MotoGP de viraja girerken...
Reklamlar
-
16 Ağustos 2015, 21:59
#1
MotoGP de viraja girerken bazen ayaklarını yana doğru açıyorlar (Diz diğil tüm bacak) bunun sebebini bilen varmı acaba?
Reklamlar
-
16 Ağustos 2015, 22:24
#2
Sarma tekniğinin bir parçası oluyor o hareket.
Eger sarkma tekniğini kullanmazsa motoru daha çok yatirmasi gerekir ve haliyle kayma olasılığı da artar. Viraj içindeyken dışarı doğru bir merkez kaç kuvveti oluşur. Bunu nötrlemek için ya motoru yatırırsın yada virajın içine doğru motordan aşağı sarkarsın. Eğer motoru son limitine kadar yatırdıysan ve hala motor virajın dışına dogru gidiyor, yani virajı alamıyorsan sarkma ile motoru viraj icine sokabilirsin.
Yada normal zamanda da riske girmeyip motoru fazla yatirmak yerine az yatirip, birazda sarkarak limit hizlarda dönebilirsin viraji.
-
16 Ağustos 2015, 22:35
#3
o kontra tekniğinden bahsetmiyor arkadaş.
Frenleme yaparken diyorsun değil mi daha yatırmadan.
Bilmiyorum ama belki de, daha fazla yavaşlamak için rüzgar direncinden faydalanmak için bacakları açıyor olabilirler. bu benim tahminimdir.
-
16 Ağustos 2015, 22:36
#4
s.e.c adlı üyeden alıntı
Sarma tekniğinin bir parçası oluyor o hareket.
Eger sarkma tekniğini kullanmazsa motoru daha çok yatirmasi gerekir ve haliyle kayma olasılığı da artar. Viraj içindeyken dışarı doğru bir merkez kaç kuvveti oluşur. Bunu nötrlemek için ya motoru yatırırsın yada virajın içine doğru motordan aşağı sarkarsın. Eğer motoru son limitine kadar yatırdıysan ve hala motor virajın dışına dogru gidiyor, yani virajı alamıyorsan sarkma ile motoru viraj icine sokabilirsin.
Yada normal zamanda da riske girmeyip motoru fazla yatirmak yerine az yatirip, birazda sarkarak limit hizlarda dönebilirsin viraji.
Arkadaşın dediği sizin anlattığınız değil genelde Kenan Sofuoğlu çok yapıyor, AEA' nın bi canlı yayınında sormuşlardı yavaşlamak için yapıldığını söylemişlerdi, bi şekilde rüzgar direnci kazandırılıyor sanırım amaç bu.
Harekette tam olarak bu.
-
16 Ağustos 2015, 22:39
#5
https://www.youtube.com/watch?v=nOS-_lRM0FU
şu videoda 1:01- 1:02 'de yapılan hareket sanırım ?
nedenini bende bilmiyorum tabi
-
16 Ağustos 2015, 22:45
#6
dogu adlı üyeden alıntı
Aynen bundan bahsediyorum fakat mantıklı düşünücek olursak yavaşlamak için ayağnı açtığında arka freni nasıl kullanıyo?
-
16 Ağustos 2015, 22:46
#7
bence o bir reflex hareketi olurda arka teker kayarsa ayağımla yere bir kontak yapıp motoru devrilmekden kurtarmak..
-
16 Ağustos 2015, 22:58
#8
Ruzgar direncinden faydalanmak amac.bu arada yariscilarin buyuk cogunlugu arka freni kullanmazlar.bizim motorlarla kiyaslanmayacak kadar buyuk bir on fren kuvvetine sahipler.
-
16 Ağustos 2015, 23:11
#9
alitezz adlı üyeden alıntı
Aynen bundan bahsediyorum fakat mantıklı düşünücek olursak yavaşlamak için ayağnı açtığında arka freni nasıl kullanıyo?
Bileği bükmek2 de Keith Code da arka freni sadece garajda kullandığını söylüyordu.
-
16 Ağustos 2015, 23:13
#10
alitezz adlı üyeden alıntı
Aynen bundan bahsediyorum fakat mantıklı düşünücek olursak yavaşlamak için ayağnı açtığında arka freni nasıl kullanıyo?
Yarışta çok acil olmadıkça hiçbir yarışçı fren kullanmaz...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
16 Ağustos 2015, 23:26
#11
Ayaklarını pegden kaldırdıkları zaman ekstra bazı elektronik kontrolcüler devreye giriyor ve ateşlemeyi kesiyor ama aynı zamanda yakıt püskürtmesi ve hava akışını arttırıyor bu sayede silindirde patlamayan karışım arttığı için motor daha yüksek kompresyona maruz kalıyor bu da fren tekniğine katkı sağlıyor ayrıca buraya kadar tamamen salladım şu an ancak bu hareketin esprisi biraz sürücülerin canlarının öyle yapmak istemesi biraz da motorun dengesinin sağlanmasına katkısı olması ve o kadar haaayydi iyi akşamlar ;O
-
16 Ağustos 2015, 23:54
#12
Arkadaşlar hareketin yapılış amacı çok belli. Rüzgar direncini arttırsın vs diye değil.
Adamlar o kadar yüksek hızla son ana kadar gelip öyle son anlarda fren yapıyorlar ki bu aşamada bir kaç şey yapıyorlar. Eğer daha geç fren atıyorlarsa son ana kadar fren yapmıyorlar. 6. vitesten atıyorum 2.vitese hemen geçirip arkayı hafif kitleyip ön frene asılarak virajin içine akıyorlar.
Yani şöyle oluyor kısaca. Arka fren kullanıp kaydırmak yerine 5ten 2 ye atarak vitesi full kompresyona girmesini sağlayıp arka kaydığında da ayağıyla motorun yatmasını engelliyorlar.
