Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

200 cc'den 650 cc'ye 15bin km tecrübe ile geçilir mi? Lütfen tavsiye!...

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Yaş ve olgunluğunuzu düşünüp mevcut tecrübelerinize bakarak NC750 X diyorum. Orta düzey enduro turing tarz motosikletler sizin yaş ve tecrübe durumunuzdaki biniciler için idealdir diyorum. NC 750'lerin DCT yani otomatik şanzıman modelleri de var. Dolayısıyla hem vitesli hem de otomatik mdelleri var NC'nin. Bence ilk başlarda biraz fazla dikkat ederek motora kısa sürede alışırsınız diyorum.

    1979 dan 1990 yılına kadar vitessiz puch kullandım. Hiç vitesli büyük motor tecrübem yoktu. Bir gün yıllar boyu vitesli motor kullanmış bir arkadaşımla Tarsustan Adanaya benim için çift silindirli Jawa almaya gittik. Sıfır motordu aldığım. Dönüşte ilk başta arkadaşım sürdü. Sonra yolun yarısında bana verdi ve eve kadar ben getirdim.

    Yani temkinli olmak kaydıyla rahatlıkla makul bir yüksek bg motora geçebilirsiniz. Bence cc'den çok bg gücüne bakılmalıdır. Çünkü 600 cc 90 bg olabilir ama düşündüğünüz 750 cc sadece 53 bg. Dolayısıyla kanımca siz dde 23 bg'den 53 bg'e geçebilirsiniz. Allah kaza bela vermesin.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Değerli yorumlarınıza teşekkür ederek, yazdıklarınıza göre birkaç sorum olacak.

    1. CB650F'e top case veya üçlü çanta takmak olmaz mı? Hoş durmaz mı?

    2. Ben Pulsar ile şehirlerarasında genellikle duble veya otoyolları kullanarak seyahat ettim. Yol müsait oldukça hep tapa gaz gittim. Ortalama 120-130 ile giderdim. Ayrıca ben kalkışlarda ve ara hızlanmalarda tam gaz vererek, seri devirlenirim. Bu nedenle ben Pulsar ile genellikle 100 km.ye ortalama 5-5,5 lt yakarak seyahat ettim. 3 ve 4 litreleri hiç görmedim desem, yalan olmaz. Bunu 20-25 kez depo fullemiş birisi olarak söylüyorum. Eğer 600-700 cc civarında bir makine ile ortalama 130 km ile gitsem, yakıt sarfiyatı yine aynı 5-6 lt civarında olur zannediyorum. Doğru mu düşünüyorum.?

  3. #23
    hkn34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bajaj pulsar 200 NS + Yamaha XJ6 N+ kawasaki z 900
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli yorumlarınıza teşekkür ederek, yazdıklarınıza göre birkaç sorum olacak.

    1. CB650F'e top case veya üçlü çanta takmak olmaz mı? Hoş durmaz mı?

    2. Ben Pulsar ile şehirlerarasında genellikle duble veya otoyolları kullanarak seyahat ettim. Yol müsait oldukça hep tapa gaz gittim. Ortalama 120-130 ile giderdim. Ayrıca ben kalkışlarda ve ara hızlanmalarda tam gaz vererek, seri devirlenirim. Bu nedenle ben Pulsar ile genellikle 100 km.ye ortalama 5-5,5 lt yakarak seyahat ettim. 3 ve 4 litreleri hiç görmedim desem, yalan olmaz. Bunu 20-25 kez depo fullemiş birisi olarak söylüyorum. Eğer 600-700 cc civarında bir makine ile ortalama 130 km ile gitsem, yakıt sarfiyatı yine aynı 5-6 lt civarında olur zannediyorum. Doğru mu düşünüyorum.?
    tuketım degerlerınız tahmın ettıgınız gıbı olur . ama pulsardakı gıbı gaz kolunu oyle sert acmanızı tavsıye etmem ıste o zaman burda sızı uyaran ınsanların nıye uyardıgını anlarsınız cunku pulsarı kullandıgınız gıbı ara hızlanmalarda falan gazı oyle hars dıye acarsanız onunuz acıksa belkı pek bısey olmaz ama sıkısık trafıkte ondekı ne patlarsınız aman dıyım ...

  4. #24
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    NC alırsanız normal kullanımda 3 leri görürsünüz

    Hatta kasarsanız 2 lere inebilirsiniz, yapanlar var

  5. #25
    afu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Şehir
    çorlu/tekirdağ
    Hiç kimse neden er6 n/f demiyor. Ben 250 cc den geçtim başta çok çekindim ama gaz tepkisi çok yumuşak sakin kullanımda. 650 cc çift silindir bir motor olarak yakıtı da ekonomik. Her açıdan beklentilerinizi karşılayacağını düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:52 ----------


    Çanta da yakışıyor
    Thracian bunu beğendi.

