Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

200 cc'den 650 cc'ye 15bin km tecrübe ile geçilir mi? Lütfen tavsiye!...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    2 yıl önce Mondial 100 UKH aldım ve 1,5 yılda 9bin km yaptım (Bu motor hala duruyor ve şehir içi için kullanıyorum). Bu yıl Mart Ayı'nda CBF 150 aldım ve 1.000 km yaptım. Uzun yolda 95'den fazla yapmaması üzerine sattım. Nisan'da Pulsar aldım ve 4 ayda tamamına yakını şehirlerarası yol olmak üzere 5.000 km yaptım. Pulsar'ı da 2 gün önce sattım. Yaşım 54. Apaçilik yapmak, gereksiz sürat yapmak, kurallara uymamak gibi huylarım yok. Motoru adam gibi kullanmak ve diğer sürücülere de örnek olmak düşüncesindeyim. Yani yaşıma ve konumuma göre efendice kullanmaya gayret ediyorum.

    Önce Honda NC 700X'e niyetlenmiştim ama, bu konuda bilgisi olduğuna inandığım ve 38 yıldır Japon kullanan bir hocama danıştım ve Honda CB 650F tavsiye etti. Motoru sadece uzun yolda kullanacağım. Bu durumda birden bire 200 cc'den 650 cc'ye geçmek, benim daha önce yaptığım 15.000 km bakımından erken mi olur? Kıymetli tavsiye ve uyarılarınız için şimdiden teşekkürler.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    CBR 500 veya CB 500F alsanız daha iyi olur 2016'dan itibaren 600'lük ve daha büyük motorları kullanmak için her sene psikoteknik teste girme zorunluluğu olacak. Motor gücüne de bakmıyolar NC700-750 kullananlar da uğraşacak bununla.

  3. #3
    logan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    psikoteknik konusunu duymamıştım gerçekten böyle bir zorunluluk geldı mı

  4. #4
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    valla hocam sizi azçok forumdan tanıyorum 600 cc 40 beygir üstü gerçekten güçlü: hani geçilse bile kimse o sorumluluğu almak istemez diye düşünüyorum bende dahil..
    eğitim alınmalı diyeceklerdir(haklılar) motoru tanıyana kadar tek bir kaza bile geri dönüşsüz olabilir
    benim tanıdığım kimse eğitim almamış imkanları dahilinde alabileceği en yüksek ccde kullanıyorlar
    kimisi 600 cc ss kimisi cruiser kimisi 400 cc super scooter
    kimisi omzunu bacağını kırmış kimisi kazasız belasız devam ediyor (yeni motoruyla kaza yapıp hayatını kaybeden tanışamadıklarım adı geçen insanlar da var )
    hocam siz siz olun 600 ccye geçme konusunda kendinizden emin değilseniz gerçek bir eğitmene danışmadan trafiğe çıkmayın (mutlaka forumda belgeli eğitmen vardır )
    benim hedefim 600 cc cruisere geçmek ki tarz ve yapı olarak konumu farklı kullanım amacı uzun yol (amacı aynı ) yaterli bütçeyi oluşturursam düşünmem bile
    Pisman bunu beğendi.

  5. #5
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR 500 veya CB 500F alsanız daha iyi olur 2016'dan itibaren 600'lük ve daha büyük motorları kullanmak için her sene psikoteknik teste girme zorunluluğu olacak. Motor gücüne de bakmıyolar NC700-750 kullananlar da uğraşacak bununla.
    Bence bu tip psikoteknik testler bizim açımızdan faydalı olur diye düşünüyorum. Biz kendimizi test etmiş oluruz, buna göre sürüş uygularız, testi geçemeyenler de yollardan çekilir. Bu tip testler örneğin İngiltere'de ağır vasıta sürücüleri için var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:52 ----------