-
17 Ağustos 2015, 00:30
#13
Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar hareketin yapılış amacı çok belli. Rüzgar direncini arttırsın vs diye değil.
Adamlar o kadar yüksek hızla son ana kadar gelip öyle son anlarda fren yapıyorlar ki bu aşamada bir kaç şey yapıyorlar. Eğer daha geç fren atıyorlarsa son ana kadar fren yapmıyorlar. 6. vitesten atıyorum 2.vitese hemen geçirip arkayı hafif kitleyip ön frene asılarak virajin içine akıyorlar.
Yani şöyle oluyor kısaca. Arka fren kullanıp kaydırmak yerine 5ten 2 ye atarak vitesi full kompresyona girmesini sağlayıp arka kaydığında da ayağıyla motorun yatmasını engelliyorlar.
bakış açısı diyoruz ya hani
işte o mevzu frende de geçerlidir
yoksa yatmaya başlayan bir motoru ayağınız ile kaldırmaya çalışın 200 300 ile giderken neler oluyor bir deneyin ( tam koruma olsanız bile )
yapanlarda var yapmayanlarda var rüzgar direnci ile frenaj demek farklı bir yorum etkisi illaki vardı minimal bile olsa
bu arada yarışlarda arka frenin kullanılmama sebebi böyle viraja girmeden önce; zaten ön fren o kadar limit kullanılıyor ki motorun arkası yere değiyor mu belli olmuyor bnkz marc marquez viraja girerken motorun arkasını kaldırıp yana indirerek viraja devam etmesi
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
17 Ağustos 2015, 11:34
#14
Hmm pardon ben soruyu yanlış anlamışım arkadaşlar. Ama olsun birgün sarkma hareketi sorulursa burdan kopyalar yapıştırırımn
-
17 Ağustos 2015, 22:28
#15
Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar hareketin yapılış amacı çok belli. Rüzgar direncini arttırsın vs diye değil.
Adamlar o kadar yüksek hızla son ana kadar gelip öyle son anlarda fren yapıyorlar ki bu aşamada bir kaç şey yapıyorlar. Eğer daha geç fren atıyorlarsa son ana kadar fren yapmıyorlar. 6. vitesten atıyorum 2.vitese hemen geçirip arkayı hafif kitleyip ön frene asılarak virajin içine akıyorlar.
Yani şöyle oluyor kısaca. Arka fren kullanıp kaydırmak yerine 5ten 2 ye atarak vitesi full kompresyona girmesini sağlayıp arka kaydığında da ayağıyla motorun yatmasını engelliyorlar.
6 dan 2 ye mi atıyor ?
Düşünmesi bile korkunç...
Zaten 6 ya pek çıkamıyorlar...
Tamamen konsantrasyon amaçlı olsa gerek...
Uzun süren kasıntılı anlardan sonra bacağın dinlendirilmesi olabilir...
Psikolojik bir hareket..
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
17 Ağustos 2015, 22:32
#16
alp_tunay adlı üyeden alıntı
6 dan 2 ye mi atıyor ?
Düşünmesi bile korkunç...
Zaten 6 ya pek çıkamıyorlar...
Tamamen konsantrasyon amaçlı olsa gerek...
Uzun süren kasıntılı anlardan sonra bacağın dinlendirilmesi olabilir...
Psikolojik bir hareket..
hacım bir kaç senedir yapabiliyorlar kaydırmalı debriyaj sistemi sağolsun
ve aslında daha fazla süre diyebilirim yeni nesil motorlardaki kaydırmalı debriyaj sistemi motogpden gelme nede olsa
-
17 Ağustos 2015, 22:58
#17
bence ayağı uzatıp dizini kırmadan önce tulumu açıp pantolonu rahatlatmak içindir :D tamammen varsayım hani diz çökmeden önce pantolunu dizlerden çekeriz ya pantolon kastırmasın diye ona benzer bi hareket olabilir.:D dediğim gibi tamamen varsayım
-
18 Ağustos 2015, 01:28
#18
sert frenajlarda (vites küçültmeyi de içinde tutuyorum)arkayı kaydırma ihtimaline karşı alınan bir önlem. bu tekniği crosscular supermotocular sürekli kullanır, onlar ani gaz açarken de kullanıyor...
bazı arkadaşlar ne alakası var diyebilir onlar da marquezin müthiş sıralama turunu izleyebilir.
viraj hazırlıklarında arka tekere dikkat edin.
-
18 Ağustos 2015, 13:18
#19
isuzuki adlı üyeden alıntı
sert frenajlarda (vites küçültmeyi de içinde tutuyorum)arkayı kaydırma ihtimaline karşı alınan bir önlem. bu tekniği crosscular supermotocular sürekli kullanır, onlar ani gaz açarken de kullanıyor...
bazı arkadaşlar ne alakası var diyebilir onlar da marquezin müthiş sıralama turunu izleyebilir.
viraj hazırlıklarında arka tekere dikkat edin.
https://www.youtube.com/watch?v=OI18O8jdjpk
Süper açıklama olmuş teşekkürler 0:54 de anlaşılıyor sorunun cevabı motor yatmasın diye garantiye alıyor olan ayağımıza olsun hesabı ))
-
18 Ağustos 2015, 13:38
#20
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Yarışta çok acil olmadıkça hiçbir yarışçı fren kullanmaz...
fren kullanmaz mı, o zaman nasıl limitlerde motoru kullanabilir ki? adamlar fren sıkılacak son noktaya kadar bekliyor sonrasında fren yapıyor. özellikle marquez arkayı kaydırarak fren yapıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)