Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Nasıl istop etmeliyim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    ayağımı tekerin arasına sokuyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak kardeşim, bir dolu yazmışsın ama alakasız yani. Tüm kazaların aynı şekilde olacağını var sayıyorsun. Sen hiç ağır vasıtanın yolu bozması ile oluşmuş dikine oluğa girdin mi? Allah sokmasın. Ama günün birinde girersen ve karanlıktan dolayı onun içinde olduğunu fark etmezsen, seni motorla beraber taklalar atıp uçup gitmekten koruyacak yegane şey yana yatırıp motorun üzerinden ayrılmandır. Çünkü olukta olduğunu fark etmezsen kurtaramıyorsun. Bir kere "150 ile giderken" diye başladığın cümlede bir anlam yok. 150 ile giderken, seni %100 koruyacak bir ekipman yok, seni %100 koruyacak bir teknik de yok. O hızlar senin benim hepimizin refleksini aşan hızlar. Sen böyle giderken olacak şeyden "şöyle yap kurtulursun" denmez. Bir anlık kontra ile sıyırırsın, ya da sıyıramazsın, şansına ve yeteneğine kalmış, ama %100 değildir. Normal kullanıcıya "Şöyle yap" denilen her şey trafik kurallarında gösterilen hızlar için üretilmiş tekniklerdir.



    Zaten her zaman öncelik kurtarmaya yönelik davranmak. Bana göre frenden önce de gidon hakimiyeti gelir. Ama bunu deyince bazı tipler tarafından taşa tutuluyor insan, aman dikkat diyim sana. 150 ve civarı hızlarla gidersen tek şansın evet bu. Piste girmeye gerek yok, kurala uygun hızlarda gidersen, nerde kurtarıp nerde kurtaramayacağını anlayabiliyorsun. Eğer zamanında kendini "kurtaramayacağın yerde" nasıl davranman gerektiği şekilde eğitirsen, o zaman en az hasarla atlatırsın. Kendini bu duruma hazırlamazsan alacağın hasar daha büyük olur. Böyle kadercilik yapmayın. Motor kullanmakta her şeyin bir adabı olduğu gibi düşmenin de bir adabı var, motoru kapatmanın da bir adabı var.

    Burada itiraz ettiğin konuyu eğitim alırken anlattıklarından bahsediyorsun şimdi. Eğitimde anlatılanlar işinize gelince önemli, gelmeyince "ben bunu yapamam o zaman kafa bulandırmayın" mı, bu mu yani? Kırmızı düğmeden kapatmak da, düşme tekniği de bu işin doğruları.

    Sana tavsiyem, Reşat Arbaş'ın Motosiklet Teorisi kitabını alıp okumandır. Ben yazdıklarımı bir tarafımdan atıp yazmıyorum. Bu tür kaynaklardan okudum, okuduğumu da uyguladım. Yoldaki dikey oluğa girdim, okuduğum kitap sayesinde alabileceğim en az hasarla o durumdan çıktım. Allah kimseyi o duruma sokmasın ama günün birinde başına gelebilir.
    O zaman tekrar edelim. Daha öğrenecek bi dolu şeyimiz varmış. Biraz daha internetten kitap okuyup inşallah ileride sizin gibi ben de bu işleri kıvırabilirim. O zamana kadar ben yine kaza ihtimali olunca kurtarmaya çalışayım neme lazım.
    Gökhan YAŞDAL

  3. #43
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    motosiklet kırmızı düğmeden kapatılır sonra kontağı kapatırsın...şöyle düşün kontaktan kapatmak telefizyonunu çalışırken fişten çekmek gibidir, kırmızı düğme ise on off düğmesi yani anahtardır...saygılar sevgiler arkadaşlar...

  4. #44
    bulut59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    yamaha x-city
    ben egzozu tıkıyorum.
    Darkcity2000 ve mozgur bunu beğendiler.