    Alıntı sahin08 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla hocam sizi azçok forumdan tanıyorum 600 cc 40 beygir üstü gerçekten güçlü: hani geçilse bile kimse o sorumluluğu almak istemez diye düşünüyorum bende dahil..
    eğitim alınmalı diyeceklerdir(haklılar) motoru tanıyana kadar tek bir kaza bile geri dönüşsüz olabilir
    benim tanıdığım kimse eğitim almamış imkanları dahilinde alabileceği en yüksek ccde kullanıyorlar
    kimisi 600 cc ss kimisi cruiser kimisi 400 cc super scooter
    kimisi omzunu bacağını kırmış kimisi kazasız belasız devam ediyor (yeni motoruyla kaza yapıp hayatını kaybeden tanışamadıklarım adı geçen insanlar da var )
    hocam siz siz olun 600 ccye geçme konusunda kendinizden emin değilseniz gerçek bir eğitmene danışmadan trafiğe çıkmayın (mutlaka forumda belgeli eğitmen vardır )
    benim hedefim 600 cc cruisere geçmek ki tarz ve yapı olarak konumu farklı kullanım amacı uzun yol (amacı aynı ) yaterli bütçeyi oluşturursam düşünmem bile
    Zaten Honda Motosiklet Eğitim Merkezi gibi bir eğitim merkezinden eğitim almadan üstüne oturmam CB650F'in üstüne. Ayrıca şu andaki orta kalite sayılabilecek ekipmanları da iyileştiririm. Montum 600 TL'lik Revit, Kaskım 300 TL'lik LS2, eldiven ve pantolon da 200-300 TL'lik ekipmanlar. Botum yok. En azından iyi bir kask ve bot alırım.

    Dediğiniz gibi, bu tip güçlü makineler hata affetmez. Bu makine 87 BG ki, hiç affetmez. İnternette videolarına baktım, adamlar 230 km süratler yapıyorlar. Bence hiç lüzum yok.

    Tavsiyelere teşekkürler.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  6. #6
    DeliDolu'MT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2015
    Şehir
    Osmaniye/Gaziantep/Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 Esd
    Merhaba. Mantık diyorki; hız tutkunuzun olmaması ve yasınızın vereceği olgunluğa bakarsak 600cc alabilirsiniz. Aksini düşünürsek yaşınızın verdiği olgunluk ve hız tukunuzun olmaması 600cc değilde 250-500cc bir motosiklette sizi daha az riskle rahat ettirebilir. 250cc motosikletlerin dahi 30 küsür beygir gücüne sahip olması size yeteri gücü sağlayacaktır. Hem daha az risk hem daha az masraf.. Mantık dedi ben değil
    surcu bunu beğendi.

  7. #7
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Bu durumda birden bire 200 cc'den 650 cc'ye geçmek, benim daha önce yaptığım 15.000 km bakımından erken mi olur?
    Hocam, sizin yaşınızı, hayat tecrübenizi ve kendinizi biliyor olmanızı baz alarak konuşuyorum. 200 cc den 1000 cc ye de geçilir. Ama böyle bir soru sorma ihtiyacı duymadığınız zaman geçilir. Önce kendinizden emin olmalısınız. Bu alet neticede sizin emrinizde, gitme derseniz gitmeyecek, git derseniz gidecek. İlk zamanlar için fiziki olarak da hazır olmak lazım. Örneğin Pulsar ile yavaş giderken yaptığınız basit hatayı ayağınızı yere koyarak tolere etmeniz daha kolay, bu makine ile (ayağı yere koyduğunuzda tam dik olmayacağı için) basit hatada yüklendiğiniz ağırlık 250 kg civarı olur.

    Gönül rahatlığıyla, ben kendimi biliyorum, fiziki olarak da hazırım diyebiliyorsanız geçilir. Ama tekrar söylüyorum, burada en önemli şey kendinize güveniyor olmanız. Aletin başına geldiğinizde "pof nasıl olcak şimdi" derseniz bu iş olmaz.

    Ayrıca sadece uzun yol diyorsunuz, sizi en az yoracak makineler endurolardır. Mesela Kawa Versys de düşünebilirsiniz. Hem daha sakin hem de yolu daha az hissettirir.
    surcu ve xawa bunu beğendiler.

  8. #8
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    Siz bilinçli bir motosiklet sürücüsü zaten olmuşsunuz.650cc ye geçmek ,uçak kullanmak gibi birşey değilki.Elinizin altında olan gaz sizin istediğiniz şekilde çalışmakta.Siz gazı açarsanız motosiklet gidecek ,açmazsanız motosiklet ybr gibi gidecek.Buna karar verecek sizsiniz zaten.Bakın motosikletin cc si gözünüzü korkutmasın,ağırlığı korkutsun bence.650 cc 200 kilo bir motosikletin sürüşünü ezberlemeniz 1 haftanızı bile almaz.

