Motosiklet Garantisi neyi kapsıyor?
Reklamlar
-
13 Ağustos 2015, 13:25
#1
Merhaba
Motorum 25000km'de çağlayan meydanı alt geçidinde arıza çıkarttığı için, Honda Esengüle görürerek servis talebinde bulundum. Ama 1000km önce son bakımı Konşuk Motorda yapıldığı için ve bu arızanın nedeni onlardan olabilme ihtimali nedeni ile tekrar çekici ile motorumu konşuk motora gönderildim. Servis motorumu kabul etti ve daha sonra subap eğildiği için silindir piston ve krank bölümlerine zarar verdiği bana söylendi.
Honda Türkiye beni arayarak motor garanti kapsamıında tamir edilmeyeceğini söylendi. Kullanıcı hatasıda olmayabilir ama bu tarz bir sorunda garanti kapsamında değildir dediler.
1000km önce bakıma gittiğimde motorumun genel bakımına ek olarak sibop ayarı yapılmasını istedim ve bunu not aldırdım. Şuan subap yüzünden çıkan bu arızaların sorumluluğunu Honda Türkiye kabul etmesi ve benim zararımı karşılaması gerekiyor.
Makina mühendisi adayı olarak üretilen her parçanın bir ömrü olduğunu bilmekteyim ve bu subap ömrünü bukadar erken bitiriyorsa üretim hatasıdır. Heleki bakımı için not aldırdığım halde bu arıza çıkıyorsa garanti kapsamında olmalıdır. Honda da bunu yapıyorsa artık..
Sizce nedir çözüm ne yapmalıyım
Reklamlar
-
13 Ağustos 2015, 13:31
#2
Tüketici mahkemesine gitmelisiniz.
-
13 Ağustos 2015, 13:41
#3
motosikletin devir saatine su kaçsa kullanıcı hatası olur. "yağmurda bıraktın" gibi bahane bulabilirler. ama mekanik aksamında, kullanıcı eliyle dokunmadığın ve dokunamayacağın için garantiye girmesi gerekir. tüketici hakem heyeti bunun kararını çok güzel verir.
-
13 Ağustos 2015, 13:59
#4
Garanti 2 yıl veya 30.000km değil mi ? Herşeyi sağlamıyor mu? Gerekçe neymiş acaba? (ip ucu: Başka bir honda servisi kabul edebilir. CBR250 de yaşanmıştır ;) )
Her parçanın bir ömrü vardır. Ömrünü düzgün şekilde doldurmamış bu parça. Ömrü dolduğunda önce sübap ses yapar sonra üst kapağı bozarak yamulur.
Küçük cc olduğu için sürekli üst devirle sübap ayarı erken bozulmuş olabilir ki; yine de garanti süresince yapılması gerekiyor.Hele ki birde sübap ayarı istemişsin ama yapmamışlar.
Yok artık Ali Sami .. yani
-
13 Ağustos 2015, 14:01
#5
Motor Honda japon malı diye küçücük motoru çok zorlayıp subapları yamultmuş olabilirsin.
-
13 Ağustos 2015, 14:02
#6
Tek yol var, sorunun garanti kapsamına girmeyeceğine dair yaz al Honda'dan ve konuyu tazminat talebin ile birlikte tüketici mahkemesine taşı.
Hakkını aramazsan sana verilene razı olmak zorunda kalırsın.
-
13 Ağustos 2015, 14:14
#7
-
13 Ağustos 2015, 14:28
#8
vida düşmüştür onu takarlar yazılımsal birşey olur onu hallederler ama maddi sıkıntı çıkartacak birşeyse kullanıcı hatası der çekilirler. bu arada garanti en çokta motorun sahibinin servisin kazığını yemesini kapsar. enazından Türkiyede böyle.
-
13 Ağustos 2015, 14:32
#9
Taksimin göbeğine çağır gazetecileri benzin dök yak motoru :D
şaka biryana tüketici mahkemesince haklı bulunursun. Bulunulmayada bilirsin burası Türkiye :D
-
13 Ağustos 2015, 14:38
#10
Hocam Tüketici mahkemesine gidin 2 yıl 30.000 km garantisi var bu aracın.
-
13 Ağustos 2015, 14:45
#11
garanti-yetkili servis işlerini sevmiyorum arkadaşım motoru alıncaya kadar dökmedikleri dil yok,seninle ilgili alakalı konuşmalar aldıktan sonra sen bir hiç gibisin muamelesi görüyorsun,ybr'yi 3.000 km 2.el almıştım depoda yatıyordu motor aldğımda. nebioğulları'na götürdüm bu dediğim 2013'te oluyor daha 1 sene garantisi vardı adamlar buraya hiç bakıma gelmemiş garantiye girmez dedi tamam getirmemiş olabilirler ben faydalanmak istiyorum dedim,hem ben bilicem motorum nerde napıyor hem siz kazanacaksınız diye,yok dediler olmuyor...
öylemi dedim aldım garanti belgesini-faturasını bir daha servise geleni bip dedim ayrıldım ordan......o yüzden sanayii motorcularımızın gözünü seveyim yemişim servisini
-
13 Ağustos 2015, 14:53
#12
Ohaa. Hondaya bak. Neyse ogrendigim iyi oldu. Tercih yaparken bunuda degerlendiririm artik..
