Arkadaşlar bazı motosiklet modellerinin Türkiye girişi yok.Yurtdışından bir şekilde tedarik edebilirmiyiz?Edebilirsek fiyat çok mu tuzlu olur?
Arkadaşlar bazı motosiklet modellerinin Türkiye girişi yok.Yurtdışından bir şekilde tedarik edebilirmiyiz?Edebilirsek fiyat çok mu tuzlu olur?
eğer getireceğiniz motor aliexpress tarzı sitelerden gelecek gümrük müşavirliği ile anlaşmalısınız bunu bir ücreti var
motorun Türkiye trafiğinde kullanılmaya uygun olup olmadığı ile ilgili testler yapılıyor bu test yapılmadan motoru 2.el olarak satamazsınız
ayrıca ithalat masrafları
Türkiye fiyatından pahalıya gelebilir
şimdi her poqun vergisi var kdv ötv çok azizim çok
Evet / Hayır. Aracı oraya kaydettirip geçebilirsin.Vergisini de oraya ödersin. Her sene yurtdışına giriş çıkış yapman lazım ayrıca. Ve satarken de satış işlemleri için bulgaristana gitmeniz lazım. vs. vs. uzar gider liste. Yani o motoru elini sallaya sallaya Türk vergi sistemine dahil edemiyorsun.
Cellat uyandı yatağında bir gece || "Tanrım" dedi "Bu ne zor bilmece :
Öldürdükçe çoğalıyor adamlar || Ben tükenmekteyim öldürdükçe..."
Ataol Behramoğlu
Bir konuyu hatırlatıyım, öncelikle Bulgaristan'a vizesiz olarak, ancak ve ancak "yeşil pasaportun varsa" ve girişte "Bulgaristan'dan transit geçeceğini beyan edersen", Bulgaristan'a vizesiz girebilirsin.
Git Suriye'den al, o zaman bi şey olmaz. Memleket arabasından insanına suriyeye döndü zaten.
Hocam yapacağın şey şudur, eğer bulgaristan da bulgar vatandaşı tanıdık varsa motosikleti onun üstüne alacaksın.
Sonra oradaki bir notere gidip, motosikleti kullanmak için sana vekalet verecek.
Uluslararası ehliyet çıkartıp, motosiklet veya otomobil her neyse, zaman kısıtı olmadan artık Türkiye de kalabilir.
Benim bilgim bu yönde.
Sadece senede bir gidip bg de muayeneye girmen gerekiyor. Cezasını öderim dersen 2 yılda birde gidebilirsin.
Bir de bg vergileri var tabii. Burada harç hurç hiç bir şey yok.
6 aydan 2 yıla çıkarılma konusunda şöyle bir tuhaflık var;
İlk adreste 2010 yılında atılmış mesajlar ve 2 yıla çıkıyor denmiş.
http://forum.grandepuntotr.com/serbest-kursu/21730-yurtdisindan-arac-getirme-6-aydan-2-yila-cikti.html
İkinci adreste ise Başbakan Davutoğlu mayıs-2015 te 2 yıla çıkarıyoruz demiş aynı konu hakkında
http://www.haberler.com/basbakan-davutoglu-gurbetcilere-vaatlerini-7267270-haberi/
Yani sonuçta benim anladığım hala 2 yıla çıkarılmadı galiba.
Bunu bu forumda çözemeyiz.
Eğer Bulgaristan'dan getirilecek ise, Orada bulunan bir şirketin Türkiye mümessili açın, aracı getirin.
Bu yabancı plakalı araç ile Türkiye'de kullanım konusu büyük bir muamma olarak kalmıştır. Dost sohbetlerinde hep geçer de bunu hayata geçiren birisi ile henüz tanışma fırsatım olmadı. Yabancıdan yabancıya satışta TR emsal değeri ile orantılı bir kaparo Turing kurumuna bloke ediliyor. Çeyiz hakkı olarak eş durumundan getirmede yine aynı uygulama var CC plaka falan oluyor ilki de aynı şekilde. Gürcü Bulgar vs plakalar ile kullanımda , o ülkede yasal oturum izniniz olmalı o kadar sürede kullanabiliyorsunuz . Yabancı şirket personeli olarak orada açılan şirkete ait araç gibi gösterip burada kullanımınız durumunda mevcut işinizde SGK dan bildiğim kadarı ile çıkıp "yeni şirketiniz" ile sigortalı olmalısınız . Bunları yapan aracı kurumlar var onlar kitabına uyduruyor bu genelde +500 000 TL üstü araçlar için kayda değer avantajlar sağlıyor ama bu konuda çok güvenilir değil 1-2 ayda bir Mali Şube operasyonlar yapıp müdahale ediyor. Benim kabaca bildiklerim bunlar .
En güvenlisi resmi olarak ithalatını yapmak yine aracı ile çalışıp bu konuda tecrübeli bir GM firması ile çözmek bu durumda da eğer zaten bu araç TR de varsa emin olun buradaki satış fiyatından daha pahalıya gelir. Eğer bizim pazarda olmayan bir araç ise iş daha da zorlaşır , uygunluklar falan devreye girer .Kaldı ki bu kadar zorluğa katlanarak gayet keyifli bir seks fırsatını kaçıracaksınız . Bizi yıllardır mutluluğun doruklarında gezdiren ÖTV , KDV , MTV ve TÜV gibi "küçük ve sevimli mutlulukları" yaşamadan araca binilir mi hiç , bunlar olmadan sahip olduğumuz varlıkların kıymetini bilemeyiz . Ondan yani , sadece biz daha çok kadir kıymet bilelim diye , yoksa her isteyen istediğini alsa olur mu hiç . Patagonya mı burası arkadaş.
Tabi birde kaza durumu var bu işin Allah korusun bi kazaya karışırsanız bi ton ıvır zıvır çıkacaktır başınıza
Bir ithalatçı olarak yazayım. Dostum motoru beğendin ve burada yok. Ya arkadaşların dediği gibi gir çık usülü olacak o iş ki bence eziyetli ve anlatıldığı kadar basit değil, ya da ithal edeceksin. Motor burda olmamalı yoksa kar etmeden buradan pahalıya mal olabilir sana, birde kesinlikle sıfır olmak zorunda. Motoru alıcaksın ihraç edeceğini belirt ve vergiden muaf et bir şekilde ya da çıkarken vergi iadesi al. Buraya gelince o motorun tescillenmesi gerekicek. Motoru kullanıp test etmeleri gerekebilir bunu kabullen şimdiden. Baya bir evrak ve rüşvetçi gümrük memurları ile de uğraşman gerektiğini hele hiç unutma. Bu prosedür ile sokarsın. Tavsiyem bir gümrükçü bul tanıdık o halletsin. Bir malı ilk sokan olmak kadar zor bir iş yok maalesef gümrük işlerinde.
Bulgar işi bence yaş... Ülkemizde birçok bulgar ve çifte vatandş var ama böyle birşeye girişmiyorlar. Sadece Gürcistana yakın olan karadenizde bu tip garip işler dönüyor. Yukarıda da bahsedilidği gibi lüks araçlar için karlı olabilir.
Bir şekilde motoru gelip kullanırsın fakat kaza durumunda büyük sıkıntılar olabilir.
Adam Türkiye'de olmayan bir araç istediği için maliyet kısmına bakmamalıdır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)