  5. #45
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı natila adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet kırmızı düğmeden kapatılır sonra kontağı kapatırsın...şöyle düşün kontaktan kapatmak telefizyonunu çalışırken fişten çekmek gibidir, kırmızı düğme ise on off düğmesi yani anahtardır...saygılar sevgiler arkadaşlar...
    Arkadasim tersi olmasin?
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  6. #46
    bravetaxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Daystar 250
    genellikle yan ayaklıkla kapatıyorum

  7. #47
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak kardeşim, bir dolu yazmışsın ama alakasız yani. Tüm kazaların aynı şekilde olacağını var sayıyorsun. Sen hiç ağır vasıtanın yolu bozması ile oluşmuş dikine oluğa girdin mi? Allah sokmasın. Ama günün birinde girersen ve karanlıktan dolayı onun içinde olduğunu fark etmezsen, seni motorla beraber taklalar atıp uçup gitmekten koruyacak yegane şey yana yatırıp motorun üzerinden ayrılmandır. Çünkü olukta olduğunu fark etmezsen kurtaramıyorsun. Bir kere "150 ile giderken" diye başladığın cümlede bir anlam yok. 150 ile giderken, seni %100 koruyacak bir ekipman yok, seni %100 koruyacak bir teknik de yok. O hızlar senin benim hepimizin refleksini aşan hızlar. Sen böyle giderken olacak şeyden "şöyle yap kurtulursun" denmez. Bir anlık kontra ile sıyırırsın, ya da sıyıramazsın, şansına ve yeteneğine kalmış, ama %100 değildir. Normal kullanıcıya "Şöyle yap" denilen her şey trafik kurallarında gösterilen hızlar için üretilmiş tekniklerdir.



    Zaten her zaman öncelik kurtarmaya yönelik davranmak. Bana göre frenden önce de gidon hakimiyeti gelir. Ama bunu deyince bazı tipler tarafından taşa tutuluyor insan, aman dikkat diyim sana. 150 ve civarı hızlarla gidersen tek şansın evet bu. Piste girmeye gerek yok, kurala uygun hızlarda gidersen, nerde kurtarıp nerde kurtaramayacağını anlayabiliyorsun. Eğer zamanında kendini "kurtaramayacağın yerde" nasıl davranman gerektiği şekilde eğitirsen, o zaman en az hasarla atlatırsın. Kendini bu duruma hazırlamazsan alacağın hasar daha büyük olur. Böyle kadercilik yapmayın. Motor kullanmakta her şeyin bir adabı olduğu gibi düşmenin de bir adabı var, motoru kapatmanın da bir adabı var.

    Burada itiraz ettiğin konuyu eğitim alırken anlattıklarından bahsediyorsun şimdi. Eğitimde anlatılanlar işinize gelince önemli, gelmeyince "ben bunu yapamam o zaman kafa bulandırmayın" mı, bu mu yani? Kırmızı düğmeden kapatmak da, düşme tekniği de bu işin doğruları.

    Sana tavsiyem, Reşat Arbaş'ın Motosiklet Teorisi kitabını alıp okumandır. Ben yazdıklarımı bir tarafımdan atıp yazmıyorum. Bu tür kaynaklardan okudum, okuduğumu da uyguladım. Yoldaki dikey oluğa girdim, okuduğum kitap sayesinde alabileceğim en az hasarla o durumdan çıktım. Allah kimseyi o duruma sokmasın ama günün birinde başına gelebilir.
    Motosikletten düşme tekniği diye bir şey yoktur. Köprüden atlamakla aynı şeydir. Manyak mısın motordan atlıyorsun? Kurtarabileceğin her hamleyi yaparsın, zaten kurtaramazsan düşmüş olursun. Baktım vuracağım atladım abi diyen kişi egosuna yenik düşen biridir. Ancak, düştükten sonra cenin pozisyonuna gelebiliyorsanız, onu düşünmeye zamanınız varsa yapılabilir. O da pistte ya da pist gibi engelsiz bir düzlükte lowside olduysanız yapılabilir. Yoksa ne hikayeler duyduk. Baba geçen bi düştüm, arka cebimde cüzdan vardı. Onun üzerine getirdim sürüklenirken popom yanmadı. Yürü be

