Arka lastik patlaması. Verilmiş sadakam varmış.
Reklamlar
-
16 Ağustos 2015, 16:05
#1
Pcx 150 Sahibiyim.Konudan biraz geriye dönecek olursak 2 ay kadar önce Karşıyakaya giderken tam askeriyenin önünde arka lastiğim bi anda jant a indi.Araç üzerinde 10000 km kadar kullanılmış Michelin city grip ler var. Tek kişi oldugum için o an bi tehlike yaratmadan sağa çekip lastik tamir köpüğü ile kısmen sorunu halledip motolastiğe kadar gittim.Motolastikde içine yama uyguladılar. Sanırım en büyük hatam bu oldu. Öğrendiğime göre lastiğe 2 cm kadar uzunlugunda metal bi parça girip çıkmış.Lastikte 2 santimlik bi yarık olusturmus. Böyle 2 ay kadar kullandım.
Dün ise eşimle beraber Seferihisar Sıgacık tarafına gitmeye karar verdik.Fotograf makinesi çantamı, tripotumu ve plaj için gerekli eşyaları motora yükledik. Motor üzerindeki ağırlık 160 kg ye falan ulaştı.Keyifli bir şekilde bazan 100 km hızlara kadar cıkarak ilerledik.Seferihisar Sıgacık kavsagından içeriye henüz girmiş ve hızımı 50 yada 60 km lerde iken bi anda arka lastik jant a kadar oturdu. Patladıgını hiseder etmez deli bi at gibi davranmaya başladı.Yolda tutamadım. Ön freni yavasca sıkarak düşmeden durmayı başardık. Sğa çekip kontrol ettiğimde 2 ay önceki aynı yerden patladıgını gördüm. Muhtemelen asfaltın sıcaklığından, normal sekildede olsa yükten iç yama atmıstı. Hala dua ediyorum. Ya bi virajda yada hızımın 100 -110 km lere ulaştıgında bu basıma gelseydi muhtemelen eşimde bende ya ölmüştük yada sakat kalmıstık. Verilmiş sadakamız varmış.
İşin bi başka boyutuda orada çekici beklerken güneşin altında geçen 3 saat içinde en az 30 motosiklet yanımdan geçti bi Allahın kuluda kardesim bişeye ihtiyacın varmı diye durmadı.Sonrasındada 175 tl karsılıgında izmirden çekici ayarlayıp motoru izmire geri getirdim.
Uzun oldu sanırım . Kusura bakmayın.
Reklamlar
-
16 Ağustos 2015, 16:09
#2
-
16 Ağustos 2015, 16:15
#3
Geçmiş olsun. "ALLAH" a şükür kaza bela olmadan atlatmışsınız
-
16 Ağustos 2015, 16:24
#4
Büyük geçmiş olsun.Genelde motorlular durur ama onlar neden durmamışlar hayret.
34 HSK 57
ASYA AS125 T21 - DAELIM S2 250 - SUZUKI AN 125HK
MONDİAL MASH
-
16 Ağustos 2015, 16:26
#5
Lastikler patlayabilen nesnelerdir,yamadan olması şart değil başka bir nedendende inebilirdi havası
Yoldan geçenlerin durmaması onların insiyatifinde,peki siz ne kadar hazırlıklısınız ?
Motorunuzda 1 kg yi dahi bulmayacak hafiflikte lastik onarım gereçleri neden bulundurmuyorsunuz
-
16 Ağustos 2015, 16:34
#6
-
16 Ağustos 2015, 16:44
#7
Oyunageldim Nickli arkadaşım .Al eline bi odun vur kafama ve rahatla. Bi dövmediğin kaldı. Geçmiş olsun demek bu kadar zor olmamalı. Ben buradan ders cıkardım. Ders ise şu . Asla 2 santimlik bi yarıkta olsa lastiğe yama uygulama. At lastiği yenisini tak. Ayrıca 2 santimlik bir kesiği tamir edecek bi kit henüz bilmiyorum. Motosikletimde bu gibi durumlar için muhakkak lastik tamir köpüğü bulunur. Onu kullandım tüm köpük yarıktan dısarı cıktı.
3 saat güneşin altında cekici beklerken eşimin ve benim tek istedigim bir bardak soğuk suydu. Yoldan geçen herhangi bi motosikletli arkadastan da tek isteyecegim bir şişe soğuk su olurdu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:37 ----------
oyunageldim adlı üyeden alıntı
Lastikler patlayabilen nesnelerdir,yamadan olması şart değil başka bir nedendende inebilirdi havası
Yoldan geçenlerin durmaması onların insiyatifinde,peki siz ne kadar hazırlıklısınız ?
Motorunuzda 1 kg yi dahi bulmayacak hafiflikte lastik onarım gereçleri neden bulundurmuyorsunuz
-
16 Ağustos 2015, 16:46
#8
Kazasız atlatmışsınız çok şükür.Geçmiş olsun.
-
16 Ağustos 2015, 16:49
#9
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Geçmiş olsun,Allah beterinden korusun.
-
16 Ağustos 2015, 16:50
#10
Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım.Şahsen bende bir şey taşımıyorum zaten elimdende gelmez.En mantıklısı tamir köpüğü taşımak uzun yola çıkarken.İki cm olan bir yarık tamirlede düzelmez sanırım.Ama hatan şu olmuş,hemen lastiği değiştirmen gerekirdi.Benimde başıma senin olaya benzer bir olay geldi. İki santim arka teker yarıldı.Falçata bıçağı girmiş kendi elimle çıkardım.Saat gece 12 sıralarıydı.Allah'tan evim fazla uzak değildi eve kadar tamir köpüğü lastiği idare etti.Ertesi gün yama yaptırdım yaklaşık bir ay kadar öyle kullandım.Araştırdım lastiği böyle kullanmak sağlıklı değilmiş.Hemen değiştirdim.Sonuç olarak en doğrusu lastiğimiz böyle bir hasar alırsa hemen değiştirmek.
