Eger alirsaniz lutfen foruma yeni bir konu acin bol fotograf ve artilari eksileri nedir yazin.Koca forumda motoru alan yok sanirim 😭
Çok uzun süre kullanmayacaksanız rc 200 tercih edilir gerçekten çok havalı ve kaliteli bir motor,
Ama ben motoru alıcam eskiyene kadar kullanıcam derseniz 250cc daha güçlü modellere yönelin
Çünkü genelde yeni motor eskisinden hep daha güçlü olur,en büyük sıkılma sebebi gücün az gelmesidir,
Kawasaki sl 250 bence yamaha r25 e göre daha iyi gücü daha düşük devirde verdiğinden daha kullanıcı dostu
36hp almak için 12-13.000 devir çevirmek bence çok akıllıca değil
Son hız için motor tercih edilmez
Önemli olan hızlanma, 0-100 ü r25 ile aynı gerisi çok önemli değil
olur da motoru yatırır grenajlarda kırık vs oluşursa yenileri için kapıyı 1500 TL'den açacaklarına eminim. aynı olay hyosungda başıma geldi. Görünüş olarak dersen hiçbir lafım yok, müthiş tasarım bence. ayrıca çok da kaliteli olduğunu biliyorum, ancak zaten tüketici haklarının korunmadığı ülkemizde bir de ktm servisi ve pahalı yedek parçalarıyla uğraşmak istemem. bu benim düşüncem. size göre yanlış da olabilir. gönlünüzden hangi motor geçiyorsa onu alın. hayırlı olsun.
Konfor olarak Bajaj Pulsar'dan daha iyi olduğunu sanmıyorum. Pulsar'dan memnun kalmadıysan RC200 de tatmin etmeyecektir.
Satılmaması fiyatıdır 200 lük motor bak 250 değil fiyat en son 13.750 diye biliyorum bence çok ktm güzel yazıyor fiyatları hiç acamıyorlar ve rakipleri daha güçlü.
Bi al da sen de kurtul biz de kurtulalım Inazuma'dan vazgeçilip alınacak motosiklet değil bence artçı sürücü konforu beklemeyin.
Tabi şekil şemal yerinde, hızlanması da iyidir.
RC 200 kullanıcısı olarak yedek parça konusunda etrafta dolanan yalan yanlış fikirlerden çok rahatsızım. Bildiğim yedek parça fiyatlarını aşağıya yazıyorum.
Ayna, vites pedalı, fren pedalı, manet, elcik çifti 26 euro
Karenajlar iki parça: İçteki 65 68 euro , dıştaki 109 euro civarında
1000 bakımında 185 lira tuttu. 1.9 litre Castrol Power 1 15W50 yağ, yağ filtresi, zincir gergisi,temizliği vs. Birçok firmada olmayan kalitede ve estetikte parçalar var. Pedallar hafif olması için alüminyum alaşımlı döküm. Vitesler şıkır şıkır ,artı vites göstergesi var. Rahatsız olduğum başka bir şey 'abi bunda çok domalıyon' lafı. Spor motor kullanacaksanız oturuşa razı olacaksınız. Virajda önü gezmesin diye sele yüksekte gidon alçakta olmalıdır. Viraj sadece yüksek süratte yapılmaz, 50 60 ile sınırda dönebileceğiniz müthiş virajlar var. 38 mm ters süspansiyonu, 300 mm diske tutturulmuş radyal bağlı 4 pistonlu tek parça fren hangi küçük motorda var ? Arkada 150/60 lastik var. Spor motorlarda olan düşük yanak oranına sahip. 100 135 arası şileye gittim geldim,100 kilometrede 3.5 litre yaktı. Kötü yön olarak lastikleri iyi değil, değiştirilmesi gerekiyor. Gidon topuzu yok, devirirseniz elcik deforme oluyor. İnşallah yardımcı olacak bilgiler vermişimdir.
Yeni nesil motorların bir çoğu benzer özelliğe sahip. Benim kullandığım motor ve R modeli de 37mm ters süspansiyona, önde 4 pistonlu 30 cm, arkada 2 pistonlu 23cm diske, 150 teker ebatına sahip hatta lastikleri bile aynı . Benzer değer olan 3-3.5 litre tüketim değeri sunabiliyor.