  8. #48
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletten düşme tekniği diye bir şey yoktur. Köprüden atlamakla aynı şeydir. Manyak mısın motordan atlıyorsun? Kurtarabileceğin her hamleyi yaparsın, zaten kurtaramazsan düşmüş olursun. Baktım vuracağım atladım abi diyen kişi egosuna yenik düşen biridir. Ancak, düştükten sonra cenin pozisyonuna gelebiliyorsanız, onu düşünmeye zamanınız varsa yapılabilir. O da pistte ya da pist gibi engelsiz bir düzlükte lowside olduysanız yapılabilir. Yoksa ne hikayeler duyduk. Baba geçen bi düştüm, arka cebimde cüzdan vardı. Onun üzerine getirdim sürüklenirken popom yanmadı. Yürü be
    Cahillik, bilmemek değildir, öğrenmemektir. Cahil adama laf anlatacak zamanım yok. O yüzden senden alıntı yapıyor olmama rağmen aslında lafım sana değil. Bir şeyler öğrenmek isteyen insana gidiyor. Mesela, doğru okumayı bilen insanlara, "motordan atladım" ya da "motordan atlayın" diye bir şey yok benim hiçbir mesajımda.

    Kitap olarak yazılı kaynaklardan okuyup öğrendiklerimi, tam da bu sitede 2008 yılında Coq adlı üyemiz mete_han arkadaşımızın açtığı başlıkta çok güzel şekilde derleyip yazmış, buyrun kendisinden alıntımdır;

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...yatirilir.html

    Nasıl düşelim?

    Tabii en iyisi düşmemek ama motor kullanıyorsanız hayatınızda en az bir kez karşılaşmak zorunda olduğunuz bir durumdur.

    otoriteler iki tür düşme olduğunu yazarlar.

    highsiding
    ve
    lowsiding

    ben lowsiding denilen düşmeyi de ikiye ayırırım.
    Yani bana göre üç çeşit düşme vardır.

    Highsiding, yani motorun üzerinden aşarak düşme diyebileceğimiz kavram en kötü sonuçları doğurabilecek düşme şeklidir.

    Frenin kitlenmesi ve sizin boş bulunmanız,
    önünüzdeki bir nesneye çarpmanız durumunda gerçekleşebilecek olan düşme şeklidir.

    Bu tür düşmeler de yerinden fırlamış bir ok kadar hissiz ve müdahale edecek durumda olamadığınızdan, en fazla yaralanma ve sonu ölümle bitebilecek sonuçlar doğuran düşme şeklidir.

    Bu konuda bir önlem alma şansınız vardır.
    Ama onu yazının sonuna saklayayım.

    Biz diğer şıkka gelelim.
    Yani Lowsiding denilen yana yatma olayına.
    Ben ikiye ayırdığımı söylemiştim.
    Nedir bu ayırdığım iki.

    Şudur;
    Bir,
    yolda giderken motoru yatırırsınız ve düşersiniz.
    İki;
    dururken düşersiniz.
    İkisinin oluşma durumunda vereceğiniz tepki aynı değildir.



    Şimdi uzmanlara göre iki, bana göre üç çeşit olan düşme pozisyonlarının hepsini bir araya toplayalım...


    Metehan aslında düşersek nasıl hareket edelim?
    diye soruyor.
    Yani düşmemek için ne yapmalıyız?
    diye sormuyor.

    Bu nedenle yolun bundan sonrasını düşme garantisi durumuna göre algılayın.

    1. Motora bindiniz hareket etmek üzeresiniz, bot kullanan gerizekalılardan olmadığınız için paçanız pege takıldı ve dengeyi kaybettiniz.
    Motoru kurtarmaya çalışmayın. Motordan kurtulmaya çalışın.
    2. Yoldasınız ve kenara çekip bir sigara molası vermeye karar verdiniz. Durdunuz ve ayağınız yere koymaya çalıştınız. Ama yer ayağınızın altında değil. Meyilli bir zeminde durmuşsunuz ve motor yana doğru yatmaya başladı.
    1. şıktaki durumu uygulayın.

