Arkadaşlar Motoran crazy 125 lik almayı düşünüyorum hakkında bilgisi olan var mı ?
Arkadaşlar Motoran crazy 125 lik almayı düşünüyorum hakkında bilgisi olan var mı ?
Öncelikle hoş geldin keşke önce kendini tanıtıp bilgi verseydin ( ehliyet, eğitim, yaş, kilo, boy, tecrübe, kullanım amacı v. B.) o zaman uzman arkadaşlar yardımcı olacaktır.
Çok hoş motor. Honda Msx kadar boyutu var.
İnternette hakkında fazla birşey bulamıyorsunuz.
Çin malı bir motor olarak yaklaştım ve nede bozulur can verirse orda bırakırım diyerek ikinci motor olarak aldım.Daha rodajı bitmedi.
Teknik özellikleri şöyle;
MOTOR TİPİ: Tek Silindirli, 4 Zamanlı
SİLİNDİR HACMİ: 124 cc
ATEŞLEME: Elektronik CDI
ÇALIŞTIRMA: Elektronik / Ayaktan Marşlı
SOĞUTMA: Hava Soğutmalı
MAX GÜÇ: 9500 d/d, 8 kW, 10.7 hp
MAX HIZ: 90 km/h
VİTES: 5 vites / manuel
BOYUTLAR: 1770x790x1000
AĞIRLIK: 108 kg
YAKIT DEPOSU: 12.5 Lt ± 0,5 Lt.
FRENLER: Ön: Disk / Arka: Kampana
LASTİK ÖLÇÜLERİ: Ön: 120/70-12/ Arka: 120/70-12
AKÜ: 12 V /6 Ah
RENK: Mat Siyah, Mat Yeşil
*Aşırı bir titreşim var. Özellikle sağ elcikte hissediliyor. Sağ ayna titreşimden göstermiyor. Fakat sol ayna daha stabil
*Çok sevimli inanılmaz ilgi çekiyor
*Ekonomik şuan rodajda ama 2L gibi birşey yakıyor
*Ön freni çok beğendim. Şaşırtıcı derecede hissi iyi ve kitlenmiyor.
*Arka fren kampana ve sadece yavaşlatmaya yarıyor. Arka fren pedalı konumu biraz kötü gibi. Ayarlama yapmaya çalışacağım.
*Lastikle şuan kuru havada fena değiller. Islak performansını göreceğiz.
*Gidon açıklığı tam kararında ve inanılmaz kontra alıyor
*Arka demiri çıkartmak itiyorum fakat çıkartırsam orta sehpasını açmak için tutacak yer bulamadım
*Farları yeterli gibi zifiri karanlıkta sürmedim
*Korna sesi biraz az gibi geldi
*Ön amortisörler arkaya oranla biraz sert. Zaman zaman başına buyruk hareketler yapıyor.
*Ayaklıklar kalın bir kavucuk ile kaplı titreşimi azaltıyor.
*Vites geçiştleri beni şaşırttı. İnanılmaz kararlı ve şak diye geçiyor.
*Vites göstergesi düzgün çalışıyor.
*Sele gerçekten konforlu ama derisi biraz terletiyor. Belki kaplama yapmak gerekebilir.
*Ayak marşı tek seferde alıyor.
*Motor o kadar hafif ki tutup götürebiliyorum
*Henüz artçılı sürüş yapmadım. Arkamdakinin neler hissedeceğini merak ediyorum.
*Boya ve parçların kalitesi genel olarak fena sayılmaz.
*Komple metal deposu var.
*Neredeyse chopper sürer gibi oturuyorsunuz.
İlk izlenimlerim böyle. Siz de deneyimlerinizi yazarsanız sevinirim yada sormak istedikleriniz olursa cevap vermeye çalışırım.
Eğlence amaçlı aldım. İşe,bakkala,markete giderken kullanıyorum.
ortalama 1.75 boydaki biri rahatlıkla kullanabilir mi?
Buna cevap verebilmem çok zor. Tahmin yürütmem lazım. Benim boyum yaklaşık 168 ben çok rahat yayıla yayıla kullanıyorum.
1.75 boyda dizler ne kadar yukarda kalır, bacak boyu,ayak boyu ( vites padalı için)kol boyu nedir, dirsekler dizlere değer mi bilemem.Daha teknik sorular sorarsanız kesin cevaplar vermeye çalışırım. Siz burdan bir pay çıkarın kendinize artık
Ben aldım 400 km kullandım,ilk motorum olduğu için kıyaslama yapamıyorum,scooter bile hiç kullanmadım,ben sevdim,keyifli..Mutlaka kalite farkı vardır.Bu arada abimin boyu 190 cm ben 170 cm,dün beraber dolaştık,bakınca küçük gibi duruyor ama kullanılıyor,hatta 50 km kullandık beraber
Yeni farkettiğim bazı tasarım hataları,
*Yan ayaklık sol ayak peginin tam aldına geliyor. Motor üzerindeyken kapatması zor.
