Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Nasıl istop etmeliyim

    REKLAM ALANI
  1. #61
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    The Motorcycle Safety Foundation (MSF) is a United States national, not-for-profit organization, founded in 1973, and sponsored by the U.S. manufacturers and distributors of BMW, BRP, Ducati, Harley-Davidson, Honda, Kawasaki, KTM, Piaggio/Vespa, Suzuki, Triumph, Polaris Motorcycles and Yamaha motorcycles. MSF maintains rider training curricula used in most states for novice and experienced riders.[4]
    Türkçesi: MSF 1973 yılında kurulmuş, kar amacı gütmeyen bir devlet kurumudur. Tüm Amerikan motosiklet üreticileri ve diğer sayılan markaların da distirübtörleri tarafından desteklenmektedir. MSF, bir çok eyaletteki acemilere ve tecrübelilere yönelik sürücü eğitim ders programını yürütmektedir.

    Many motorcycle training courses in the USA use the Motorcycle Safety Foundation (MSF) course materials. As of 2010, 31 states use the MSF tests for licensing, and 41 states use the MSF motorcycle operator manual
    Türkçe: Amerika'daki bir çok motosiklet eğitim kursu MSF'nin eğitim materyallerini kullanmaktadır. 2010 yılı itibariyle, 31 eyalet sürücü ehliyeti vermek için MSF'nin testlerini kullanmakta, 41 eyalet de MSF'nin motosiklet kullanım kılavuzunu kullanmaktadır.

    Aşağıda MSF hocalarından birine sorulan "Motosikleti nereden kapanır? Kill-switchten kapamanın zararı olur mu?" sorusunun cevabını ekliyorum;

    Using the Engine Cut-off Switch will not harm your bike in any way -- that's what the switch is for!

    In the MSF Basic Rider Course, part of getting a new rider used to using the Engine Cut-off Switch is so that if/when there is a problem (engine races out of control, bike and rider fall over, etc.) the rider's first response will be to shut the engine off. That red switch is Federally-mandated to be in the same spot in each motorcycle sold in the U.S. so that no matter what you've been used to riding (and where the key was on your old bike) you can shut the motor off with your right thumb.

    The "proper shutdown procedure" we teach in the Basic Rider Course is turning the motor off with the cut-off switch, turning the key off, and turning the fuel petcock to "off" (if your bike has one); often referred to as "Thumb, Key, Valve".

    While you certainly can use the sidestand switch to shut the engine off (the switch shuts off the motor if the sidestand is down and the bike is in gear - lets it run if the bike is in Neutral) not every bike has this and if you change bikes -- even just to ride a buddy's bike around the block -- you could put the stand down while the bike is in gear and running.
    Source(s):
    I am an MSF-certified safety course Instructor.
    I am a Motorcycle Skills Test Examiner for my home state BMV.
    I have been a variety of bikes in all types of weather for 19 years.
    Türkçesi;

    Kırmızı düğmeyi kullanmak motoruna herhangi bir zarar vermez, zaten o düğme onun için var! (daha sonra da de yeni sürücüleri kırmızı düğmeye alıştırmaya çalıştıklarını, böylece acil durumlarda hemen oradan motorun kapatılabileceğini örnekleriyle anlatmış)

    Doğru kapama sıralamasını kırmızı düğme/kontak/ve eğer varsa benzin musluğunu kapamak olarak vermiş.

    Ayaklığı da kullanabilrsin, ama her motorda ayaklık switchi olmaz, alıştığın motordan başkasına yeni geçiş yaptığında, eğer o motorda bu fonksiyon yoksa motor hala giderken üzerinden inmeye çalışabilirsin demiş.

    Not: Dediğim gibi cahile laf anlatmaya zamanım yok. Kaynaklı şekilde teknikleri söyledik, ego mego gibi saçmalıklar onların kendisine ait.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben her zaman kırmızı düğmeden kaparım motoru. Ama Honda, Yamaha , Bajaj gibi markalar 125-150cc motorlarına acil stop düğmesi koymuyor. Çok gereksiz görüyolar heralde. O marka motor sahiplerinin motoru kontaktan kapamaktan başka çareleri yok.
    capozzz bunu beğendi.

  3. #63
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    the bikes have an ECU for engine management or fuel injection, the rider SHOULD NOT use the kill switch to turn off the engine, unless it is an emergency. The rider should turn the key in the ignition to "off". It gives the ECU time to save any critical information.