    Bu benim eklediğim şıktı.
    Katılmayan veya katkıda bulunmak isteyen arkadaşlarımız olabilir.
    Lütfen yazsınlar tartışalım.


    Lowsiding denilen gevur icadına devam edelim.

    Yolda kaydınız ve düşmeye başladınız.
    Kendinizi bırakın.
    aynen boş bir çuval gibi.
    Hangi motosikleti kullanıyor olursanız olun, muhtemelen sizden daha ağırdır. Yani motor sizden önde gidecek demektir.
    Ayağınızın altında kalmaması için gayret sarfedin.
    Gerekirse motora tekme atın.
    Yere çarpan şey vücudunuzdur. Ne kadar dar bir bölgeniz yerle temas ederse o kadar az hasar alırsınız.
    Dikkat!! Elleri yanlara doğru açmak hızınızı azaltmaya yarayabilir ama kırılma ihtimallerini yükseltir.
    Bazı uzmanlar bebeğin ana rahmindeki pozisyonunu almamızı önerirler. Ben bu konuda yorum yapmak istemiyorum. Sizi yanlış yönlendirmek istemem.
    Aslında bu tür düşüler de azrailin fazla mesai yaptığı pist düşmelerinde pilotların nasıl davrandığını incelemeniz de fayda var.


    Şimdi yukarıda yazdıklarımı aklınızın bir köşesinde tutun.
    Aşağıda yazacaklarımı okuyun.

    Motosiklet düşme pozisyonuna girdiyse, çoğu kullanıcı son ana kadar motosikleti kurtarmaya çalışır.
    Fakat motosikletin kurtarılabilecek pozisyonları vardır kurtarılamayacak pozisyonları vardır.
    Kazalarda sakat kalan ya da ölen motosikletçilerin çoğunun yaptığı hata budur.
    Motosikleti kurtarmaya çalışmak.


    Oysa motosikletinizi hangi durumlarda kurtarabileceğiniz daha önce yaşadığınız tecrübelerle algılayabileceğiniz şeylerdir.
    Eğer acaba kurtarabilirmiyim?
    sorusuyla davranış sergiliyorsanız motosikletinizi kurtarmaya çalışmaktan vazgeçip, kendinizi kurtarmaya bakın.

    Highsiding düşüşü en tehlikeli düşüştür demiştik.
    Buna benzer bir duruma yaklaştıysanız hemen tercihinizi yapın.

    Yani aslında yapmamız gereken, yüksek düşüşü, yana düşüş durumuna çevirmek.
    Her kaza ihtimalinde bu davranışı sergileyecek zamanınızdır vardır.
    Ama muhtemelen siz o sırada motosikleti kurtarmaya çalıştığınız için tercih hakkınızı kullanmazsınız.



    Yani;
    belli bir hızla seyir halindesiniz.
    Aniden önünüze bir engel çıktı.


    İki tür davranış sergilersiniz.
    1. frenlere olanca gücünüzle asılır, Allah'a dua edersiniz ama bu sizi engele çarpmaktan korumaz.
    2. Engele çarpacağınızı anlar ve Highsiding olacağınızı ve muhtemelen ağır yaralanacağınızı hesaplar, bunun yerine yana yatarak motoru bırakma eğilimine girersiniz.

    Doğru olan ikincidir.
    Belli bir süreden beri motosikletinizi kullanıyorsanız onun hangi mesafede durabileceğini biliyorsunuzdur.
    Eğer önünüze bir engel çıktığında frenleme yaparken kendinizden eminseniz zaten çarpmayacağınızı ve atlatıp yola devam edeceğininizi biliyorsunudur.
    Ama kendinizden emin değilseniz ve panik içerisinde frenlere asıldıysanız, muhtemelen çarpmanın gerçekleşeceğini de biliyorsunuz demektir.
    Bu durumda motoru yatırın.
    Yani Lowsiding olmaya çalışın.
    Bırakın motora ne olursa olsun.
    Önemli olan sizin canınız.
    En fazla sürüklenmeden dolayı bir kaç yanık iziyle olayı atlatırsınız.