    Eğitim alamayacaksanız , tecrübeyi kendiniz göreceksiniz.Ağır bir motosiklet ile viraja girdiğinizde yatmayı ,çıkarken kalkmayı zaten motosiklet size öğretecek.Gaz kolu sizde 5 gün viraja 100 ile girersiniz mis gibi gidersiniz.6. gün 130 la deneyeyim dersiniz yine çıkarsınız.Deneyim böyle deneye deneye motosiklete alışırsınız.

    Eğitim evet süper birşey .Hiç bilmeyen adama çok şey katar .Ama yeteneği ve bilgisi olan kişiyede pratik yaptırır.Sanmıyorum bir zorluk çekeceğinizi.Alın geçin ,1 haftada top speed için zorlamazsanız ben birşey demiyorum cahilim.
    iptaluyelik02 bunu beğendi.

  9. #9
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    hocam senin şu hoca sana 4 silindirmi önerdi bravo valla... kendimin olduğu için söylemiyorum nc 750 tam sana uyar senin her ihtiyacını karşılar bence boşver 4 silindiri al bitane nc750 ister s ister x motor on numara çok araştırdım...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:12 ----------

    Özellikler

    CB 650 F

    NC 750 X



    Motor Tipi
    Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 4 silindirli, DOHC Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 8 sübaplı, SOHC, paralel çift silindirli

    Motor Hacmi (cc)
    649 745

    Silindir çapı x strok (mm)
    67 x 46 mm 77 x 80 mm

    Sıkıştırma Oranı
    11,4 : 1 10,7 : 1

    Yakıt Sistemi
    PGM-FI Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi PGM-FI Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi

    Maks. Güç (kW@dev/dak)
    64kW @ 11000 (87 PS) 40.3kW @ 6250 devir/dakika (54.8 ps)

    Maks. Tork (Nm @ dev/dak)
    63 Nm @ 8000 68Nm @ 4750 devir/dakika

    Ateşleme
    Bilgisayar kontrollü, dijital transistörlü, e Bilgisayar kontrollü, dijital transistörlü, e

    Çalıştırma
    Elektrikli Elektrikli

    Şanzıman
    Çok diskli kavrama, 6 vites Çok diskli kavrama, 6 vites

    Güç Aktarımı
    Zincirli Zincirli

    Boyutlar (UxGxY) (mm)
    2.110 x 755 x 1.120 2.210 x 840 x 1.285

    Tekerlekler arası mesafe (mm)
    1.450 1540

    Sele yüksekliği (mm)
    810 mm 830 mm

    Yerden açıklık (mm)
    150 165

    Yakıt kapasitesi (litre)
    17,3 lt. 14,1 lt

    Ağırlık
    206 kg 219 kg

  10. #10
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    200 650 arası hacim yok ki. Bir 500 lükler var, ona da gerek yok. İki silindir 600 lüklerede binilebilir. Arkadaşında dediği gibi nc750 falan olabilir. 4 silindir 600 ler zorlayabilir, belki sport turingler rahat olabilir, 600f, xj6, cb650f gibi.

    Abi bir de en önemlisi yaş ta var sende avatardan anladığım kadarıyla, hani nerede ne yapacağını bileceğini tahmin ediyorum. O yüzden alabilirsin diye düşünüyorum. Ama 500 lük bir ara motosiklet alacaksan da abi, sıfır alma, bir süre sonra 600e geçmek istersen zarara uğratmasın seni.
    250 de düşünme derim, 200 den pek farkı olmayacaktır.

    He duke 390 falan derseniz onu bilemem işte.

  11. #11
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    cb 650 f yakıt tüketimi: 4.76 – 5.45
    lt / 100 km.

    nc750x yakıt tüketimi: 3.61 – 4.25
    lt / 100 km.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2013
    Şehir
    bursa yenişehir
    Motosikleti
    mondial z-one 150
    bu soruyu soran biri geçemez.
    Mamba09 bunu beğendi.

