaman
    ayzek, ryangt ve barodi bunu beğendiler.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  16. #36
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    A helmet is an action/reaction piece of gear. If it doesn’t have at least five kilograms of body mass (your head) inside of it to react against the EPS liner, it won’t affect its protective capability


    yani diyorki : kask dediğin meret etki tepki zımbırtısıdır,en azından 5 kiloluk kelleyi içinde bulunduracak kadar şiddet uygulanmadan darbe alırsa EPS (köpüğün) güvenirliğinden taviz vermez

  17. #37
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Alıntı 000000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genel olarak ciddi güvenlik testlerinden geçen tüm kasklar için sonuç değişmez.


    Adam ekmeğinin peşinde. Aşırı tepki göstermemek lazım.


    Kardeş birim çevrileri hatalı (km<->m), 25 nerden çıktı? 1.5 yerine 25 yazılmazki amk.
    100kg lık kütleyi, 100 km/h süratle esnek olmayan çarpışmaya soktun 100.25=2500 sonucunu nasıl ürettin? Adamın kol bacak çarpışmadan öncemi koptu? eğer bu 25 adamın kilosuysa, geri kalan 75 kiloya ne oldu?
    vektörel niteliği skalere çevirdin, birimler çarpışmada telef oldu?
    F=m*a demişsin, a yerine 1 koymuşsun, hani ivme dünyada 9.8m/s ama nasıl kim hangi gezegenin bu ?

    Fazla baskı balatası olan? benimkiler yandı.


    İşine gelince hatalı/eksik olsa bile fiziği seviyorum,
    Kafa kol neden kopsun. Birimler hatalı olabilir ama 100 ün kütle olduğunu varsaydığımı yazmışım.
    İvme dünyada 9,8 evet ama asfaltta dünyada kask da dünyada. yani birbirlerine ivmeleri sıfırdır ama kaskın motorun 85 cm lik seleden yere düşüşünde ivmesinin 1 olduğunu varsayarak hesap yapabiliriz. Burada zaten net bir hesap çıkarmadım. sadece taslaktır.

  18. #38

    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Hepinize çok teşekkürler. 17 yaşında motora yeni başlamış birisi için bu konular biraz sıkıntılı ve yardım ettiğiniz için çok teşekkürler. Sonuç olarak kullanmaya devam edeceğim DAHA AZ GÜVENEREK ve kimseye emanet etmeyerek.

  19. #39

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı abeciMotoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaskın darbe aldığı yeri biliyosan, iç taraftan pedleri söküp köpüğün beyazlaşma durumuna bak,
    orada beyazlık oluşmuşsa kask kullanılamaz diye bir bilgi almıştım, hatta son üretilen kaskların köpüklerini siyah olarak üretme sebepleri buymuş. muş muş, doğru olabilir mantıklı geldi işte paylaşim dedim :D
    Köpüğün orjinal rengi beyazdır. Boya ile siyaha çeviriyorlar ki kontrast olsun. Köpük deforme olduğunda üzerindeki siyah boyanın içinde kılcal da olsa beyazlıklar görünüyor. Güzel yöntem.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  20. #40
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Çatlayıp kırılmadıktan sonra devam..
    Kask 100 cm mesafeden yere düştü diye değiştirmek, tek kelime var İSRAF
    "Yiyiniz içiniz ama israf etmeyiniz.."

    1000 € verip shoi alsaydın ve 100 cm den düşseydi acaba bu konu açılır mıydı buraya merak ettim..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)