    Bu teknikler, uzmanlar tarafından bulunmuştur. Eğitimlerde de yazılı kaynaklarda da bu şekilde anlatılır. Bunun aksini iddia etmekle "kask takmasan da olur" demek arasında bir fark yok. İkisi de uzmanlar tarafından kaza anında daha az hasar almanız için ortaya konmuştur. Paragraf paragraf "o kask olmaz bunu al daha güzel", "dizlik yetmez pantolon al" mantığında olan insanların, en az ekipman kadar önemli bir teknik konuda bu şekilde hal tavır sergilemesi çok ilginç

  9. #49
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletten düşme tekniği diye bir şey yoktur. Köprüden atlamakla aynı şeydir. Manyak mısın motordan atlıyorsun? Kurtarabileceğin her hamleyi yaparsın, zaten kurtaramazsan düşmüş olursun. Baktım vuracağım atladım abi diyen kişi egosuna yenik düşen biridir. Ancak, düştükten sonra cenin pozisyonuna gelebiliyorsanız, onu düşünmeye zamanınız varsa yapılabilir. O da pistte ya da pist gibi engelsiz bir düzlükte lowside olduysanız yapılabilir. Yoksa ne hikayeler duyduk. Baba geçen bi düştüm, arka cebimde cüzdan vardı. Onun üzerine getirdim sürüklenirken popom yanmadı. Yürü be
    Motosikletten dusmenin nasil teknigi olmaz ? Cok soguk kanlilik gerektiren bir konudur ama ayni zamanda da sizin hayatinizi kurtaracak bir olaydir. Dogru dusmeyi teorik de olsa ogrenmek kisinin yararinadir ve illa pist yariscisi olmaniza da gerek yok. Motor surmek kadar onemlidir kaza aninda neler yapabilecegini bilmek.
    capozzz ve AsyMeTRiQue bunu beğendiler.
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  10. #50
    karşıyaka57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha yzf r25
    Alıntı natila adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet kırmızı düğmeden kapatılır sonra kontağı kapatırsın...şöyle düşün kontaktan kapatmak telefizyonunu çalışırken fişten çekmek gibidir, kırmızı düğme ise on off düğmesi yani anahtardır...saygılar sevgiler arkadaşlar...
    Banada tam tersi gibi geldi.Güvenmediğim bir alana motosikleti parkedince kontaktan kapatıp sonrada kırmızı düğmeyi off konumuna getiriyorum.Acil durumda ordan kapatılacağını bilmiyordum yeni birşey öğrenmiş oldum.40 km ile giderken kırmızıyı off yapsam ne olur teker mi kitlenir bilgim yok ?

  11. #51
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cahillik, bilmemek değildir, öğrenmemektir. Cahil adama laf anlatacak zamanım yok. O yüzden senden alıntı yapıyor olmama rağmen aslında lafım sana değil. Bir şeyler öğrenmek isteyen insana gidiyor. Mesela, doğru okumayı bilen insanlara, "motordan atladım" ya da "motordan atlayın" diye bir şey yok benim hiçbir mesajımda.