  13. #13
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    Size kendimden örnek vereyim; yıl olarak olmasa da km olarak benzer tecrübedeyiz. Ben motora üniversitede (7-8 sene önce) Regal-Raptor 150cc ile başladım. Aşağıdaki linkte ilk zamanlarımı anlatan yazıyı bulabilirsiniz:

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...uyun-bari.html

    Regalden sonra bir süre honda innova 125cc kullandım. Daha sonra bir süre ara verdim ve geçtiğimiz yıl yine regal raptor daytona 250cc ile motora dönüş yaptım. Toplam km tecrübem sizin gibi 15.000km civarındadır. Bu sene ise hayalimdeki motosiklet olan NC750X aldım ve 2 ayda 6.000 km. yi devirdim.

    Öncelikle şunu söyleyeyim,NC'nin gücü beni hiçbir zaman korkutmadı çünkü genel olarak nefsine hakim biriyimdir, kolay gaza gelmem. Trafiği iyi okuduğumu düşünüyorum, o nedenle gerek arabayla gerekse motorla tehlikeli durumlardan uzak kalmaya çalışıyorum, genelde başarılı olduğumu da söyleyebilirim. Ama şunu söyleyebilirim ki büyük motora geçtiğinizde işler biraz değişiyor, ne kadar kendinize hakim olsanız da bir süre sonra şunu da geçeyim, şunu arkama alayım, şuradan uzayayım derken eski motorlarla hiç yapmayacağım şeyleri yaptığımı, zaman zaman risk aldığımı farkediyorum.

    Büyük motorun en büyük dezavantajı ağırlık, diğer motorlarımı bisiklet gibi kullanabilirken bunda o kadar rahat olamıyorum doğal olarak. İlk zamanlarda sıkıntısını çok yaşadım ama artık alıştım diyebilirim. Ama güç konusunun hem avantajları hem de dezavantajları var. Güçlü motorla uçarım kaçarım diye düşünmeyin, kontrol yine sizde oluyor fakat bir anlık gaflete düştüğünüzde, hata yaptığınızda sonuçları çok daha büyük olabiliyor.

    Aşağıda NC ile yaşadığım 2 olayı bulabilirsiniz. Bir taraftan düşündüğümde eski motorlarım olsa bu durumlardan kurtulamayabilirdim diye düşünüyorum fakat diğer yandan da belki NC olmasaydı daha saki kullanacağımdan bu pozisyonlara hiç düşmemiş de olabilirdim. Size tavsiyem güçten korkmayın fakat gücün neler getirip/götürebileceğini iyi ölçüp tartın:

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ten-donme.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...cek-sofor.html

  14. #14
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 yıl önce Mondial 100 UKH aldım ve 1,5 yılda 9bin km yaptım (Bu motor hala duruyor ve şehir içi için kullanıyorum). Bu yıl Mart Ayı'nda CBF 150 aldım ve 1.000 km yaptım. Uzun yolda 95'den fazla yapmaması üzerine sattım. Nisan'da Pulsar aldım ve 4 ayda tamamına yakını şehirlerarası yol olmak üzere 5.000 km yaptım. Pulsar'ı da 2 gün önce sattım. Yaşım 54. Apaçilik yapmak, gereksiz sürat yapmak, kurallara uymamak gibi huylarım yok. Motoru adam gibi kullanmak ve diğer sürücülere de örnek olmak düşüncesindeyim. Yani yaşıma ve konumuma göre efendice kullanmaya gayret ediyorum.

    Önce Honda NC 700X'e niyetlenmiştim ama, bu konuda bilgisi olduğuna inandığım ve 38 yıldır Japon kullanan bir hocama danıştım ve Honda CB 650F tavsiye etti. Motoru sadece uzun yolda kullanacağım. Bu durumda birden bire 200 cc'den 650 cc'ye geçmek, benim daha önce yaptığım 15.000 km bakımından erken mi olur? Kıymetli tavsiye ve uyarılarınız için şimdiden teşekkürler.
    Size akıl verenden çok daha akıllıca karar alacakken aklınızı karıştırmış.

    Nc serisi fazla güce ihtiyaç duymayan,yüksek devirde sürme hevesi olmayan, torklu düzde güzel gidişi olan, ve az yakan motor isteyenler için gayet yerinde bir karar.