*Orta sehpa sol ayağının ucu zaman zaman zincire değiyor.
*Seleyi açmak için iki somun sökmeniz gerkiyor
*Farın konumu çok kötü.Nereyi aydınlattığı belli değil. Far ayarı yapılır mı bilmiyorum.
*Yan ayaklık açıkken motor çalışmıyor. Mutlaka üzerinde olmanız lazım yada orta sehpaya almanız lazım.
*Zaman zaman durduğunuzda kendinliğinden stop ediyor. Jikle ile hemen çalışıyor.(Bu benim kurcalamalarım sonu rölantiyi bozduğum için olabilir )
*Normal ayarlarında ön fren maneti biraz aşağıda eli küçük olanlar yukarı kaldırırsalar rahat ederler.
*Her motorda olan yağ filtresi bu motorda yok sadece ufak bir metal filtre var.
*Yağmurda çamurda kullandım bazı noktalarda korozyonlanma olmaya başlamış.
Şimdilik bu kadar. Hayvanı hırpaladıkça değerlendirmelerimi paylaşacağım. Zevk için aldım ve çok eğleniyorum
Hyosung için konuşayım. Viteste ise motor yan ayaklıkta çalışmıyor. Çalışırken viteste ise açınca ayaklığı direk stop ediyor. Vites boşta ise ayaklık açık kapalı sorun değil.
Bu arada bugün motoru İstanbul Motor'a servise bıraktım. Görünce acayip hoşuma gitti bende almayı düşünebilirim. Sürüş anlamında veya motorla alakalı teknik anlamda bir sıkıntı yaşadınız mı kaç km oldu ? Teşekkürler.
Yan ayaklık viteste iken açınca tabiki çalışmaz ve çalışmamalı zira üzerinde değilseniz fırlar motor. Benim söylediğim vites boşta yan ayaklık açıkkenki durum. Neyse 1750 km'lerdeyim. Deposunda sıkıntı yaşadım. Malesef benzin musluğunun dibinden kaynak atmış benzin akıtmaya başladı. Kronik midir bilemiyorum ama tekrarlanmasından korkuyorum. Sürat motorlu araçlar kağıthane servisine bıraktım. Bakalım 1 hfta oldu onlarda ne yaptıklarını bilmiyorlar kim ne siparişi vermiş ne zaman vermiş. Umarum motor kaybolmaz
Sürüşü zevkli öyle ki bundan sonra kawasakiye binince kıcım acıyor Oturuş pozisyonu yanlara doğru daha geniş bir açı ile bakmanıza olanak sunuyor. Kontra alması çok iyi. Farkettiğim başka bir nokta lastikleri gerçekten iyimiş. Chicken strip neredeyse yok. Epey yatmışım. Ama zaman zaman kaymalar oluyor. Çook çok az yakıyor. Bir de birinci vitesle 2 arasında bir yalancı boş var vites var. 4 ve 5 arasında da var.Sık sık yakalamaya başladım. Tüm bunlar fiyat performansa göre epeyce iyi. Krom aynalar ve bazı aksamlarda pas gördüm. Ben yağmur çamur kullanıyorum. Top speed 110 gördüm. "Motorda kesici yok" bu bilgiyi de vereyim.
Ölümcül bir hata çıkarmadığı sürece parçalanana kadar binerim ben
Geçen hafta bende sıfır bir Crazy 125 sahibi oldum. Gayet eğlenceli ve güzel bir motosiklet. Yalnız benim yaptığım ilk iş lastikleri Michelin Power Pure SC-2Ct ile değiştirmek oldu. Fabrika lastikleri çok başarılı değil bana göre.
Bunun haricinde ivmelenmesi, dengesi gayet iyi. Seyir halinde titreşim çok fazla hissedilmiyor ve özelliklerine göre gayet atak bir motor olduğunu düşünüyorum.
Alırken satış sonrası servis konusunda biraz tereddütte kalmıştık fakat aldığımız bayii ile canlı olarak deneyimlerimizle bu düşüncemiz değişti.
Eksi yönlerine gelince;
Aynaları değiştirmeyi düşünüyorum. Aynalar çok iyi olmamış.
hayırlı olsun ne rek aldınız ? Aynalar berbat ötesi alternatif olarak ne alacağıma karar veremedim.
Resimdeki gibi birşey olabilir.