    Kitap olarak yazılı kaynaklardan okuyup öğrendiklerimi, tam da bu sitede 2008 yılında Coq adlı üyemiz mete_han arkadaşımızın açtığı başlıkta çok güzel şekilde derleyip yazmış, buyrun kendisinden alıntımdır;

    Bu teknikler, uzmanlar tarafından bulunmuştur. Eğitimlerde de yazılı kaynaklarda da bu şekilde anlatılır. Bunun aksini iddia etmekle "kask takmasan da olur" demek arasında bir fark yok. İkisi de uzmanlar tarafından kaza anında daha az hasar almanız için ortaya konmuştur. Paragraf paragraf "o kask olmaz bunu al daha güzel", "dizlik yetmez pantolon al" mantığında olan insanların, en az ekipman kadar önemli bir teknik konuda bu şekilde hal tavır sergilemesi çok ilginç
    Hadi son alıntım olsun, Madem COG ve Metehan tarafından da yazılmış, çok üstelemeyelim

    Düştün sürükleniyorsun ok. elini kolunu kapat, cenin pozisyonuna yaklaş vs. iyi şeyler bunlar. Ama hala anlamamakta ıstar ettiğiniz şu "düşeceğini anladın" anı var ya. Hah işte onu anlamak için 10 defa motordan düşmüş olman lazım diyorum. Bak ben hiç düşmedim motordan. Bu hiç düşme tehlikesi atlatmadığım anlamına mı geliyor? Çok tecrübesizim o yüzden motordan düşmeyi tecrübe etmemişim demek midir? Şunu ayırmakta fayda var. Düştükten sonra sürüklenirken aklına gelir bunlar kapanır az zarar görmeye çalışırsın, eyvallah. Ama yok ben düşeceğimi anladım, high side olacağıma low side olayım dedim, saldım motoru işleri, kusura bakma ama traş. Mevzunun çıkış yeri olan düşerken kill switch i kapatma işlerine hiç artık dönmüyorum.

    Özetle, evet "en iyi ekipmanı" al diyen tayfadanım, "dizlik olmaz pantolon da giymek lazım", "o kask olmaz bunu alsın" insanlar, o da doğru. Ama hala mevzuyu anlamadıysanız, bu mevzuya yorumum artık "kask takmasan da olur"
    Gökhan YAŞDAL

  12. #52
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı karşıyaka57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Banada tam tersi gibi geldi.Güvenmediğim bir alana motosikleti parkedince kontaktan kapatıp sonrada kırmızı düğmeyi off konumuna getiriyorum.Acil durumda ordan kapatılacağını bilmiyordum yeni birşey öğrenmiş oldum.40 km ile giderken kırmızıyı off yapsam ne olur teker mi kitlenir bilgim yok ?
    Hayır. tekerlerin kilitlenmez donmeye devam eder.Hızın iyice dusene kadar yavaslamaya devam edersin ama o esnada kontağı geri acarsan yada switch'i on pozisyonuna getirirsen motosikletin kaldıgı yerden calısmaya devam eder
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  13. #53
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır. tekerlerin kilitlenmez donmeye devam eder.Hızın iyice dusene kadar yavaslamaya devam edersin ama o esnada kontağı geri acarsan yada switch'i on pozisyonuna getirirsen motosikletin kaldıgı yerden calısmaya devam eder
    kullandığım motor hareket halinde anahtarı devre dışı bırakıyor , birkac kez eliminde carptığı oldu yuksek hızda tekrar eski konumuna getirdim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:59 ----------

    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadi son alıntım olsun, Madem COG ve Metehan tarafından da yazılmış, çok üstelemeyelim

    Düştün sürükleniyorsun ok. elini kolunu kapat, cenin pozisyonuna yaklaş vs. iyi şeyler bunlar. Ama hala anlamamakta ıstar ettiğiniz şu "düşeceğini anladın" anı var ya. Hah işte onu anlamak için 10 defa motordan düşmüş olman lazım diyorum. Bak ben hiç düşmedim motordan. Bu hiç düşme tehlikesi atlatmadığım anlamına mı geliyor? Çok tecrübesizim o yüzden motordan düşmeyi tecrübe etmemişim demek midir? Şunu ayırmakta fayda var. Düştükten sonra sürüklenirken aklına gelir bunlar kapanır az zarar görmeye çalışırsın, eyvallah. Ama yok ben düşeceğimi anladım, high side olacağıma low side olayım dedim, saldım motoru işleri, kusura bakma ama traş. Mevzunun çıkış yeri olan düşerken kill switch i kapatma işlerine hiç artık dönmüyorum.