    Siz yeniden NC yi düşünün bence
    ver gazı... ver çoşkuyu

  15. #15
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Hocam size nc olmaz diyen arkadaş biraz saçmalamış hp olarak tavsiye ettiğinden daha sakin bi motor ayrıca Yakıt olayı üzmüyor denge kıvraklık çok üst seviyede
    Şehir içinde hararet sorunu da olmaz
    3 lü çanta da taktığınızda size dünya turu yaptırır

  16. #16
    dadaş-bb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2014
    Şehir
    Her zaman ve her yerde...!
    Motosikleti
    'ni Sattı. Arayışlarda
    Suan bende ayni durumda ve ayni dusuncel

  17. #17
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Şu ana kadar olan yorumlarınızı dikkatle okuyorum. Emek verip, detaylı şekilde yazdığınız için teşekkür ederim. "Danışan, dağlar aşmış" derler. Ayrıca her zaman motosiklet kullanma konusunda henüz emekleme aşamasında olduğumu, acemi olduğumu da her fırsatta söylüyorum. 9bin km cub motoru saymazsak, debriyajlı motorda 6bin km tecrübe nedir ki? Bu nedenle sizin tecrübelerinizden istifade için bu mesajı yazdım. Yoksa, bu tip " şundan şuna geçersem nasıl olur?" mesajlarından gına gelmişsinizdir belki. Ancak her kişinin durumu da kendine özgü oluyor.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  18. #18
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Eğer çok hız,performans meraklısı değilseniz NC serisi fazlası ile işinizi görür.Beygir gücü düşük,kullanması kolay,ilk kez büyük cc ye geçen birisini korkutmyacak bir motosiklet.Yakıt tüketimi az,bakım aralıkları fazla,uzun yol işin aksesuar çanta koymaya müsait bir de üstüne depo yerinde bir kask koyacak kadar bir bölme var.Daha ne olsun?

  19. #19
    dadaş-bb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2014
    Şehir
    Her zaman ve her yerde...!
    Motosikleti
    'ni Sattı. Arayışlarda
    Suan bende ayni dusunce ve durumdayim.. onumuzdeki aylarda bende enduro touring transalp dl650 f650 vs tarzina gecmeyi dusunuyorum. Bazende sport touring dusunuyorum cbf500 cbf600 fz6 fazer vs gibi tarzlar.

    Benide buyuk ccler korkutuyor. Aslinda korku degilde binmedigimiz kullanmadigimiz icin cekiniyorum. Hiz agirlik bakim masraf vs gibi konulari eleyip ona gore karar vermem lazim. Ben genelde uzun yol ve gezilere giderim ona gore tercih yapacagim.

    Bakalim arastirmalarim devam ediyor..suan ki motorum satilinca ona gore karar verecegim.

  20. #20
    hkn34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bajaj pulsar 200 NS + Yamaha XJ6 N+ kawasaki z 900
    sayın orhan bey bende sizin gibi pulsar kullanıcısıyım 16000 km kadar pulsarı ılk motorum olarak kullandım ve hala duruyor cok memnunum.fakat bende daha guclu bır motorla daha rahat edıcegımı dusunurek 1 ay once yamaha xj6 n aldım su an rodaj domeöındeyım yaklasık 500 km kadar dır kullanıyorum ve cok memnunum tamam cok guclu ama ınanın 6000 devıre kadar sızı korkutmaz normal pulsar gıbı sakın kullanabılıyorum ama 6000 devırden sonra guc baya kendını hıssetırıyor ve korkutuyor dıyebılırım yas olarak apacılık yapmıyacagınız zaten soylemıssıız gereksız hızlara ve agresıf suruse gırmez ısenız bu tarz motorlara alısabılırısınız dıye dusunuyorum cb 650 f de aynı tarz bır motor oldugu ıcın rahatlıkla kullanırsınız. agırlıgı dert etmeyın cunku bu tarz motorlar cok dengelı ve agırlıgını hıssetırmıyor. tek soylıyecegım sey yakıt tuketımınız artıcak yanı 3.lt den 6 lt lere cıkacaksınız haberınız olsun .


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)