-
16 Ağustos 2015, 16:57
#11
hocam belki eşiniz yanınızdaymış çekinmişler geçen motorsikletliler. ben benzin vanasını açmayı unutmuştum sıcak olduğu için alışkanlık durduğum yerde kapatırım. birden motorsiklet durdu hemen abi çekeyim mi diyen bir sürü motorsiklet oldu
-
16 Ağustos 2015, 16:58
#12
Murat Ceylan adlı üyeden alıntı
Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım.Şahsen bende bir şey taşımıyorum zaten elimdende gelmez.En mantıklısı tamir köpüğü taşımak uzun yola çıkarken.İki cm olan bir yarık tamirlede düzelmez sanırım.Ama hatan şu olmuş,hemen lastiği değiştirmen gerekirdi.Benimde başıma senin olaya benzer bir olay geldi. İki santim arka teker yarıldı.Falçata bıçağı girmiş kendi elimle çıkardım.Saat gece 12 sıralarıydı.Allah'tan evim fazla uzak değildi eve kadar tamir köpüğü lastiği idare etti.Ertesi gün yama yaptırdım yaklaşık bir ay kadar öyle kullandım.Araştırdım lastiği böyle kullanmak sağlıklı değilmiş.Hemen değiştirdim.Sonuç olarak en doğrusu lastiğimiz böyle bir hasar alırsa hemen değiştirmek.
Çok teşekkürler. Sanırım hatam insanlara güvenmekti. Lastik tamirini yapan ünlü bi lastik satıcısı firmaydı. Bana söylenen çok kaliteli bi yama uygulandıgı, hatta lastigi tamir görmemiş farzet denmesiydi.Buda bana ders olsun. Ucuz atlattım.Herkese teşekkürler.
-
16 Ağustos 2015, 17:15
#13
Lastik patlamışki kaza geçirip yaralanmamışsınız,yolllarda motor kullanıp yaralanmamamız ne kadar doğalsa bence buda o kadar doğal,akabinde yanımdan kamyon geçti bana çarpabilirdi,gözüme sinek kaçtı yoldan çıkabilirdim diyede bunlar sıralanabilir
Benim anlatmak istediğim siz neden önleminizi almak yerine durmayanları tenzih ediyorsunuz,bu onların insiyatifinde ve işleride olabilir
Herkes ne kadar dublex lastiğe yönelsede yolda bırakması en muhtemel lastiktir,yarık büyükse aynen ne fitil nede yama kabul eder,lastik janttan ayrıldığında ise şişirmesi daha bir imkansız
Janttan lastiği ayırmak desen makinesiz çok zor
25 bin kilometredir şambrelli lastik kullanıyorumki herkese tavsiye ederim
-
16 Ağustos 2015, 17:34
#14
oyunageldim adlı üyeden alıntı
Lastik patlamışki kaza geçirip yaralanmamışsınız,yolllarda motor kullanıp yaralanmamamız ne kadar doğalsa bence buda o kadar doğal,akabinde yanımdan kamyon geçti bana çarpabilirdi,gözüme sinek kaçtı yoldan çıkabilirdim diyede bunlar sıralanabilir(BU KISIMDA AGIR SAÇMALAMISSIN NE DEDİĞİNİ ANLAYAMADIM)
Benim anlatmak istediğim siz neden önleminizi almak yerine durmayanları tenzih ediyorsunuz,bu onların insiyatifinde ve işleride olabilir. (HALA ÖNLEMDEN BAHSEDİYOSUN. VE BENDE DİYORUMKİ LASTİK TAMİR KÖPÜĞÜ TASIYORUM AMA KESİKTEN DOLAYI İŞE YARAMADI. NE YAPAYIM MOTORUN ARKASINA SEYYAR LASTİKÇİ BAĞLAYIP ONLA HER YERE GİDEYİMMİ.)
Herkes ne kadar dublex lastiğe yönelsede yolda bırakması en muhtemel lastiktir,yarık büyükse aynen ne fitil nede yama kabul eder,lastik janttan ayrıldığında ise şişirmesi daha bir imkansız
Janttan lastiği ayırmak desen makinesiz çok zor
25 bin kilometredir şambrelli lastik kullanıyorumki herkese tavsiye ederim
(SANA ŞAMRELLİ LASTİKLE HAYATTA MUTLULUKLAR DİLİYORUM ÖYLE DEVAM ET)
Konunun özüne dönersek kısaca yasadıgım bi olayı anlattım ve başkalarınada faydası olması acısındankonu açtım. Diyorumki lastiğinize yama uygulamayın değiştirin. Ben bunu öğrendim ve başkalarıda yasadıgım olaydan kesitler sunarak uyarmak istedim. Ama sen başka seylere takıldın.
-
16 Ağustos 2015, 18:26
#15
-
16 Ağustos 2015, 19:53
#16
Orda karı-koca değil de, iki hatun olsaydınız, zincirleme kaza bile olurdu tuhaf.
geçmiş olsun.
-
16 Ağustos 2015, 20:25
#17
Allah beterinden saklasin..insallah bir daha basiniza gelmez...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)