    Burdada der ki ECU su olan enjeksiyon motarda kill switch kullanilirsa kritik sistem bilgileri ECU yazilamaz...

    forumlar kill switch kullanmalimi kullanmamalimi diye yikiliyor.. herkes nasil istiyorsa oyle kullansin artik... bir cahilligimiz kalmadi amk spor gazetesi ..

  4. #64
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    bir cahilligimiz kalmadi amk spor gazetesi ..
    Ağzını toplasan iyi olur! Edilen hitabın kime olduğunu anlayamıyorsan forumlarda işin ne?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben her zaman kırmızı düğmeden kaparım motoru. Ama Honda, Yamaha , Bajaj gibi markalar 125-150cc motorlarına acil stop düğmesi koymuyor. Çok gereksiz görüyolar heralde. O marka motor sahiplerinin motoru kontaktan kapamaktan başka çareleri yok.
    Paradan kısmak için ne yapacaklarını şaşırdılar...

  5. #65
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Bu kadar birbirinizi yemenizin bir anlamı var mı bilmiyorum. Kitap yazıyor işte; üzerine yorum yapacak isek benim yorumum da bu.

    1- Motoru Çalıştırmadan önce motor durdurma düğmesini '' On '' konumuna getirin (Demekki motosiklet çalışırken motor durdurma düğmesi ile kapanabilirmiş ki bu düğmeyi açın diyor kitap.

    2- Hakimiyetin kaybolması, gaz telinin takılması gibi durumlarda ise, gidonu bırakmadan (tekrar kontrolü sağlayabilmek adına, kontak anahtarı ile uğraşmadan) bu düğme yardımı ile motosikletinizi durdurun diyor.

    Kişisel ekleyeceğim yorum : Motosikletin çalışma şekli bellidir, buji ateşler benzin yanınca,patlar ve hareket meydana gelir.. Motosikletin durma şekli de bellidir, buji ateşlemez ise benzin yanma, patlama olmaz vs.vs.vs, sonuçta motor çalışmaz.

    Her motosiklette ateşleme sistemini kesmek aynı dizaynda değildir. Kill switch düpmesi ve ayak müşürü (ayaklık switchi) bir çok motosiklette standarttır. Ama her ikisinin de olmadığı motosikletler vardır. Bu switchleri kontak ile karıştırmamak lazim. Bir çok motosiklette ateşleme sistemi elektrik sisteminin arkasında bir sigorta gibi ayrıştırılmış bir şekilde çalışmaktadır. Yani kontağı açtığınızda bu düğmeler kapalıysa motosikletiniz ateşleme yapmaz. Ama basit bir scooter da veya basit bir motosiklette ateşleme sistemi ile elektrik sistemi birbirine entegredir, kontak açıldığında direk olarak bujiye de elektrik gitmektedir. Böyle bir motosikleti durdurmak için elektriği kesmeniz gerekmektedir ve bu kontak anahtarı dışında mümkün değildir.

    Sonuç olarak Kill Switch düğmesi ve ayaklıktaki switch ateşlemeyi kesmektedir, motosikleti durdurmak için kullanılmasında bir zarar yoktur. Emergency Kill Switch olarak literatüre geçmiş olması onun acil durum dışında kullanılamayacağı anlamına gelmez. Kontaktan sonra ki ateşleme sistemi ayrıştırılmış bir motosiklette kolaylık sağlaması için kurgulanmış acil durumlarda elin altında olması planlanarak tasarlanmış bir sistem olduğunu anlamak güç değildir.

    Ayrıca renk konusuna da bakış açımızı biraz geniş tutmamız gerekir, Evet kırmızı İkaz rengidir doğru, ama evdeki kumandalarında Power düğmeleri hep kırmızıdır, cünkü mesaj şudur, dikkat et basarsan kapanır.
    capozzz bunu beğendi.