  6. #26
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Düşük seleli karenajlı insan gibi uydurma rüzgar camı olmayan enduro tavsiye ederim

  7. #27
    Sabırsız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2014
    Motosikleti
    ZXr
    Kawasaki er6f

  8. #28
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli yorumlarınıza teşekkür ederek, yazdıklarınıza göre birkaç sorum olacak.

    1. CB650F'e top case veya üçlü çanta takmak olmaz mı? Hoş durmaz mı?

    2. Ben Pulsar ile şehirlerarasında genellikle duble veya otoyolları kullanarak seyahat ettim. Yol müsait oldukça hep tapa gaz gittim. Ortalama 120-130 ile giderdim. Ayrıca ben kalkışlarda ve ara hızlanmalarda tam gaz vererek, seri devirlenirim. Bu nedenle ben Pulsar ile genellikle 100 km.ye ortalama 5-5,5 lt yakarak seyahat ettim. 3 ve 4 litreleri hiç görmedim desem, yalan olmaz. Bunu 20-25 kez depo fullemiş birisi olarak söylüyorum. Eğer 600-700 cc civarında bir makine ile ortalama 130 km ile gitsem, yakıt sarfiyatı yine aynı 5-6 lt civarında olur zannediyorum. Doğru mu düşünüyorum.?
    Yakıt olarak nc ye 6 lt yaktıran duymadım görmedim
    Dip gaz 160 km/h ile gitseniz dahi 4 lt yakmıyor 10000 km dir kullanıyorum Yakıt en az 3 en fazla da 3.8 lt Yaktı
    3 lü çanta koyduğunuz da ön bagaj la birlikte araba kadar bagaj kapasitesi oluyor
    Bakım 12000 km de bir yağ filtresi 30 hava filtresi 55 tl bakımı hem ucuz hem kolay
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  9. #29
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(Tuzla)
    Motosikleti
    2023 CF 650MT- 2023 Peugeot Django
    bu kadar abartmaya gerek yok. profilinizden detaylı şekilde bahsetmişsiniz. sizin profilinizdeki bir insan bana göre her türlü motoru kullanır. yaşınız belli, hıza apaçiliğe hiç merakınız olmadığını belirtmişsiniz motoru yavaş kullandıktan sonra da hemen hemen tüm hatalarınızı kapatacak fırsatınız olacaktır. söz gelimi viraja gerektiğinden daha yavaş girerseniz frenlemede uzman olmasanız dahi pek sorun yaşamazsınız.

    diğer taraftan bana göre size verilen tavsiye de çok doğru. motosiklet karakteri olmayan bir motor ustalaştıkça sizi sıkacaktı. şimdi gerçek motor karakteri olan bir alete binersiniz en azından.

  10. #30
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt olarak nc ye 6 lt yaktıran duymadım görmedim
    Dip gaz 160 km/h ile gitseniz dahi 4 lt yakmıyor 10000 km dir kullanıyorum Yakıt en az 3 en fazla da 3.8 lt Yaktı
    3 lü çanta koyduğunuz da ön bagaj la birlikte araba kadar bagaj kapasitesi oluyor
    Bakım 12000 km de bir yağ filtresi 30 hava filtresi 55 tl bakımı hem ucuz hem kolay
    Demek ki "büyük motorlu araç fazla yakar" her zaman doğru değil. En azından uzun yolda. Uzun yıllar 2 farklı (biri 1987, diğeri 1988 model) Mercedes 190E 2.6 kullandım. Bu araçtan Türkiye'de çok az sayıda vardır. Araç 2.600 motor olduğu için, duyan herkesin tepkisi "yav, bu araç çok yakar, niye aldın?" oluyordu. Doğru, şehir içinde diğer araçlara göre fazla yakıyordu ama şehirlerarası yolda gayet tutumlu idi. Birgün denemek için Amasya-Ankara-Amasya yaptım. Gidiş geliş 100-110 km sürat yaptım. O zamanlar 1.500 motor Doğan SLX ile aynı yakmıştı.

    Sizin dediğinize göre CB 650F ile 4. veya 5. viteste 5-6 bin gibi orta devirleri kullansam, 120-130 ile giderim herhalde. O zamanda benim eski Pulsar'dan az yakmış olur. Şaşırtıcı ancak gerçek bu. Haksız mıyım?