Lastik için de doğru karar olmuş.Ben Muhtemelen sava kış lastiği alacağım.
Bakım için hangi servisi düşünüyorsunuz ? ilk bakımımı istanbulda batuhan suzuki'de yapmıştım.
Sonraki deneyimlediğim servis çok iyi değildi.
şuan 2500 km oldum. Sibop ayarı falan yaptırdım.
4000 km ye girmek üzereyim. Halen memnunum.
Titreşimden dolayı vidaları gevşeyerek egsoz üzerindeki koruma için mi görsellik için mi konulduğunu anlayamadığım parlak nikelaj parça uçmuş.
Aynalardaki paslanma ilerlemiyor güzel haber
Orjinal zincir çok kötü malesef değişmesi gerekiyor. Germekten anam ağladı.
10 tl benzinle şehir içi 120km yol yapıyorum.
Sele git gide sertleşiyor sanırım artık süngeri ölmeye başladı.
Merhaba,
Yaklaşık 6 Aydır hiç durmadan hafta içi şehir trafiğinde motoran crazy 125 kullanıyorum. Zaman zaman uzun mesafeler de yaptım. Hiç durmadan İstanbul-Silivri 100-80km hızlar arası gidebildim.
Yakıt olarak inanılmaz memnunum. Bazı eksikliklerinin doluğunu daha önce de yazmıştım. Ama fiyat performans olarak çok iyi.
Özellikle ön freni mükemmel.
Yeniden sıkıntılı noktaları sizinle paylaşmak istiyorum.Ayaklık açıkken stop etmesini sağlayan mekanik switch ve onu iten parça sıkıntılı.
Yağmur ve çamurdan etkileniyorlar. Ayrıca switche basan parça tireşimden düştü.
Egzoz koruması ( nikelaj) titreşimden düştü.
Ön far somunlarından birtanesi titreşimden düştü.
Debriyaj maneti montaj vida somunu titreşimden düştü.
Bunlar hep sürüş esnasında oldu ve malesef farkına bile varmadım.
Ayrıca arka amortisörlere bağlı temir kısım titreşimden gevşiyor. Amortisörlerle doğrudan temaz halında olduğu için sanıyorum gevşeme yapıyor.
Motor yağ çubuğu motor ısısından dolayı eriyor ve yamuluyor. Yağ kontrolü sorunlu bir hale geliyor.
Nikalaj olan ve paslanmayan hiçbir yeri kalmadı. Ön çatal, aynalar hatta ve hatta arka maşa bile paslanmaya başladı.
Bana bu konularda yardımcı olunabileceğini sanmıyorum. Fakat sonraki nesil için önlem, iyileştirmeler yapabilirlerse bu motor iş yapar diyebilirim.
evet arkadaşlar 10bin km olduk çok şükür bu zamana kadar ölümcül kronik birşey yaşamadım.
Sele biraz sertleşti gibi artık. Arka teker bilyelerinden ses geliyor vıcı vıcı artık bana bi bak sana zahmet diyor.
Yıkayınca bazen zor çalışma problemim oluyordu. Buji ve piposunu değiştirdik artık sıkıntı kalmadı.
Aynaları TVS aynasıyla değiştirdim her anlamda daha iyi oldu.
Ön dişliyi bir büyük taktım. Eskiden 4-5bin devir çevirince motor çok bağırıyor,kasıyordu.Şimdi pamuk gibi oldu. Öyleki güzel ısıtıp binince sanki titreşimden eser kalmıyor.
Yakıt ekonomisi ile ilgilenen olursa şayet "10 liraya 100km","20 liraya 200km","30 liraya 300km" yol yapıyorum tabi son damlasına kadar kullanıyorum benzini. Zaten zam gelmiş geçen farkettim :/ Sürekli shell v-power nitro + kurşunsuz 95 kullanıyorum.
Şu güne kadar yolda birtane bile crazy 125 görmedim yok mu arkadaş benden başka manyak :D
Fabrika lastikleri az ıslak asfaltta yere yapıştıro. Özellikle ilk yere düşen yağmur damlalarıyla hızım doğru orantılı düşüyor (2 kere çakıldım daha önce )
Full yağmurlu havada lastikler o kadar da kötü gelmiyor. Sıcak havalarda şu son günlerde özellikle acayip tutmaya başladı. Virajda diz sürtecem arkadaş lastik yanaklarına baktı manyaksın olm bunla viraj mı yapıyorsun dedi
Hep söylüyorum nasıl bir ön fren var bu alette. Aklımı alıo. xj6 diversion motorum var ondan aşağı kalır yanı yok diyebilirim.
Neyse ara ara yazarım yine. Zaten benden başka yazan da yok.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)