  6. #66
    AsyMeTRiQue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2013
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    kuyrukta PCX yazıyor, yanına da NS200 yanaştı...
    Konunun açılma sebebine gelecek olursak, motorumun eğer bir kırmızı düğmesi olsaydı stop ederken onu kullanırdım. "O sadece acil durumlar için", "o düğmenin bir ömrü var, onu bitirirsin" vs gibi yorumları çok yersiz buluyorum zira o düğmenin ömrü olduğu gibi kontağında bir ömrü var... Motosikletin her aksamının bir ömrü olduğu için de "Motoru stop etmeyelim mi?" sorusu geldi yorumları okurken birden nedense Kontak ta teknik olarak bir "switch"dir, o kırmızı düğmede teknik olarak bir "switch"dir. Yani ikiside elektrik akımının yolunu açmak ve kapatmak içindir. Biri tüm elektrik aksamını kapatırken diğeri sadece bujiye giden elektriği keser. Tüm elektrik akımını durduran kontaktan da kapatsanız motosikletin motor kısmı kırmızı düğmeyi kullandığınız şekille aynı şekilde stop eder. ikisi de bujiye giden elektriği kestiği için motor stop eder. Yoksa kontağı kapattığınızda bir el pistonu en güvenli şekilde durdurmuyor o düğmeyle aynı şekilde bujiye elektriğin gitmesini engellediği için durduruyor. Yoksa acil durumlar için olduğu söylenen o düğme (kısmı olarak doğrudur bu tabir) motor aksamına zarar vererek motoru durdurmuyor. sadece motor aksamının çalışmasını durduruyor, diğer elektrikle çalışan, far, gösterge paneli, ekstradan bağladığınız ses sistemi vs bunların elektrik devresini kapatmıyor tek farkı bu.

    Bunu isterseniz acil durumlarda elimi alıştırmak için kırmızı düğmeyi kullanıyorum diyerek o düğmeyi kullanırsınız ki haklı da buluna bilir, isterseniz daha kolayıma geldiği için bu düğmeyi kullanıyorum da diye bilirsiniz farketmez. Sizin için hangisi daha mantıklıysa onu kullanırsınız. Ama yineliyorum eğer motosikletimde o kırmızı düğme olsaydı çekinmeden her stop edişimde o düğmeyi kullanırdım.

    Düşme tekniği gibi bir tabire gelince arkadaşlar capozzz arkadaşıma katılıyorum böyle yöntemler/teknikler vardır. Nasıl ki ani bir durumda fren yapmanın tekniği varsa düşmeninde bir tekniği var. Henüz temmuz ayının 3ünde kaza yapmış biriyim ve önümde sadece 2 seçenek vardı, kaza kaçınılmazdı. Ya sülük gibi önümdeki araca yapışacaktım yada motoru yatıracaktım. Olay bi virajda oldu. caddede çokta hızlı ilerlemiyordum ama yinede virajın açısından ötürü motor yatmış vaziyette giderken virajın daha bitmediği noktadan olan sokak bağlantısından caddeye bir connectin burnunu gördüm o da beni gördü ve ilk anda frene dokunup durma yoluna gitti ancak ne olduysa birden bundan vaz geçti ve tekrar yüzüme baka baka yola çıktı... bana bakarak çıktığından olsa gerek ki dönüşü geniş alınca bana kaçacak yer de bırakmadı ve ilk anda beni görüp durma eğilimine girmesinden dolayı da ben kestiğim gazı tekrar vermeye başladığım anda önüme atlayınca ki arada en fazla 4 metre mesafe kalmıştı ya motoru yatırıp sürüklenecektim yada araca çarpıp camdan içeri girip bende aracın yolcularından biri olacaktım. Bende bir güzel frene bastım ön teker nasıl kayıyormuş onu gözlemledim ve o an aklıma montumun sırt korumasının olmadığı aklıma geldi ve sırtımı hiç yere temas ettirmeden nasıl sürüklenir/takla atarım diye düşündüm. evet sırtım hiç yere temas etmedi ve öylece taklayla karışık sürüklenme gerçekleştirdim. "takla attıysan sırtın nasıl değmedi" diyenler olabilir ki gayet açık renkli montumun omuz dirsek ve kol bölgesinde siyah asfalt sürtünme izleri varken sırt bölgem tertemizdi...

