Neredeyse 9000KM'lik bir MT-07 kullanıcısı olarak şunları söylemek isterim:
1) Motorun ismi, açılımı zaten Master of Torque diye geçiyor yani çok tatmin edici bir ivmelenme söz konusu.
2) Çift silindir oluşu hem tork hem yakıt ekonomisi için düşünülmüş bir şey. 4 silindir olmayan motor mu olur ya titremekten ölürsün tarzı yorum yapanlara aldırış etme. Sen de benim gibi yakıt tüketiminde 2.9lt/100km gördüğün zaman üzülmeyeceksin.
3) Motorun tipi için kötü yorum yapan arkadaşları anlamıyorum bizim ülkemiz insanı zevksiz heralde supersport motordan başkasını beğenmiyorlar.
4) Motor aşırı kıvrak ve tabiri caizse Nissan'ın reklamındaki gibi tam bir şehrin haylazı.
5) Motor alt devirlerde bile inanılmaz bir performans sergiliyor. Her Allah'ın devirinde vites değiştirmeye gerek yok. Kısacası sokak jargonuyla motorda bayılma gibi bir durum söz konusu değil.
Bunlar motorun artılarıydı şimdi gelelim eksilerine:
1) Motor naked olduğu için rüzgara alışmanız ve karşı koymanız gerekiyor. Sessiz ve rüzgar almayan bir kask (Schuberth) gibi bir kask şart.
2) Motor 689cc. Bu da bir üst vergi dilimine (651cc ve üzeri) girmesine sebep oluyor. Bu size yıllık yaklaşık 2 kat fiyat ödetecektir.
3) Fiyatı her geçen gün artıyor. Bu motoru geçen yıl mart ayında 16-17 bin TL'ye almış olanlar var. Şimdi bu fiyat 22bin TL'ye kadar çıktı.
4) 689cc'ye aldanıp 4 silindir sesi bekleyenler üzülür. Motor çift silindir olduğu için ses konusunda yetersiz kalabilir ancak TwoBrothers, Akrapovic gibi egzozlarla bu sorunu çözebilirsiniz. Tabiki bunun da size maliyeti ucuz olmayacaktır.
5) Motoru artçı ile kullanıyorsanız artçı hiç rahat olmayacaktır. Arka sele küçük ve geriye doğru sivriliyor bu sebeple rahat değil.