    Özetle, evet "en iyi ekipmanı" al diyen tayfadanım, "dizlik olmaz pantolon da giymek lazım", "o kask olmaz bunu alsın" insanlar, o da doğru. Ama hala mevzuyu anlamadıysanız, bu mevzuya yorumum artık "kask takmasan da olur"
    Son zamanlarda otoriteler highside esnasında motordan ayrılmayıp direnmeyi ve üzerinde durmaya çalışılması gerektiği söylüyorlar.
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  14. #54
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadi son alıntım olsun, Madem COG ve Metehan tarafından da yazılmış, çok üstelemeyelim

    Düştün sürükleniyorsun ok. elini kolunu kapat, cenin pozisyonuna yaklaş vs. iyi şeyler bunlar. Ama hala anlamamakta ıstar ettiğiniz şu "düşeceğini anladın" anı var ya. Hah işte onu anlamak için 10 defa motordan düşmüş olman lazım diyorum. Bak ben hiç düşmedim motordan. Bu hiç düşme tehlikesi atlatmadığım anlamına mı geliyor? Çok tecrübesizim o yüzden motordan düşmeyi tecrübe etmemişim demek midir? Şunu ayırmakta fayda var. Düştükten sonra sürüklenirken aklına gelir bunlar kapanır az zarar görmeye çalışırsın, eyvallah. Ama yok ben düşeceğimi anladım, high side olacağıma low side olayım dedim, saldım motoru işleri, kusura bakma ama traş. Mevzunun çıkış yeri olan düşerken kill switch i kapatma işlerine hiç artık dönmüyorum.

    Özetle, evet "en iyi ekipmanı" al diyen tayfadanım, "dizlik olmaz pantolon da giymek lazım", "o kask olmaz bunu alsın" insanlar, o da doğru. Ama hala mevzuyu anlamadıysanız, bu mevzuya yorumum artık "kask takmasan da olur"
    Hocam, istersen üstele istersen üsteleme, beni üzmez ya da etkilemez. İster inan, ister inanma. İster "bu doğru ama bence yapamayız" de, istersen nasıl düşünürsen düşün. Keyif senin. Esas anlamayan sizlersiniz sanırım. Bana ne, göbeğimiz bir kesilmedi ki, sen böyle yap ölmezsin demiyorum ki ben sana. Kendi hayatında nasıl yapıyorsan yap. Kimseye "kask takmazsan ölürsün" demiş adam değilim, hal böyleyken "böyle düş yoksa ölürsün" de diyecek değilim. Ben 2007 yılında oluktan uçarken yapabildim, şimdi olsa belki yapamaycağım. Fakat teorik olarak böyle yapılması gerektiğini biliyorum, bu benim bilincimde. Bir dahaki kazamda becerebilirim-beceremem orasını kim bilir.

    Ama madem bu forum ortamında yapılması gereken en doğru şeyleri konuşacağız. O zaman doğrusu bu. Sana eğitiminde de anlatılmış. Traş gelsin gelmesin, adamlar bu tekniği uygun bulmuşlar, örnekleriyle de anlatıyorlar. Yani üstü kapalı olarak "sen palavra sıkıyorsun" falan bunlara girmene gerek yok. Sana palavra borcum yok. Kalkıp, "bana göre kask kafanı korumaz, traş bu işler" demek ne kadar doğru ise, senin söylediğin de o kadar doğru. Motorun kırmızı düğmeden kapatılması işi de bu durumların bağılıdır. Normal zamanda ordan kapatmazsan acil durumda da ordan kapatmazsın, daha fazla zarar görebilirsin.