Kardeş aklını karıştırcam ama bence sende az kullanılan ve benzerleri dışı sevdiğin için gd250n al yada z250sl sana rcyi onermistim ama o motor olmaz be kardeşim uzun yolda kamyonları sollayamazsın. Bu yüzden ya z250sl yada hyosung gd250n naked modelini tercih et. Şunu unutma ama ben sadece fikrimi söyledim. Acele işe şeytan karışır dermiş atalarımız. Geç olsun güç olmasın kardeşim hadi kal sağlıcakla.
r25 bakmamandakı sebebi ögrene bilirmiym ?
ben fuarda ustune oturup bakmıştım açıkçası pek beğenmemistim sanki motor biraz aşağı'da kalıyordu boyumda 174'dür belki bunun etkisi olabilir.
Biraz sorduklarının dışında bir cevap vereceğim ama biraz bütçe zorlayabilirsen Duke 250 al derim,motorda abs,kaydırmalı debriyaj ve pirelli diablo rosso 2 ler standart olarak geliyor fiyat olarakda 15,900 kaliteye ve ekstralarına bakılınca uygun bir motor olarak düşünüyorum
200cc Bir motor 13.850 vermek mantıklı olmadığından olabilir mi ? Abs yok sanırım.
rc 200, duke 200 ile aynı motor bloğuna sahip. Racing kasaya sahip olması dışında hiçbir olayı yok.
Servis veya yedek parça açısından herhangi bir sıkıntı yaşanacağını sanmıyorum. Çünkü, Duke 200'ün çoğu parçasının Rc200'e de uyduğunu düşünüyorum.
Ancak şöyle bir durum var;
Muadilleri piyasada çok daha güçlü bir yere sahip (Cbr 250, R25, Ninja serisi).
Aynı şekilde bu muadiller motor gücü olarak daha iyi seviyelerde. (Özellikle R25)
KTM'ye nazaran bu motorsikletlerin yedek parça ve servis sorunu görece daha az. (Tamamen yok demiyorum. Ancak Kawasaki'yi dışarıda bırakırsak Yedek parça ve servis bakımından alır götürür Honda ve Yamaha)
Yine Aynı şekilde muadillerinin ikinci el piyasası daha canlı. Bu motoru satmaya kalksan büyük sıkıntı çekersin.
Nedenlerini kısaca irdelemeye çalıştım. Bence sebepler bunlar. Eklemek isteyenler varsa, atladığım şeyleri söyleyebilirsiniz.
Bu arada şunu da belirtiyim. Duke 200 ile R25 kıyaslaması yapmaya kalkarsak veya Duke 250 ile R25 kıyaslaması yapmaya kalkarsak
-Özgün bir tarza sahip olması
-Custom özelliğinin çok iyi olması (İstediğiniz görsel veya donanımsal değişikliği yapabiliyorsunuz motosiklet üzerinde)
dışında bir olayı yok Duke 250'nin. Kaldı ki R25'ten daha pahalı. Özellikle Euro'nun uçtuğu şu günlerde fiyat farkı daha ciddi seviyelere ulaşmıştır.
Açık konuşmak gerekirse;
Ben Duke 200'ü 11.500 TL'ye aldım. Eğer 2015 modeli için 13.000 TL deselerdi bir kere bile düşünmez 1.500 lira daha koyar gider r25 alırdım.
Yamaha Ybr 125'in 135(hileli olduğunu bilmeyen yoktur, aslında 125 yapıyor top speed'de) yaptığı bir motosiklet piyasasında sırf 0-100 arası mükemmel bir tork aradığım için bu motoru almak bana pek de akıl karı gelmiyor.
Hele ki çıtayı biraz yükseltip Duke 390 ile Mt07 kıyaslamasına değinmek bile istemiyorum.
KTM pahalı arkadaşlar. Özgün ama pahalı malesef.
Eğer motosikleti bir zevk objesi olarak görüyorsanız, parça, servis, fiyat; bunlar ikinci planda kalır bence. Gördüğünüz zaman içiniz eriyorsa, kendinizi üzerinde hayal ettiğinizde midenizde kelebekler uçuşuyorsa, alın derim.
Yıllardır parçası ucuz, 2. eli var diye tabut gibi, çöpten arabalara biniliyor bu memlekette. Yanlış olabilir ama araba örneğini memleketteki bakış açısına dikkat çekmek için başvurdum. Motosiklet tabii ki başkadır, en ucuz, en yavaş 2 tekerde bile aynı özgürlük tadını alabilirsiniz. Ama bir motora aşık olmak başka bir şey bence. Böyle bir şans yakaladıysanız, bırakmayın diye düşünüyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)