    Hasara gelince kazadan sonra yanıma ziyarete gelen arkadaşım "motoru yaptırmışsın hemen" dedi oysa motor o günden beri yerinden hiç kımıldamadı hiç tamir görmedi. yan tarafında sürüklendiği için bir iki bölgesinde sürüklenme izi dışında hiç birşey yoktu motorda. Oysa sağa kaçsammı durmaya mı çalışsam diye düşünseydim ve araca girseydim motordaki hasarın ve bendeki hasarın boyutu ne olurdu diye düşünüyorum

    Hiç kimse kaza anında, karanlıkta suratına ışık tutulan tavşan alıklığında kalmıyor elbetteki birşeyler geçiyor aklından en az hasarı alabilmek adına ve işte bunları kontrollü bir şekilde yapmaya da teknik diyorlar. Üstelik bunun için pist yarışcısı vs olmaya gerek yok. henüz 1400 km tecrübem vardı motorda kaza anına kadar. öyle usta pilot falan değilim ama gerek tecrübesizliğimden gerekse gerçekten artık kazasız bir şekilde olayı atlanmak için yeterli mesafenin ve zamanın olmamasını anladığımdan dolayı sol elimle freni sıkarken sağ elimi asfalta uzatmıştım bile.

  7. #67
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Asimetrik hocam geçmiş olsun. Allah daha büyük kazalardan korusun hepimizi.
    AsyMeTRiQue bunu beğendi.

  8. #68
    AsyMeTRiQue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2013
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    kuyrukta PCX yazıyor, yanına da NS200 yanaştı...
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asimetrik hocam geçmiş olsun. Allah daha büyük kazalardan korusun hepimizi.
    Teşekkür ederim... Amin. İnşallah hep böyle küçük şeylerle atlatırız kazaları...
    capozzz bunu beğendi.
    Bütün Sosyal Medya Mecralarında DoganLokman işte... lokmandogan.com

  9. #69
    TimFx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ninja300SE ABS
    Benim eğitimlerde öğrendiğim kırmızı düğmeye acil durum dışında basmaya alıştığınızda ( hergün motoru ordan açıp kapatmak gibi ) bu bir kas hafizasına neden oluyor yolda herhangi bir zamanda, durduk yere dalgınlıkla bu düğmeye basabilirsiniz. Bu da hiç iyi olmaz. ( Özeliikle acemilik döneminde ) Mesela ben bir kaç kez dalgaya düşüp sebepsiz yere giderken ateşleme tuşuna bastığımı bilirim. ( Niye bastığımı bende bile bilmiyorum turbomu istedim nedir ) insan evladıyız her an dalgaya düşebilir hata yapabilir elimiz ayağımız karışabilir. Ezbere yaptıgımız bazı hareketler bazen bizi hataya sürükleyebilir. Bence o düğmenin amacı motor düştükten sonra motoru tek hamlede kolayca kapatabilmektir. kırmızı ve büyük olmasının sebebide herkesin kolayca fark etmesi içindir. Zaten herkes bu konuda hem fikirdir ancak kullanım amacını çeşitlendirmek kişisel tercihtir sevgiler saygıılar

  10. #70

    Üyelik
    04 Temmuz 2015
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Vitello VT 100 Sport
    kardesim sen motoru boşa al sonra direk kontaktan kapat bi zararı olmaz motoruna

  11. #71
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Alıntı bulut59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben egzozu tıkıyorum.
    Hay yaşayasın kardeşim. Ben de bir tek egzozdan ben mi kapatıyorum diyordum...
    Cellat uyandı yatağında bir gece || "Tanrım" dedi "Bu ne zor bilmece :
    Öldürdükçe çoğalıyor adamlar || Ben tükenmekteyim öldürdükçe..."
    Ataol Behramoğlu

  12. #72

    Üyelik
    14 Temmuz 2004
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800 Classic, Bajaj Pulsar 200 NS
    GİS akademi eğitiminde kırmızı düğmenin mümkün mertebe elinizin kontağa uzanamayacağı duruşlarda ve acil zamanlarda kullanılması, bunun dışında ise kesinlikle kontağın kullanılmasını anlattılar. Sebep olarak ise kırmızı düğmeye alışılması durumunda, bilhassa uzun molalarda, kırsala yapılan gezilerde farların falan açık unutulup akünün boşalmasına neden olunabileceği söylendi.

    Fakat VN 800 Classic motorumda, sanırım pek çok büyük hacimli cruiser motorda olduğu gibi kontak anahtarı motor bloğunun yanında, aşağı tarafta. Direksiyon civarında olmadığı ve duruş anında elin uzanmasının mümkün olmadığı için VN 800'de kırmızı düğmeyi kullanıyor, araç durduktan sonra anahtarı kapatıp alıyorum.


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)