-
13 Ağustos 2015, 15:39
#13
Servisi aradım bana herhangi yazılı metin verebilirmisiniz diye sordum, hayır dedi tekrar Honda TR arayıp kayıt açtırdım onlar lütfedip ararlarsa yazılı metin isteyeceğim.
Düşünüyorumda bu arıza yüksek hızda olsaydı ne olacaktı? Can güvenliğim tehlikeye düşmüş oldu resmen. Hala gerçekten garanti neyi kapsıyor merak ediyorum.
Geçenlerde egzozumdan ıslık gibi bir ses gelmeye başladı, onuda 20bin km önceki düşme olduğu için kabul etmediler
ve kullanıcı hatasına bağladılar, ses çıkarmadık bugün de bunu yaşıyoruz.
-
13 Ağustos 2015, 15:48
#14
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Kardeşim yazılı metin istemek yerine telefon görüşmelerini sesli olarak kayıt altında tut. İş resmiyete binince kimsenin g.tü yemiyor yazılı bildirim yapmaya. Ver mahkemeye onlar uğraşsın hiç yıpratma kendini.
-
13 Ağustos 2015, 15:51
#15
bilginozi adlı üyeden alıntı
Kardeşim yazılı metin istemek yerine telefon görüşmelerini sesli olarak kayıt altında tut. İş resmiyete binince kimsenin g.tü yemiyor yazılı bildirim yapmaya. Ver mahkemeye onlar uğraşsın hiç yıpratma kendini.
İzinsiz ses kaydı yapamazsın ve bunu delil olarak kullanamazsın.
-
13 Ağustos 2015, 16:05
#16
bounrock adlı üyeden alıntı
Servisi aradım bana herhangi yazılı metin verebilirmisiniz diye sordum, hayır dedi
tekrar Honda TR arayıp kayıt açtırdım onlar lütfedip ararlarsa yazılı metin isteyeceğim.
Düşünüyorumda bu arıza yüksek hızda olsaydı ne olacaktı? Can güvenliğim tehlikeye düşmüş oldu resmen. Hala gerçekten garanti neyi kapsıyor merak ediyorum.
Geçenlerde egzozumdan ıslık gibi bir ses gelmeye başladı, onuda 20bin km önceki düşme olduğu için kabul etmediler
ve kullanıcı hatasına bağladılar, ses çıkarmadık bugün de bunu yaşıyoruz.
Sen bakma onların lafta öyle dediğine, tabii ki vermeyiz diyecekler. Honda TR de aynı şekilde yaklaşırsa bir avukata danış, noterden ihtarname çekeceksin önce bunları yaşadım garantiye girmez dediniz, eğer garantiden tamir etmeyecekseniz mahkemeye başvuracağım diye ondan sonra bak nasıl herşey değişiyor.
Öyle ses kaydı fln işlere girme, hiçbir hukuki geçerliliği yok, bilmeden suç bile işleyebilirsin.. Herşeyi yolu yordamı kuralı var.
-
13 Ağustos 2015, 16:07
#17
önce tüketici mahkemesine dava aç, ardından da hukuk mahkemesine başvur, mağdur olduğun süre zarfındaki maddi ve manevi tazminat için.
biraz uğraştırır, başlangıçta masraflı da olur ancak kazanırsan alacağın parayla motoru sıfırlayabilirsin
-
13 Ağustos 2015, 16:09
#18
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Mengu16 adlı üyeden alıntı
İzinsiz ses kaydı yapamazsın ve bunu delil olarak kullanamazsın.
Gsm şebekeleri zaten otomatik olarak bu kayıdı gerçekleştiriyor. Bir vukuat olsa geriye dönük olarak örneğin 4 ay öncesinin telefon görüşmesi kayıtlarını talep edebiliyorsunuz hukuki olarak.
-
13 Ağustos 2015, 16:11
#19
polemos adlı üyeden alıntı
Tüketici mahkemesine gitmelisiniz.
+ internetteki şikayet sitelerine durumu abartmadan yazmalısınız, orda gördüklerinde daha bi başka tavırla geri dönüş yapıyorlar, isimlerini temizlemek için
iki teker ruhunu taşır ...
-
13 Ağustos 2015, 16:16
#20
bilginozi adlı üyeden alıntı
Gsm şebekeleri zaten otomatik olarak bu kayıdı gerçekleştiriyor. Bir vukuat olsa geriye dönük olarak örneğin 4 ay öncesinin telefon görüşmesi kayıtlarını talep edebiliyorsunuz hukuki olarak.
kimse kimsenin ses kaydını almıyor.
eğer siz müşteri hizmetlerini ararsanız, size başlangıçta uyarı ile söylüyorlar, konuşmalarınız kayıt edilmektedir diye.
eğer bunu söylemezlerse kayıt yapmaları kanuna aykırı.
aynı şekilde eğer sen de birinin sesini kaydedeceksen, kayda başlamadan önce karşındaki kişiye bunu söylemen gerekir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)