    Not: Motorda ön bagaj nasıl oluyor, onu anlamadım. Deponun üstüne çanta koyup, bağlıyor musunuz?
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  11. #31
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek ki "büyük motorlu araç fazla yakar" her zaman doğru değil. En azından uzun yolda. Uzun yıllar 2 farklı (biri 1987, diğeri 1988 model) Mercedes 190E 2.6 kullandım. Bu araçtan Türkiye'de çok az sayıda vardır. Araç 2.600 motor olduğu için, duyan herkesin tepkisi "yav, bu araç çok yakar, niye aldın?" oluyordu. Doğru, şehir içinde diğer araçlara göre fazla yakıyordu ama şehirlerarası yolda gayet tutumlu idi. Birgün denemek için Amasya-Ankara-Amasya yaptım. Gidiş geliş 100-110 km sürat yaptım. O zamanlar 1.500 motor Doğan SLX ile aynı yakmıştı.

    Sizin dediğinize göre CB 650F ile 4. veya 5. viteste 5-6 bin gibi orta devirleri kullansam, 120-130 ile giderim herhalde. O zamanda benim eski Pulsar'dan az yakmış olur. Şaşırtıcı ancak gerçek bu. Haksız mıyım?

    Not: Motorda ön bagaj nasıl oluyor, onu anlamadım. Deponun üstüne çanta koyup, bağlıyor musunuz?
    Tasarım normal motosikletlere göre biraz farklı.Benzin deposu sele altında.Benzi deposunun olduğu yerde bagaj var.Motor bloğu aslen Honda Jazz motorunun ikiye bölünmüş hali.Yani devirsiz çalışan araba bazlı bir motor bloğu olduğu için az yakıyor.

  12. #32
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    hocam senin kafan hala cb 650 f tel hocan dediğin adam hala oğlu galiba tamam al o zaman 87 beygirlik cb f 650 ni

  13. #33

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Kötü örnek gibi olmayayım ama ben 125'likten (500 km tecrübe ile) mt 07'ye geçtim. Almadan önce bayiye durumu söyledim, tecrübesizim çekincelerim var diye, tabi onun derdi motosikleti satmak ama dediği şey gaz kolu senin elinde sen açarsan gider, açmazsan gitmez idi. Gerçekten de kısa sürede alıştım. Gücünden dolayı çok sıkıntı yaşamadım ancak içimde hep bir tereddüt vardı acaba bir şey olur mu diye. Sonuçta camiadaki genel kabul motor hacmini kademe kademe yükseltmektir. Bence nc 700 sizi üzmez ancak ağırlık sıkıntı olabilir. Bir kere arazide motosikleti toprağa devirdim ve iki kişi ile zor kaldırdım ki dediğim gibi mt 07 yaklaşık 40 kg daha hafif. En nihayetinde bu kadar güçlü bir motor için daha zamana ihtiyacım olduğunu düşündüm ve sattım. Bu arada nc 700 gerçekten şekil olarak hoşuma giden bir motosiklet. Yine de olası bir kaza durumunda büyük motosiklet hem başınıza açacağı masrafları hem de ağırlığıyla sıkıntı olabilir. O yüzden ferdi kaza sigortasını ve kaskoyu ihmal etmeyin.

  14. #34
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    O
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek ki "büyük motorlu araç fazla yakar" her zaman doğru değil. En azından uzun yolda. Uzun yıllar 2 farklı (biri 1987, diğeri 1988 model) Mercedes 190E 2.6 kullandım. Bu araçtan Türkiye'de çok az sayıda vardır. Araç 2.600 motor olduğu için, duyan herkesin tepkisi "yav, bu araç çok yakar, niye aldın?" oluyordu. Doğru, şehir içinde diğer araçlara göre fazla yakıyordu ama şehirlerarası yolda gayet tutumlu idi. Birgün denemek için Amasya-Ankara-Amasya yaptım. Gidiş geliş 100-110 km sürat yaptım. O zamanlar 1.500 motor Doğan SLX ile aynı yakmıştı.

    Sizin dediğinize göre CB 650F ile 4. veya 5. viteste 5-6 bin gibi orta devirleri kullansam, 120-130 ile giderim herhalde. O zamanda benim eski Pulsar'dan az yakmış olur. Şaşırtıcı ancak gerçek bu. Haksız mıyım?

    Not: Motorda ön bagaj nasıl oluyor, onu anlamadım. Deponun üstüne çanta koyup, bağlıyor musunuz?
    Aman hocam Mercedes ile şahin i bir tutma o bir Alman harikası
    Nc şehir içinde yarım lt fazla yakar
    Ama kısmet olursa alırsanız memnun kalırsınız
    Şöyle de bi gerçek var tr de honda Hariç başka marka motora binilmez servis/yedek parça yönünden
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)