    Bak hep ihtimal konuşuyoruz. Görebilirsin, edebilirsin bunları konuşuyoruz. Motor için zaten kesin olan bir şey denilemez ki. Bu teorik bilgi %1 bile olsa, bir ihtimalle günün birinde burayı okuyan birisinin hayatını kurtarabilir. Neyini konuşuyoruz ki, bu bilinsin, yapılabilir-yapılamaz geyiğine girmeye gerek yok ki. Bilsin ki adamın bir ihtimali daha olsun, fena mı? Zaten "kask takma" diyorsun şu anda.

  15. #55

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Düşmek gibi bir gündem maddem yoksa, hala motorun üstündeysem eğitimlerde öğrettikleri gibi kontak anahtarından kapatıyorum. Kırmızı düğmeyi düşerken değil de düştükten sonra kullanıyorum. Tabii ayağa kalkabilirsem. Çoğu zaman başkası kullanmıştır.
    Darkcity2000 bunu beğendi.

  16. #56
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşmek gibi bir gündem maddem yoksa, hala motorun üstündeysem eğitimlerde öğrettikleri gibi kontak anahtarından kapatıyorum. Kırmızı düğmeyi düşerken değil de düştükten sonra kullanıyorum. Tabii ayağa kalkabilirsem. Çoğu zaman başkası kullanmıştır.
    Aynen abicim profesyonel eğitimlerde banada öğretilen aynen bu şekildeydi.. yoksa o düğme siyah yada gri üzerinde off yazan bir düğme olurdu..
    zaferce bunu beğendi.
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  17. #57

    Üyelik
    11 Temmuz 2013
    istoooppp istoooppp kırmızı tuuşşşş.

  18. #58
    TrailBraking - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Dünya
    Sonuç olarak motosikleti stop ettirmenin bir çok yolu var ve bunlardan iki tanesi bir çok kişiler tarafından defalarca denenip negatif bir tecrübe edinilmemiştir. Bu gül gibi iki yöntem kırmızı düğme ve kontağı kapatmaktır. Hangisi sizin kişisel zevkinize uyuyorsa onu kullanın.

    Edit:İmla.

  19. #59
    karşıyaka57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha yzf r25
    Acil durumda kaza öncesi bu düğmeyi kullanan ve faydasını gören varsa Helal olsun.Kaza anında kazadan kaçmayı düşünüp o düğmeyi tamamen unuturum ben.

    Düşündümde anca olduğum yerde falan yada çok düşük hızlarda dalgınlıkla motoru devirirsem basarım yani anlaşılan bu konuda yetersiz kabiliyetim var.

  20. #60
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cahillik, bilmemek değildir, öğrenmemektir. Cahil adama laf anlatacak zamanım yok. O yüzden senden alıntı yapıyor olmama rağmen aslında lafım sana değil. Bir şeyler öğrenmek isteyen insana gidiyor. Mesela, doğru okumayı bilen insanlara, "motordan atladım" ya da "motordan atlayın" diye bir şey yok benim hiçbir mesajımda.

    Kitap olarak yazılı kaynaklardan okuyup öğrendiklerimi, tam da bu sitede 2008 yılında Coq adlı üyemiz mete_han arkadaşımızın açtığı başlıkta çok güzel şekilde derleyip yazmış, buyrun kendisinden alıntımdır;



    Bu teknikler, uzmanlar tarafından bulunmuştur. Eğitimlerde de yazılı kaynaklarda da bu şekilde anlatılır. Bunun aksini iddia etmekle "kask takmasan da olur" demek arasında bir fark yok. İkisi de uzmanlar tarafından kaza anında daha az hasar almanız için ortaya konmuştur. Paragraf paragraf "o kask olmaz bunu al daha güzel", "dizlik yetmez pantolon al" mantığında olan insanların, en az ekipman kadar önemli bir teknik konuda bu şekilde hal tavır sergilemesi çok ilginç
    Cahil derken sayın alim bey. Bak ne dedim mesajımda. Motordan bilerek düştüm diyen egosuna yenik düşmüştür. Buradan da bana cahil yaftasını yapıştırarak ne kadar egoist bir insan olduğunu kanıtlıyorsun. Sen bilerek motordan ayrılmaya devam et


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)